Jump to content
nkalev

Сивик 1,7 CTDI 2003 Турбо Проблем

Recommended Posts

Здравейте!

 

Първо да си кажа, не разбирам много от коли, съжалявам за което, но уви...

 

По същество: Автомобилът ми е Хонда Сивик 1,7 CTDI 2003 година. Повече от година измина откакто колата започна да влиза в сейф режим (става мудна, няма мощност като преди, оборотите ми се качват максимум до 2000-2200 на която и да е скорост, демек на 5-та по цариградско едвам кретам с 80...), когато покарам известно време с по-висока скорост (над 80 УАУ). Просто както си карам, дори без да я настъпвам, изведнъж светва жълтата лампа във форма на двигател и колата "умира". Неколкократно съм правил диагностики в различни сервизи - не могат да ми кажат точно от какво е. На едно място (няма да споменавам кое, защото не съм сигурен дали е разрешено) ми казаха, че най-вероятно е от турбината - недостатъчно налягане или нещо такова (както казах не разбирам много). Три пъти турбината е вадена, почиствана от някакви нагари вътре и ми казват, че турбината си е супер и въпреки това пак се получава проблема. Обясняваха ми нещо за проблем с геометрията на самата турбина, че имало фабричен дефект, но не съм сигурен дали да вярвам, защото от въпросното място ми искаха 3500лв за нова турбина + ремонт. Няма как да стане просто. А сега с риск да наруша някое правило, извинете за което, ще ви кажа и друго. След доста неуспешни опити за установяване на проблема отидох в официалния сервиз на Хонда за България на Ботевградско шосе, София, след диагностика, 15 минути и доста пари ми казаха следното: Проблема идва от диафрагмата/буустера (не знам дали е едно и също) на турбината. Тази част от турбината на моделите преди 2005 била с малък диаметър и не уплътнявала добре, за да се качи налягането в турбината. Трябвало да си намеря същата част от моделите след 2005, защото от тогава започнали да ги правят по-големи и нещата са окей. За съжаление месеци наред не мога да намеря такава част, нямам и време много да търся. Логичното решение е да купя цяла турбина от модел след 2005, но се чудя мога ли да разчитам на това.

 

Моля за вашето мнение и предложения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Покрай тая турбина има много проблеми, много изписано, много спекулации, хипотези и теории. И в крайна сметка май никой не е успял да реши радикално проблема, запазвайки заводската турбина.

Аз също съм чистил неколко кратно, в това число със смяна на карантиите по турбото. Работеше добре може би месец и половина-два, след което отново започна да минава в авариен режим. Същата картинка като при теб. Хванах се за "заводските дефекти" в турбината. Разправят, че Хонда привиквали всички гаранционни 7-ци навремето за оправяне (ужким) на тоя дефект. Същото турбо, обаче, се ползва от доста други производители на втомобили без толкова сериозни проблеми. Пак се оплакват от нагар и авариен режим, но не толкова често и при по-значителен нагар. Което, между другото, е нормално да се случва при дизелови двигатели. Предвид и качеството на горивото тук, наличието на сяра и непълното изгаряне, напълно нормално е да натрупва повечко нагар.

Друга една хипотеза за тоя проблем е температурата на отработилите газове, които преминават през турбото. Значително повече за оплакванията при собственици на автомобили със заводска мощност около 90-100 коня. При ТДИ двигателите над 110 коня, като че ли по-рядко се явява тоя проблем.

Трета хипотеза е дефект в соленоида, който контролира отрицателното налягане на вакуума, който оперира актуатора или диафрагмата, както ти я наричаш. Тая диафрагма, между другото, е подобна на диафрагмата при сервото на спирачките и няма вариант ако е здрава, да създава тя проблеми. Разбира се, ако се разкъса, то тогава ще работи неефективно, само че при тва положение, ще усещаш недостиг на мощност и няма да забива в авариен режим с грешка, свързана с високо налягане на турбината над допустимото. 

Но да се върнем на контролиращия соленоид. Идеята му е при определен импулс от ЕКУ-то, който се заражда в МАП сензора при високи стойности на налягането, соленоида да сработва и да се отваря клапа, която засмуква въздух и неутрализира вакуума, като по този начин се затварят лопатките на геометрията и спада налягането на турбото. За да е ясно как се случва проблема при дефектирал соленоид, ще се спра и на друго явление при дизеловите двигатели с турбо с вариабилна геометрия. Количестовото вакуум, което генерира вакуум помпата служи да отваря геометрията на турбото. Тя контролира потока на изгорели газове, които завъртат лопатките на турбината и от отсрещната страна се създава налягане. За разлика от бензиновите двигатели, където колкото повече въздух имаме, толкова по-голяма е мощността, при дизела е обратното поради спецификите на нафтата и начина на изгаряне. Та, ако имаме повече гориво, съответно ще трябва по-голямо налягане на турбото, за да изгори адекватно всичкото тва гориво. И ако впръскването не е наред и инжекторите пускат повече гориво, налягането на турбото се покачва по-бързо, отколкото ЕКУ-то реагира, отчита свръх високо налягане и забива, преди да реагира. Тва може да се дължи на дефектирал соленоид.Същото нещо може да се случва при теч във вакуумите, при голоямо налягане след турбото и т.н. т.н.

Идеята ми е, че има много неща, които трябва да се проверят и не всичко свършва със смяна на турбото. Историята познава много показателни примери, когато се сменят компресори с чисто нови и след месец-два пак започва да забива колата. 

За да се разбере къде е проблема се искат няколко неща:

1. Турбото се сваля и се чисти. Възстановяват се всички износени елементи по патрона. Проверява се мембраната на актуатора с вакуум помпа дали задържа отрицателното налягане. Не помня каква беше стойността, но я пише в сервизното ръководство.

2. Проверява се проходимостта на изпускателния тракт след турбото - запушен ли е, има ли течове. Обикновено си махам катализатора на всички коли.  :biggrin: Там най-често се създават пречки.

3. Проверяват се всички маркучи по всмукателната система - издиша ли от някъде, пробойни и т.н. - турбото надува, отнякъде издиша, продължава да надува с цел компенсация, щото мапа отчита ниско нялагане, дупката се уплътнява, понеже маркучите се раздуват, и хоп - оувърбууст.

4. Проверяват се вакуум маркучите. Тука е трудно, понеже всичко се намира в задната част на двигателя, освен маркуча, който излиза от помпата и маркуча, който влиза в актуатора.

5. Проверява се соленоида, който контролира актуатора. Аз съм стигнал до тая стъпка и още не съм чекирал моя. Правят се няколко замервания - с вакуум помпата дали държи вакуум, измерва се съпротивлението във веригата при включена букса и контакт, измерва се напрежението по кабела и т.н. и т.н. с цел да се изключат проблеми по веригата.

6. Аз лично бих си проверил и МАП сензора.

За всичко това има наръчник за процедиране. Следваш стъпките и си ти. Ако някъде откриеш проблем, вдигаш банкет, черпиш целия сервиз, местния дилър на хонда, магазина за резервни части, автоморгата, цялата махала и обявяваш деня за национален празник, събираш цял площад пионерчета, подхващаш консомолското дружество, партийните секретари и всичи членове на политбюро и вдигаш як митинг с манифестации в продължение на една седмица. Ако не откриеш проблем никъде, псуваш в продължение на една седмица, отрязваш старото турбо с ъглошлайфа, запушваш всички зеещи дупки по вакуума, заваряваш едно ново турбо с байпасен клапан и без променлива геометрия и други подобни чекии (разбира се, бай-пасните клапани работят с позитивно налягане от турбото) и си решаваш проблеми.

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господи, направо съм изумен и ме заболя главата :))) Шапка ти свалям! Много благодаря! Съмнявам се, че ще се оправя сам, но вече поне знам какво трябва да се направи. Ще ти пиша за манифестацията и черпенето, да се надяваме, но и при другия развой на нещата ще полеем мъката! :)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, пиша за подобен проблем....Civic 1.7 ctdi 2003Преди 2 години започна да изключва турбото и да минава в авариен режим при ускорение най вече при изкачвания или като е натоварена колата. При диагностика излезе нещо като high boost pressure или високо налягане в турбината. Свалиха я и я изчистиха нямаше проблем известно време и след това пак се появи този проблем като зачести особено при изпреварвания. Забравих да отбележа, че при изключване на колата и изчакване няколко минути излиза от авариен режим и с течение на времето жълтата лампа check engine изгасва. Преди година въпросната лампа започна да светва и при запалване на колата при диагностика излезе грешка в maf сензора / дебитомера/ но докато беше закачена колата за компютъра дебитомера си работеше без отклонения. От известно време влиза в авариен режим постоянно дори и при градски условия. Въпросът ми е дали е от дебитомера...? Моля nkalev да пише дали е решил проблема ..Мерси!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...