Jump to content
Sign in to follow this  
rollin

Реглаж на клапани К24А3 - допуски ?

Recommended Posts

ЗдравейтеМисля да закарам колата за реглаж на клапаните, обаче силно се съмнявам майстора да знае точно за този мотор какви трябва да са нормите и по добре да попитам и после да му кажа отколкото да го оставя да "твори" сам :DТа който знае да сподели  :)

Edited by rollin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всм. 0.21 - 0.25 мм.

Изп. 0.25 - 0.29 мм.

Edited by s.s.d.d.
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

а за каране на газ коя граница е по добре да се гони?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Горната.Натягат и то яко.Скоро правих реглаж на ЦРВ-то,че беше натегнало и забиваше всякакви грешки.На газ съм минал около 16-17к. и стана за реглаж.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не твърдя че съм прав, говоря от личен опит. С инчовия луфтомер ги правя точно на 0.009 инча (0.23мм) и мърка и топла и студена.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз се интересувам за стойностите на К20, като колегата ivannikolaev666... Никой ли не може да предостави тази информация? Благодаря предварително на всички отзовали се... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.21-0.25 cold

0.28-0.32 cold

Share this post


Link to post
Share on other sites

А за каране на бензин, коя да се гони или посредата? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има ли значение???

Няма.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колко време трябва да се изчака двигателя да изстине, за реглаж на клапаните? 

Edited by Nikito82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Като я оставиш вечерта, на сутринта е готова.

Хубаво трябва да изстине, ДВГ, изпускател, маркучи, всмукател, за да не си причиниш изгарания :rolleyes:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Температура на главата под 38 градуса.

И не е само заради потенциалното изгаряне. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Коя е вяената стойност за изпускателните? 

0,25-0,29. Или

0,28-0.32?

Share this post


Link to post
Share on other sites

0.25–0.29 е за K24A3

0.28–0.32 е за K20A6

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитам тука като правите реглажа след това да кажем сме със старата гарнитура.

 1.Лепите ли с нещо гарнитурата някакъв силикон или направо монтирате капака и всичко заспива?

2. Ако сме с нова гарнитура нужно ли е да лепим със силикон въобще ако е нужно и при стара гарнитура?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 13 часа, MotoMK5 написа:

Да попитам тука като правите реглажа след това да кажем сме със старата гарнитура.

 1.Лепите ли с нещо гарнитурата някакъв силикон или направо монтирате капака и всичко заспива?

2. Ако сме с нова гарнитура нужно ли е да лепим със силикон въобще ако е нужно и при стара гарнитура?

 

Стара (стига старата да не е станала на камък) или нова гарнитура се слага силикон само на четири точки.

Ето линк към сервизното ръководство за слагане на капака   http://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/00/SEA3E00A14600017811KCRT00.HTML

SDA3EA0A14600017811KCRD01.png

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Искам да попитам ако ги направя IN 0,25 EX 0.30 ще има ли сериозни последствия?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Прави ги адаш,няма проблем ще "мърка:D":thumbs1:.

От последния реглаж,колко са били и колко са направени:

К20Z2 !!!!!!!,на газ за 18к. км.

20210429_120555.thumb.jpg.d62f8f90f6dcc7612ccb6b575603e180.jpg

При тези,първоначално си потракват,като почва да "мърка":D след няколко хиляди км.

 

 

 

Edited by JHM
  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Въпреки, че темата е доста стара, мисля е удачно да вмъкна някой друг въпрос относно реглажа на клапани, а и моята кола е със същия двигател.

Разбирам, че реглажа на клапани е по-чест при двигатели на газ (моята кола не е имала и най-вероятно няма и да има газ), отколкото тези на бензин, и при първите по-скоро клапаните натягат. Има ли тенденция клапаните да натягат и при двигатели карани на бензин или при тях по-скоро се разхлабват.

 

Понеже натегнат клапан може да има доста по-сериозни последствия, има ли някакви признаци, по които да се установи дали има такива, без да се отваря капака на клапаните? 

Моята кола е на 190К км (надявам се да са реални) и според документацията е трябвало да мине роверка/реглаж преди 10-15К (реглаж се препоръчва на 176К км според американското ръководство). При обслужването след покупката ми казаха от сервиза, че няма нужда от реглаж, но се съмнявам да са отваряли капака.

 

Със сигурност реглажа ще го включа в плановите ремонти, но все пак искам да разбера колко е наложаща проверката на клапаните в моя случай.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Накратко,сега като регулираш,след 40к.пак:)!

Незнам какво е това ръковоство,но споменатия интервал,не в твоя полза.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В Америка условията на експлоатация са други и сервизните интервали са различни от европейските. За Европа реглаж на клапаните се препоръчва на 40к

Share this post


Link to post
Share on other sites

С какво са по-различни условията на експлоатация в США и Канада? Климатът е един и същ, както и пътищата., не вярвам да има съществени разлики и в горивото. Като разлика сега установих, че там слагат К24А4, така че това може да обяснява разликата. Но експлоатационните условия са еднакви.

 

Проверих в ръководството на моята кола и наистина пише да се контролира на 40К?!? В ръководството за северна америка за Акорд 2005 пише 110к мили (176к км) - за 4-цилиндровите мотори. За мен тази разлика е необяснима, дори и да са различни двигателите. Още по-безумно е производител на двигатели да изисква реглаж или проверка на клапаните на такъв кратък интервал. Ако при купуването на нова кола в шоуруума ми кажат, че на толова малък пробег се налага да се регулира основен компонен в двигателя, бих се усъмнил в качеството на разработката, освен ако разбира се няма някаква съществена техническа обосновка за това.

 

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разлика има най-малко в купувачите и как ползват колите си. В Америка карат генерално на по-дълги разстояния и въртят доста повече км годишно от европейци. Карат и доста повече извън гъстонаселени райони, което е показател за чистотата на въздуха. Горивата също са им с различно качество – чувал съм го от представител на голяма марка масла когато говореше за разликите в изискванията за маслата там и тук. Изхождайки от това (и от написаното от теб за разликата в интервалите на обслужване на американски и европейски акорд) написах предположението си горе.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/28/2021 at 11:49 AM, Terje said:

Въпреки, че темата е доста стара, мисля е удачно да вмъкна някой друг въпрос относно реглажа на клапани, а и моята кола е със същия двигател.

Разбирам, че реглажа на клапани е по-чест при двигатели на газ (моята кола не е имала и най-вероятно няма и да има газ), отколкото тези на бензин, и при първите по-скоро клапаните натягат. Има ли тенденция клапаните да натягат и при двигатели карани на бензин или при тях по-скоро се разхлабват.

 

Понеже натегнат клапан може да има доста по-сериозни последствия, има ли някакви признаци, по които да се установи дали има такива, без да се отваря капака на клапаните? 

Моята кола е на 190К км (надявам се да са реални) и според документацията е трябвало да мине роверка/реглаж преди 10-15К (реглаж се препоръчва на 176К км според американското ръководство). При обслужването след покупката ми казаха от сервиза, че няма нужда от реглаж, но се съмнявам да са отваряли капака.

 

Със сигурност реглажа ще го включа в плановите ремонти, но все пак искам да разбера колко е наложаща проверката на клапаните в моя случай.

 

Когато не е правена проверка на клапаните според мен е задължително,така вече знаеш с какви стоиности са.

Кагото направиш две регулирания и проследиш колко са избягали стоиностите между тях ,сам ще си направиш извода на 40 или повече ще  правиш проверката.

Мисля че разковничето се крие в думата проверка ,което не е задължително да е регулиране.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...