Jump to content
HondaExplorer

Мистериозно стържене

Recommended Posts

След като сервиза в който закарах колата да установи откъде стърже, не успя да го направи като я вдигна на подемник, вероятно защото не може да я натовари и каза да карам така докато се усили, да не кажа вероятно докато се счупи пускам видео със звук с надежда някой да се опита да предположи и насочи къде може да се търси проблема.Звукът се получава при десен завой, дори и непълен, дори и с натиснат съединител, ако има значение. При ляв завой е пълна тишина. Понякога и при движение направо с ниска скорост се усеща сякаш нещо се намества и почва да стърже. Дотук са проверени спирачни апарати за износвания и задържания и няма такива. Задния диференциал също е в ред. Звукът се чува някъде преди средата на автомобила, сякаш откъм скоростната кутия, но може да се генерира по-напред и да се предава по ламарините. Ето и видеото качено благодарение на колегата Слави. https://www.youtube.com/watch?v=9TfG...ature=youtu.be

Ще се радвам на предположения инак трябва да пращам клипа в Япония. :|

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си ламарините зад спирачния диск.Имаш ламарини които пазят диска от кал/вода, възможно е да са кривнали и да опират в диска.Поздрави,Николай

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уж гледах и не видях да опира, ама беше вдигната на крик. Ако е това, в сервиза нямаше ли да го забележат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на задния диференциал какво е и кога е сменяно? От там се получава такъв стържещ звук при завой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диференциала не е, при ляв завой го няма, отделно на подемника щеше също да свири. Чувам то сякаш излиза изпод шофьорското място( десен волан е )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като я качихте на подемника, запалихте ли я, ... в смисъл - някой имаше ли горе, който да включи на скорост...

И пробвахте ли без джанта.

Стърженето не е равномерно и се изменя от скоростта - мисли в тази посока... Нещо дребно - вредно е...  :punk:

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Нещо дребно - вредно е...  :punk:

 

Натам вървя уж. Като направихме няколко обиколки по разбит път после стърженето се появи и при движение направо и после изчезна. Иначе предполагам на подемника са я пускали да върти в сервиза, аз не бях там. Друг майстор изказа мнение че може да е проблем с лагера който като се натовари и става изместване и евентуално триене в нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като  щит на спирачен диск , но същия звък при мен се появи и при опиране на полуоска В( "нещо") .

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А кардана към гърнето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи като щит на спирачен диск , но същия звък при мен се появи и при опиране на полуоска В( "нещо") .

Какво ще да е това нещо дето в завой да го опира? Иначе карданът отпада, то си се върти постоянно, не само при десен завой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как е при CRV, но при мен на Акорда стържеше така, когато ми се износиха накладките. Има една ламаринка там, която започва да "обажда". 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво представям си аз значи, откачил ти се е балансиращия тампон от полуоската сурнал се е на долу и е стигнал до вилицата на амортесора, като си караш на пред нема дерт ма като завиеш полуоската там се измества на пред тампона се зачеква във вилицата и почва да стърже :) като изправиш пак излиза на зад и само си се гали в вилицата. Абе нещо такова ми се ще да е ама онея в сервиза тряя да са кьорави да не го видят :) Инак и на мен ми дрънчи на тая вътрешната тенекия зад диска ама трябва да се разглоби там и да се огледа хубаво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми се струва че е предпазна ламарина на дясното колело.Аз имах подобен случай беше влязло камъче между диска и ламарината.Другият вариант е тръгнал лагер и увеличена хлабина в главината и при завой дискът опира в ламарината.

Това че е ходила на сервиз не е гаранция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това че е ходила на сервиз не е гаранция.

 

Това и на мен ми се струва вече, че ще се превърне в неоспорим факт и все пак докато не открия каква е причината, няма да хвърлям подозрения. Механика спомена, че вероятно трябва да се свали таса, но така и не разбрах какво точно са правили. Лошото е че вероятно като я вдигна отново няма да разбера нищо, ако звука се получава само при натоварена главина. Мислех да се опитам да спра точно в момента на пристъргването, тъй като то е ритмично и да лягам отдолу с надеждата че с клатене и напред назад и опипване ще се долови източника. По скоро на свободна с навит волан да я бутам като премина стърженето и после да върна малко назад. Ся не се сетих че не съм пробвал на задна при завой дали ще го има звука.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, шах с две пешки! :blink: При движение назад с навит надясно волан звукът ГО НЯМА?! Ха сега някой да обясни кое е по различното при движение назад за да търсим отправна точка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натоварването върху гумата, напред гумата се трие в асфалта от вътрешния край, назад от външния.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси мерси, ама това не хванах нещо. Значи волана  завъртян надясно и без да го пипаме даваме напред и после назад. Не се ли трие едно и също място на гумата?

п.п. Слави ми обясни вероятно какво имаш предвид и ся си мисля че ако има луфт в лагера би трябвало назад обаче при навит наляво волан пак да престърже. От написаното съдя че ако има  изместване на колелото то триенето трябва да е в горната част след като при десен завой тя отива навътре?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това имах предвид - като караш напред, и завиеш надясно, долния край на гумата отива навън, а като караш назад отива навътре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този конкретен луфт само от лагер ли може да се получи или от износване на носач, тампон шарнир, накрайник? Мисля че вдигах колелото и с ръце горе и долу не усещах някакъв фрапиращ луфт.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А лагер на амортисьор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е предпазния вътрешен тас на колелото, или лагер, провери самия спирачен апарат да не се е разхлабил, или водачите му да имат големи хлабини,защото може да усуква и някоя накладка или пластина да чегърта. Виж и на самия диск от вътрешната страна , за пресни белези от надрано.

Абе, може и глупаво да звучи, но да не са останали каретата без гресчица и от там да прискърцва ? 

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхлопана накладка ??? Най-добре направи опит със сваляне на накладките и сложи джантата без тях (не е желателно да натискаш спирачката по време на опита)...дори и да не е от тях, поне ще елиминираш този вариант. Огледай също и зад венеца на АБС-а , да не е наблъскан с нещо между него и лагера на главината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А лагер на амортисьор?

1-ва генерация няма лагер на амортисьора, защото не е Макферсон.

Аз гласувам за нещата, които изброи Емича.

 

п.п. Може да си писал (в оффроуда), и да съм го пропуснал - дисковете нови ли са?! Ако не са, какво е състоянието им, имат ли ръб и ръжда по периферията?! Имам предвид по външния диаметър  и по вътрешния - там, където свършва лъскавата част на диска грубо казано?!

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, днес се заех със стърженето и установих следното. Когато свалих супорта открих, че горния водач е блокирал. Раздвижих го и като реших че може да е от него проблема монтирах обратно колелото. Да ама не, единственото което се подобри е, че вече при спиране не тръгва наляво. Отново свалих супорта и накладките като го извих навътре и вързах към  носача. Монтирах колелото и при навит волан спирайки с ръчната установих че стърженето продължава. Този път се опитах да спра точно в момента на пристъргване, демонтирах колелото и започнах да въртя с надежда да хвана източника. По диска и ламарината нищо съмнително, светих гледах и нищо. И все пак долових някакъв нетипичен звук държейки полуоската в края от към скоростната кутия, не беше силен но с ръката усещах сякаш нещо ручеше. Хванах полуоската и започнах да дърпам напред назад по оста и долових чукане в двата края, може би луфтът е около 2-3 мм но при лявата полуоска такъв няма изобщо. Възможно ли е стърженето да е свързано с това?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Напръскай с грес, като се убедиш, че греста е влязла м/у корпуса на карето и дифа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Краси, имам течна грес във флакон с тънка сламка обаче ако дадеш една снимка къде точно да пръскам ще съм благодарен. Един колега от другия форум ми пише че е нормален такъв луфт. Аз по скоро си мисля че нещо вътре където влиза полуоската в скоростната не е наред. Кой лагер изпълнява тая задача? Иначе клатих самото колело във всички посоки и грам луфт няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях, че и в оффроуда са ти написали същото, само че за външното каре.

В момента нямам възможност да търся снимка, не съм у дома. Пръскаш в процепа между корпуса на скоростната и карето. Сега не се сещам, на кое каре беше, но мисля, че на външното имаше една малка предпазна ламаринка, нещо като щит, да не влизат мръсотии към лагера на главината. Значи точно това, което ти писаха в оффроуда - ако се е изместила малко, или е пълно с боклуци там, може от това да стърже. Ама за да го видиш трябва да извадиш външното каре от главината, а е малко занимавка, т.е. време.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не вярвам проблема да е в скоростната кутия - там няма какво да се прецака и да издава подобен шум, все пак започва да се чува когато се натовари колелото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една идея: Събери приятели да бутат колата с изгасен двигател и навит волан, а ти ходи до нея и слушай от къде идва звука - може да го локализираш по-точно, без страничните шумове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Славчо и "69" да направя с нея пак няма да си каже пущината! Предния път теча в купето го дирих два месеца, що да не откарам и зимата под калника. Още една- две идеи имам и след тях въпросните приятели дето Емича ги спомена ще я добутат до най близкото блато.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес при навит волан на свободна търкалях колелото напред като по този начин движих цялата кола бавно и нищо не долових, но погледнах отново и вътрешния ръб на джантата ми се стори излъскан за разлика от този на лявото колело, където всичко беше в засъхнал прах от каране в дъжд. При навит волан прекарах пръст по цялата периферия на ръба, но никъде не опираше. Сега си мисля да го напръскам с грес по цялата обиколка и да карам да видим дали ще намали стърженето и дали ще оцапа нещо друго. Но видимо никъде не опира да му се не види, да не би само при движение напред с над 5км/ч да се получава някакво изместване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианта с вътрешния ръб отпада, сетих се че при теста без супорт спирачния маркуч опираше в него и го е полирал. Колега в другия форум сподели, че може да е износена втулка на карето там където лагерува с шенкелното тяло и посъветва да проверя за радиален луфт при изправен волан. Другия вариант е замърсяване през семеринга на карето, но според него е по-малко вероятен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...