Jump to content
hav0k

"Пропадане" на празния ход

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

 

Нов съм тук, моля да ме извините ако не съм много в час. Ще се радвам ако можете да ми помогнете с един проблем на моята EJ9 японка, мотор D14A3.

 

Историята:

Като цяло съм много доволен от работата на двигателя и колата като цяло, но това лято забелязах, че шума от мотора доста се е усилил, в сравнение с това което беше като я купих преди две години - тогава направо си "мъркаше". А сега се чува това:

 

https://www.youtube.com/watch?v=2JoN2_YrYps

 

На видеото е малко тихо, но на живо тракането се чува доста по-силно. Игнорирайте газовите инжектори, в момента на заснемане колата работеше изцяло на бензин.

 

Та, след доста четене из форума, реших че е време за смяна на масло и реглаж на клапани. Маслото така или иначе беше за смяна, а реглаж на клапаните не бях правил откакто имам колата, а предишния собственик кой знае кога го е правил. Надявах се това да ми реши проблема с тракането.

Понеже не съм особено вещ, а и нямам нужните инструменти и пространство за реглаж, отидох в Бултрако, Пловдив. Смениха ми маслото с някакво оригинално "хондовско" 10W40, и ми регулираха клапаните.

 

Дотук добре, ама шума въобще не изчезна, да не говорим че се появи и един странен проблем с оборотите. При запалване колата си държи 1500 както си му е реда при студен двигател, след като загрее си падат до 750 и си ги рържи стабилни. Но няколко пъти забелязах на светофар като натисна съединителя, оборотите да ми пропаднат до към 100-200 и двигатела аха-аха да угасне. Подавам малко газ и всичко се оправя. Това не се случва на празен ход, а само когато от високи обороти изведнъж отпусна педала на газта. Пробвах на паркинга, държах 3000, отпуснах и колата замалко да угасне по горепосочения начин.

Още по-странното е, че не се случва винаги а на много случаен принцип.

 

Отворих кутията на въздушния филтър да го сменя (беше му време и на него) и забелязах че под него е текло масло от тръбичката, която отива в капака на клапаните. Доколкото съм запознат, от там по-скоро смуче въздух, отколкото да плюе масло? Никога досега не съм виждал от там да тече масло, а си беше прясно текло!

Което пък ме навежда на мисълта, че може да се е запушил PCV клапана, да качва налягане в картера, и заради това да връща маслото отгоре?

Това би обяснило пропадането на оборотите, още повече че това масло като нищо може да е влязло в RACV клапана и допълнително да допринася за този проблем?

 

Пак казвам, не съм много технически запознат, само си разсъждавам. Ще се радвам ако някой по-вещ хвърли повече светлина над този проблем.

 

 

Благодаря ви.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ме лъже паметта, вчера Гената Арамейков ти регулира клапаните наново и сигурно след това ти е казал, че специалистите от Бултрако ти бяха оставили хлабини като на камион. Така или иначе, ако засега проблема не ти е отстранен, по-добре да идеш пак при него, защото знае какво прави. Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, темата я бях пуснал преди да отида при него.  :)  (чак сега успях да вляза и да отговоря, форума нещо не работеше последните дни).

 

Ще покарам колата тия дни и ще пиша пак дали реглажа е решил проблема.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал, че реглажа реши проблема с шума - двигателят работи осезаемо по-тихо. Поздрави на Евгени за това. :)

 

За жалост, въпреки че имаше някакво подобрение, реглажа не помогна за "пропадащите" обороти. Явно проблема е другаде. Затова този уикенд се хванах, свалих дроселовата клапа и цялата я почистих, като обърнах особено внимание на RACV клапана - от него изтече доста чернилка! Смених гарнитурката и я монтирах обратно.

 

Публикувано изображение

 

Междувременно почистих и PCV клапана - беше се задръстил и не затваряше въобще. Доколкото съм запознат тези клапанчета се водят консуматив - на запад ги сменят при всяка смяна на масло (не съм чул в Бълария някой да го прави).

 

Публикувано изображение

 

 

Откачих акумулатора за да резетна ECU-то, запалих, изчаках да загрее и готово. Два часа работа без да си давам зор и резултатът - празния ход "заспа"! Никакво пропадане на оборотите повече.

 

Доста е изписано по форума за проблемите с оборотите на Хонда, и моят случай не е изключение. Така че, колеги, ако имате подобни симптоми - обърнете внимание на дроселовата клапа, и най-вече IACV/RACV клапана.

 

 

Поздрави!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за ентусиазма, колега!! Колкото повече неща се научиш да си правиш сам по колата, толкова по-добре.  :yes:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес свалих врпросния клапан и се оказа че е постоянно отворен.Оборотите пробадат винаги и имам съмнение за бедна смес която се влияе от въпросния клапан почистих го но нямаше никакъв ефект може би прижината вътре се е развалила.Някой знае ли къде може да се намери въпросния клапан дори и втора употреба номера на клапана е 1730-pk1-0030  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой знае ли при обороти на празен ход дали този клапан трябва да е затворен и да не пропуска въздух към смукателния колектор  :punch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги днес свалих врпросния клапан и се оказа че е постоянно отворен.Оборотите пробадат винаги и имам съмнение за бедна смес която се влияе от въпросния клапан почистих го но нямаше никакъв ефект може би прижината вътре се е развалила.Някой знае ли къде може да се намери въпросния клапан дори и втора употреба номера на клапана е 1730-pk1-0030  

 

В България не знам къде можеш да го намериш (не съм търсил), поразпитай из магазините за хондовски части. Или още по-добре в моргите. Иначе го има чисто нов в eBay, ама не съм сигурен дали си заслужава парите.

 

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=honda+pcv+valve&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...