Jump to content
Алекси Бебов

Сивик 1.4 - 75 към 90 коня

Recommended Posts

Здравейте. Първо се извинявам ако не съм оцелил правилния раздел на форума за въпроса си. :shy:

 

Питането ми е за Сивик 6-а генерация 3 врати хечбек японка. Става дума за мотора Д14А3 който е 75 коня как може да се засили възможно най-евтино и бързо, понеже ще купувам кола и търся иформация.

 

Изчетох всичките теми които намерих с търсачката, ясно ми е за разликите в гарнитурите между дросела и колектора, разбрах и че ЕКУ-тата са различни. Имам няколко въпроса обаче, които не ми се изясниха от темите, затова питам направо:

 

1- при Д14А3 гарнитурата е с малък отвор и е метална, при Д14А4 е с по-голям отвор и хартиена. Вместо да купувам гарнитура от Д14А4 нали не е проблем просто да уголемя/разширя отвора на металната оригинална на Д14А3 ?

 

2 - наистина ли след процедурата с гарнитурата Д14А3 (75) става толкова бърз колкото Д14А4 (90кс) или просто става малко по-добър спрямо преди това, но не и толкова бърз колкото Д14А4 ? Един вид, дали наистина става от 75 - 90 коня или не точно, а някъде по средата ? Това предполагам могат да кажат хора които са правили замерване кола до кола (едната 75 другата 90) преди и след процедурата.

 

3-променя ли се разхода на гориво преди и след процедурата ? В смисъл колата почва да върви по-добре, но дали разхода се вдига ?

 

4-възможни ли са проблеми след тази работа - двигателя да има нестабилен ход или нещо от сорта ? Все пак само притока на въздух ще се промени, да не би сместа да обеднее след това (не ми се смейте ако пиша глупости, просто не разбирам толкова много) :tooth:  :shy:

 

 

Просто съм харесал един Сивик с Д14А3 (75 коня) и се чудя какво да правя, дали да го взимам или да си търся истинско 1.4 IS с 90 коня.

Целта ми е да взема кола с която просто да се движа от точка А до точка Б, не съм състезател и ми е ясно, че от 1.4 не може да се очакват чудеса, но като гледам примерно auto.ru и разликата в ускорението между Д14А3 и Д14А4 е почти 3 секунди, просто  0-100 за почти 14 секунди за 75 коня сивик ми се струват много слабо и тромаво, докато 10 секунди и нещо за 90 вече е едно прилично време което ме задоволява предостатъчно. Не че всичко е ускорение 0-100, но все пак това е един примерен показател за динамиката. И това се чудя, примерно колко секунди ще падне времето на Д14А3 за ускорение 0-100 след интервенцията с гарнитурата :rolleyes:

 

Благодаря ви за отговорите предварително  :zen:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо от това което питаш няма значение - взимай най-ниските коне ако колата е хубава, за да ти е евтин данъка.

Разлика от 10-15к.с. декларирани от производителя няма да усетиш щото колата е на 200 000км и е много по-важно в какво състояние я взимаш.

Така или иначе след година-две сигурно ще минаваш на В16, просто гледай данъка да ти е максимално нисък

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз съм с такава, колега (D14A3). Мислех да сменям гарнитурата с такава от A4, когато разглобих дросела се оказа, че някой директно я беше разкарал. Сложих все пак да има, защото вече бях купил 2. Имах случка да се дръпнем с един приятел, който е със D14Z2 (facelift hatch 90 hp) и да ти кажа бяхме на кантар. Та смея да кажа, че дори да има разлика м/у D14A4 и D14A3 със сменена гарнитура, тя е много малка. Дори да е може би един от по-спънатите този двигател, върви доволно за 1.4l. Случвало ми се е да се захапвам и с други марки и хората са ме спирали да ме питат колко литра и колко коне е и са оставали доста изненадани. Което и за мен си е изненада. :) И на мен ми се иска нещо D16, B16, но нямам финансовата възможност. :) Щом ти е от точка "А" до точка "Б", няма какво да го мислиш толкова. Лично мнение! Нека и други по-компетентни колеги да споделят впечатления.

Редактирано от MonStarr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намирате по един вал от D16Y7 и ще се появи още сила във високите, по-натам като има финанси по един всмукател от D16z6 и ще станат приятни за каране. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за феислифтовата ( D14Z2 ( такава имам аз ) и D14Z1 ) разлика има и в скоростните кутии не знам обаче каква точно ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на хората които се включиха със съвети и коментари до момента  :punk:

 

Знам/изчел съм темите със евентуално засилване на Д14 като се смени колектора от D16Z6 примерно, като се смени разпределителен вал и т.н., но истината е, че нито имам големи познания по автомобилната механика, нито имам условия да правя такива неща и честно казано - нямам и желание да правя подобни работи. На принципа съм, че една кола както е излязла от завода така трябва да бъде възможно най-близко до сток състояние, в смисъл не обичам вмешателство, тунинг, побългаряване ако щете. Това важи и за смяната на двигателя за по-мощен както колегата "prelude" даде като коментар - не мисля дори след време да сменям двигателя с по-мощен - нито си падам по високи скорости, нито имам желание да наливам пари в подобни неща. 

 

Т.е. казано най-просто - искам да не пипам по колата, че да я засилва/правя по-бърза. Бих сменил/изрязал гарнитурата и евентуално да сложа един панелен спортен филтър, но до тук, нищо повече. Трябва ми количка която ще се кара предимно градско, да е проста/елементарна за поддръжка  с възможно най-ниски експлотационни разходи, това е. И сивик 6-а ми отговаря на изискването, единствено се притеснявам, дали няма да ми е прекалено слаба 1.4 75 коня. Затова ще се радвам, ако се включи още някой колега, който е имал 1.4 75 коня и е направил манипулацията със смяна на гарнитурата, да каже реалните разлики преди и след това - колко колата се засилва, разхода променя ли се :)  Много ще съм благодарен.

 

Преди две години карах известно време (като служебна кола) по-стария сивик - 5-а генерация хечбек с D15B2 моно инжекция и бях очарован от тази кола какъв разход и динамика имаше - беше ми предостатъчно пъргава.

Дали след манипулацията на гарнитурата на Сивик 6 хечбек с D14A3 ще се доближи до динамиката на Сивик 5 хечбек с D15B2 или няма шанс за сравнение ? :unsure:

 

PS: вчера вечерта ходих да гледам въпросната кола. Не я карах (няма номера, нов внос е и хората бързаха да затварят автокъщата), само я запалих да поработи и огледах. Като цяло е читава колата и ми харесва, аз затова съм се огледал в нея, въпреки, че е едва 1.4 75 коня. Единственото което ми направи лошо впечатление е, че докато работи на празен ход на място, се чува леко виене, което изчезва с натискане на съединителя. Това според мен е аксиален лагер, т.е. евентуално бих могъл да очаквам неприятни изненади със съединителя - правилно ли разсъждавам или говоря глупости и проблема може да не е там, а по-скор в скоростната кутия ? Поне което знам от обща култура и четене, знам, че този шум щом изчезне с натискане на съединителя - значи е аксиален лагер ? :ermm:  Иначе няма течове от помпите на съединителя - не е омаслено и си има спирачна течност в казанчето за помпите на съединителя. Евентуално утре или други ден може пак да отиде да я видя и този път да я покарам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Единственото което ми направи лошо впечатление е, че докато работи на празен ход на място, се чува леко виене, което изчезва с натискане на съединителя. Това според мен е аксиален лагер, т.е. евентуално бих могъл да очаквам неприятни изненади със съединителя - правилно ли разсъждавам или говоря глупости и проблема може да не е там, а по-скор в скоростната кутия ? Поне което знам от обща култура и четене, знам, че този шум щом изчезне с натискане на съединителя - значи е аксиален лагер ? :ermm:

Здравей Колега,

шума който чуваш по-скоро е от лагер на първичния вал на скоростите и там проблема със смяната е по-сериозен. Може да се кара и така, но трябва да го имаш предвид. Като се смени маслото на скоростите шума понамалява в началото, после пак се усилва.

Аксиален лагер се чува, когато натиснеш съединителя,  а не обратното.

Иначе по темата, малко съм объркан от въпросите ти. Оставам с впечатление, че не знаеш какво търсиш точно. След като искаш автомобила ти да се ползва в градски условия и не искаш да наливаш пари, искаш да е максимално сток, но все пак се чудиш дали няма да е слаб, остава да те посъветвам и аз да вземеш най-запазената бройка, без значение дали е 75кс или 90кс. В града едва ли ще ти се налага често да въртиш над 6000 оборота (след като не си рацер).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, никой не те кара да "побългаряваш" колата, просто ако искаш да направиш поне едно сигурно изпреварване, тези неща няма да се отразят зле на двигатела, само с изрязване на гарнитурки 15 коня не можеш да извадиш.

Двуточковото моно е най-голямата глупост на Хонда,то като минах на пълна инжекция разхода ми падна осезаемо, да не говориме за динамиката...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,за да се получат нещата от 75 на 90 коня трябва да се смени освен гарнитурата и еку-то. Това го правят братушките...и се оказа наистина така. Аз го направих и разликата е голяма. До скоро бях само с гарнитура от д14з4 иии не е достатъчно. Даже имах и пропадане на оборотите, което при новото еку вече липсва...p.s. аз съм с д14з3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , нов съм във форума и темата на колегата ме заинтригува.

Карам същата EJ9 D14A3 1.4i 75hp 1997 година е.

Някой от хората във този форум правил ли е такава манипулация на този двигател мненията Ви ще са ми от полза понеже мисля да пробвам с по широката гарнитура , но и мисля да сменя въздушният филтър с такъв  по спортен и да резна една  дупка за да не смуче от въздуха на двигателя , а по охладен та какво друго е нужно за да вдигнем самолета :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

караи си така ,като си копувал да си взел 90 

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, kurti7912 написа:

караи си така ,като си копувал да си взел 90 

Колега прав си , но аз време имам и обичам да се заигравам.. само аз ще си го оценя :afro:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 13 часа, Japanese fever написа:

 

Правена е, да.

 

Прочети тези теми от втората нататък:

https://www.google.com/search?q=site%3Aforums.hondabg.com+д14+75+на+90+гарнитура+на+дросела&rlz=1C1GGRV_enUS791US791&oq=site%3Aforums.hondabg.com+д14+75+на+90+гарнитура+на+дросела&aqs=chrome..69i57j69i58.19839j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8&safe=active

 

Според мен не си купувай спортен филтър, защото той идва с по-широка тръба и ще си развалиш върт. момент в ниските обороти (тези, на коиот най-често караш в града). Може да си сложиш панелен филтър на K&N на мястото на оригиналния, но няма да е кой знае какво. По-добре си намери вход. колектор от Y8 и 2-3 мм по-широк ауспух. 

Колега , благодарско  за бързия отговор ще споделя какво съм сътворил :plane:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...