Jump to content
J's Racing BB8

Гумата ми опира в калника.

Recommended Posts

Здравейте!

Проблема е следния задна дясна гума ми опира в калника.Проблема е само в тази гума,като я погледна от горе и отзад гумата стои така:Стои изправена а не разкрачена както другата и не може да влезе в калника при свиване на амортиьора,а погледнато от горе в предния край е навътре а задния излиза навън.Ще пусна снимки по късно.Като цяло ми прилича на нещо като удар в тротоар.Днес ходих на реглаж правиха струваха-колата сега върви с задницата на страни.Оправиха и сходимоста,но гумата си остана права.

Казаха ми,че моста ми бил крив или купето било усукано и трябвало да търся сервиз където имали такъв стенд за изправяне на мостове или усукани купета.....Хондата е сивик 5-та ген Д13 и както знаете отзад е с независимо окачване...не вярвам при удар купето или по точно моста да е по слаб от някой носач.В момента гумата си опира в калника колата върви като стар тролей с задницата на дясно,волана е леко завит на дясно и изобщо не стои на пътя...

 

Всякакво инфо ще ми е от полза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем.Гумата беше искривена от блокирано колело някога и мога да те съветвам да сложиш лявото колело на дясната страна и обратно и да видиш дали ще е същия проблем-ако има проблем на другата страна хвърляй тая гума далече от колицата ти.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега проблема не е в гума или джанта а в окачаването.Видимо си личи изместването на гумата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста грубо ще да е ударена.. този, който ти прави реглажа сигурен ли е, че носача не е крив? Въобще какво е окачването на колата, че колелата да стоят под наклон? Да не би от едната страна да си просто със сток окачване, а гумите да са прекалено големи? Като цяло варианта с усукването на купето е най-гаден, затова го остави за последно.. смени носача с друг, заедно с главината всичко и гледай какъв ще е резултата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този който ми прави реглажа ми каза,че моста е крив,целия бил изместен на дясно,и това защото лявата гума била наклонена а дясната излизала от калника,пълни глупости...

Окачването си е нормално.

Като всяка нормална кола гумата трябва да влиза в калника при натоварване както ми е от лявата страна а не да опира директно в калника както е от дясната.Той се опита да ми каже,че и това в ляво не било нормално.

Идеята ми е първо да открия проблема и тогава да сменя каквото се е покривило,защото нямам излишни пари,а и всички тампони са здрави по окачването.
Ето снимки да се види нагледно:

ОТ ЛЯВО!

Публикувано изображение

ОТ ДЯСНО!!!!

Публикувано изображение

 

ОТ ГОРЕ!! Тук се вижда.че гумата е прибрана в предната част и излязла повече в задната.А уж точно това регулираха...

Публикувано изображение

 

Малко по далечна снимка.

Публикувано изображение

 

И под различен ъгъл.

Публикувано изображение

Редактирано от EG3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този, който ти прави реглажа запознат ли е, че има точки, по които може да се установи дали ти е криво нещо по самото шаси?  Ако не е наясно с това по-добре сменяй мястото. Това, да си инвестирал в скъпа техника, без да знаеш как се борави с нея е масово явление у нас.

 

Веднага давам пример: Правят ми на едно място сходимостите, но при излизане на пътя колата върви направо само с леко завит волан. Аз както не мога много да си трая се връщам за корекции, докато не си свършат работата. След като чух думите - "Дай да преместим волана от шлиците.."

Изводите са излишни.

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

този,който ти е правил реглажа знае ли че нямаш заден мост.. според мен вземи всички задни носачи от дясно, може да е сменен десния долен носач с друг, които не е за твоята кола, но за да не рискуваш вземи всичко от друга 5та генерация

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RTSI му е закарал и не си признава :)

 

Не каза все пак как е станал проблема. Така си купил колата или всичко е следствие на някакъв удар. Все важни подробности..

 

Ако нямаш видимо нещо криво започваш от това някой твърдо да ти каже, че с реглаж няма как да влезеш в норми. С това се започва.. После естествено ако не стане търсиш причината. Там , където ме пита и те насочих са правили и "задни мостове" :) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

RTSI ? ? ? ?

 

Така я взех опираше с 14-ките после карах с 13-ки не опираше сложих си 15-ки с 195 гуми и като кача и един отзад трябва да карам до 40-50 км/ч.

Най-вероятно е от удар в тротоар поне на това ми прилича имаше за смяна големите тампони и един на носача където е хванат амортисьора,смених ги регулираха я волана беше прав и макар,че майстора който ми сменя тампоните каза,че в момента колата върви на страни но тя не вървеше така.

 

И сега на втория реглаж гумата също си остана така както е на снимките но колата наистина тръгна на страни и волана ми е завит на дясно,а колата е супер нестабилна в завойте.Този "майстор" ми каза,че ми е изместен целия мост или купето е усукано и тая кола нямала да спре да дърпа настрани.Посъветва ме да търся човек да ми изправя купето....разпитах познати не бяха чували за такова нещо.

Взех големия носач с главината и малкия където е хванат амортиьора.

Между другото като погледна колата отзад освен,че се вижда разминавания в наклона на гумите се вижда и десния амортисьор как е леко изправен.

П.С-Колко е размера на голямата гайка на главината за да си купя ключ?И колко трябва да стегна болтовете на носача,нямам динамометричен ключ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за RTSI беше шега, тъй като четем навсякъде за заден мост. За да се сменят задните тампони са ти вадили носачите (има и начин на място, но това за мен е неоправдано "изтарикатяване")  От там могат да се оплескат при монтажа доста неща, за да не са ти в ред наклоните.  При всеки, който е наясно с нещата можеш да разбереш къде да търсиш проблема. Ти още не си намерил такъв и се въртиш в кръг.. За да тръгнеш да сменяш нещо, трябва да си наясно какво, иначе играеш на тото. Тук почти всички със стендове са си ги купили просто за да си ги имат и незнаят как се работи с тях. Не веднъж при подобен проблем всичко е било въпрос само на един правилен реглаж.  Дори да имаш крив носач трябва да разбереш дали е за смяна, а не да го смениш и да си в изходна позиция..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумата беше в това положение и преди да сменят тампоните.Реших да ги сменя да я стегна и да мина реглаж но не се оправи.Майстора ми каза,че са били сложени на обратно големите тампони имало посока,след това същото положение на колелото.Не ми се обикаля да хвърлям пари и да играя както каза на тото докато намеря добър майстор.Казаха ми,че страничния наклон не се регулира за това няма какво друго да е освен крив носач.А и той явно е толкова крив,че на око се вижда исместването на гумата и амортисьора.

За това реших да действам сам,купих си носачи ще ги сменя и после на реглаж за сходимоста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених носачите гумата се прибра в горния край,"разкрачи се" като другата но сходимоста не е наред.Положението е същото в задния край е навън и опира в калника и малко в бронята май.Видях от къде се регулира и преместих носача в крайно положение повече от това гумата не може да се изправи а е нужно още.От другата страна болта за регулиране е по средата а от дясно е в края

Волана пак си е леко завъртян на дясно.Не мога да си обясня защо волана ми е на дясно при положение че гумата е насочена на вътре към колата а не навън и не би трябвало задницата да върви на дясно.

Какви са ми вариантите ?????По късно ще кача снимки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязах удар тук.Не знам дали е бил голям.

 

Публикувано изображение

 

Ето в какво положение е болта за регулиране.

 

Публикувано изображение

 

За сега е в това положение има доста голяма разлика спрямо преди.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Сега иска много малко да се прибере в задния край и е готова.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Сега се чудя не може ли да са разшири малко хода на болта за регулиране за да може да се мръдне още носача.Или така ще разваля геометрията повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...