Jump to content
Restless

Усилени пружини за ЦР-В

Recommended Posts

Да поръчам като Емича и другите работи и тогава ще видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-8167-0-67190300-1494328270_thumb.jpg

 

Да се отчета и аз, 2 ген преди фейслифт, 20 мм задни подложки от ebay. Резултата 77.6 см. Преди тях 71.7 см до веждата. Мисля че се изравни, гумите със сигурност се изправиха.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайтие обектини отзиви за пружините и линк от къде са закупени за по-мързеливите :)

На мен с подложките си ми е добре. Комфортът не се губи. Колата е стабилна, нямам проблеми. Единствено ме е страх да не отидат амортисьорите и виждам как се разкрачва (съответно проблемът се проявява) като е натоварена с повече хора (и багаж). Това ме дразни и май ще си взема пружини да опитам да видя с тях какво ще излезе. После подложките лесно се продават :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих едни втулки точно под чашката на амортисьора с височина 1,5см. и си реших проблема с клекналата задница.Работата стана  нула време,а задницата е с 1см. по висока от предницата.Реално ограничих хода на пружината малко,но е добре щом с 50кг. чувал отзад въобще не личи,че е товарена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая, днес ми остана малко време, и направих някои неща по 3-ка та.

Смених маслото на задния диф, скоростите, хидравликата  и най-важното - сложих 12мм. подложки отзад.

Сега нямам време и утре повече ще пиша.,

Лека!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, след като ми изрязаха  лазарно подложки /4 бр. по 6 мм./  по чертежа на Бобозанов , вчера ги монтирах.

От всяка задна страна сложих по 2бр. и стана общо 12мм.

Подложките паснаха идеално и станаха перфектно.

Видимо нямах увисване отзад, /височината беше около 76-77 см./ и като гледаш колата от страни на равно, си изглеждаше нормално.

След подложките, височината от зад стана 80-81 см. и видимо се промени стойката.

 

Една малка подробност - свалянето на амортисьорите при тази 3-та генерация, се оказа една идея по тегава от при 2-ра генерация. Освен двата болта към купето, на чашката ,трябваше да се свали и една допълнителна ламаринена шапка , захваната с 6 бр. болтове, за да може да се освободи една монтажна скоба, която не дава възможност на амортисьора да излезе надолу, след като е разкачен от всякъде. Обаче забравих да я снимам за да се види . Също се развиват и двата болта на големия тампон на носача, където е захванат към купето, за да може да увисне леко надолу, за да излезе пружината и амортисьора.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И така . Най на края и аз сложих новите усилени пружини OBK C4H-91042H , всички тампони отзад и отпред сменени с FEBEST . Резултатът е от 71.5 на 78.5 и то с поне 35 л газ и неща в багажника около 65-70 кг. Преден и заден тампон на нашите двигателчета също се късат. Не съм ходил на реглаж още обаче . Сега след обяд ще ходя.

post-3485-0-47849800-1499246464_thumb.jpg

post-3485-0-41487000-1499246480_thumb.jpg

Редактирано от docev
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мале...., абе махни крика от под задния диф, за да стъпи колата на земята :D

  • Нагоре 3
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хе хе, споко, след 2 - 3 месеца ще улегне малко. Или ще мисля за повдигане отпред , ама не съм търсил още инфо как става. Иначе возията се промени към много по-добро сега.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех :|, кога и мойта ще заприлича на джипка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Искам да попитам дали е възможно поради увисване на задницата да се износват или по точно е нещо като назъбване или накъсване на малки парченца от предните гуми по външния ръб на гумата?

И къде може да е проблема за това накъсване или назъбване?

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И къде може да е проблема за това накъсване или назъбване?

 

Проблема е в изтървалите предни амортисьори .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добавям малко размери на пружини измерени от мен:

 

Оригинални CR-V 2   височина 310 тел 14,5  витки 5 7/8

Оригинални CR-V 3   височина 309 тел 14     витки 5 1/4

Eibach +30mm            височина 332 тел 16     витки 6 3/4

 

След замяната на оригиналните CR-V 3 с задни Eibach lift +30:

Височина до веждата: 

 

преди : предница 793  задница 759

след :   предница 810  задница 810

 

Измерването е с пълен резервоар бензин и пълна бутилка газ 50л.

 

След седмица ще проверя пак лифта като се наместят..

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, Закупих си и аз ЦРВ 3, веднага смених задните пужини щот ми се стори поулегнала, но голяма промяна нямаше, колата леко се повдигна и се по изправиха задните гуми, но да си кажа честно все още не ми харесва. Та според вас каква да е следващата ми стъпка, усилени пружини или подложка, или да търся тампони да сменям??? Забравих да спомена 2007 г. 2,2 дизел 140 коня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих едни втулки точно под чашката на амортисьора с височина 1,5см. и си реших проблема с клекналата задница.Работата стана  нула време,а задницата е с 1см. по висока от предницата.Реално ограничих хода на пружината малко,но е добре щом с 50кг. чувал отзад въобще не личи,че е товарен.

Здравей колега може ли по-подробно какви са втулките и от къде да се вземат???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брани, от къде ги купи твоите?

На каква цена?

Как се държи автомобилът с тях?

 

На мен ми е наистина много интересно/любопитно да съм покарал година-две с подложки, после да сложа пружини и да видя каква е разликата. После ще я споделя тук, разбира се.

@Емич: Боби ми е накратко името. :) Доволен ли си? 12мм ми се струват малко. Съжалявам, че не успях да помогна с изрязването на подложките. Но поне чертежът ти е свършил работа.

 

Много съм доволен от тая Хонда. Чак се чудя какво да правя още по нея. Като изключим леките козметични забележки, всичко друго съм оправил во веки веков. Навремето карах Рено за да се науча как се ремонтира автомобил, сега карам Хонда за да мога да оценя разликата. :)

Ако някой ден тръгна да я продавам, то ще е само на фен, за да не се разочарова от марката. Един приятел от 10 години фен си купи 3-ка дизел от Горубляне (внос от Италия) и вече не иска да чуе за Хонда. Аз ако бях на неговото място същото щях да мисля, имайки предвид през какво премина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правят ги за мен специално хахахах

Без майтап Ейбах го произвеждат след поръчката.

За всички поръчали при мен....получих това днес:

Your order no. DK 4619/***/2017 has been sent today (2017-10-13) by UPS. 

Предполагам до 3-4 дена пружините са при мен.

78 евро на бройка + шипинга,който е доста ,че тежат..

На колегите ,които поръчаха досега комплект задни пружини им излезе около 350 лв като има разделя шипинга.

Имам и някакви банкови такси ,но те са 2-3 лв на човек.

 

А ме направиха луд с кореспонденция:

 

Please confirm me - F31-40-012-01-RA are rear springs. Are You sure You want to buy 6 rear springs?????????

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си купих и сложих усилени пружини. Покарах малко с тях и возията е по-твърда. Колата е малко по-нестабилна, но това не мога да кажа дали е обективна оценка, тъй като не съм правил реглаж все още. Бях любопитен да разбера каква е разликата, след като съм покарал повече от 1 година с тези подложки. Подложките са 20мм, а пружините са +30мм. Крайният резултат е малък, не като както беше при първоначалното слагане на подложките.

Стойностите след и преди пружините в следния ред: отзад вляво, отпред вляво, отпред вдясно, отзад вдясно. Вижда се повдигане на по 15мм отзад и 5мм отпред (някъде).

20171224_182002.jpg

 

20171224_181937.jpg

20171224_181951.jpg

 

20171224_181925.jpg

20171224_153609.jpg

20171224_141231.jpg

20171224_141219.jpg

20171224_141200.jpg

20171224_141147.jpg

Редактирано от bbozhanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте да съживя малко темата😁 днес си поръчах от руснаците 20мм подложки. Някой да изкаже мнение кой е по добрия варянт подложки или прожини ейбач+30мм . Колата е црв 2010 2.2 дизел отзад съм мерил 77см до веждата. Благодаря 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 3 часа, Basatauser написа:

Здравейте да съживя малко темата😁 днес си поръчах от руснаците 20мм подложки. Някой да изкаже мнение кой е по добрия варянт подложки или прожини ейбач+30мм . Колата е црв 2010 2.2 дизел отзад съм мерил 77см до веждата. Благодаря 

Пружините Айбах (от немски така се чете Eibach, че прочетено на английски и написано на български придобива забавен вид :)).

 

Търкалям ги вече повече от година, видял съм и подложките. Казвам ти обективна оценка.

След пружините имат огромно значение правилният реглаж, а след него и високият клас гуми за стабилността на автомобила.

Редактирано от bbozhanov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен! Шофирам Хонда ЦР-В 2 бензин с АГУ (фейслифт 2005г.). След дълго проучване и четене на форума стигнах до извода, че е най-добре да смените задните пружини с нови подсилени.

При мен необходимостта от смяна на пружините бе наложителна по редица причини - леко провиснала задница, 25 хил.км. от монтажа на АГУ, теглене на малка каравана (до 850 кг. с багажа, с натиск на теглича 45 кг.), три колела на багажник (50 кг.), кутия за багаж (до 75 кг.) и каяк (35 кг.), при дълъг път с деца мнооого (!!?! 😁) багаж, риболовни принадлежности .... и каквото се сети жената 🤪!!!

Свързах се с Markony - Бранко от Русе, на когото специално благодаря за съветите, и поръчах от подсилените пружини на Айбах! Вчера монтирах пружините, като бяха сменени и двете задни биалетки и накладки.

Резултата е повече от добър! Колата се вдигна отзад, стои по изпъната, возията се подобри, значително се подобри геометрията в завои и неравности!

След 20 май планирам пътуване до морето с каяка, пълна кола и туристическо ремарке с багаж. Също се налага да мина караваната на технически преглед и да я откарам на вилата. Тогава ще дам повече информация!

Според мен поставянето именно на такива подсилени пружини е повече от препоръчително! Обаждайте се на Бранко, питайте и не мислете само за спестяване, а най-вече за правилните технически решения и надеждноста на нашите хондички и сигурността на семействата ни! 😉

 

  • Харесвам 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко снимки щяха да са добро попълнение към темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,  много ми харесва идеята да се повдигне колата с подложки, но никой не казва това как се отразява на деференциалите , малко или много ъгъла на полуоските се променя.

Скъсява ли се живота на каретата ? Някой с повече опит ако може да обясни.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.06.2020 г. at 11:54, nedjalko1 написа:

Здравейте,  много ми харесва идеята да се повдигне колата с подложки, но никой не казва това как се отразява на деференциалите , малко или много ъгъла на полуоските се променя

Те "полуоските" за това са полуоски, а не цели осКИ, 😄  защото са с по 2 чупещи карета в края, а каретата са чупещи точно за да компенсират промяната в ъгъла  на колелото спрямо диференциала .

Ако  бяха толкова чупливи, че да зависят от промяна в ъгъла, щяха да се трошат след всяко рязко хлътване на колелото, след преминаване през дупка или "заспал" полицай - примерно .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.08.2017 г. at 11:02, Markony написа:

Добавям малко размери на пружини измерени от мен:

 

Оригинални CR-V 2   височина 310 тел 14,5  витки 5 7/8

Оригинални CR-V 3   височина 309 тел 14     витки 5 1/4

Eibach +30mm            височина 332 тел 16     витки 6 3/4

 

След замяната на оригиналните CR-V 3 с задни Eibach lift +30:

Височина до веждата: 

 

преди : предница 793  задница 759

след :   предница 810  задница 810

 

Измерването е с пълен резервоар бензин и пълна бутилка газ 50л.

 

След седмица ще проверя пак лифта като се наместят..

 

Здравей @Markony!

Аз също трябва да сменям пружини понеже хондата е клекнала от няколко месеца.

Би ли споделил на каква модификация CR-V 3 измери тези размери на задните пружини?

Според сайта https://www.avtochastionline24.bg/  размера е 263мм(височина)/ 13.75мм(дебелина), а аз реших да поръчам малко по-високи и по-дебели на EIBACH - 268мм(височина)/ 14.25мм(дебелина), което предполагам би компенсирало газовата бутилка 30Л. Иначе в каталога им има и тези EIBACH Single Spring Pro-Lift-Kit, но няма наличност. Моята Хонда е : CR-V 3(2008), AT, 4WD, 2.0L, Petrol. Допускам, че размерите които ти си дал са за друга модификация, може би с по-мощния мотор?

 

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 17 часа, nick71 написа:

Би ли споделил на каква модификация CR-V 3 измери тези размери на задните пружини?

Това което е измерил е за предните пружини, ;) задните са 263 мм.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 11 часа, mar_tod написа:

Това което е измерил е за предните пружини, ;) задните са 263 мм.

 

Май не е и за предните, понеже те трябва да са 360мм : https://www.avtochastionline24.bg/honda/cr-v-iii-re/22650/10213/pruezhinnoe_oekachvane?criteria[100]=VA&sort_supplier[0]=85&price_range[0]=asc

 

 

Колеги, някой знае ли как може да се потвърди, че при клекнала кола проблема е точно в пружините?

Понеже има случаи в които след смяна на пружини нещата почти не се променят, значи вероятно трябва да се сменя всичко наред по задното окачване. Доста хора не искат да рискуват с подложки за повдигане, понеже могат да доведат до сериозни проблеми след време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закупих тези и съм съм много доволен:
image.thumb.png.46084ec0d37dd1d287518ce9687eddb6.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер!

Имаш ли някакви снимки преди-след?

Промени ли се поведението на колата след монтажа?

Изобщо всякакви отзиви са добре дошли. :)

Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналото лято сложих същите пружини от същия доставчик. Според фирмата пружините са с размера на оригиналните, но усилени.

Задницата се повдигна от 70,5 до 72,5 см от асфалта до веждата. Снимки не съм правил.

Гумите отзад се посъбраха и на око, и според стенда за реглаж. Возията стана малко по-твърда и по-стабилна, почти изчезна полюшването на задницата при неравности, трамвайни линии и прочие, за което четох тук че и други усещат. Редовно товаря колата с 200-300 кг отзад и задницата не ляга толкова, колкото преди смяната на пружините.

Решил съм да направя смяната на тампоните, както го е описал и Емича, за което му благодаря за търпението и допълнителните и подробни обяснения, които ми даде, но други житейски задачи отклониха време и финанси от това намерение засега.

 

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, ще моля за малко логистична помощ! 🙂 Става дума за CRV 3 - R20A2. Извинявам се, ако поста не е за тази тема, но не ми се иска да повдигам нова!

Скъсах тарелка на заден амортисьор - върху която ляга долния край на пружината. Предполагам, в резултат на корозия. Затова сменям и двата амортисьора, и край тях каквото успея още по комплекта на макферсоните - тампони и втулки. Също смятам да сменя и горни /напречни/ щанги с нови - раздвижени. Както и да повдигна малко купето - със стоманени подложки под пружините /по форумните скици/. 

Понеже колата съм я спрял от движение, ми се иска да мога бързо да намеря необходимите части. Но ми се струва, че ще имам проблеми за доставка точно с дреболиите. По макферсона: 

image.thumb.png.6fd69954d12e4a49b4b7d841055417bf.png

Не мога да открия в БГ или по-нормален сайт за доставка позиция 19. Засега само в руски и китайски сайтове я виждам, но от там ... отиде пролетта!  Да ми препоръчате от къде мога да си купя /доставя/, или някакъв алтернативен вариант на техническо решение?! Иска ми се и тях да ги сменя, моите не са цвете вече - от корозия най-вече. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...