Jump to content
excalibur

Стъргане в дясно при ляв завой.

Recommended Posts

При ляв завой се чува някакво виене или по-скоро стъргане от пред в дясно.Усеща се в краката чак.Преди се появяваше саммо при пълен ляв а сега вече и при по-лек завой.При движение на право го няма за това си мисля,че не е лагер на главината.Също имам и леко пукане в левият амортисьор над пружината.При въртене на волана на ляво,на дясно се усеща в пружината.Колеги,дайте някакви съвети,че тук си имаме едни "майстори".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пукането при въртене на волана - вероятно лагер на макферсон или шарнир. За стъргането - най-вероятно си е лагер на главина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По-скор каре.

Защото

... пълен ляв ...

се прави при тръгване от място, или в движение с малка скорост.

Лагерът "вие" при по-висока скорост, при движение направо (когато е много зле), и при лек завой (в случая наляво) се усилва.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! Моята правеше като твоята докато на една бензиностанция при тръгване скъса долния ляв шарнир и се видях в приключения. Лявата предна гума изпадна и се извади и полуоската. Дотук добре но не можах 4 часа да я изместя от колонката защото е без гума. Шарнирите струват 20 лева бройката и ги смени докато е време иначе като мен ще водиш майстори на място. И добре че беше в провинцията та минах със смешни пари иначе 200 - 300 лв. ги отнасях. Като смених шарнирите волана стана като перце, та ако полагаш усилие при въртене на волана сменяй докато не е станало късно. Другите неща не са страшни които и да е маистор ще ги смени, ама шарнирите са си страшни. Касмет и успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега волана се върти лесно,няма никакви усилия при въртене.А и не мога да разбера как от шарнир ще се чува виене.Да попитам можели да еот лагер от вътрешна страна на полуоската,ако има такв де.Защото шумът като чели точно от там се чува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си накладките.Sent from my Z10 using Tapatalk 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Да попитам можели да еот лагер от вътрешна страна на полуоската,ако има такв де.Защото шумът като чели точно от там се чува.

Дясната полуос понеже е по дълга се състои от 2 части и имаш висящ лагер между двете части, като нищо може шумът да го издава той .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как колега да проверя дали е от този лагер или от лагер на главината,след като не можем да завъртим само дясното колело на скорост както при друг автомобил ? Не съм проверявал тези дни нищо по автомобила,защото имам много други ангажименти,но ако имам някакъв резултат веднага ще съобщя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди седмица свалихме от ляво целият макферсон,всичко си беше ок. Тампон,лагер,шарнири.След като отново го качихме пукането изчезна,вече седмица няма никакъв проблем.Днес свалихме дясната полуоска да видим за виенето. Лагера на главината и този по средата на полуоската са добре.Не знам от къде може да идва този шум,може ли да е от раздатката и как да я проверя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скор каре.

Защото

... пълен ляв ...

се прави при тръгване от място, или в движение с малка скорост.

Лагерът "вие" при по-висока скорост, при движение направо (когато е много зле), и при лек завой (в случая наляво) се усилва.

Колега,как да преценя дали проблема е в карето ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай - шум, стъргане в завой, може и да е лагер, може и да е каре, защото не си сигурен (или поне не го описваш, както трябва), какъв е звука.

Затова ...

Лагерът вие, бучи ... т.е. звукът е непрекъснат, и се усилва с увеличаване на скоростта, или завъртане на волана. Образно казано, все едно пластмаса се влачи по асфалта. Ако е много разбит, се чува и при движение направо. При ниска скорост може и да не се чува нищо.

Външното каре щрака в завой. Усеща се и при много ниска скорост. Звукът много прилича на този при смяна на скоростите на велосипед, в момента, в който веригата се опитва да прескочи на другия венец - тък-тък-тък-...

Вътрешното каре също щрака (грубо казано) но при ускорение направо.

Във всички случаи звукът и се чува, и се усеща в краката (както казваш ти).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам металическо стържене което още не съм открил в движение  при пълен или почти пълен десен. Един колега изрази мнение че може да е от нещо блокирало при спирачния апарат. При движение направо или пълен ляв го няма. Накладките са около 1см. може би там вече на нещо му е дошло времето. Какво се случва със спирачния апарат в завой, има ли някакво нормално осово изместване, което при мен да е блокирало?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво.Гледахме лагери карета всичко поне на пръв поглед е здраво.Шумът е еднакъв и не се усилва при по-голяма скорост.Почти съм сигурен,че проблема не е в лагер или каре,защото знам какво става при нередности в тях..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A сигурен ли си че стъргането е отпред? Или така мислиш заради завиването? Колкото и да не ти се вярва при пълен или почти пълен завой така стърже задния диференциал когато маслото му е за смяна или е сипана някаква гадост вътре различна от DPS-F. 

 

п.п. Уф тя била стара тема, извинявам се за повдигането

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си мисля, че е шарнир. Още повече и след като е свалян макферсонаи после се е оправило, явно е освободило шарнира за момент и се е поразместил... Но всичко е самопредположение. :) На спящи полицаи, когато рязко минеш не се ли чува този звук поне малко?И аз повдигнах покрай тебе. :)

Редактирано от jikencio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A сигурен ли си че стъргането е отпред? Или така мислиш заради завиването? Колкото и да не ти се вярва при пълен или почти пълен завой така стърже задния диференциал когато маслото му е за смяна или е сипана някаква гадост вътре различна от DPS-F. 

 

п.п. Уф тя била стара тема, извинявам се за повдигането

Колега,темата е още актуална,не съм намерил причината.Сигурен съм,че стъргането е от пред.Знам,че деференциал стърже така,но не е от него а и маслото е сменено с ново от Honda Пловдив.

Редактирано от excalibur

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пукането ти е от ръб на шарнир -почти 100 процента сигурно! Като си свалял макферсона се е понаместил но пак е за смяна.Слушай колегите и сменяй навреме щото в един момент ще се заклини и ще се скъса баш когато не трябва!Пукането се чува все едно се къса пружината нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво

 

След като провериш всичко което са ти писали колегите, провери и самите тампони на макферсоните.

Всъщност, провери първо тях като леко се опиташ да ги пристегнеш - почне ли да превърта някой, значи ти е скъсан самия тампон /като го гледаш отгоре ,все едно горния слой около гайката в кръг, е напукан/.

Такова стъргане имах и се убих да търся причината - оказа се точно това, колкото и странно да звучи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доуточнявам написаното в горния пост:

- като казвам да пристегнеш, нямам в предвид трите фиксиращи болта, а там в средата на тампона, където излиза оста на самия амортисьор..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не опира гумата в подкалника или някоя кора...

Тия коли имат ли макферсон - що така му викате?!?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми,така му викат всички - та и ние така. Иначе предполагам, защото е кръстен на създателя си - Ърл Макферсон. А на първия въпрос - да при 2-ра ген. е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа, Емич, не намесвай всички .. :)  Едни му викат така, други иначе, а някои си му викаме горен тампон на амортисьора, защото при дабъл уишбун окачване няма как да има тампон на макферсъна ..

 

 

 

Шумът който се чува е все едно гумата почва да стърже по нещо. Както казах се чува само при завъртане волана на ляво.Гледахме лагери карета всичко поне на пръв поглед е здраво.Шумът е еднакъв и не се усилва при по-голяма скорост.Почти съм сигурен,че проблема не е в лагер или каре,защото знам какво става при нередности в тях..

А погледнахте ли дали има балансатори на полуоските (едни гумено-метални тампони) и дали не са се разместили ?

Ако имаш такива е възможно те да трият по вилката на амортисьора при завиване ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора.excalibur, какво направи по пост #6?! Провери ли всичко около спирачките?! Спирачният апарат и накладките движат ли се свободно?! Предпазната ламарина, отвътре на диска, как е, да не опира в диска когато завиваш?!Емич, доколкото разбирам, става въпрос за шум само при завиване в движение, т.е. ако при завиване на място този шум го няма, изключваме лагера на Макферсон-а, нали?!

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Краси, благодаря за нашето и тяхното "всички" :) - просто не са обърнали внимание, че става въпрос за 2003г.  демек 2-ра генерация.

 

Иначе, не става въпрос за лагера, а за самия тампон на макферсона. И при мен на място нищо не се чуваше, само при движение и то при по-ниска скорост.

 

Нямам друга снимка на тампона освен тази,  а и снимката е от долната страна, но дано се разбере какво да гледа човека.Там където е  ограденото с жълто, но гледаш от горе -  на пръв поглед изглежда като напукано, но като стягаш гайката на  оста на амортисьора и започне ли да превърта значи е скъсан.

 

post-20738-0-86376100-1411296962_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора.excalibur, какво направи по пост #6?! Провери ли всичко около спирачките?! Спирачният апарат и накладките движат ли се свободно?! Предпазната ламарина, отвътре на диска, как е, да не опира в диска когато завиваш?!Емич, доколкото разбирам, става въпрос за шум само при завиване в движение, т.е. ако при завиване на място този шум го няма, изключваме лагера на Макферсон-а, нали?!

Колега огледахме всичко около спирачките е ок. Тези дни пак ще разглобяваме да видим,а и с едното ще взема да сменя и долният ляв шарнир щом казвате за пукането,че може да е от там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

mar_tod не бъркай нашето "всички" (дабъл уишбоун) с тяхното "всички" (Макферсон).Тяхното няма вилка на амортисьора. 

Ами то забравихме вече за каква кола ставаше въпрос в темата .. :oops:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...