Jump to content
Sign in to follow this  
excalibur

Стъргане в дясно при ляв завой.

Recommended Posts

При ляв завой се чува някакво виене или по-скоро стъргане от пред в дясно.Усеща се в краката чак.Преди се появяваше саммо при пълен ляв а сега вече и при по-лек завой.При движение на право го няма за това си мисля,че не е лагер на главината.Също имам и леко пукане в левият амортисьор над пружината.При въртене на волана на ляво,на дясно се усеща в пружината.Колеги,дайте някакви съвети,че тук си имаме едни "майстори".

Share this post


Link to post
Share on other sites

За пукането при въртене на волана - вероятно лагер на макферсон или шарнир. За стъргането - най-вероятно си е лагер на главина.

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-скор каре.

Защото

... пълен ляв ...

се прави при тръгване от място, или в движение с малка скорост.

Лагерът "вие" при по-висока скорост, при движение направо (когато е много зле), и при лек завой (в случая наляво) се усилва.

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега! Моята правеше като твоята докато на една бензиностанция при тръгване скъса долния ляв шарнир и се видях в приключения. Лявата предна гума изпадна и се извади и полуоската. Дотук добре но не можах 4 часа да я изместя от колонката защото е без гума. Шарнирите струват 20 лева бройката и ги смени докато е време иначе като мен ще водиш майстори на място. И добре че беше в провинцията та минах със смешни пари иначе 200 - 300 лв. ги отнасях. Като смених шарнирите волана стана като перце, та ако полагаш усилие при въртене на волана сменяй докато не е станало късно. Другите неща не са страшни които и да е маистор ще ги смени, ама шарнирите са си страшни. Касмет и успех.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега волана се върти лесно,няма никакви усилия при въртене.А и не мога да разбера как от шарнир ще се чува виене.Да попитам можели да еот лагер от вътрешна страна на полуоската,ако има такв де.Защото шумът като чели точно от там се чува.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Провери си накладките.Sent from my Z10 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

.Да попитам можели да еот лагер от вътрешна страна на полуоската,ако има такв де.Защото шумът като чели точно от там се чува.

Дясната полуос понеже е по дълга се състои от 2 части и имаш висящ лагер между двете части, като нищо може шумът да го издава той .

Share this post


Link to post
Share on other sites

А как колега да проверя дали е от този лагер или от лагер на главината,след като не можем да завъртим само дясното колело на скорост както при друг автомобил ? Не съм проверявал тези дни нищо по автомобила,защото имам много други ангажименти,но ако имам някакъв резултат веднага ще съобщя.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Преди седмица свалихме от ляво целият макферсон,всичко си беше ок. Тампон,лагер,шарнири.След като отново го качихме пукането изчезна,вече седмица няма никакъв проблем.Днес свалихме дясната полуоска да видим за виенето. Лагера на главината и този по средата на полуоската са добре.Не знам от къде може да идва този шум,може ли да е от раздатката и как да я проверя?

Share this post


Link to post
Share on other sites

По-скор каре.

Защото

... пълен ляв ...

се прави при тръгване от място, или в движение с малка скорост.

Лагерът "вие" при по-висока скорост, при движение направо (когато е много зле), и при лек завой (в случая наляво) се усилва.

Колега,как да преценя дали проблема е в карето ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

В твоя случай - шум, стъргане в завой, може и да е лагер, може и да е каре, защото не си сигурен (или поне не го описваш, както трябва), какъв е звука.

Затова ...

Лагерът вие, бучи ... т.е. звукът е непрекъснат, и се усилва с увеличаване на скоростта, или завъртане на волана. Образно казано, все едно пластмаса се влачи по асфалта. Ако е много разбит, се чува и при движение направо. При ниска скорост може и да не се чува нищо.

Външното каре щрака в завой. Усеща се и при много ниска скорост. Звукът много прилича на този при смяна на скоростите на велосипед, в момента, в който веригата се опитва да прескочи на другия венец - тък-тък-тък-...

Вътрешното каре също щрака (грубо казано) но при ускорение направо.

Във всички случаи звукът и се чува, и се усеща в краката (както казваш ти).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имам металическо стържене което още не съм открил в движение  при пълен или почти пълен десен. Един колега изрази мнение че може да е от нещо блокирало при спирачния апарат. При движение направо или пълен ляв го няма. Накладките са около 1см. може би там вече на нещо му е дошло времето. Какво се случва със спирачния апарат в завой, има ли някакво нормално осово изместване, което при мен да е блокирало?

Edited by HondaExplorer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво.Гледахме лагери карета всичко поне на пръв поглед е здраво.Шумът е еднакъв и не се усилва при по-голяма скорост.Почти съм сигурен,че проблема не е в лагер или каре,защото знам какво става при нередности в тях..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A сигурен ли си че стъргането е отпред? Или така мислиш заради завиването? Колкото и да не ти се вярва при пълен или почти пълен завой така стърже задния диференциал когато маслото му е за смяна или е сипана някаква гадост вътре различна от DPS-F. 

 

п.п. Уф тя била стара тема, извинявам се за повдигането

Edited by Wyvern

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз си мисля, че е шарнир. Още повече и след като е свалян макферсонаи после се е оправило, явно е освободило шарнира за момент и се е поразместил... Но всичко е самопредположение. :) На спящи полицаи, когато рязко минеш не се ли чува този звук поне малко?И аз повдигнах покрай тебе. :)

Edited by jikencio

Share this post


Link to post
Share on other sites

A сигурен ли си че стъргането е отпред? Или така мислиш заради завиването? Колкото и да не ти се вярва при пълен или почти пълен завой така стърже задния диференциал когато маслото му е за смяна или е сипана някаква гадост вътре различна от DPS-F. 

 

п.п. Уф тя била стара тема, извинявам се за повдигането

Колега,темата е още актуална,не съм намерил причината.Сигурен съм,че стъргането е от пред.Знам,че деференциал стърже така,но не е от него а и маслото е сменено с ново от Honda Пловдив.

Edited by excalibur

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пукането ти е от ръб на шарнир -почти 100 процента сигурно! Като си свалял макферсона се е понаместил но пак е за смяна.Слушай колегите и сменяй навреме щото в един момент ще се заклини и ще се скъса баш когато не трябва!Пукането се чува все едно се къса пружината нали?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво

 

След като провериш всичко което са ти писали колегите, провери и самите тампони на макферсоните.

Всъщност, провери първо тях като леко се опиташ да ги пристегнеш - почне ли да превърта някой, значи ти е скъсан самия тампон /като го гледаш отгоре ,все едно горния слой около гайката в кръг, е напукан/.

Такова стъргане имах и се убих да търся причината - оказа се точно това, колкото и странно да звучи.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Доуточнявам написаното в горния пост:

- като казвам да пристегнеш, нямам в предвид трите фиксиращи болта, а там в средата на тампона, където излиза оста на самия амортисьор..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да не опира гумата в подкалника или някоя кора...

Тия коли имат ли макферсон - що така му викате?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми,така му викат всички - та и ние така. Иначе предполагам, защото е кръстен на създателя си - Ърл Макферсон. А на първия въпрос - да при 2-ра ген. е така.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аааа, Емич, не намесвай всички .. :)  Едни му викат така, други иначе, а някои си му викаме горен тампон на амортисьора, защото при дабъл уишбун окачване няма как да има тампон на макферсъна ..

 

 

 

Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво.Гледахме лагери карета всичко поне на пръв поглед е здраво.Шумът е еднакъв и не се усилва при по-голяма скорост.Почти съм сигурен,че проблема не е в лагер или каре,защото знам какво става при нередности в тях..

А погледнахте ли дали има балансатори на полуоските (едни гумено-метални тампони) и дали не са се разместили ?

Ако имаш такива е възможно те да трият по вилката на амортисьора при завиване ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора.excalibur, какво направи по пост #6?! Провери ли всичко около спирачките?! Спирачният апарат и накладките движат ли се свободно?! Предпазната ламарина, отвътре на диска, как е, да не опира в диска когато завиваш?!Емич, доколкото разбирам, става въпрос за шум само при завиване в движение, т.е. ако при завиване на място този шум го няма, изключваме лагера на Макферсон-а, нали?!

Edited by Krasi-mir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Краси, благодаря за нашето и тяхното "всички" :) - просто не са обърнали внимание, че става въпрос за 2003г.  демек 2-ра генерация.

 

Иначе, не става въпрос за лагера, а за самия тампон на макферсона. И при мен на място нищо не се чуваше, само при движение и то при по-ниска скорост.

 

Нямам друга снимка на тампона освен тази,  а и снимката е от долната страна, но дано се разбере какво да гледа човека.Там където е  ограденото с жълто, но гледаш от горе -  на пръв поглед изглежда като напукано, но като стягаш гайката на  оста на амортисьора и започне ли да превърта значи е скъсан.

 

post-20738-0-86376100-1411296962_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора.excalibur, какво направи по пост #6?! Провери ли всичко около спирачките?! Спирачният апарат и накладките движат ли се свободно?! Предпазната ламарина, отвътре на диска, как е, да не опира в диска когато завиваш?!Емич, доколкото разбирам, става въпрос за шум само при завиване в движение, т.е. ако при завиване на място този шум го няма, изключваме лагера на Макферсон-а, нали?!

Колега огледахме всичко около спирачките е ок. Тези дни пак ще разглобяваме да видим,а и с едното ще взема да сменя и долният ляв шарнир щом казвате за пукането,че може да е от там.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора. 

Ами то забравихме вече за каква кола ставаше въпрос в темата .. :oops:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...