excalibur 1 #1 Posted July 7, 2014 При ляв завой се чува някакво виене или по-скоро стъргане от пред в дясно.Усеща се в краката чак.Преди се появяваше саммо при пълен ляв а сега вече и при по-лек завой.При движение на право го няма за това си мисля,че не е лагер на главината.Също имам и леко пукане в левият амортисьор над пружината.При въртене на волана на ляво,на дясно се усеща в пружината.Колеги,дайте някакви съвети,че тук си имаме едни "майстори". Share this post Link to post Share on other sites
Stef_ 62 #2 Posted July 8, 2014 За пукането при въртене на волана - вероятно лагер на макферсон или шарнир. За стъргането - най-вероятно си е лагер на главина. Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1549 #3 Posted July 8, 2014 (edited) По-скор каре. Защото ... пълен ляв ... се прави при тръгване от място, или в движение с малка скорост. Лагерът "вие" при по-висока скорост, при движение направо (когато е много зле), и при лек завой (в случая наляво) се усилва. Edited July 8, 2014 by Krasi-mir Share this post Link to post Share on other sites
hariboy1974 1 #4 Posted July 10, 2014 Здравей колега! Моята правеше като твоята докато на една бензиностанция при тръгване скъса долния ляв шарнир и се видях в приключения. Лявата предна гума изпадна и се извади и полуоската. Дотук добре но не можах 4 часа да я изместя от колонката защото е без гума. Шарнирите струват 20 лева бройката и ги смени докато е време иначе като мен ще водиш майстори на място. И добре че беше в провинцията та минах със смешни пари иначе 200 - 300 лв. ги отнасях. Като смених шарнирите волана стана като перце, та ако полагаш усилие при въртене на волана сменяй докато не е станало късно. Другите неща не са страшни които и да е маистор ще ги смени, ама шарнирите са си страшни. Касмет и успех. Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #5 Posted July 10, 2014 Колега волана се върти лесно,няма никакви усилия при въртене.А и не мога да разбера как от шарнир ще се чува виене.Да попитам можели да еот лагер от вътрешна страна на полуоската,ако има такв де.Защото шумът като чели точно от там се чува. Share this post Link to post Share on other sites
koki 6 #6 Posted July 11, 2014 Провери си накладките.Sent from my Z10 using Tapatalk 2 Share this post Link to post Share on other sites
mar_tod 465 #7 Posted July 12, 2014 .Да попитам можели да еот лагер от вътрешна страна на полуоската,ако има такв де.Защото шумът като чели точно от там се чува. Дясната полуос понеже е по дълга се състои от 2 части и имаш висящ лагер между двете части, като нищо може шумът да го издава той . Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #8 Posted July 12, 2014 А как колега да проверя дали е от този лагер или от лагер на главината,след като не можем да завъртим само дясното колело на скорост както при друг автомобил ? Не съм проверявал тези дни нищо по автомобила,защото имам много други ангажименти,но ако имам някакъв резултат веднага ще съобщя. Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #9 Posted August 22, 2014 Преди седмица свалихме от ляво целият макферсон,всичко си беше ок. Тампон,лагер,шарнири.След като отново го качихме пукането изчезна,вече седмица няма никакъв проблем.Днес свалихме дясната полуоска да видим за виенето. Лагера на главината и този по средата на полуоската са добре.Не знам от къде може да идва този шум,може ли да е от раздатката и как да я проверя? Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #10 Posted August 22, 2014 По-скор каре. Защото ... пълен ляв ... се прави при тръгване от място, или в движение с малка скорост. Лагерът "вие" при по-висока скорост, при движение направо (когато е много зле), и при лек завой (в случая наляво) се усилва. Колега,как да преценя дали проблема е в карето ? Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1549 #11 Posted August 23, 2014 В твоя случай - шум, стъргане в завой, може и да е лагер, може и да е каре, защото не си сигурен (или поне не го описваш, както трябва), какъв е звука. Затова ... Лагерът вие, бучи ... т.е. звукът е непрекъснат, и се усилва с увеличаване на скоростта, или завъртане на волана. Образно казано, все едно пластмаса се влачи по асфалта. Ако е много разбит, се чува и при движение направо. При ниска скорост може и да не се чува нищо. Външното каре щрака в завой. Усеща се и при много ниска скорост. Звукът много прилича на този при смяна на скоростите на велосипед, в момента, в който веригата се опитва да прескочи на другия венец - тък-тък-тък-... Вътрешното каре също щрака (грубо казано) но при ускорение направо. Във всички случаи звукът и се чува, и се усеща в краката (както казваш ти). Share this post Link to post Share on other sites
HondaExplorer 250 #12 Posted August 24, 2014 (edited) Аз имам металическо стържене което още не съм открил в движение при пълен или почти пълен десен. Един колега изрази мнение че може да е от нещо блокирало при спирачния апарат. При движение направо или пълен ляв го няма. Накладките са около 1см. може би там вече на нещо му е дошло времето. Какво се случва със спирачния апарат в завой, има ли някакво нормално осово изместване, което при мен да е блокирало? Edited August 24, 2014 by HondaExplorer Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #13 Posted August 26, 2014 Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво.Гледахме лагери карета всичко поне на пръв поглед е здраво.Шумът е еднакъв и не се усилва при по-голяма скорост.Почти съм сигурен,че проблема не е в лагер или каре,защото знам какво става при нередности в тях.. Share this post Link to post Share on other sites
Wyvern 382 #14 Posted September 17, 2014 (edited) A сигурен ли си че стъргането е отпред? Или така мислиш заради завиването? Колкото и да не ти се вярва при пълен или почти пълен завой така стърже задния диференциал когато маслото му е за смяна или е сипана някаква гадост вътре различна от DPS-F. п.п. Уф тя била стара тема, извинявам се за повдигането Edited September 17, 2014 by Wyvern Share this post Link to post Share on other sites
jikencio 46 #15 Posted September 17, 2014 (edited) Аз си мисля, че е шарнир. Още повече и след като е свалян макферсонаи после се е оправило, явно е освободило шарнира за момент и се е поразместил... Но всичко е самопредположение. На спящи полицаи, когато рязко минеш не се ли чува този звук поне малко?И аз повдигнах покрай тебе. Edited September 17, 2014 by jikencio Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #16 Posted September 19, 2014 (edited) A сигурен ли си че стъргането е отпред? Или така мислиш заради завиването? Колкото и да не ти се вярва при пълен или почти пълен завой така стърже задния диференциал когато маслото му е за смяна или е сипана някаква гадост вътре различна от DPS-F. п.п. Уф тя била стара тема, извинявам се за повдигането Колега,темата е още актуална,не съм намерил причината.Сигурен съм,че стъргането е от пред.Знам,че деференциал стърже така,но не е от него а и маслото е сменено с ново от Honda Пловдив. Edited September 19, 2014 by excalibur Share this post Link to post Share on other sites
borko 30 465 #17 Posted September 19, 2014 Пукането ти е от ръб на шарнир -почти 100 процента сигурно! Като си свалял макферсона се е понаместил но пак е за смяна.Слушай колегите и сменяй навреме щото в един момент ще се заклини и ще се скъса баш когато не трябва!Пукането се чува все едно се къса пружината нали? Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1834 #18 Posted September 19, 2014 Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво След като провериш всичко което са ти писали колегите, провери и самите тампони на макферсоните. Всъщност, провери първо тях като леко се опиташ да ги пристегнеш - почне ли да превърта някой, значи ти е скъсан самия тампон /като го гледаш отгоре ,все едно горния слой около гайката в кръг, е напукан/. Такова стъргане имах и се убих да търся причината - оказа се точно това, колкото и странно да звучи. Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1834 #19 Posted September 20, 2014 Доуточнявам написаното в горния пост: - като казвам да пристегнеш, нямам в предвид трите фиксиращи болта, а там в средата на тампона, където излиза оста на самия амортисьор.. Share this post Link to post Share on other sites
s.s.d.d. 279 #20 Posted September 20, 2014 Да не опира гумата в подкалника или някоя кора... Тия коли имат ли макферсон - що така му викате?!? Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1834 #21 Posted September 21, 2014 Ми,така му викат всички - та и ние така. Иначе предполагам, защото е кръстен на създателя си - Ърл Макферсон. А на първия въпрос - да при 2-ра ген. е така. Share this post Link to post Share on other sites
mar_tod 465 #22 Posted September 21, 2014 Аааа, Емич, не намесвай всички .. Едни му викат така, други иначе, а някои си му викаме горен тампон на амортисьора, защото при дабъл уишбун окачване няма как да има тампон на макферсъна .. Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво.Гледахме лагери карета всичко поне на пръв поглед е здраво.Шумът е еднакъв и не се усилва при по-голяма скорост.Почти съм сигурен,че проблема не е в лагер или каре,защото знам какво става при нередности в тях.. А погледнахте ли дали има балансатори на полуоските (едни гумено-метални тампони) и дали не са се разместили ? Ако имаш такива е възможно те да трият по вилката на амортисьора при завиване .. Share this post Link to post Share on other sites
Krasi-mir 1549 #23 Posted September 21, 2014 (edited) mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора.excalibur, какво направи по пост #6?! Провери ли всичко около спирачките?! Спирачният апарат и накладките движат ли се свободно?! Предпазната ламарина, отвътре на диска, как е, да не опира в диска когато завиваш?!Емич, доколкото разбирам, става въпрос за шум само при завиване в движение, т.е. ако при завиване на място този шум го няма, изключваме лагера на Макферсон-а, нали?! Edited September 21, 2014 by Krasi-mir Share this post Link to post Share on other sites
Emicha 1834 #24 Posted September 21, 2014 Краси, благодаря за нашето и тяхното "всички" - просто не са обърнали внимание, че става въпрос за 2003г. демек 2-ра генерация. Иначе, не става въпрос за лагера, а за самия тампон на макферсона. И при мен на място нищо не се чуваше, само при движение и то при по-ниска скорост. Нямам друга снимка на тампона освен тази, а и снимката е от долната страна, но дано се разбере какво да гледа човека.Там където е ограденото с жълто, но гледаш от горе - на пръв поглед изглежда като напукано, но като стягаш гайката на оста на амортисьора и започне ли да превърта значи е скъсан. Share this post Link to post Share on other sites
excalibur 1 #25 Posted September 22, 2014 mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора.excalibur, какво направи по пост #6?! Провери ли всичко около спирачките?! Спирачният апарат и накладките движат ли се свободно?! Предпазната ламарина, отвътре на диска, как е, да не опира в диска когато завиваш?!Емич, доколкото разбирам, става въпрос за шум само при завиване в движение, т.е. ако при завиване на място този шум го няма, изключваме лагера на Макферсон-а, нали?! Колега огледахме всичко около спирачките е ок. Тези дни пак ще разглобяваме да видим,а и с едното ще взема да сменя и долният ляв шарнир щом казвате за пукането,че може да е от там. Share this post Link to post Share on other sites
mar_tod 465 #26 Posted September 22, 2014 mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора. Ами то забравихме вече за каква кола ставаше въпрос в темата .. Share this post Link to post Share on other sites