Jump to content
ADH-Honda

Опитва се да изгасне след като запали

Recommended Posts

Колата е Акорд 5-а ген. СС7 с F20Z1, кара се на бензин (няма и не е имала газ).

 

От няколко дни (след като стана много студено) се появи следния бъг: пали без проблем и без да върти много стартера, но 2 - 3 секунди след като вече е запалила, оборотите от около 1600 падат до около 500, цялата кола почва да трепери и се опитва да изгасне (но не изгасва), докосвам дори леко педала на газта и всичко се нормализира, оборотите отново си стават 1600 и всичко е ОК. Това се получава само когато не е палена дълго време, т.е. само сутрин, ако я запаля след 3, 4 , 5  часа след като е каране - няма проблеми.

Има сила и ускорение, работи си нормално мотора (без да прекъсва или да работи на 2/3 цилиндъра), загрява си бързо/нормално, има парно, антифриз/масло.... всичко е тип топ. Няма грешки по ECU-то.

 

 

От какво може да се дължи това опитване на изгасване, след като се запали сутрин на голям студ ? Някой от клапаните за празния ход не може да сработи веднага и му трябва да се изфорсира с газта и тогава заработва (аз поне така си го обяснявам).... или ?

 

 

Благодаря предварително.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такъв Акорд, но F22Z2. Имах същия случай, като при по-голям студ се случваше и да не запали от първия път. Не питай как, но установих, че не го прави ако резервоарът е пълен над половината. Така и не разбрах защо става така за съжаление.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С понижаването на температурата, проблема се задълбочава. Става дума за палене на студен мотор, в студено време (минусови температури), предимно сутрин рано. Ето един клип от тази сутрин при около минус 7 градуса:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6-EcVkypyME

 

 

Не знам до колко се разбира от клипа, но три неща ме дразнят:

 

1-мотора в случая запали от втория път. Масово в тези минусови температури е почти невъзможно да се запали от първия опит, случвало ми се е да запаля от 4-ти, 5-и път чак (УЖАС), а както се вижда има ток да те прибие в тоя акумулатор (на 2 години е), стартера си върти;

 

2-при запалване, веднага след това се опитва едва ли не да изгасне (доста пъти дори изгасва), оборотите са доста ниски, не може да достигне нормалните за току що запален мотор 1500 - 1600 оборота, случва ми се дори да работи на около и под 1000 оборота празен ход;

 

3-като е току що запалена, поискам ли да натисна педала на газта (да изфорсирам), вместо мотора да се развърта и оборотите да му се вдигат, той започва едва ли не да се дави, да "забива муцуна". Фактически, играенето на оборотите от клипа са моментите, когато натискам леко педала на газта. Трябва доста силно да се стъпче педала на газта, за да се изфорсират високи обороти.

 

При точки 2 и 3 (съответно прекалено ниските обороти на празен ход и даването на мотора при подаване на газ), това е само първата около една минута от както е запален двигателя, поработи ли малко (минута, минута и нещо) вече е ОК. Отделно, ако реча да запаля наново (след като вече е работил мотора) след 5, 10, 15 минути или след един или два часа - пали от първия път и е наред !!!

 

=====

 

Тези магарии ми ги прави от последните 10-ина дни, от както стана доста студено. Доста неща изчетох по въпроса и съответно проверих/правих от които няма никакъв ефект, а именно:

 

-FITV - колегата s.s.d.d., бе дал като предположение FITV - е не е това проблема колега.  Махах капачката на този клапан, от това което четох тия дни, ядовете който може да причини FITV е неговото развъртане (главно това му е болежката в повечето случаи или клеясване/пълнене с мръсотия). При мен се беше развъртял от около 2 оборота, затегнах го до долу. Въпреки това го и извадих  и изчистих пружинката и пластмасите с WD40, макар, че за мен това бе безсмислена операция (клапана си беше чист, нито имаше нагар, налепи, сажди.... всичко бе ОК). Файдата е никаква от ваденето/чистенето и затягането до долу на този клапан. Фактически направих това което е в тоя клип: https://www.youtube.com/watch?v=TaYZtVTPCPs - реално не съм махал FITV от колектора.

 

-запалителна система - смених си свещите с чисто нови ОЕМ от общите поръчки - ефект никакъв, залудо смених старите, които бяха перфектни. Разглобявах дистрибуторната капачка, позачистих и изводите и самия палец - падна малко "патина" или както там го наричайте - ефект никакъв. Няма пукнатини по капачката, кабелите също са ОК (нито прехвърчат искри в тъмното, нито ме удря ток по ръката като ги пипам).

 

-има два датчика на главата, които се намират под делкото, до колкото успях да разбера, водят се температурни и единия е за показанието на стрелката на температурата на таблото, другия е за това какви данни подава към ECU-та какъв празен ход да подаде (датчика го разбира спрямо това, до колко антифриза е студен и т.н.). Там са датчиците, не са счупени, буксите са закопчани, за мен те работят, освен ако няма някакъв начин за тестването им ?

 

-PCV клапан - четох за него, че ако е запушен, повишава разхода и на гориво и на масло и прецаква празния ход. Казват да се чисти или направо да се сменя (американците го сменят едва ли не при всяка смяна на маслото) ако е запушен, начина да се разбере дали е ОК или запушен с нагар и смрад е като се извади от капака на клапаните и се "раздруса" - ако се чува дрънкане, значи е наред. Е, моя е наред - дрънка си, отделно го надувах с уста  :whistle:  - работи с и правилно (от главата към колектора струята въздух минава, по обратния ред не иска да минава). Значи и този клапан го елиминирам като причина;

 

-EACV - не съм го махал и не съм го чистил, но от това което виждам по мотора, не вярвам да е мръсен и/или проблемен. Пробвах да правя друго което четох по американски форуми - като е запален току що мотора и и ми прави магариите за които горе съм описал, да почуквам по EACV-то и FITV-то с нещо (примерно отвертка) и ако се получи менене на обороти, значи някой от тия клапани се ебава (един вид са запекли, не работят правилно, от почукването се оправят за момент). При мен няма ефект това, като почуквам по тях нищо не се променя.

 

====

 

Общо взето, това е. Съмнявам се в две неща, които все още не съм проверил:

 

-вакумен теч - освен някой маркуч на някой шибан вакум да е сцепен ?! Гледах този клип: https://www.youtube.com/watch?v=zMok2y05jNE за теста с цигарата, но не знам къде да ръгна евентуалния маркуч и да почвам да димя с него (баси простотията, ако и това почна да правя по улиците, хептем ще извикат ония от лудницата  :biggrin: ). Някой да даде съвет как точно да проверя имал ли вакумен теч по системата ?

 

-СКАПАН БЕНЗИН - в интерес на истината, тия магарии които ме побъркват вече от около 10 дни се получиха при рязхото застудяване на времето, но точно вечерта преди да станат трайни минусови температури, заредих бензин (от бензиностанция и колонка от която по принцип си сипвам) до горе - възможно ли е да съм нацелил някой боклучи бензин с вода ? Имам още една трета от него, ще го изгоря и ще заредя от друго място (примерно някакъв 100 октанов, знам ли вече) да видя дали ще има промяна, но докато имам от този бензин - само гадая и се чудя дали точно той не ми прави магариите. Бензинов (горивен) филтър не съм сменял, признавам си, но не мисля, че той може да ми прави проблем - карал съм Хонда със задръстен горивен филтър и симптомите са непрекъснато хълцене и давене, особено във високи обороти (не достигат дебит), а тук тая кола, като загрее е пушка, изкачва Витиня с 160км/ч на 5-а скорост и ускорява, има си сила и живец, дори и с този бензин който в момента е в резервоара.

 

 

ФЕРМАН написах, досадно е знам, за което се моля да ме извините, но просто вече нямам нерви. Сутрин паля и хората ме гледат все едно е 40 годишна жигула пред разпад (а тя е едва 20 годишна леко загнила Хонда  :punk: ), просто е крайно неприятно да не може в студа да запалиш от първия път и първата една минута и нещо от работата на мотора да е.... кретенска, да трябва да чакаш на място (а съм от хората които палят и тръгват). Майтапа настрана, но това за мен не е нормално, имал съм и сивици, имам и в момента дел сол с B16A2 - е братче палят и при минус 20 от раз и работят като часовници. Четох и тук във форума, че масово хора с акорди палят от втория/третия път през зимата.... ебаси и аз ли се присъединих към тази група (за мен това звучи несериозно, че е вид защита на мотора и бля бля бля - просто това не може да бъде нормално) ?

 

Съвети някакви, мнения ? Благодаря предварително !!!

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала ,че преди това си направил труда да прочетеш и да попрегледаш преди да питаш.Тия датчици за температурата е хубаво да им замериш съпротивлението с мултицет.Не мога да ти кажа при каква температура какви стойности трябва да ти дават но предполагам,че някъде ще я има тази информация.Също така кабелите към свещите,това ,че не бият ток незначи че са ок, а просто че няма пробив в изолацията.Мери им се съпротивлението(За моята кола при 20С не трябва да са над 25кома).Това е за което аз мога да се сетя.Защо профилактично не си смениш горивния филтър?Като си сваля старите свещи и 4-те ли бяха с еднакъв цвят.При изправна запалителна и горивна система трябва да имат леко нагар в кая на резбата и кафеникъв цвят по керамиката на електрода.Дано скоро си разрешиш проблема,зад който съм убеден ,че стои нещо елементарно.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С понижаването на температурата, проблема се задълбочава. Става дума за палене на студен мотор, в студено време (минусови температури), предимно сутрин рано. Ето един клип от тази сутрин при около минус 7 градуса:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=6-EcVkypyME

 

...

 

 

До колкото знам при напълно затегнат ФИТВ се получават прекалено ниски обороти на студен двигател,

защото е напълно затворен притока на допълнителен въздух. ФИТВ се затяга ако оборотите на студен

двигател са прекалено високи, а при теб са ниски > трябва да го развиеш малко повече от колкото ти е бил

в началото.

 

При клиповете, които си дал предполагам, че клапана е задръстен от страната на антифриза и при

загрял двигател не реагира (остава в положение за студен двигател и оборотите се вдигат много), затова си решават проблема с натягане докрай. Но по този начин страда студения празен ход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да ви се струва странно но аз мисля че един клапан да не се връща бензина обратно би свършил работа при мен помогна 8 лева струва колите ни са на годинки като стане студено пружинките омекват гумичките се втвърдяват и докато се раздвижат да създадат необходимото налягане се получава проблема описан от теб това е мое мнение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега ADH-Honda! Прочетох поста ти и ми се струва, че не видях дали си почиствал "дросела". Може да съм пропуснал някъде между редовете, затова се извинявам предварително ако е така. При мен лятото се получи сходен проблем с твоя. Малко по-трудно палеше, като е загряла не държеше оборотите почти падаха до загасване, дори гаснеше. Ако не си чистил дросела пробвай, може да помогне в твоя случай. Имам и снимков материал, но за Акорд 2.4  7-ген., ако желаеш мога да ти ти изпратя, макар, че в интернет е пълно със снимки и видео материали ;). Поздрави и ако разрешиш проблема да пишеш как си го разрешил.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие по темата:

 

Вчера чистих дроселовата клапа, тъй като не бях я чистил (а колегата над мен добре ме подсети). Не я свалях от колектора, просто разкачих маркуча от кутията за филтъра и на място я чистих с WD40. Много мръсотия имаше там и го изчистих според мен добре, тайничко се надявах да се оправят нещата, но тази сутрин нямаше никакви подобрение от тази процедура: отново на студен, току що запален двигател при паленето оборотите  падат и мотора се опитва да изгасне (и направо си гасне, ако не се изворсира с педала на газта), като цяло държи ниски обороти на празен ход за студен мотор (около 1200) и до 30-тата - 60-тата секунда от както работи двигателя, рече ли човек да подаде газ (да изфорсира мотора), той вместо да се развърта и оборотите да му се покачват прави обратното - оборотите падат по време на натискане педала на газта, един вид се дави този мотор. След минута работа на място всичко се нормализира. 

 

Това ме наведе на на няколко мисли:

 

- IACV-то прави всичките магарии и трябва да се чисти (както и направих днес);

-бензина  който сипвам от иначе любимата ми бензиностанция е пълен боклук от последните два месеца и той ми прави магарии, отделно според един приятел който вчера по случайност кара след мен каза, че колата ми мирише много на не изгорен бензин (при напълно загрял мотор), т.е. богата смес. По принцип и разхода ми се повиши, спрямо лятото, но не знам до колко е нормално повишаването му. Давам конкретни данни: извънградско  лятото ми беше от 7 и половина до 9.1 на 100км (като 7 и половина е на относително добро темпо по магистрала, разхода от 9/100 е магистрално каране с доста натискане, София-Бургас за 2 часа и 35 минути; извънградско лятото бе около 13 и половина. Сега, зимата, докато ми прави тия магарии от които  се оплаквам, извънградско на нормално каране е към 9, градско ми е 15 - 16 едва ли не, но карам градско на много къси разстояния, до 3 - 4 км, т.е. почти винаги мотора е студен). Но като че ли ще пробвам да заредя пълен резервоар от друга бензиностанция.

 

Сега в момента съм разкачил IACV-то и го чистя с WD40, пръскам, подавам му напрежение (и на 9 и на 12 волта работи, при 12 е по-живичко по принцип, нормално е според мен), клапата или както е правилно да се нарече сработва..... ще го кисна цял ден и ще видя дали ще има подобрение. Много, ама много мизерия излиза от IACV-то. Ето една снимка преди да почна да го чистя:

 

Публикувано изображение

 

Колкото повече пръскам WD40 и го оставям да кисне и като бъркам с тънката тръбичка на WD40-то на вътре в самия клапан, толкова повече чернилка и смрад излиза. Имам чувството, че няма изчистване това чудо....

 

 

Друго да попитам: след като си върна IACV-то на колектора и закача всичко (маркучи, букса), ако имам промяна в празния ход като загрее мотора (по-висок или по-нисък), чел съм че има процедура за един вид правилно "калибриране" на празния ход. Не мога да намеря темата къде беше обяснено, ако може някой набързо да ми каже какво се правеше ? :)

Помня, че трябваше двигателя да е напълно загрял, откачва се буксата на IACV-то докато работи двигателя, след това трябва с права отвертка да се регулират оборотите от винта на дросела, но не помня на какви обороти трябваше да се направи това ?! И след като се отрегулират тези обороти се закачва буксата, гаси се двигателя и се разкачва някоя от клемите на акумулатора (за да се изчисти грешката, че ЕКУ-то е било установило че IACV-то не работи)  т.н. Това го питам от гледна точка, ако ми се появи разлика в оборотите на празен ход след чистенето на IACV, да съм подготвен един вид.

 

Благодаря предварително !!!

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Здравей , при разкачена букса на IACV-то до първата чертичка над нулата на оборотомера .Там са някъде около 450об/мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При тая кола (Акорд СС7, английски седан) първата чертичка над нулата се пада според мен около 330 оборота (поне по пътя на логиката аз така мисля, може и да греша), ето примерна снимка на таблото:

 

Публикувано изображение

 

 

На първата чертичка (330), на втората чертичка (660) или между двете трябва да бъде (един вид около 500 оборота) ?!

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен първата след нулата е 500 об./мин.

По същата логика първата чертичка на скоростомера е 10км/ч

Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно 1 та чертичка след 0 е 500rpm 2-та 750rpm и т.н

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК, на първата черта ще бъде :) Само да приключа с кисненето на IACV-то до няколко часа, да го монтирам и ще пиша след това какво се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че има разлика спрямо снимката от преди няколко поста:

 

Публикувано изображение

 

 

Ще го изчакам да изсъхне един час и отивам да го СмонтирВам на майка му в колектора...  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих първото си CR-V през лятото, В20В автоматик JDM-ka. Возих се цяло лято без проблем. С началото на дъждовния период, наречен Зима, започнаха проблемите. Сутрин, температури от 0 до 5 градуса, яко влага. Ако не запали от първия път нема палене до обяд. Ако запали от раз, пали след продължително въртене, а не на втората секунда. Оборотите падат, както при теб. Ако подам рязко газ, глъхне и загасва и повече няма палене. Ако подам бавно газ, вдигам оборотите до 1500-2000, държа ги така 2-3 минути, и всичко вече е на шессссссс. Гледах, чудих се, гледах, чудих се една седмица ... и накрая си викам я да видя делкото. Отварям го сутринта, преди да съм завъртял -> я, конденз! Почиствам, сглобявам, въртя и пали от раз, както си е палила цяло лято. Да ама една сутрин нямах време да чистя, не можах да я запаля от раз, и не можа да запали дори и след почистване на делкото. Въжето - сервиза - диагноза изгорели бобина и комутатор. Купувам ново делко, защото беше по-бързо от доставката само на бобина и комутатор. Преди да го монтирам викам я да го отворя и да сравня със оригиналното. Отварям и хоп - на новото между бобината и капачката виждам пружинка, а на старото няма такава пружинка, и съм на 200% сигурен, че я нямаше и първия път, когато отворих делкото. Не знаех, че там трябва да има пружинка, защото последното делко, което разглобявах, беше на ГАЗ53 през 1985-а година :) На следващото CR-V, пак В20В, първата влажна, студена, зимна сутрин, когато не можах да запаля от раз, разглобих веднага делкото и пак въпросната пружинка. Беше си там, обаче беше прекалено окислена. След почистване и смяна на бобина и комутатор (да, пак успях да ги изгоря) всичко заспа. 

 

п.п. Със цялото това разказче исках да кажа - убеди се, че всичко по делкото и кабелите е ОК. Да, казваш, че си го проверил, но ако имаш възможност пробвай с друго делко.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пружинката за която казваш, до колкото знам е заради самата бубина, да прави маса (понеже бубината е вградена в самото делко, а не е отвън - общо взето така са Хонда от края на 90-те, грубо казано от началото на ерата на моторите на хонда с по 4 клапана на цилиндър), дано само не говоря глупости да ми се смеете, но аз така си я обяснявам значение на въпросната пружинка

 

.

Като махах моята капачка преди около 3 седмици, нямаше влага, няма сцепено, пружинката също, нямаше нагоряло/клеясало, почистих лекия окис на 4-те контакта на капачката, както и на самия палец. В делкото нямаше нито влага, нито масло (т.е. и семеринга ми е ОК и там не влиза масло). Стартера не върти по много, мотора на тази кола винаги пали от четвърт както се казва, въпроса е след като запали какво се случва.

С комутатор не вярвам да имам проблем. На друга хонда съм имал проблемен комутатор, там гаснеше в движение точно във влажно време и след това няма палене по половин час, отделно и оборотомера правеше магарии (прескачаше и показваше каквото си иска), ако не се лъжа изписваше и грешка (по спомен мисля, че беше грешка 15), тук при този акорд няма такива симптоми, затова въобще ги изключвам като вариант (комутатор, бибина и т.н.). Тук при акорда гадостите които прави (които ги споменах вече няколко пъти) ги прави само когато мотора е много студен (сутрешно палене или късно вечер, като не е каран цял ден) и самото време си е зимно, около нулата, без значение дали е влажен ден или сух студ, просто студено ли е - прави гадостите. Покачи ли се температурата (в смисъл сутрин да не е около нулата, ами например 10 градуса) или колата се запали 2, 3, 4 или 5 часа от както е палена - няма ядове, всичко е ОК.

 

Кабелите на вид са ОК, не са нацепени, оригиналните са си, гледал съм в тъмното и не прехвърчат искри, отделно докато работи мотора си правя експеримент като опипвам кабелите и дистрибуторната капачка - ток не ме удря.

 

По принцип като смених свещите преди около месец не казах нещо, което беше факт (просто забравих да го напиша, не мислех че е кой знае колко важно и проблемно) - от 4-те гумени уплътнения които са между капака на клапаните и улеите където са свещите, течеше масло. Но ги смених тези 4 гарнитурки, почистих кабелите от маслото което имаше, нови ОЕМ свещи сложих, но файдата е никаква. Та според мен не е причината в кабелите/свещите/делкото, пък таковам ли му майката. Не вярвам от това, че кабелите (по-точно казано лулите им) са гизнели някакъв период от време в масло да ги е прецакало, няма логика.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,но можеш да замериш съпротивлението на кабелите.Не трябва да е над 25k ома.На външен вид може да няма нацепено и да прехвърчат искри,но съпротивлението да е различно.Пример:моите кабели са ОЕМ на вид перфектни но съпротивление по 2м ома.Колата пали трудно и придърпва в ниските обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... На външен вид може да няма нацепено и да прехвърчат искри,но ...

Това беше третия път, когато сменявах бобина и комутатор. Пак трудно палене и кофти обороти.

При поредното вадене на лулата дочух някакво рупане от единия кабел. На външен вид всичко перфектно, обаче като завъртях лулата, изрупа и се отдели от гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монтирах IACV-то. Със смесени чувства съм. Мотора запали от първия път, оборотите бяха високи и стабилни (около 1500 оборота), не се опитаха да пропадат като че ли и до тук добре. НО за съжаление пак остава гадостта в първите 20 - 30 секунди като рече човек да изфорсира мотора, вместо да се вдигат оборотите при натискане на педала на газта, те падат,  един вид се... "давчи" тоя мотор. Поработи половин минута на място и всичко е ОК след това.

 

Не оставих мотора да загрее докрай, да видя какви ще са оборите на празен ход при загрял мотор, довечера като почна да карам и като загрее мотора ще видя каква е ситуацията и ако е нужно ще правя процедурата с "калибриране" на празния ход. 

 

Както ме накарахте, измерих съпротивлението на кабелите, а то е както следва:

 

-1-ви цилиндър (най-дългия кабел) - 12.5 кило ома

-2-ри цилиндър - малко над 10 кило ома

-3-ти цилиндър - малко под 10 кило ома

-4-ти цилиндър (най-късия кабел) - 7,6 кило ома

 

Мултицета ми е перфектен и точен, не се съмнявам в него (FLUKE). T.e. всичко е точно при кабелите. Пълен шах и мат !!! Освен шибания гнусен бензин да ми прави тия ядове, вече не знам какво друго остана да пипам по тая кола. Ще заредя довечера от друго място и ще пиша има ли промяна с новия бензин. Или да ходя на стробоскоп за центровка.... да набутам поредните грешни пари и изгубено време в експерименти и да ми кажат, че всичко е перфектно.... не знам вече какво да правя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чисти всико що е датчик и букса.Погледни и датчика за температура на охладителната течност(не термошалтера)Намери в аутодата или някъде другаде стойностите му.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш предвид тези датчици (че те са два) които са на главата, точно под делкото се намират ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно под делкото.Прегледай (замери ги).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако всички тези неща не помагат,аз предлагам да си свалиш инжекторите и да ги занесеш за качествено почистване и проба на стенд.с нашите горива не е нужно да си на газ ,за да ги прецакаш или поне да се позатлачат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Развитие по темата:

 

Вчера чистих дроселовата клапа, тъй като не бях я чистил (а колегата над мен добре ме подсети). Не я свалях от колектора, просто разкачих маркуча от кутията за филтъра и на място я чистих с WD40. Много мръсотия имаше там и го изчистих според мен добре.........

 

Трябваше да я свалиш от колектора, защото от задния карай е много по-зле положението (поне при мен беше така). Ще ти кача едни снимки преди и след почистването.

 

Преди:

post-6093-0-55067000-1422658496_thumb.jpg

 

След:

post-6093-0-62250600-1422658558_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от дросела

и аз имам същия проблем с тази разлика че след като изчистих дист.капачка и палеца колата при -10 запали от раз но проблема се появи отново след една седмица

сега когато е топло като запаля задължително трябва да задържа газта иначе гасне

стане ли по студено няма пропадане на оборотите но пали от второ въртене

като цяло почти всички се оплакват от този проблем но къде е решението ............. аз даже и егр.клапана чистих и резултат никакъв .

Единствено ако съм я карал на газ вечерта сутрин пали малко по лесно

ако ми е свършила газта и съм бил на бензин на сутринта пали по трудно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е да се търси проблема по датчици и т.н когато е сигурно,че запалителната и гиривната система са изрядни.След почистване на капачката от нагара,погледна ли на какво дередже са крачетата,защото ако никога не е сменяна 100% са се износили и разтоянието от палеца и крачетата вече е различно,което единственно влошава работата на двигателя,със всичка сила важи това и за палеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

след почистване на капачката нагара бе толкова голям че определено крачетата са много изядени

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакво развитие и напредък. Ситуацията си е същата.

 

Петък като загря мотора направих процедурата с "калибрирането" на празния ход. По принцип, като откачих буксата на IACV-то оборотите на празен ход си останаха както си беше и с включеното моторче (около 800 - 900), въртян е явно този болт на дросела преди. Помислих, да не би IACV-то да не работи и затова да няма разлика с и без него в оборотите, но започнах да ги намалям и по след това веднага (докато мотора работи) включвам буксата и клапана сработва и автоматично ги вдига и като извадя буксата отново спадат. Просто си направих експеримент. Та както и да е, настроих ги оборотите да са на първата черта с болта на дросела при откачена букса (казахте, че това е към 400 - 500), изчистих грешката след това, боцнах буксата, запалих наново - оборотите са си вече 900, всичко е точно. Тествах с всички включени консуматори (парно до дупка, включен климатик, музкката на макс, пуснати фарове, нагреватели и т.н. каквото се сетите), оборотите са бетон както и преди, не пропадат. От тази процедура поне разбрах, че IACV-то си работи както трябва и няма проблеми по тази система.... или поне когато двигателя е загрял.

 

Смених бензина - сипах на ЕКО-то (от 7 - 8 години наред с всички коли зареждах на една бензиностанция, която се води лук оил-ски бензин и сипват добавки на Хелиос, цистерните с които ги зареждат са на Скорпио и винаги съм бил доволен от бензина им), карах определени километри с новия бензин на Еко, но като си запаля студения мотор рано сутрин няма никаква промяна - веднага след като запали падат обороти все едно мотора ще изгасне, след това подаваш газ и вместо да вдига обороти те падат... изчаквам половин - една минута на място и всичко вече е перфектно. Т.е. не е проблем и бензина.

 

Общо взето, преставам да се занимавам. Омръзна ми. Ще се примиря, че си е така тази кола в студено време при палене на студен мотор, има характер явно и съм го таковал на майка и. :) Както беше казал един "Хонда ли е, не ми я хвали" :D

 

 

PS: за колегата джъст ду ит с дросела - когато чистих моя дросел на място, без да го свалям, пръсках яко с ВД40 и бърках навътре с четка за зъби и парцали. Старах се и зад него да почистя, както и самия дросел (кръгчето) да го изчистя в задната му част. Все ми се струва, че съм го изчистил и отзад самия дросел с толкова бъркане. ОК, не твърдя, че съм го направил перфектен както бих го направил ако е свален, но просто.... за мен проблема не е там в тази система. Не виждам смисъл да го махам (което е рядко гадно при този мотор, неудобно е поставен дросела в дъното към коша, не е като при К20/К24 където дросела ти е от към радиаторите и ти е доста лесно за демонтаж).

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мен на няколко пъти като запаля и я остава да се тресе и в някакви 100,200 оборора и чувам някакво реле което като изцъка и колата заковава 1500 оборота но като цяло и аз се предавам

единствено се надявам като сменя дист.капачка и палеца да се кротне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Написах оня ден, че спирам да се занимаван, но само за протокола да спомена - вчера се регулираха и клапаните :D. Бяха една идея по-хлабави, но нищо фрапиращо, един вид  безсмислена процедура си беше. Лично аз очаквах, да са затегнати и си обяснявах, че ако е затегнал някой всмукателен клапан, то той ще пуска повече гориво и затова докато е студен мотора (първи 30 секунди от както е запален), при подаване на газ един вид ще се давчи с прекалено много гориво. Та казано накратко - никаква промяна и след реглажа.

 

Иначе като за 21 годишен двигател на незнайно колко километри изглежда добре, карам я с Мотул 5W40 и капка масло не доливам за 10 000км...явно търся под вола теле:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Лично аз преставам да се занимавам :) Омръзна ми да ходя с мръсотия под ноктите, да си губя времето, съзнанието и да хвърлям пари за ненужни смени/процедури. Явно ще преглътна този факт че тая кола в зимно, студено време си пали по такъв опърничав начин и ще се съглася с повечето каращи Акорд, че тия коли в студено време или палят от втория път или нещо от сорта като вид "защита на студен мотор за по-малко износване" и бла,бла,бла..., въпреки, че ми звучи налудничаво това (карал съм и друг Акорд и при минус 10 градуса палеше от раз и държеше обороти и нямаше такива своеволия), но както и да е. Все тая.

 

Ако искате заключвайте темата, за мен тя е изчерпана.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ти се чудих на акъла честно казано.  Проблемът ти е от категорията на т.н. "бял кахър" :D(BTW  аз съм фаундъра на паленето от 2рия път и много отдаван спря да ми пука )  (( Качвам клипче  - за всеобща радост съм снимал с надолу главата  )))- и проблема като на колегата със ЦРВ-то съм го имал (преди 2-3 години) - оказа се че влиза влага в дистрибутура . Например аз в магла беше пълен абсурд да запаля . Решение - 5 мин със сушуара и колата взрявява от раз ! :) - да обаче като я огледах по-добре при едно от "издухванията" се оказа , че имам изразана дупка (!!!) на капачката . Течеше ми масло от семеренга в дистрибутора и мастрелите (майсторите) решили , че е по-добре да му направят дренажче за да си излиза масалцето . На жигулите така били правили ( :D ) ... както и да е .. след смяна на дистрибуторната капачка и на бобина - вече нямам проблем с маглите (маслото продължава да си капе вътре ).- за паленето - Честно казано - като че ли преди беше доста по-зле - тази зима .. даже не ми и гасне . Не знам дали сте запознати но Акордите имат заводско инсталирана регенереция (система за самооправяне на проблеми) Въпреки всичко аз съм забелязъл един странен момент когато е студено и когото ми загасне първия път Като дам на контакт втори път  - лампата за маслото първо не иска да светне докато пълни с бензин - после свети доста по-слабо и след 5-10 сек светва с пълната си якрокст . След което взривявам от веднага . Ако почна да въртя веднага след като е загаснала - няма да запали Аз смятам (и съм 100% сигурен), че колата или се дави или изгаря бензина който и е доставила помпата (като не е ясно защо не идва нов) и това е вследствие на някой датчик , който има общо с меренето на температурата 

 - обърнете внимание на лапата за маслото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се бях заглеждал но и при мен е по същия начин с лампата на маслото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм писал отдавна, само да се похваля че си оправих проблем преди 2 - 3 седмици.

 

Оказа се в крайна сметка, че магариите ги правеше FITV, както много колеги написаха и предположиха. Колегата Spliff ми даде от ауто дата да прочета разни неща относно FITV и неговото диагностициране кога при какви положение работи и т.н., неща,  които не ми бяха ясни. В крайна сметка да не изпадам в полемики.... FITV не ми е бил прецакан, но е бил завит с правата отвертка прекалено надолу, т.е. дебита на въздуха е бил ограничен. От там ми идваше трудното палене на студена, от там идваше и това, че първата минута като се запали мотора и се подаде газ, той се давчеше (просто е била богата смес), както и че оборотите на празен ход, на току що запален (студен) двигател, държи ниски обороти. Един вид с това регулиране на FITV с правата отвертка се определя дебита на въздух и до колко горивната смес да бъде богата/бедна (най-грубо казано), нещо което така и един американец по форумите не беше написал и обяснил (а се рових и изчетох света, всеки пише "затягай го докрай", което всъщност е грешно). Като го отвих този клапан всичко се оправи - има си стабилни 1500 - 1600 оборота на студен мотор (които постепенно спадат), не се дави, не гасне - всичко вече е перфектно. Но за да се разбере  до колко трябва да се отвие (да се увеличи дебита на въздух), просто се прави следното - на студен, току що запален двигател, оставяте да си работи двигателя и веднага бързо (докато не е загряла охладителната течност) отвивате капачката на този клапан и с права отвертка почвате да отвивате/регулирате самия клапан. В един момент просто ще се усети как оборотите на двигателя се вдигат и всичко се нормализира - това го давам като съвет на някой с подобен проблем, който прочете това мнение в някакъв момент, да знае какво трябва да направи, а не отново да търси проблема и да се сблъсква с десетки съмнения и чудене къде какво точно да прави. 

 

Благодаря на всички които взеха отношение и ми помогнаха с акъл :punk: 

 

Темата може да се заключи ако преценят модераторите, няма какво повече да се напише.

Редактирано от ADH-Honda
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е ,че висчко е както трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...