Jump to content
Жоро 77

ЦРВ-1 1998 Гасне в движение.

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги,имам нужда от помощ,ако някой се е сблъсквал със този проблем.

 

Колата е ЦРВ-1 1998 г.128 коня,бензин,метан-инжекцион.Ръчна,Десен волан.

Появи се следният проблем:

     По време на движение,без значение на бензин  или на газ когато я ускоря и вдигне повече обороти двигателят гасне. Не го прави винаги,но го прави често и е мн неприятно.След като спра и се опитам да запаля,стартерът върти като луд но не пали.Пали когато си поиска и ако я почакам около 20 мин,запалва понякога лесно ,понякога след повече въртене.Когато  запали след като е угаснала,отново по някога се чува бучене като стъргане,струва ми се от стартера,но не съм сигурен.Гася и паля и няма проблем,двигателят мърка като коте.Направо,пълен шах колеги.Всички лампи на таблото си гаснат коректно и не индикира никаква грешка.Тази вечер след като изгасна,и извадих ключа когато го поставих в боша без да въртя се чу това бучене което описах,все едно стартера задира.а двигателят не бе запалил,дори не бях завъртял и ключа,извадих го спря ,поставих го завъртих,запали.

Когато въртя след като е изгаснала замирисва на бензин,помпата се чува че подкачва гориво.Колата си губи запалването и не съм се ровил за това пиша,за мнение.Така ми прави от 2 дни.

Какво забелязвам?На скорост след като изгасне оборотомера пада до долу и не мърда,скоростомерът работи,оставям я на свободна и светва маслото и динамото,защото двигателят спира да се върти,но колата си е на контакт.Когато я форсирам на място,не гасне,само по време на движение.Проверих буксите на делкото,на имобилайзера ,на компа и всичко което е под волана,няма проблем.Колата няма аларма а само модул за дистанционно заключване.

Предполагам че е нещо по запалването,може и в делкото,но не знам къде да търся.Тази кола има ли хол датчик,намирисва ми от там,другото което се съмнявам да е клеморедът под боша,дали не губи контакт,но пък ако губи контакт лампите след като изгасне,за масло и динамо няма да светят.

Ако някой е имал подобен проблем моля,помагайте.

Редактирано от Жоро 77

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клемореда е официално признат проблем при ЦР-В и на колите при,които е подменен сервизно имат набита една точка над осмия знак на номера на купето.

Иначе преди години ми гаснеше едно ВМВ в движение и се оправи,като майстора презапои всичко в релето на инжекционната помпа.

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

+1 за клеморед

не е болка за умиране но трябва да се прави защото представи си при изпреварване и някой от среща  :|

Редактирано от miro772

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,нямам време сега да се занимавам.Карам си другата кола,но така като се замисля няма да е клеморед.Защо ли?Колата не си губи контакта,а губи запалването.Ако бе клеморед,нямаше да светят лампите за масло и динамо че и другите.Ще видим,днес се замислих че може и аванспроцесора да прави нещо.Когато стигна до там,ще пиша какво е станало.Очаквам и вашите мнения.Така или иначе това пак мен чака.Мисля дори да взема делко от приятел и да пробвам,дали и с него ще угасне.Неговата е 147 коня,но предполагам са еднакви.Някой знае ли,ако излезе хол датчик, дали не е по добре да си купя цяло делко,защото датчика никак не е ефтин?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да даваш излишни пари пробвай да си презапоиш спойките на главното реле, че с времето се получават т.нар. "студени спойки". Симптомите, които описваш са подобни, при студена кола обикновено няма проблем, когато загрее почва да гасне и след това докато е топла върти, но не иска да запали.

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да даваш излишни пари пробвай да си презапоиш спойките на главното реле, че с времето се получават т.нар. "студени спойки". Симптомите, които описваш са подобни, при студена кола обикновено няма проблем, когато загрее почва да гасне и след това докато е топла върти, но не иска да запали.

Добро утро,къде се намира това главно реле и какво представлява?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои запознат с ЦРВ І ген. да каже. Би трябвало да е някъде под или около волана и представлява платка с много спойки, поставена в  кутийка.

 

Ето един полезен линк: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=56416

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,ще трябва да го търся това реле кое е.То не е едно!Надявам се в събота да има време да я погледна.Пак казвам,бензиновата помпа работи,чува се но отказва да запали.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ми а на бас че когато неще да запли нямаш ток на свещите :), извади един кабел и пробваи с една свещ допряна на маса, и пак се връщаме или на главно реле, или на делко(луфт в оста) или датчик на хол или на коляновия вал, а защо не и бубина което наи наи вече ме съмнява, тя е пакостник които като загрее спира да бачка а като изстине вече е ок, и така докато нацяло откаже :)

Но клемореда съвсем не го изключваи от заподозряните, тва да си бучнеш в него ключа и да вземе нещо да издава звуци хич не е на ред тая работа, тва че не гаснат лампите на таблото нищо не значи тя когато загуби ток да изгасне може да е за секунда две и дивгателя изгасва, а лампите светват след като тои е изгаснал, ама тогава пък тока може да си е дошъл към контакта. Не бих заподозрял клемореда ако не беше споменал че като вкараш ключа се случват странни неща. Ако питаш мен двете неща които първо трябва да провериш е клеморед и бубина, щом можеш да вземеш друго делко за проба деистваи.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай 1-во с клемореда ;) Акорда ми гаснеше така в движение и светкаше лампата на имобилайзера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте,така никой не ми каза къде да го търся това главно реле,и кое от всички релета е :)?И аз се обзалагам че няма ток на свещите когато изгасне,защото като въртя и мирише на бензин,за това и не съм проверявал,то е ясно.Онзи ден докато си стоях вечерта извадих делкото и стартера и вечерта си ги разглобих.Стартерът не съм го отварял та викам да видя какво му е състоянието и хем да го почистя и посмажа,беше перфектен.В западен автомобил такова състояние на стартер не съм виждал.Отворих и делкото,вътре бе влажно и много бял окис,уж има уплътнител а дръпнало влага,ламелите на бобината ръждиви.Разглобих го до последният детаил,такова делко не бях виждал три датчика вътре,изсуших ги,замерих ги добре са,365 ома показаха,и трите са еднакви.Така като ги гледам,единият е за оборотите,другият е хол а третият  да си призная не ми е много ясно за какво е.На оборот пресича датчика.Почистих и комутатора но не знам как се мери,той или работи,или не.Бобината и нея почистих,но не знам тя какво съпротивление трябва да има.Някой ако знае да пише за да я измеря.Капачка и палец ще сложа нови.Утре ще ги монтирам и ще я покарам за да видя какво ще направи.Ако не се оправи,продължавам.Този клеморед на боша разглобява ли се,или се слага нов?Преди седмица,като ритнах колелото гледам горният шарнир разбит,купих нов три 555-ци 30 лв,лесно ли се сменя?Това е за сега.

Редактирано от Жоро 77

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобява се клемореда. Първо е хванат с два винта за ключа, после на самия клеморед има 3 щипки отваряш ги и готово. Моя вече два пъти го разглобявах първия път го поистих идеално че много мизерии имаше вътре. Пластините бяха по износени. След почистването почти една година не ми беше гаснела в движение но преди месец пак почна. Пак го отворих и гледам вече доста се износили пъпките, явно скоро ще търся клеморед да го сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес след обяд я сглобих,покарах я и пак изгасна.Шунтирах и аванспроцесора но,същата работа.Извадих клемореда на боша изглежда добре,утре ще го отворя.Започна да гасне вече и сама на място като я изфорсирам,едва се прибрах от пътя.Това мисля че е добре.Проблема остава и ще разхвърля утре цялата електрика защото започнах да се дразня вече.Когато дам контакт цъкат си релетата и като запаля,но се чува от към двигателният отсек а не в купето под таблото,поне така го чувам аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бубинка бубинка :) ти ако я мериш тя може да си покаже, трябва да я измериш когато ти изгасне колата и неще да запали тогава можеби е прекъснала, но щом така бързо се задълбочават нещата мисля че е тя, както казах по горе , още малко въобще няма да пали, ако можеш намери една за проба да не са набутваш с покупка, сам каза че има от къде да вземеш делко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,голямо дърво излезе и днес,извадих клемореда на боша, отворих го имаше малко поизносено но беше в добро състояние,почистих го.Намерих майн релето,не се видяха кофти спойки,въпреки всичко припоих всичко.Запали,загря и пак умря.Бобината я мерих,и когато изгасна разглобих бързо и показа същите стойности,освен да се е охладила и да е влязла в толеранс,знам ли вече какво може да е?!Мисля че разбрах и защо когато понякога дам на контакт и двигателят бучи,предполагам че след като въртя на стартер след като е угаснала инжекторите впръскват гориво но няма искра,и по някога пуска ток и горивото детонира.

Свалих вече отново делкото и тази седмица когато имам време и желания ще го сложа на 147 коньовата хонда на един приятел,за да видя дали ще изгасне,ако не изгасне тогава вече не знам????!!!!!!  

Надявам се Слави да е прав?!

Пасувате струва ми се,някой ако има предположение или ако му се е случвал този проблем да сподели,моля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми там някъде мисля че ще да е проблема, или бубината или някои от датчиците в него, те са способни на същите мизерии, скоро това ми се случи на познат на едно БМВ студено бачка, загрява и гасне и няма палене, докато не изстине, при него виновника беше датчика на коляновия вал, сменихме го и се оправи. Ся срам не срам хем съм разглобявал да сменям водна помпа и не помня долу имаше ли датчик на вала но съм 98% сигурен че маи си беше там :) Та тои също не е за подценяване, ако след смяна на делкото продължи да гасне насочи се към него. Ти викаш като измери бубината и сглоби делкото колата запали ли после? Тоя на коляновия вал ми се чини че бая тряя поработи колата за да може на него да му влияят температурите понеже тои е далече от топлината и се загрява доста по късно, а по думите ти разбирам че тио палиш поработва малко колкото да стигне нормална темп и гасне, за това по ме влече бубината не щото е близо до топлина на двигателя ами самата тя бързо загрява докато работи. Пффф голяма врачка станах хаха скоро ще ви гледам на боб :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,по спомен датчика не е на КВ.Мисля че единият датчик на КВ е в делкото,защото в него са 3 датчика с различни гребени по оста на делкото.И да отбележа че делката на 128 и 147 к.с не са толкова еднакви.Буксите се различават и комутатора на 147 едното краче е свободно.На моята има 9 кабела,на 147-та са 8 бр.С две думи,не ми се занимаваше да въртя кабелни обувки по буксите и се отказах,но направих друго!Ха сега познайте от какво излезе проблема,поне така мисля де,защото все още не съм направил моята и да не се бъгне,просто още не съм стигнал до нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабелите около буксата провери ли ги?

Може да са прекъснати, оголени и т.н. и да  окъсяват!

Скоро, на Ситроена на братовчеда, се оказа точно от там проблема - който е едно към едно с твоя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,оказа се комутатора.Купих нов някакъв Тайвански 50 лв заместител но нещо не сработи.Не запали.Днес го смених с някакъв Англииски 60 лв, трябва да го пробвам.Питах за оригинален казаха ми цена около 400 лв и доставка повече от седмица.Някой има ли, който знае добри алтернативи или какво мислите за оригинален втора употреба?Може ли да се намери въобще и на каква цена?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай ми номерче или снимка,имам няколко комутатора

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че е комутатор ? Моята като изгасна на пътя я проверявах поетапно - сигнал до комутатор( замерва се със светлодиод от запалка) , сигнал до бобината (замерва се с обикновенна 12 в. лампа от габарит) и накрая трябва да имаш искра на свещта 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,тази вечер прескочих до село за да сложа новият комутатор ииииииииииииии дърво не запали.Новият е някакъв Англииски Mobiletron:IG-HD003 менташко изпълнение ми се струва,бил заместител.

Оригиналният е: (Релефен надпис NEC MC-8541) и под това има ето този номер 7M129B.В горната си част има 3 крачета едното от което е под наклон,и от лявата страна още едно краче за кабелните свръзки.

Направи ми впечатление че като въртя на стартер имобилайзерът на таблото мига,после се оправи но така и не запали.

Сигурен съм че е комутаторът защото когато го преместих на друга хонда тя запали и като загря изгасна,говоря за оригиналният.Лошото е че вече и с оригиналният не пали докато загрее,възможно е да е тотално вече умрял.Утре ще се позанимавам по обстойно отново и ще проверя както казваш колега Дърти Хари :). Мисля си вече,да не би да се е блокирал нещо имобилайзера,но утре ще го проверя с диода.Ако се е блокирал,как се оправя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,проблема е решен.Излязоха комутатор,бубина и датчик на хол.Накрая ми писна отпраших за Варна взех си едно делко цяло втора употреба 2001 г за ЦРВ 147 коня,смених буксата преправих това онова и всичко си дойде на мястото.

Спорен ден и безаварийни километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Повдигам темата че имам същия проблем. Та въпросът ми е има ли значение дали делкото е от автомат или от ръчка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

смених делкото. Колата веднага запали.Форсира се добре. Изключена от скорост при достигане около 7000 оборота(червения сектор) започва да прекъсва. Това нормално ли е? 

Самото делко е на 3 болта. Отворите обаче позволяват движение. Има ли значение делкото в какво положение ще бъде?

 

Колеги, предварително благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да? Има значение положението на докато спрямо двигателя или е нормално да прекъсва при 7000 оборота?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и да.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално да прекъсва при 7000, там някъде достига прекъсвача. Въртенето на делкото регулира момента на подаването на искрата. На тези двигатели се регулира ръчно. Предполагам, че е подобно като Сивик 6, гледа се белезите за ГМТ със стробоскоп, и се настройва. Трябва да се настрои за да работи оптимално мотора. Аз бих го оставил на средно положение, докато не се регулира с уреда.

Редактирано от Setfan
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Балгодаря!

 

Сега може би ще дойде ред на майстора, да регулира делкото. Освен ако не ми щукне сам да го правя. Нямам идея как, но ако някой има опита и иска да сподели, няма да се расърдя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да не пускам нова тема - тук ще споделя моя проблем. 

Хонда црв1999 128кс автоматик с обикновена газова 

Започна да губи обороти на газ и да гасне на светофар - оборотите падат до 100 дави се и угасва.

Превключвам на бензин паля и си карам без проблем - всичко е точно. Но от вчера ми угасна след превключване на бензин след 50м. Просто рязко падна стрелката на оборотите и светна и чека. След това колата запали на бензин едва след 20 минути. Направи го още два  пъти същия проблем, а снощи го направи и на паркинг.

Паля колата и след пет десет секунди изгасва, като първо светва за секунди чека. След това стартера върти таблото свети и чека пак светва и свети и не угасва.

И така няколко пъти - направихме с приятел диагностика с кламер на двойката грешка 15 - система запалване. Изчистихме грешката и колата пали и сега не е угаснала, но най-вероятно пак ще го направи. 

Преди година и нещо ми угасна и не искаше да запали и се оказа изгоряла бубина. Сменихме я с нова NGK и се оправи.

Някой има ли идея какви са ми ходовете - комутатор, капачка, палец, отново бубина, клеморед, кабели, свещи. Не ми се иска да мина на принципа проба грешка и затова така подробно описах и проблема. Ако има и майстор в София може да ми го препоръчате също бих му я закарал стига да ми я оправи и да ми реши проблема. Лошото е че не го прави постоянно и не знам как може да се хване точния проблема

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кога за последно регулира клапани,водил ли си я на газаджия за профилактика настройване и смяна на филтри?

Хубаво е да се види клемореда,когато сменя бобина свещите в какво състояние бяха.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните са регулирани за последно септември 2019г. или преди по-вече от 3500км. Комплекта за газовата / мембрани, филтър / ми стои в багажника трябваше днес това да правя, но като направи този проблем на бензин и не знам от къде да тръгна. Все ми се иска да отстраня това гаснене на бензин и след това прегледа на газовите неща. 

Между другото това днес също ме посъветваха да направя с реглаж на клапаните и сигурно ще го опитам още довечера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако са на 3500км след реглажа клапаните нищо не трябва да се е променило,за свещите питах но това едва ли има общо за проблема.

Бобината гледана ле и сега да не е заминала пак,ето това  е свързано с свещите.

Както е добре да се види и  комутатора.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ще го отворим и мога да сменя капачка и бобина, защото имам такива резервни. Но дали пак няма да го направи - не знам. То явно е някъде там бубина, комутатор, клеморед .... Но клемореда по съвет от майстори - разклащам ключа при запалена кола почуквам по удрям, размърдвам го и не гасне. Мен това ме притесни, защо ми светна чека при опит запали. Досега никога не е светвал, дори когато ми беше изгоряла бобината я мъчих докато не ми падна акумулатора и чек не светна. А сега още на петата секунда и светна. След ресет на компютъра изгасна и започна да пали и не дава после грешка с кламера. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно явно пропускаш,СВЕЩИТЕ някой гледал ли ги е,на колко хил. км са.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Интересно явно пропускаш,СВЕЩИТЕ някой гледал ли ги е,на колко хил. км са.

Какво общо имат свещите и как чека ще ги индикира. Колегата е реснал компа вместо да прочете грешката. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
2 hours ago, fenabg said:

Какво общо имат свещите и как чека ще ги индикира. Колегата е реснал компа вместо да прочете грешката. 

Прочел е грешката,поне това е писал

Quote

грешка 15 - система запалване.

Да написал съм го но нещо прецаква бобината.И за това съм питал

 

Quote

Ако са на 3500км след реглажа клапаните нищо не трябва да се е променило,за свещите питах но това едва ли има общо за проблема.

Бобината гледана ле и сега да не е заминала пак,ето това  е свързано с свещите.

Както е добре да се види и  комутатора.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отново изгасна, грешката е 15 (запалителна система) колата не пали докато не ресрартирам комп. И така 3 пъти паля - гасне - без ресет не пали и чека и светва. Свещи и кабели на около 15хил. за датчик на вала дават друга грешка. при мен е 15. 

 

Ами работи си напълно нормално на бензин и на газ. После поне един час е работила на паркинг. Поне десет пъти я гасих и запавалвах и всичко е ок 👌 и не дава грешка сега. 

 

Ами аз така я карам от 7 години тази кола и досега никога не ми е съветвал чека. Преди 3г сменях мембрана на газовата и филтър. И не съм имал проблеми с чек и с гаснения. Моя пробег е около 100хил. За 7 години с тази хонда 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...