Jump to content
rollin

Първи стъпки в тунинга на K24

Recommended Posts

Е, чудеса не стават, но ми беше любопитно. Сам в колата, 15-тина литра в резервоара и всякакви тракачеци в легена под багажника (не повече от 15кг) 3 тежки зимни гуми 225х45х17 на стандартните 17" джанти. Сух, гладък асфалт (на око хоризонтален), без осезаем вятър, +8 градуса външна температура, но да не задълбавам, щото го гледах на око, мерено с хронометъра на телефона, който посягам да спирам като стрелката застане точно върху 100 Смешна история, знаейки че реално 100 е при показание на уреда 105, но за ориентир бива, имайки предвид че минават стотна-две докато спра хронометъра.

В автоматичен режим 8.93сек. Автомата превключва при спадане на въртящия момент -тоест под 6000 об/мин. демек извън ВИТЕК-а.

В ръчен режим 9.79сек. Много неудобно мерене за сам човек понеже държа тел. с дясната ръка -та повисях на прекъсвач и се забавих с 2-ра.

Трябва да опитам пак и да съм по-чевръст, понеже очаквах в М времето да е по-добро заради ВИТЕК-а и 7000-те оборота.

Тракшъна премигваше и в 2-та опита и вероятно е бавел, но колко не знам :( Не съм профи стартьор и  прецизната газ не владея (а и колцата -понеже е електронна), но явно трябва да е не до пода и с изкл. ВСА.

Няма да учудя никого с резултатите, просто бяха за мене си. Теоретично е ясно че малко под 9 кг на кон, правят около 9 сек до 100 и че автомата е читав, понеже не бави много с превключването, но предавките му са по-дълги. От общия резултат съм доволен и ме устройва, имайки предвид инвестициите и трансплантациите които махат секунда - две. Не са ми притрябвали точно тези, но адмирации към гонещите и постигащите ги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги :)
Трябва ми мнение за 2 ъпгрейда
1)Търся Performance съединител (нещо което да е достатъчно комфортно за всекидневно каране , но и да е по-добро от заводското , нещо тип Stage 1) приоритет е качеството. Разни незнайни марки няма да слагам в колата. Маховика за момента не мисля да го сменям.

2) Заслужава ли си ъпгрейд на заводското радио с такова от ebay например http://ebay.com/itm/8-Autoradio-Stereo-GPS-Navigation-Satnav-Headunit-DVD-Player-for-Honda-Accord-/331249720710?fits=Make%3AHonda&hash=item4d20059d86%3Ag%3AfXoAAOSwFAZTsn9l&vxp=mtr  или има и по-добър вариант за тези пари. Причината за смяната е периодични проблеми със заводското (предполагам някой кондензатор е заминал и губи звук)

Благодаря предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2) Оригиналното ти радио от кой модел е(нормално е 1диск, премиум саунд с 6диска или модела с навигация)?

Променяно ли е нещо в системата (кабели, говорители)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2) Оригиналното ти радио от кой модел е(нормално е 1диск, премиум саунд с 6диска или модела с навигация)?

Променяно ли е нещо в системата (кабели, говорители)?

ами оригиналното е премиум саунд с 6 диска , без навигация , всичко по системата е оригинално както са го направили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги темата е за силов тунинг :)
Най доброто за мен е Spec съединител или в краен случай Ексиди стейдж 1
http://www.specclutch.com/products

 

пп... сслагай К20 маховик(по лек е) и взимай к-т съединител за К20(пак по лек) и ще има разлика :)

Редактирано от rollin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малък ъпдейт от мен , приготвих следните части за модификации през пролетта:

1)Скоростна кутия от FN2

2)Exedy Stage 1 Organic съединител за K20

3)XTD маховик пак за K20.

Поразрових се и поразпитах и тъй като не видях някой да предлага 4.7 final drive, мисля да запазя всички скорости на Accord-а, защото са по-дълги и да компенсирам с това високия FD) и да заменя само final drive от 4.3 на 5.06.

След това ще дойде ред на ремап при Боби.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5.06 е бая къс... Ако рядко караш на дълго по магистралата ОК, ама ако обичаш да пътуваш....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5.06 е бая къс... Ако рядко караш на дълго по магистралата ОК, ама ако обичаш да пътуваш....

Според този калкулатор http://www.grimmjeeper.com/gears.html при същите скорости между 4.3 и 5.0, разликата при 130км/ч, на 6та е 500 оборота ; при 150 ~ 550оборота ; макса излиза при 7200 - 260км/ч, с17ки (5.06) , 300км/ч (4.3). Колата не я виждам някога на нашите пътища да вдигне повече от 230 и то за секунди и си мисля , че би трябвало да е ок с нейните си по-дълги скорости. На месец 1 път я ползвам на магистрала и то 120км общо. Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивика кара с 18-кичи peak torque му идва разлчно, но километрите са почти същите. Ако ще разглобяваш цялата кутия, най-добре си сложи всичките скорости и си остави 6-та от сегашната, моята така я карам.

С това крайно и 17ки, километража ще отчита грешно, и то доста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сивика кара с 18-ки, и peak torque му идва разлчно, но километрите са почти същите. Ако ще разглобяваш цялата кутия, най-добре си сложи всичките скорости и си остави 6-та от сегашната, моята така я карам.

С това крайно и 17ки, километража ще отчита грешно, и то доста.

Ако трябва и на 18ки ще мина , но по-натам , на CTR FN2 скоростите са му бая по-къси , а и доколкото знам, ограничителя там е на 7400 об. Ако ги оставя тях, с това 5.06 дори и с 6тата на Акорда, в града ще сменям като луд и ще се въртят гуми без LSD.Поне с такова впечатление останах аз от всичко изчетено.Колкото до скоростомера , да прочетох , че ще има голяма грешка ~12% , някой успял ли е да си го пренастрои след такава интервенция?

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги и ЧНГ,

следя темата от доста време и искам съвет, и малко повече инфо за рефлаша при Боби ( ако някой скоро е го е посещавал ще съм благодарен на малко повече инфо).

 

С акорд тайп С съм ( с ГИ уредба) и до сега което съм направил по колата е:

1. панелен K&N филтър. -> звукът се промени доста при пълна газ - за вървенето не съм сигурен, но си заслужава инвестицията.

2. Премахнат резонатор преди филтърната кутия. -> звукът при пълна газ се усили с една идея - доста повече се чува В-Тека според мен отпреди.

3. Премахнат катализатор с дистанциране на 2рата сонда, както бяха описали колегите в предишни постове (между другото, след 200км ми светна чека от тази сонда, въпреки "залъглаката"). -> усещаноето е в ниските обороти, сякаш има повече въртящ момент.

 

И така мисля, че дойде времето за рефлаша при Боби. Хем да ми изключи втората сонда на катализатора, хем да се съживи мотора и в по-ниските обороти :).

 

Бих искал да помоля за отзиви и цени за услугите при Боби.

 

Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В темата по-рано трябва да е писано, но ми се върти в главата 700 лева. Вече за ефект от ремапа - трябва някой, който си го е правил, да каже.

 

Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една хубава новина за всички които ще флашват к24-ките си. Днес разговарях с Боби за да рефлашне моят акорд. Той ми сподели че до около месец ще разполага със нужния софтуер за да прави сам рефлаша без съдействието на украинеца. Цената ще бъде 500лв с диното или 200 по малко от сега. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последната ми информация отпреди три седмици е, че все още цената е по-високата, заради работата на украинеца. Вероятно Боби все още не е успял да направи необходимото, за да работи без намесата му. Изчаквам да се оправи малко времето и ще рефлашна, и тогава ще споделя, но няма да е преди февруари.

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата навъртя 15 хил. в мен с рефлаша, нула проблеми и само позитиви.Лагавата газ и забавянето, както при подаване, така и при отнемане изчезна, колата тръгва по-добре от 3000-3500 оборота, ВТЕК се" поразмива", ако мога така да се изразя, не го усещаш толкова ясно на 6000 както преди, което е плюс, щот сега е малко преди 5000. Моят оборотомер послъгваше, хванахме го при Боби, което обяснява , че стрелката докосваше 7800 в прекъсвач. Относно икономията на гориво, такава според мен има, последните ми карания бяха все душмански, карах я като чужда, резки изпреварвания, влизане в червеното 150-180 магистрално....12,0 ми е най-високия разход, газ. Знам, че има противници, но за мен, ако мислиш да я караш тая кола, рефлаша е приказка...и определено, ако гоните 180-200 хил. махайте катализатора. Моята бе на 180 истински, доказани по ред неща и катализатора бе тотал щета...Тоест, бива да ходите при Боби с премахнат, ако е за махане, сондата се забранява софтуерно, колата не е вдигала никакъв чек след рефлаша...

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , някой слагал ли е LSD , да сподели впечатления и дали си заслужава като инвестиция?
Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности към колегите за предоставеното инфо,

 

До колегата bongo789, колата ми, смея да твърдя, че я карам прилично. Като навъртяни КМ - 20К, от както съм я взел - април 2016. Че ще правя ремап е ясно вече , нямам съмнения по въпросът. Извинявам се за въпроса, ако е неуместен, но би ли "хвърлил" светлина относно това "размиване" на В-ТЕК-а? Означава ли, че като е в по-ниските обороти, където имаш повече въртящ момент, за това не може да се усети както при 6К оборота, където пък са конете на двигателя?

 

BTW, преди да махна катализатора, нямах проблеми с него, просто е на 170К км колата ми и прецених, че е време да си ходи. Свалихме го и не беше хич в лошо състояние и все пак не съжалявам, че го махнах :).

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами на графиката ми по-назад се вижда, че стоково к24 или поне моя, има дупка на 5000-5600 оборота. След рефлаша тя доста поизчезва, просто преди рефлаша усещаш някъв пик, на 6000, след рефлаша нещата се случват по-линейно, по-гладко още от 4000 да речем...

п.п Мислех си, че при к24 има приличен втек, но новото купе има брутален, адски кефещ и мощен такъв, просто от 5000 звучи като пистов мотор...

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сухо всички с таква кола ми препоръчват да седи VSA изключен , иначе много бързо заминават задните накладки и дискове , защото освен отнемане на газта , компютъра използва задните спирачки да пренася тежестта на колата отпред.

Ако колата е с ремап и компресор вече е друго нещо :) . И по този въпрос , някой може ли да даде мнение за минимален ъпгрейд на спирачките?

Има няколко опции за апарати. Най-евтиния е, взимаш от Accord type R Ch1 апарати, те са двубутални и с едни хубави дискове, и накладки хващат доста добре. Аз съм с такъв сетъп и това е евтиния вариант, монтират се директно, без никакво преправяне( също така ти прероръчвам стоманени маркучи и нова хубава спирачна течност). Другата опция, от интегра дц5 можеш да вземеш 4 бутални брембо апарати, те са скъпички (около 400 паунда) и ти трябват скоби, да ги захванеш.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е сухо всички с таква кола ми препоръчват да седи VSA изключен , иначе много бързо заминават задните накладки и дискове , защото освен отнемане на газта , компютъра използва задните спирачки да пренася тежестта на колата отпред.

Ако колата е с ремап и компресор вече е друго нещо :) . И по този въпрос , някой може ли да даде мнение за минимален ъпгрейд на спирачките?

Кои са тези всички, с такава кола? Аз карах Акорд 7ма дизел с рамап над 100 000км, със стоковите спирачки - задни накладки съм сменил 2 пъти. Веднъж, като я взех и веднъж - 70 000км по-късно. VSA съм изключвал няколко пъти зимата, от лиготия :). Ако нямаш оплакване от спирачките, фабричните са ОК.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако е сухо всички с таква кола ми препоръчват да седи VSA изключен , иначе много бързо заминават задните накладки и дискове , защото освен отнемане на газта , компютъра използва задните спирачки да пренася тежестта на колата отпред.

Ако колата е с ремап и компресор вече е друго нещо :) . И по този въпрос , някой може ли да даде мнение за минимален ъпгрейд на спирачките?

Кои са тези всички, с такава кола? Аз карах Акорд 7ма дизел с рамап над 100 000км, със стоковите спирачки - задни накладки съм сменил 2 пъти. Веднъж, като я взех и веднъж - 70 000км по-късно. VSA съм изключвал няколко пъти зимата, от лиготия :). Ако нямаш оплакване от спирачките, фабричните са ОК.

Според мен има разлика при комбито/дизел и бензин, седан type S , ако карам с VSA ще ми свети в 60% от времето на каране , съответно ще използва задните спирачки също толкова , човека от който я взех беше минал само 25к, преди да се наложи нова смяна на накладките , защото не изключвал VSA-то . Имам пълната сервизна история и там всичко го има черно на бяло. Вече съм минал 10к на новите, с 95% от времето изключен VSA - едвам се забелязва дори леко износване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно наистина има разлика комби/седан. При мен е светкало, само когато предните гуми превъртат зиме или лятоска (на много гладък асфалт и голяма жега). Задницата не ми е поднасяла сериозно и не знам дали съм и "прекрачвал" границата на сцепление, и системата си е сработвала, но без индикация на таблото. Тоест, със сигурност мига при "душене" на мотора, но при стабилизиране на задния мост??? Задните накладки, за около 9К км са изтънели с около 1мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите пък задни накладки бяха под 50%, преди 40к и все още не са за смяна, с грозно комби тайп ес съм. Не е, като да не юркам кораба. Вса-то от скоро го изключвам градско, защото съм се разлигавил нещо... Освен, че колата при натискане, ускорява по-добре, друга разлика не виждам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

VSA-то намесва спирачките при приплъзване на някое от колелата (измерва ъгъла на волана и има очаквана скорост на въртене на всяко колело), колкото да върне колата в правилната траектория. Точно пък при каране на сухо, VSA-то няма да се активира, освен ако не влезеш с опасна скорост в завой - а точно тогава ти трябва... Ако това беше вярно, все някой от милионите хора с Хонда с VSA, щеше да се оплаква в интернет от бързо износване на задни накладки при каране с VSA. А Хонда щеше да вземе мерки, защото това не е нормално. Обаче нито мога да намеря такава информация, нито има аргументи да е вярна. Според мен, предишния собственик си го е измислил :).

 

Аз, между другото, имам дълго пътуване в чужбина с Хонделата - от 3ти до 12ти март и след това мисля да ремапвам :). Да не си направя някоя беля преди път. Вече Боби прави ли ремапа сам и ако да - има ли някой, който го е правил след "раздялата" с littblebo?

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото изчетох се лъже посредством тая джаджа, която държи втората сонда(след катализатора) по настрани от огъня...Иначе и аз не съм сигурен дали всичко ще стане от първия път ама времето ще покаже :)attachicon.gifL02_1.jpgattachicon.gifL02_2.jpg

 

Да разбутам праха.... на този преходник каква му е резбата?

 

Скрийте ми го това писание, намерих си отговора: M18 x 1,5 mm

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет от мен отново , проверих малко история относно накладките и според мен, на предишния собственик или не са му ги сменили първият път и са го "поизментили", или са били някоя куча марка. Позачетох малко из нета и никъде не видях такъв проблем със седаните, карам си с включен VSA и ще видим след година две :) . Относно ъпгрейд-а им, според мен, колата няма да има нужда , 90% градско се кара и няма толкова високи скорости из града/хубави гуми и накладки май решават проблема след ремап и други малки подобрения/. Сега чакам да се стопли и да слагам всички купени части преди ремап. Поздрави и благодарности на всички отзовали се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Боби е в болничен (информацията ми е на около 1 месец) и ще се завърне скоро - надявам се до края на месеца (Февруари). Ще пиша повече инфо като се върне и след като ремап-на.

Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби си работи, тъй като смятам да рефлашвам края на месеца. Поне при уговорката за запазване на ден и час не ми е казал, че още е в болничен. Все още работи с украинеца и цената съответно е 700лв с диното за К24.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да допълня и изчистя малко мъглата относно "този" рефлаш който е само за К24, само за Акорд 7, само за преди фейса. Този рефлаш не прави чудеса дори да имаш хардуерен тунинг, рефлаша е предназначен за Стоково състояние на К24 преди фейса. Този рефлаш не е ремап, и не го бъркайте с други предлагани за К24 и К20. Идеята и групата към която е предназначен този рефлаш е краен потребител със стоков автомобил - този рефлаш прави колата по приятна за каране, при правилно каране се сваля разхода, няма гапове, няма натискане на газта като за световно за да набираш, има улеснение при изпреварване където ВТЕК-а се включва по-рано и съответно е по-голям диапазона му да активност.

Ако някой иска тунинг, какъвто е на "policeman"  ще трябва да се изръси много пари за къстъм ЕКУ със съответния софтуеър в който има съответните карти, карти които са тествани с определен модел хардуеър и е доказано че с този хардуеър и този софт ще полчиш "ето това".

Policeman още от самото начало не е наясно какъв е този рефлаш, и може би оттам дойде цялата тази безмислена дискусия която натрупа сумати празни страници в този раздел.

Това вярно ли е, че като съм със фейслифтов К24 не мога да се класирам за рефлаш при Боби? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора, bongo!
А можете ли да ме насочите към проверено място (без значение Стара Загора, Пловдив или София), където могат, ако това изобщо е възможно, да диагностицират състоянието на катализатора и ако се налага, да ми го сменят с резонаторно гърне? Доколкото разбирам, това е препоръчителната стъпка, преди рефлаша...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не виждам какво трябва да му диагностицират...
Това нещо Пречи !
Или го махаш за да очакваш по добър резултат или си карай с него и въобще не си давай парите за рефлаш.
Да не говорим, че след махането на катализатора разхода ми на ГАЗ падна с почти 1.5л/100

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, а къде ще ме насочите за махането му? По спомен мисля някой беше хвалил extreme-tuning.bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, препоръчвам го. Не знам дали се занимава с махане на катализатори и слагане на резонатори в частност, но се обади и питай. По принцип прави цели и частични генерации.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги , да актуализирам темета с един въпрос , CL9 Accord ограничителя доколкото знам е на 7200 , какво е необходимо колата да достига повече (поне 7500). Предполагам маслената помпа ще трябва да се смени/преправи , но искам да попитам и тук. 
Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги , да актуализирам темета с един въпрос , CL9 Accord ограничителя доколкото знам е на 7200 , какво е необходимо колата да достига повече (поне 7500). Предполагам маслената помпа ще трябва да се смени/преправи , но искам да попитам и тук. 

Поздрави!

А защо ти е да въртиш до 7500 об.?Само по себе си няма да постигнеш нищо.Не ти трябва маслена помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най малкото за да може като шифт-не да се върне на по големи коне.
2rfwpyd.jpg

Твоята помпа лимита и е до около 7600 об. от там нататък ти си поемаш риска.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най малкото за да може като шифт-не да се върне на по големи коне.

2rfwpyd.jpg

Твоята помпа лимита и е до около 7600 об. от там нататък ти си поемаш риска.

 

Има ли сходни от други модели , FN2 знам че развърта много , ако намеря нещо което върти до 8к и да съм на сигурно в 7.5 ще е супер. Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят Ер 3 върти до 8600 об. със стокова помпа.Какво те притеснява?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...