Jump to content
stalimirov

CR-V 2005-2006 - въпрос за скоростите

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Наскоро се простих принудително с една 99' 147 к.с., от която бях безкрайно доволен... но както се казва "c'est la vie", важното е, че всички са живи и здрави :)

 

Започнах да се оглеждам за нов автомобил и логично се насочих към 2-рата генерация, която още преди 3 години много ми беше легнала на сърцето (екстериора и най-вече - интериора!).

 

След дълго ровене, четене и преглеждане реших твърдо, че ако купувам, ще е след фейслифта от 2005-та, заради добавените екстри (нещо, което ми липсваше на старата).

 

Насочил съм се към бензиновата версия, понеже на година я навъртя 10к, я не, а и не съм сигурен как бих понесъл внезапната смяна на съединител + маховик, още повече, че дизел досега не съм карал.

 

Но от цялото четене така и не разбрах въпросните 2.0 i-VTEC и 2.4 i-VTEC с какви скоростни кутии се предлагат за тези две години? Видях в американския форум, че ги има само във вариант (за '05-'06) 5-скоростна автоматична/ръчна, но там пък изобщо не фигурираше и дизелов двигател...

 

Знам, че принципно моделът има 6-та ръчна, както и 4-та автоматична, моля, ако някой е наясно да даде повече инфо:

 

Има ли бензинов с 6-скоростна ръчна и как да различа (поне от снимките не ми става ясно), коя е с 4-скоростна и коя с 5-скоростна автоматична? 6-та ръчка и 5-та автоматик съпоставими ли са като динамика и разход на бензин?

 

Гледам в мобилето, че в момента има само едно бензиново CR-V след фейслифта, по-рядко срещани ли или просто са по-търсени?

 

Благодаря много!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега stalimirov!

Жалко за "ветерана", важното е, че всички са живи и здрави.

 

По въпросите: -  За фейслифта на CR-V /2 ген/ бензиновите двигатели К20А /2.0 i-VTEC/ са с 5-степенна ръчна кутя. Има 6-степенна ръчна, но за дизеловите двигатели N22A. За американския пазар двигателите са К24А /2.4 i-VTEC/ и се куплират с автоматична ск. кутия /ръчната е опция!/. Разбира се, има и изключения, но 6-степенна ръчна кутия с бензинов мотор 2.0 почва да се предлага от 2011 г., така че трябва май да преориентираш търсенето.

 -  С автоматиците не съм много в час и не мога да отговоря по какво се отличават 4- и 5-степенните.

 -  Въпроса за динамиката е съвсем субективен - предполагам колкото хора питаш, толкова мнения ще чуеш. -  Защо в момента се продава само едно бензиново CR-V /2 ген, фейслифт/ - сам си си отговорил няколко реда преди да зададеш въпроса. Но това е само част от причините - бензиновия мотор е изпитан и надежден, газифицира се лесно, поддръжката е по-безпроблемна. Писано е доста във форума.

 

Ако имаш други въпроси, ще отговоря /стига да мога/ :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега, за изчерпателния отговор!

 

Тая дето я гледах явно е американка, защото сега обърнах внимание, освен че е с по-големия мотор е с километраж в мили... ето линкче http://goo.gl/1X6JSY, предполагам е 5-скоростен автоматикът, но честно казано не знам по какво се познава (и автоматик не съм карал).

 

Явно ще падне търсене и чакане... а колкото до ръчната и автоматика - като намеря обява, ще пробвам на място и така.

 

Само още един въпрос: има ли някаква разлика при бензиновата версия между '05 и '06, там нещо по веригата (или то касаеше само дизеловите N22A1 и N22A2?) или само във възрастта?

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата от обявата почти сигурно е "американка", на снимките изглежда нормално, но как е в действителност може да се разбере при оглед, тестдрайв и диагностика в сервиз /последното е силно препоръчително, да не кажа задължително/.

 

Бензиновите мотори на ген.2 са еднакви преди и след фейслифта. Промени има при дизела - при N22А2 e оправен проблема с веригата.

 

Важното е да намериш читав екземпляр, а за това трябва търпение и системно търсене. При мен това продължи около 11 месеца.

 

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за статистиката, тази от обявата виси повече от година.И по повод въпроса, защо се предлагат повече дизелови и по-малко бензинови,мисля че от производството на втора генерация, има много повече пуснати на пазара с дизелови двигатели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В карс има една идея повече обяви. Аз имам и друго обяснение, на пазара има предостатъчно CR-V I  както и CR-V II преди фейслифта в добро състояние и хората, явно не са много хората които биха били склонни да платят повече за само заради едно VSA и евентуално CRUISE.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е колегата че търсенето ще продължи доста дълго май.Аз от един месец се оглеждам за такава ама няма на пазара нищо.Ходих в Сливен да гледам една такава, ама не ми хвана окото нещо.А тази за която питаш май не е фейса, защото е със старото табло.Един джамбаз ми каза, че август е умрял месец поради факта, че в Европа се почива и нямат от кой да купуват.Питах и за изфорсирането на място защо не може повече от 5000 оборота, но категоричен отговор не получих за съжаление. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Не сам от най - големите разбирач във форума защото и за от скоро съм собственик на марката. Та да споделя ако мога да ти помогна с нещо.И аз като теб започнах да търся 2 генерация на Хонда ЦР-В след 2005г, но нищо читаво не намерих. Принудих се та изпращах и човек до Германия 3-4 пъти, но от тук като ги гледаш са добри коли като отиде колегата са трагични. Много ръжда , неподдържани и т.н. Това говорим за кола до 8000 евро, просто няма нищо добро и аз се бях много отчаял, Питах колегите във форума, докато един колега Слави не ме посъветва да  си взема 3 генерация и така и направих, за което сам му много благодарен за съвета. Аз специално търсех бензин с ръчни скорости, и нищо не можеше да ме накара да си купя нещо друго. По простата причина че не сам карал дизел. И защото си мислех че като и сложа Газ ще ми е по евтино горивото. Но както и да е. Моят съвет е вслушай се в хората от форума те няма да те излъжат. Но както и те ти казват важно е да си намериш запазен екземпляр , поддържан за да имаш по малко ядове след това. Като пример аз като купувах моята имаше един скъсан прахооловител на преден ляв амортисьор и си казах колко ли пък струва после като отидох да си го купя се оказа че струва 105 лв. Пръскалката за задното стъкло 30 лв. и това не от Бултрако. Като впечатление от колата мога да кажа - Вози много добре. Комфортна е, всичко по нея ми харесва с изключение на едно нещо и това е че е много мудна тоест 150 к.с са слаби за това купе. По добре да е с двигател 2.4 - мисля че е 163 к.с. но пък на мен не ми харесва автоматика. Колегата по горе писа че от 2011 започват да слагат 6 степенна ръчна кутия не е точно така а от 2007г с започването на 3 генерация. Относно оборотите някои хонди имат ограничител на оборотите на празен ход, което е добре. Моята например няма и не е добре особено на газ да е форсираш студена. Тази дето си е гледал от Враца(Козлодуй) наистина се предлага от над 1 г. сигурно има някакъв проблем щом не е купена до сега. Ще чуеш много съвети но най добре седни вземи един лист и една химикалка и помисли какво точно искаш от колата дали да е бензин или дизел дали с ръчни скорости или с автоматични. Защото при дизела 2005 - 2006 дизела е с 6 скорости при ръчката. А и дизел с автоматични скорости го има след 2010г  и  е 150 к.с ако имаш пари горещо ти го препоръчвам. А и не дръж толкова на 6 скорости ако вземеш бензин с ръчка моята е с 6 и разликата с 5 е че моята 1 скорост е по къса от тази на 2005г.  И не подценявай дизела мотор на 2006г ако не се лъжа. Много са добри. А относно тези DPF филтри мисля че ако е вземеш купена в България няма този филтър. Относно разхода. Моята както казах е 150 к.с - бензин 3 генерация на Газ градско 15/ смесено 13/ извън градско със скорост 130-140 с 3 човека и багаж 11 и винаги с включен климатроник просто не го изключвам. Все пак може и да гори и по малко всичко зависи както се казва от крачето колко е тежко.  Ако караш с 90 ще е по икономична. И ако газъджията ти врътне кранчето и я скопи.

На бензин Градско 12,5/10 смесено /8,5 извън града. И ни кога не прави компромиси защото след това че страдаш. Каквото си си харесам си дръж на това и само това търси и вземи най-добрият екземпляр. Успех в търсенето и дано намериш. Тези коли са много добри. Аз моята е карам от 4 м. и мога да кажа само суперлативи. Успех в търсенето.

Редактирано от Миро 01
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с теб, но при мен проблема е че въртя доста километри.Комбинирам служебен с личен автомобил, т.е. един автомобил.Мислих даже за третата генерация, но пък да я вкарам в трънките и да я направя мармалад не става.За това със се ориентирал към 2ген. по не като я надера да не ме боли много.Простата сметка е че на газ е по-евтино и за това търся бензинова с ръчни (за автоматик и не ща да чувам).При дизела съответно има повече неща за чупене 1.турбина 2.Дюзи 3.Демферен съединител 4.ДПФ и т.н.Вече почвам да се оглеждам и за Санта фе 2.7 или Субару Форестър 2.0Х., но за IIIген. на Субару нищо не мога да намеря като отзиви за този ДВГ.Направо съжелявам за ХР-В но което сам човек си направи и другият не може да ти го направи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... (за автоматик и не ща да чувам) ...

Защото си карал и не ти хареса, или си слушал, че не е хубаво?!Нямам преки наблюдения върху комбинацията К20/К24 + автоматик, но повече от 5г. карам Хонда автоматици - 2 CR-V-та 1-ва ген., и Ровър 416 (Което е Сивик 6-та англичанка) с D16Y3.За мен, кола 2000+ сс, и 1500+ кг., задължително трябва да е автомат.И понеже авторът на темата попита - динамиката на 1-ва ген. CR-V е повече от задоволителна.Нещо друго - в града се кара като дизел, тръгва сама без газ, работи предимно на ниски обороти, всяко връщане на газта праща оборотомера на 1000 об/мин , докато при ръчна трябва да изключиш от скорост, за да се получи това. Извънградско - на 4-та (т.нар. overdrive) + включен lock-up (автоматично), при скорост 120 км/ч. оборотомерът ми е на 3000 об/мин., докато на 5-степенната ръчна е на 3500.Така че, ако причината за категоричен отказ от автомата е големият разход ... не виждам смисъл. С едно разумно и умело каране разликата в разхода може да се сведе до незначителна.И ... колко по-икономично, и по-евтино за поддръжка е едно Субару?!Към автора - не знам, каква е видимата разлика между 4 и 5-степенния автомат. На всички картинки положенията на лоста са P-R-N-D-2-1 + бутон O/D - overdrive. Значи D е 3-та/съотв.4-та и е директна, а O/D е 4-та/5-та и е свръхдиректна. Колко са предавките ще усетиш при карането (O/D OFF, трябва да НЕ свети).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е твоето мнение, което се различава от моето.Карал съм автомат 4г. МВ W203 купе, а не съм чувал.Една кола която, не можеш с бутане или дърпане да я запалиш ..........Не седи тук въпросът за коя кола колко гори, а за дизела и бензина и да според теб едно Субару колко повече гори от другите.И нещо друго, при икономично каране пак не можеш да свалиш разхода на гориво колкото при ръчката, но както и да е.Въпрос на възприятие и усет.Всеки си има дадено мнение по въпроса с АСК и РСК.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Една кола която, не можеш с бутане или дърпане да я запалиш ...

A една Хонда не се налага да я буташ, или дърпаш за да запали :tooth:

 

...Не седи тук въпросът за коя кола колко гори, ...  

 

Напротив - справка пост N1.

Затова (а не за да споря с теб) изказах своето, различно от твоето, мнение, за да може авторът на темата сам да прецени ... какво ще кара и какво ще бута ;)

Чиърс (емоут)

 

п.п.Субаруто няма да го коментирам, защото само съм чувал, че високият разход на гориво е едно от слабите му места. Попитах, защото ти каза, че се оглеждаш за такова, и предположих, че вече знаеш.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно, бях запознат и с разхода, но както и да е, днес вече съм собственик на Санта фе 2.7- 2генерация(автомат) :tooth:  .За съжаление не открих читава бензинова Хонда 2005-2006г.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито със здраве да си е ползваш.

Редактирано от Миро 01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много.Нищо пак сме с H на решетката ама наклонено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...