Jump to content
goldbyrk

Централно заключване 6-та, хеч

Recommended Posts

Сега като се поогледах из Ибея, видях че тези мотори масово се продават като резервна част и струват стотинки. Ще взема да си поръчам 2 бройки и другия път като се скапе някоя от другите машинки, направо ще сменям мАторя с нов... ;)

Колега, я кажи моторчето това ли е, че не ти се отваря по-горе линка.

http://www.ebay.co.uk/itm/Mabuchi-FC280SA-DC-12V-4000RPM-Dual-Shaft-Carbon-Brush-Motor-with-Metal-Gear-/282324461285?hash=item41bbd966e5:g:jnMAAOSwB09YSiHS

 

Идеята ми е да го поръчам преди да разглобявам вратата, така ще ми спестиш известни усилия и време, благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, а и на твоето нищо му няма. Това на снимката също няма позистор.

 

Ето така изглежда готовото управление на централното:

 

http://www.img-share.eu/f/images/350/zzz0tnlhfF.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като се повреди актуатора и открих прецаканият позистор на четките на моторчето, на свой ред дефектира и прекъсвачът, който управлява по маса импулсното реле, а най -накрая дефектира и то. Общо взето се счупи всичко, което можеше да се счупи по това централно заключване, а за капак, се прекъснаха и част от кабелите във вратата, та всичко това доведе, до последователното решаване на проблемите. Малко съм разочарован от инсталацията и като цяло електрическата част, макар че все пак колата вече е на почти 20г. Нищо не пречеше, японецът да се постарае повече. Недопустимо е, за няма и 20г. изолацията на кабелите да е силно опечена и нееластична, дори тая дето е вътре в купето на сравнително хладни зони. Опростените решения винаги са били най-добри, затова реализирах собствен вариант на това реле, който ще работи много по-дълго от фабричния, дори мисля, че повече няма да ми се наложи да пипам там. Прецаканият прекъсвач в бравата ( който в момента освен да затруднява движението, друго не върши), бях заменил с малък такъв, който се задвижваше от спиците на механизма, а сега вече с лекото мога да премахна, защото се спрях на варианта да монтирам дистанционно. А моторчето дето ще се добави, си има това управление и нещата стават още по-компактни. Модулът, който ще ползвам е българса разработка и е многократно изпитан, освен това цената на всичко, с две дистанционни, излиза колкото да си бях купил втора ръка импулсно реле, така че в крайна сметка съм доволен от крайния резултат, още работя по изпълнението и ще направя снимки накрая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес монтирах актуатора, както и модула с дистанционното. Само искам да добавя една букса, с която да разделям модула от актуатора, ако се наложи някаква интервенция. Схемата на импулсното реле е подменена с такава доста по-опростена, която е на последната снимка. Диоди и транзистори се ползват по вкус и лични предпочитания. Всичко е изпитано и работи перфектно!

 

http://postimg.org/image/5ijxppim1/

 

http://postimg.org/image/ouxs6x8fj/

 

http://postimg.org/image/cgrav5mfd/

 

п.п. Да уточня само, че реално се ползват две схеми, с две релета. Релетата трябва да са със NC, NO контакти, за да може да се прекъсва положителният полюс, на неработещата схема. Това гарантира, че когато се отключи/заключи рязко, няма да сработят двете схеми едновременно и няма да се получи късо (тъй като, схемите реално въртят поляритета към електромотора).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам и аз? Значи имам 6-ца. С дистанционното на алармата заключвам вратите и ги отключвам, няма проблем, работят безотказно. Но,като си отключа, седна на шофиьорската и реша да заключа от вътре с лостчето на лявата врата, не се заключва дясната? Дайте идея?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А останалите врати заключват ли се? Или твоята е двувратка.

С оригиналното централно заключване ли си или има добавяно творчество?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата работят така: На шоф. врата има прекъсвач, чрез който се подава маса към релето, управляващо движението на дясната врата. Един вид масата се върти и към релето влизат два проводника, подаващи маса, в зависимост дали лостчето в купето е на позиция откл/закл. На 6-та хеч, ако нямаш фабрично дистанционен модул, не се монтира актуатор на лявата врата. Не даваш инфо, дали модула е допълнително монтиран. Възможно е да няма връзка между бутона на вратата и звеното, управляващо масата към релето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е двувратка,алармата не е оргинална.Значи ,като вляза вътре и реша да заключа от мойта врата се заключва само тя,другата не ще.После я заключвам с ръка и нея,това при запален двигател и готов да потеглям,карам ,карам ,спирам.Изгасвам двигателя и двете врати се отключват,ама като реша да заключа от моята страна пасажерската не заключва,само се отключва ,когато съм я заключил??

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай, колега, трябва да отидеш и да зададеш този въпрос на алармаджията, който е монтирал алармата на колата. Ако правилно разбирам, ти ползваш за заключване и отключване отвън дистанционното за алармата, нали така?

Най-вероятно или няма електрически контакт на бутона за заключване на шофьорската врата, или той не е бил свързан към системата от алармаджията. Или системата, която са ти сложили по някаква причина не поддържа това.

 

При оригиналното централно заключване с дистанционен модул, който при мен е с инфраред, когато натисна бутона на шофьорската врата отвътре се заключват всички останали врати. Както се и отключват при издърпване, но по никакъв начин това не се влияе от състоянието на двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е машинка, защото като влеза и започна да движа лостчето за заключване по-бързо и рязко, чувам в лявата врата как като лек шум, ааа още малко да реагира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, казах ти какъв е проблема ти. Бутонът на вратата е деактивиран електрически. Вероятно алармаджията е ползвал оригиналната инсталация, за да свърже дистанционният модул и бутона е загубил управлението си, тоест като го местиш, няма кой да подаде маса към релето, подаващо напрежение към дясната врата. Това е така нареченото импулсно реле, което сработва за под секунда. Сега това се случва с релета, при задействане на модула. Когато си монтирах моя модул използвах възможно най-простата функция. Това, което описваш за работещ и неработещ ДВГ, е някаква тъпа функция на допълнителният модул и няма връзка с проблема ти.

 

По моят проект съм се насочил по някои доработки. Тъй,като не съм прекарвал кабеляци за индикация в мигачите, реших да предприема друг подход, по който ще мога директно да наблюдавам движението на палците на вратата, за да знам в тъмното примерно, дали съм заключил. Реших това да стане с добавянето на допълнителна проста схемичка, директно в плафона, с която ще си направя функция "плавно гаснене". Схемата на която съм се спрял, би трябвало да се справи както с крушка 5-7вата, така и с някакъв мощен светодиод, аз съм си фен на крушките като цяло. Гасненето ще се случва след 10 секунди. Други функции не ми трябват, иначе решения има доста. Друга промяна, която ще предприема, е намаляване на чувствителността на модула, че сега без проблем си отключва от 70метра, през няколко стени....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра тема, ще ми е интересно да споделиш как ще реализираш идеята си , аз също съм се хванал да си направя плавно да светва и изгасва плафона. За момента съм се насочил към схема с дарлингтон транзистор. Сменил съм крушката с COB лед плочка. Обмисям и вариант да сложа по два малки диода да светят в краката на предните места, че там нищо не се вижда. Те също ще са вързани към плафона.

Не можах да кача снимка на схемата, дава ми някаква грешка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей градски. Първо искам да реализирам нещата и тогава ще пусна снимки и схемата, която съм избрал. Аз съм си пригодил сгъваема поставка за чаши, монтирана на гнездото под запалката и в момента, като е тъмно, не си виждам чашите, та и аз съм намислил да сложа светодиод на това място, за в краката не ми трябва. За да не прокарвам нови инсталации, тва най го мразя, ще се закача за лампичката на пепелника, а тя се пуска като включа габаритите. Абе като цяло, много икономисано откъм екстри в тия сивици, особено с осветлението. Наскоро си направих подсветки на бутоните за джамовете във вратите. Ползвам жълти светодиоди, които светят досущ като крушки с нажежаема и изглежда като фабрично. Преди години пък, си добавих жигулски цокъл с крушка, който монтирах в жабката и се пуска само като се отвори вратичката, та и там сме осветени. За нея се закачих към запалката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След преглед на готовите решения из нета, се оказа че има доста неработещи схеми, а другите пък са за работа със светодиод, което не ми върши работа, аз си държа на оранжевата 5ватова крушка. Спрях се на това решение:

 

http://sound.whsites.net/appnotes/an004.htm

 

Ползвам първата схема, втората е доработена версия, която цели да изключва плафона почти веднага, след като стартира двигателя (напрежението става 14 волта и един вид тва се следи). На мен не ми трябва обаче това, защото ще си настроя работата на крушката да е макс 5 секунди. Това става с Ц1 и Р4. Платката се монтира директно на плафона (задната част) с едно болтченце и става културна работа. Днес аха да го направя, ама се оказа, че пластините на плафона не

щат да се запояват, уж са поцинковани и сега това ми е пречката, да го измисля как да стане.

 

Снимката не е мн хубава, ама се добива представа:

 

https://postimg.org/image/d8sbqp8bb/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес аха да го направя, ама се оказа, че пластините на плафона не

щат да се запояват, уж са поцинковани и сега това ми е пречката, да го измисля как да стане.

 

Вярно е, не се запояват пластините на плафона. И аз съм се мъчил - не става по никакъв начин.

Просто в колите не се предвижда запояване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да не подхващаме пак старата тема! Предвижда се и още как. Виж си компа на колата, погледни всички релета, в това число и главното реле, погледни си автокасетофона или там каквото имаш, обърни таблото и погледни отзад колко спойки има.... Не говори глупости. Единственото което трябва да се предприеме е, лакиране на спойките срещу корозия.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сглобих всичко и работи перфектно. По схема съм заменил R4 с резистор 330К, защото ми идваше дълго времето на светене, сега е около 7-8сек. За да си отговарят означенията на плафона като функционалност, е необходимо да се прекъсне минусовата клема на крушката, като на тази пластина се запоява извода TRIGGER - масата, която подава ключа на вратата. На освободения извод на цокъла на крушката се пъха кабелна обувка или се споява по избор, дрейна на мосфета. Тъй като пластините на ключето имат някаква подцинковка, която не лови тинол, е необходимо да се разглоби всичко и всяка една пластинка да се зачисти със шкурка или пиличка, на мястото където ще се направи спойката, до достигане на стоманената поовърхност. При поставяне в позиция OFF и отворена врата, или при предходна позиция ON, лампата остава да свети до изчерпване на зададеното по схема време. Най-накрая искам пак да напомня, всички спойки да се лакират с някакъв лак, за защита от окиси, лак за нокти също върши чудесна работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 6/23/2015 at 12:56, borko 30 написа:

Току що зглобих всичко .Със секача отворих актуатора ,свалих задния капак на моторчето с четките ,позистора представлява една пластина сложена последователно на единия от полюсите на мотора ,след тестовете сметнах че няма нужда да му слагам външен ,понеже и без него си работи добре ,само дето чатка яко и може и някой ден да счупи лостчето.При един от тестовете ,понеже пробвах как работи с различни позистори ,и нали още не бях залепил актуатора ,се разхвърчаха частите от вътре ,зъбното колело ,под него чопове и пружини някви -е двам му събрах чарколяците и дали всичко е както трябва не знам обаче в крайна сметка сега  механизма работи пушка.

Привет колеги,

 

И аз започнах процедурата по възкръсване на машинките за централното :)

Успях да сваля машинката на предна дясна с триста зора, разкапсуловах я, разтворих и моторчето.

Стигнах до гореописаната пластинка - позистор, сега обаче незнам как да я шунтирам?!

Помагайте с идеи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като я махнеш и сложиш желязо на нейно място примерно

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, docev написа:

Ми като я махнеш и сложиш желязо на нейно място примерно

Сложих някакъв проводник! Машинката щрака като луда! Сега остава да я сглобя и пак да работи :) И после да оправя и останалите три машинки!

Достъпа за 7-ма генерация е отвратителен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли някой да каже точно какво е моторчето Mabuchi, линкът по-горе вече не работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз успях да намеря акутаторите в чайна, от алиекспрес... струваха ми около 15 лева с доставка до дома. При мен не работеха задна дясна врата и предна лява ( шофьорската). И двете пристигнаха с машинки за аларма, която моята кола няма, но не е това проблема. Подмених задната без проблем, отне ми около половин час. Смених и предната, но се оказа, че не идва ток до нея (проверих с мултицет). Тръгнах да проследявам кабелите и стигнах до букса под волана, но някой знае ли откъде идват кабелите до нея, защото и там няма ток на съответния кабел? Започнах също и да се съмнявам във времето, което се подава тока, ако е за няколко милисекунди, може и китайския мултицет да не реагира, както и китайския акутатор... гледайки механизма, ток трябва да има за много по-малко от секунда... някой мерил ли е тоците?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи крушка и ще разбереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако нямаш Ел захранване, провери модула за централното, който подава импулса. При мен преди години дефектира и си сглобих сам една проста и надеждна схемичка. Този модул е в шоф. врата.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ново централно в нашия сервиз и нови машинки -няма проблеми повече !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...