Jump to content
scyberboy

Леджънд 4-ген - говорилня за собственици и не само :)

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

От вчера съм горд и изключително щастлив собственик на Хонда Леджънд 2006 година. Колата, която взех, е много запазена визуално както отвън, така и отвътре. Преди да продължа, искам само да подчертая, че разбирам изключително малко от коли, двигатели и каквото и да било. Обичам да шофирам, правя го ежедневно, а от гледна точка на поддръжката на колите ми съм абсолютен педант. Другият личен автомобил, с който, за съжаление, ще трябва да се разделя е Прелюд.

 

По скромното ми и базирано на нулев опит мнение двигателят работи добре, окачването е наред и изключая 2 грешки на компютъра, за които ще спомена по-долу, всичко изглежда наред. Колата е със сервизна история (не е идеална, особено в очите ми на перфекционист), но и положението не е толкова зле. В Бултрако е правена пълна диагностика и нещата за смяна, които днес поръчах, бяха тампони за двигателя (преден и заден), свещи и ангренажен комплект (с всички ролки, други ремъци, обтегачи, водна помпа). Освен това ще ѝ правя пълно обслужване (всички възможни масла - двигател, скоростна кутия, нещо за диференциал споменаха, филтри, други течности, антифриз, реглаж клапани и т.н. - хората ми ги изредиха, но все едно ми говореха на чужд език). Ако трябва да съм честен, останах малко шокиран от крайната сума, но все пак за предстоящия кеф от шофирането на този невероятен автомобил си заслужава (вчера в КАТ един господин специално дойде да каже, че това е страхотна кола, а вечерта в квартала друг шофьор спря по средата на пътя да каже същото и да ме поздрави :) ). 

 

Изредих всички тези неща, за да добиете горе-долу представа колко нищо не разбирам от автомобили и да бъдете снизходителни при някой по-глупав въпрос от моя страна занапред. Сега бих искал да попитам дали някой има повече яснота за двете грешки, които се появяват в момента, в който вдигна над 30-40 км, както и за още 2-3 неща:

 

1) Едната лампа е с надпис CMBS (прочетох какво е това и въпреки че не мога да го пресъздам, имам бегла представа) - от какво може да е, възможно ли е проблемът да е сериозен и как може да се оправи? Ще попитам, разбира се, и в Бултрако, когато закарам колата за смяната на горните неща, но ми се иска да събера повечко информация авансово;

2) Другата лампа е VSA - тя се включва едновременно с горната и не изчезват до изключване на двигателя;

3) Третото ми питане - сутринта колата не искаше да запали, а само въртеше. Опитах няколко пъти, но не стана. Заключих я, отключих я отново и този път се получи. На обяд направи същото с въртенето, но само един път и после запали веднага. Възможно ли е да е от свещите? Акумулаторът е доста нов и не вярвам да е там проблемът;

4) Задължително ли е да ползвам стандартния размер гуми (235/50/17) или може и нещо друго? Питам, защото такъв размер няма много голям избор на пазара;

5) Как мога да проверя/разбера дали дистроникът работи? Не съм карал кола с такова неща и нямам представа.

 

Със сигурност ще имам още питания, но се надявам за част от тях да открия отговорите в някое ръководство за колата.

 

Благодаря предварително за помощта! :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, Колега, пожелавам много безаварийни километри!

Аз тъй като от скоро съм собственик на Леджънд - съвсем ми са ми пресни линковете към ръководството (в същата тема):

На английски език са. Когато попитах в Бултрако за хартиени такива казаха, че нямат и имат само английска версия в електронен формат.

Единствено мога да ти отговоря на въпрос №5 - като натиснеш бутона ACC можеш след това с кръглия бутон долу вдясно за дистроника да променяш дали караш на Cruise Control или на Adaptive Cruise Control. С еднократно натискане на бутона се променя съответното показание на дисплея и съответно режима:
 - В единия случай задаваш скорост.
 - В другия случай задаваш дистанция.

 

От ръководството пише, че натискайки ACC бутонът, ако светне зелено на таблото, значи системата е изправна. Ако светне оранжево - значи има проблем. Този сигнал е съпътстван и от съобщение на големия дисплей - CHECK ACC SYSTEM.

Вече може да потърсиш за Adaptive Cruise Control в прикачения PDF - стр. 89 и стр. 277.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега честита придобивка.

За съжаление трябва да ти кажа, че светнали лампи за CMBS и VSA сочат на неработещ радар. По тази причина не ти работи круиз контрола и системата за спазване на дистанция и избягване на удари.

Отиди в Бултрако да ти кажат точно. Ако те не го оправят знай че никой в БГ няма да ти го оправи. Нов радар струва над 2000 лева. Втора употреба се намират но не се знае състоянието ми. Радара се калиброва много сложно и само сериозен сервиз може да го направи. Съветвам те сам да не бърничкаш и да не я даваш на самозвани майстори. Става още по-болезнено.

 

Пиша това защото лично съм патил. Лишаваш се от една страхотна екстра, каквато е дистроника. Най-веротно колата е удряна отпред. Радар можеш да сложиш и от някои модели Акорд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

madzhara, благодаря за линковете. Видях ги и ще ги сваля и тях. Вече намерих и друго ръководство, така че ще чета. Лампата свети зелено, така че ще пробвам нещата.

 

show_time, благодаря за съвета. Със сигурност няма да пипам нищо, никога не го правя. А за колата съм решил да я поддържам само в Бултрако и Юбико. Надявам се да не е толкова зле положението, но ще видим... На пръв поглед не е удряна или нещо такова, но знае ли човек... След обслужването ще пробвам круиза, не ми се иска да я карам преди това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам един въпрос, защо си решил да обслужваш колата в Бултрако ? 

 

Можеше да отидеш при Слави в Овча Купел или в Автолабораторията(те се занимават с Тойота, но мисля, че могат да ти обслужат хондата без проблем) 

 

Също така, Тампоните можеше да ги поръчаш от другаде. Има един човек във Варна, Люцкан се казва, но му казват Лио. Та той внася оригинални части за Японски автомобили. 

 

А да и още едно много важно нещо! Тези от Бултрако ще ти пробутат масло 5/40 на 110% сигурно! Това не е правилното масло за тази кола. 0/30 е за нея.

 

Лично според мен, можеш да смениш всички течности без маслото на двигателя при тях,него можеш да го смениш другаде.

Според мен е по-добре да си поръчаш от общите поръчки хубаво масло, което знаеш, че няма да е менте! 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

 

Присъединявам се към клуба, защото станах собственик на Legend 2006 преди няколко дни :)

Също като колегата Dysphoria ми предстои пълно обслужване + 4те тампона на двигателя - преден, заден, ляв и този за скоростната кутия.

 

Понеже още чакам да си запазя час при Слави ми е наложащо да сменя маслото на двигателя и скоростите веднага и явно ще е другаде, та дайте съвети за точките по-долу.

  1. За двигателя четох, че трябва да е 0w30 или 5w30 - препоръчайте марка?
  2. За скорости - ATF DW1 тук са ясни нещата. Има и филтър - дайте препоръки откъде да купя маслото и филтъра.

Ангренаж и тампони + обслужване на диференциал и раздатка съм ги планувал при Слави, само да успея да се свържа :)

 

Въпросите тук са следните:

  1. Диференциал - четох, че единствения правилен заместител на ATF Z1 при SH-AWD е AWD DPSF (не DPS-F което е за part time awd при SUV-четата и се продава из България). Откъде може да се набави, понеже го намирам само в Америка  https://www.partsgeek.com/gbproducts/WC/24007-01179939.html   (пример как изглежда). Препоръчайте и заместител ако някой има информация. Ще ми се да го обслужа с правилното масло, предполагам, че доста хора използват ATF DW1 или DPS-F и нямат проблеми, но все пак.
  2. Откъде мога да си набавя оригинален комплект ангренаж + водна помпа. Ако реша да не е оригинално, има ли смисъл да се поръча от ebay.co.uk или тези тук в България са същите?
  3. Откъде мога да си набавя 4те тампона (не съм сигурен за OEM номерата, изрових предполагам правилните). Намерих ги в Япония, на цена от около 150$ от този сайт - https://www.amayama.com/en/ Ако някой е запознат с поръчка от него, ще се радвам да сподели как стои въпроса с мито и ддс.

Благодаря на препоръката на колегата Drone за Люцкан, ще го проуча.

Забелязвам, че колегата vanio_tt е изписал доста по въпроса с маслата и частите, в момента търся горе изброените неща и ще се радвам на помощ от всеки да ги набавя.

 

madzhara - колега, може ли линкове към ръководствата, защото поради някаква причина не мога да свалям файлове от форума.

Ако ти е удобно може към някой cloud.

 

Разбирам, че ако я закарам в Бултрако или Юбико проблема ще се "разреши" с една торба пари, но им нямам вяра.

Искам всичко свършено с правилните консумативи и направено както трябва, затова и търпеливо чакам да си запазя час при Слави.

 

P.S човека отдели 2 часа за преглед на автомобила преди покупката и наистина съм много доволен от него и от другото момче.

 

Колата е страхотна :)

 

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Drone, защото не знаех за съществуването на тези места. :) Определено за нещо бъдещо ще пробвам. Имам недобро мнение за Бултрако, но вече е късно - всичко е поръчано. След като приключи сагата с ремонтите, лампичките и т.н. ще попитам и прочета всичко във форума за по-общи неща като майстори, сервизи, сайтове за части и т.н. Благодаря за коментара и съветите, ще ги проуча и ще се свържа с хората! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Evtim Petkov и аз вчера за първи път смених ремъка с ролките при Слави. Колата е на 120 000км и ми каза, че водната помпа ще се сменя при следващата смяна на ремъка, т.е. след още 120 000км или 6 години /според зависи кое настъпи първо/. Маслата не съм сменял тъй като още не им е дошло времето. Слави си поръча частите, аз не съм търсил нищо, затова съвета ми е да се чуеш с него защото може да се окаже, че някои от нещата не са ти за смяна. Моята е карана само в БГ и поддържана от Слави до преди няколко години, докато е бил в Бултрако /познава колата/, а последните 2-3 години  е поддържана в Юбико, поради което не сменям всичко накуп. До колкото разбрах от него някои от частите и маслата ги има в наличност, а за някои чака внос и затова според мен най- добре е да се чуеш с него преди да поръчаш Ebay например :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте момчета ако трябва да сме перфекционисти, точното масло за тази кола е 5W20.

Honda Motor Oil is the preferred
5W-20 lubricant for your vehicle. It is
highly recommended that you use
Honda Motor Oil in your vehicle for
optimum engine protection. Make
sure the API Certification Seal says
‘‘For Gasoline Engines.’’
The oil viscosity or weight is
provided on the container’s label.
5W-20 oil is formulated for yearround
protection of your vehicle to
improve cold weather starting and
fuel economy.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз бях сложил 5W30 на Castrol и го хапва като топъл хляб... Дали идеята за 5W-20 или 0W30 ще подобри нещата? Някой може ли да каже с такива масла какво е положението? Другия път мисля да не слагам същото масло, защото явно не е много добре. 
Колкото до накладките с TRW съм и свирят ужасно много, но само предните... все едно съм с влак. Дисковете си личи, че са сменяни, но всеки ми казва, че не може да свири от тях, а като нищо да са някакви евтини. Днес поръчах накладки на Brembo и само се моля да са по-добре.. 
Още не съм сменял масло на скоростната кутия, та да попитам при вас как сменя скоростите- гладко без да се усеща или винаги се усеща при смяна? Защото при мен се усеща доста и се чудя да не е заради вече старо масло, макар че продавача ме уверяваше, че е сменяно. 

Редактирано от eXeRv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, много я натискаш затова ти харчи масло толкова много. Използвай едно утвърдено масло постоянно. Има теми за маслата. Скоростната кутия трябва да сменя предавки доста плавно и почти да не ги усещаш, освен при кик даун :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото може да е било ментакис, ако е от бг.  Или да си гори по дефолт :D 

 

Смени си маслото, щом се усеща като сменя предавките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Dysphoria, при мен се появи януари проблем с CMBS/VSA - съответно не работещ ACC.

Оказа се малкия дявол - проблемен датчик на педала на спирачката, стоповете не светеха на макс и леко примигваха (средния)

Аз си поддържам колите само в Юби-Ко, отидох и Миро го излови веднага, успя да го ремонтира (почти безплатно), но без гаранция колко ще изкара. При следващо скапване - оригинален, за ~100 лв ;)

 

Стискам палци да не е проблем с радара.

 

 

П.С. Хайде кога ще направим Леджъндово биропиене в София, времето предразполага... :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

scyperboy, благодаря, вдъхна ми надежда. Дано се окаже нещо такова. :) Ще питам и в Бултрако (докато правят обслужването), и в Юбико.

 

За сбирка съм ок, стига да съм на линия в града. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли колега наясно съ следното:

Какво ми е нужно за да прехвърля дистроник и обдухване на седалките.За следене на лентата мисля че не мога заради кормилната рейка.

Мррси

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Scyberboy къде се намира този датчик?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен, от днес и аз имам едно бижу. Ще се видим по улиците на София и страната. 

Непременно ще има и много питания.., но по-нататък!!! Лека и до чуване/виждане !!!

1.jpg

2.jpg

3.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито и много безавариини километри! Ще се засичаме в Петрохан :P Дай малко повече инфо за колата, не съм я засичал по БГ обявите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато още стои обявата. Колата си е карана само тук в БГ.. Подлудява ме... ама да мине малко време да стихне еуфорията, :) та да е малко по-реална преценката.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11474461200448309&slink=723v0i

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в момента в българското мобиле има две легенди, фейс,  с двигатели 3,7.

Ако са изправни - сега е време да скача, който ще скача. Цените са повече от приемливи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги, някой случайно да има или да знае откъде мога да си намеря държачите отгоре на водния радиатор и тампоните под водния радиатор.... общо взето се клати като камбанария горкия ми радиатор :( 

 

Капачката за куката на предната броня и пръскалка с капаче на десен фар?

Пообиколих легендите на части, но няма за жалост та сигурно ще се поръчват нови....

 

Другата седмица влизам за ангренаж :P

Редактирано от Evtim Petkov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5/13/2018 at 10:41, Dragi4 написа:

Scyberboy къде се намира този датчик?

 

Мисля, че долу на (над) самия педал... ако щеш реленце/контактор му кажи, нз :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Evtim Petkov написа:

Колеги, някой случайно да има или да знае откъде мога да си намеря държачите отгоре на водния радиатор и тампоните под водния радиатор.... общо взето се клати като камбанария горкия ми радиатор :( 

 

Капачката за куката на предната броня и пръскалка с капаче на десен фар?

Пообиколих легендите на части, но няма за жалост та сигурно ще се поръчват нови....

 

Другата седмица влизам за ангренаж :P

Виж им парт номера в japancars.ru 

 и ги поръчай от някъде :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги собственик съм на хонда легенд 2007 kb1 . Интересува ме колко струва комплект за смяна на ангренажен ремък и какво именно включва комплекта , попитах на едно две места на едното ми казаха че върви с водна помпа а на другото ми казаха че Нее задължително ! И затова искам да разбера каква е цената на комплекта , какво включва и ако може някой да ме посъветва от къде да го поръчам ! Благодаря ви 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Комплекта включва външен ремък, ангренажен ремък, обтяжна ролка, паразитна ролка, хидравличен обтегач, водна помпа.  Оригинално всичко е към 1000лв без труда. Доколкото знам ангренаж и ролки се сменят на 120к км, а водна помпа на 240к км. Има и заместители, но се сменят на половината км и съответно струват половината пари, та си преценявай дали има смисъл.

 

И аз се чудих откъде да поръчвам и т.н и накрая реших, че от майстора ще е всичко и другата седмица влиза в бокса (оригиналните се чакат 2 седмици поне :huh: ). Понеже виждам, че си от Бургас, нямам идея кой може да ти помогне, но ти препоръчвам да си намериш майстор, който знае какво прави и го е правил вече, а не да ти се учи на колата. Може да питаш и Бултрако Варна

 

Ако искаш сам да си поръчаш, намираш part номерата от долния сайт или дето вика колегата Drone в japancars.ru и почваш да търсиш в интернет 

https://www.parts-honda.uk/honda-cars/LEGEND/2007/LEGEND/23418

 

Ето как изглеждат всички чарколяци:

https://www.ebay.co.uk/itm/Gates-Water-Pump-Timing-Belt-Kit-FOR-HONDA-LEGEND-KB-TCKWP329/253216708773?epid=12007565424&hash=item3af4e458a5:g:AxMAAOSwl5VbA5e8

 

И последно не знам колко е вярно, но четох в UK-ските форуми, че колега е имал проблем с Gates и за малко да иде в кофата.

 

По-опитните колеги помагайте, не знам колко глупости съм изговорил :Д

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има един човек във Варна, внася  оригинални части за японски автомобили. Във форума на лексус само от него поръчват. Люцкан се казва и това му е сайта http://avtochastivarna.com/avtochastivarna/index.html

 

2 седмици се чака, но си заслужава и цените са добри :) 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремък- 130лв.

Обтяжна ролка- 286лв.

Паразитна ролка- 137лв.

Обтегач- 280лв.

Водна помпа- 297лв.

 

Цените са на Бултрако от преди около месец и половина за Акура, МДХ, но предполагам, че при теб са същите.

Аз не съм сменял водната помпа. Казаха ми, че ще се сменя следващия път /след 120к км или 6 години/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стилиян,

 

Цените по-долу са за пълен комплект ремъци, ролки и водна помпа. От вчера са и са без ДДС. Частите са поръчани през Бултрако и са сменени там.

 

Ангренажен ремък - 107.82

Обтегач - 238.28

Обтегач верига -234.46

Водач - 73.08

Ролка ангр. ремък - 113.46

Водна помпа - 247.07

Обтегач - 80.75

Ролка - 102.78

Ремък - 46.24

Труд - 275 (5 часа)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има проблем с висока консумация при загасен двигател.

След  седмица некаране  не запали :(

Не говорим за отечки,защото няма такава,и батерията е чисто нова.

Освен че не пали а и после почти винаги вдига грешки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото попълнение

20180524_150628.jpg

20180524_150643.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш проблем с блутута. Масов фабричен дефект при Леджъндите и Акура от тази година :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че имам имам ,работи веднъж в месеца :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Имам един прост въпрос. Как се оправяте с паркирането на Ледженд, след като няма парктроник :) Поне камера има ли ? Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заводско всички излизат с камера за заден ход. Която обаче е само за да помага, не за да се паркира основно с нея. Също така за разлика от камерите на повечето други марки - не показва чертички за разстоянието, а само видео.

Споре мен няма парктроници заради факта, че се произвежда за САЩ, където улиците и паркингите са традиционно широки. Моята например е швейцарска и има и предни и задни сензори. Очевидно обаче са добавяни допълнително. И са доста по-простички, сравнено с други. Например на старата ми кола Пежо 607 бяха обвързани с тонколоните - заден ляв сензор задейства задна лява тонколона и т.н. Можеше да се паркира почти само по звук.

В крайна сметка се паркира лесно, защото са добавени допълнително сензори, а и камерата помага в доста случаи.
Друг минус е, че отпред имам само 2 сензора, тоест трябва да се внимава точно в средата... отстраните е по-лесно.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има си фабричен парк троник!

4 сензора на задната броня и 2 на предната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Епа оправяме се, всеки средно статистически шофьор би трябвало да може :)

 

Паркинг сензорите в Европа са били аксесоар (с доплащане) - съответно не всички го имат, като мен.

Но, с камерата няма проблем, дори и без чертички и т.н. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, как разбирате, че предните долни носачи са за смяна или рециклаж?

При мен няма тропане, освен от лек луфт в рейката, но като сменях маслото накарах майсторчетата да ги проверят поне само чета, че там е слабото място по окачването и като напъваха с щанга леко пружинираха и казаха, скоро да мисля за ремонт, но пак казвам тропане няма...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нямах тропане, но като отидох на стенд колата не можа да го мине, понеже се оказа, че носачите са за смяна. И там ги напъваха с щанга. Тропане ми казаха, че най-вероятно няма защото тампоните са здрави. В крайна сметка ги рециклирах преди 2 месеца и минах стенда, но с толкова каране и дупки по нашия край не знам дали отново не са :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

собственик съм на Акура РЛ втора генерация. Колата е с американската си навигация и откакто е пристигнала в европа не е пипано нищо по нея. Можете ли да ми препоръчате човек или сервиз в София, който да се пробва да инсталира навигация за Европа и БГ, ако има такава възможност разбира се :)

 

Имам още един въпрос, някои дали си е слагал следното устройство към мултимедията и какви са отзивите ?

http://bgcaraudio.com/prodykti_usb-interfeisi_prodykt-1107.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...