Jump to content
Veseliq

Всичко за Акорд 7-ма генерация (2003-2008)

Recommended Posts

Извинете, че малко се връщам към вече обсъден въпрос. 

 

Винаги съм се чудел защо хората вместо да потърсят в нормативния документ какво е записано, започват да питат насам-натам, ровичкат из знайни и незнайни сайтове, получават 10 различни отговора на въпроса си и нищо не разбират. А колко е лесно просто да се отвори Закон за местните данъци и такси и да се прочете:

 

Чл. 55. (Изм. - ДВ, бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:

1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;

2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;

3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;

4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;

5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.

 

В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:

 

Над 14 години: 1

Над 5 до 14 години включително: 1,5

До 5 години включително: 2,8

 

Има отстъпки за ниска мощност и наличие на катализатор, но за този модел автомобил - нямат значение. 

 

После се отваря наредбата на съответната община, например за София е 1.38 лв за киловат мощност. За кола като моята:

 

103 киловата по 1.38 лв = 142.14

 

Това число 142.14 се умножава с коефициент 1.5, защото автомобилът е произведен през 2005 година и по смисъла на закона в момента е на 14 години, и се получава:

 

142.14 * 1.5 = 213.21 Точно толкова данък съм платил и не си губя времето да го смятам с измислени калкулатори, като мога сам да си умножа три числа едно по друго. 

 

И като стана въпрос - от догодина вече ще плащам 142.14, защото колата става на 15 години :D  Това си е 75 % от цената на винетката. 

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.11.2018 г. at 17:03, ogi28b написа:

Винаги съм се чудел защо хората вместо да потърсят в нормативния документ какво е записано, започват да питат насам-натам, ровичкат из знайни и незнайни сайтове, получават 10 различни отговора на въпроса си и нищо не разбират. А колко е лесно просто да се отвори Закон за местните данъци и такси и да се прочете:

Защото умните хора се учат от собствените си грешки, а още по-умните от чуждите.

Защо да си губя времето да чета закона и после да търся наредбите локално, вместо за 3 сек да гугълна и да намеря някой, който вече е изгубил това време (в случая създателя на калкулатора). Ситуацията е уин-уин, като аз не губя време, а той осребрява труда си, като генерира трафик към калкулатора си. 

На това му се вика прогрес.

Ако всички трябваше всичко сами да си правим, щяхме още да си дялкаме каменни сечива :)

 

Като това, разбира се, не е приложимо във всяка ситуация, но точно в конкретната ... дори и да ме подведе по някакъв начин калкулатора, това най-вероятно няма да ми коства нищо. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Според вас колко може да струва цяло странично огледало?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колега, със/без подгрев, фейс/префейс, прибиращо се/не прибиращо се, със/без мигач (ако има такива изобщо)...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прибиращо се с подгрев, фейс, с мигач

Редактирано от emz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора употреба до 130-150лв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези от вас, които ползват стойка за телефон – къде я слагате? По-специално ми е интересно тези, които се лепят на стъклото. Аз съм сложил моята до лявата колона, ниско. На старата кола беше идеална там, но на акорда нещо ми пречи на видимостта по-често – дебелички са му предните колони.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За телефон не знам, не ползвам, но когато се качих за пръв път на Акорда ми пречеше огледалото за обратно виждане...докато свикна. Сега зад огледалото съм сложил камерата и добре се маскира...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, огледалото съм си мислел, че е малко нисичко, но не е голяма драма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 7 минути, Pavel_Pavlov написа:

Да, огледалото съм си мислел, че е малко нисичко, но не е голяма драма.

Разбира се, че не е драма, свиква се, но като се качиш от друга кола на тази, отначало създава дискомфорт... (е за тези които едвам се показват зад кормилото не е проблем :) )

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я слагам една педя по на дясно, за да не ми пречи на видимостта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, може ли някой да ми каже точното Ф на предна и задна щанги на Акорд Комби 7 ген.?

Трябват ми за да знам какви размери тампони да си взема.

 

Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати работата. Преди 27хил. км. смених съединителя - ЛУК диск и маховик. Днеска на четвърта пак започна да приплъзва. От известно време забелязвам, че като натисна съединителя се чува много леко ромолене и въобще много бързо започна да отделя горе този съединител. При смяната видях стария диск и маховик и им занесох новите, но на следващия ден като си взех колата не взех стария маховик. Познавам ги момчетата, единия е хонда фен. Не знам дали чете този форум, английските със сигурност. Искренно се надявам наистина да са ми сменили и маховика - ще стане ясно скоро. Можете ли да ми кажете какви са симптомите на заминал маховик, преди отново да ремонтирам, вече при друг майстор вероятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При палене, гасене и работа на празен ход, се чува много ясно изразено чукане на метал в метал, неритмично, произволно. Представи си звук от болт М12 x 60 mm, който е пуснат в празна пералня и се върти. При потегляне е възможно да има много сериозно тресене на цялото шаси. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, goga написа:

Егати работата. Преди 27хил. км. смених съединителя - ЛУК диск и маховик.

Ами щом ги познаваш, питай ги какво ще кажат по въпроса... Невероятно е за 27К да се скапе съединител, както и да се кара.

Има ли някаква вероятност старият да не е бил много износен и да са го сложили отново, предполагайки, че ще продадеш колата докато се скапе (или да си споменавал, че ще я продаваш)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам ги тези симптоми. Някъде имаше нещо за регулиране на педала на съединителя, но май беше за бензин. Сега не мога да го намеря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още в понеделник ще ги питам. Старият диск беше наистина износен, за разлика от маховика, при който не видях някаква разлика между стария и новия. Мисля, че диска е сменен защото в началото педала отделяше много долу и беше по твърд, след което се саморегулира. Дано да е нещо от монтажа, ама не ми се вярва. Забравих да кажа, че преди две седмици смених течността на съединителя.

Редактирано от goga

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, goga написа:

 Дано да е нещо от монтажа, ама не ми се вярва.

То от каквото и да е ще се отваря за да се види...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гоше, преди две седмици играх голям филм точно със чисто нов съединител "Лук" на друга марка кола. Вадихме го три пъти и накрая наковахме феродо на оригиналния и заспа. Възможно е да се е прецакал новия ти за 27 хил. Трудно се уцелва, в днешно време, качествена част.

 

П. П.  Изобщо не защитавам майстора който ти го е сменял.

Редактирано от chavdarbs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.11.2018 г. at 10:26, crown_bg написа:

Колеги, може ли някой да ми каже точното Ф на предна и задна щанги на Акорд Комби 7 ген.?

Трябват ми за да знам какви размери тампони да си взема.

 

Благодаря предварително!

 

 

На 10.05.2016 г. at 8:25, NikiG написа:

Здравейте, при комбитата от 7 ген. задната щанга е 22 мм., предната е 27мм. При седана мисля че бяха 14мм и 26 мм

Поздрави и успех на всички!

 

Благодаря Ники!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е монтиран със преса SAC е много вероятно да е от нескопосан монтаж

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, niko75 написа:

Ако не е монтиран със преса SAC .........

 

Това в повечето случаи е причината за бързото влошаване работата на съединителя и скорошното му износване ! Голяма част от сервизните механици пестят от закупуването на този инструмент (който си е цифра), с мотива, че е абсолютно ненужен и "измислен" давайки всякакви доводи в тяхна защита, че те толкова много такива съединители са монтирали по стандартния начин само с дорник и нямат проблеми. Да, да, ама не, както го беше казал един човек.... 

 

http://bg.intercars.eu/data/data/media/Schaeffler/LuK_0026_BG.pdf

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y1OvmUSVu4k 

 

https://www.youtube.com/watch?v=LsaqMOXm20I

 

В нета има много писано по темата с монтажа на саморегулиращите съединители.

Поздрави. 

Редактирано от Olmy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знам за този инструмент. Денс ще ги питам и за монтажа. Интересно, че вчера я тествах и не приплъзваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, някой слагал ли е от менташките липове на багажника които се предлагат по тунинг сайтовете по 30-тина лева ? Как се държат и добре ли изглежда колата с тях

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично ми грознеят много. Аз си купих оригинален за 60лв. от кола за части.

 

038357799-big.thumb.jpg.4f19a6b590f50f020774213b215825a8.jpg

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 9 часа, chavdarbs написа:

На мен лично ми грознеят много. Аз си купих оригинален за 60лв. от кола за части.

 

038357799-big.thumb.jpg.4f19a6b590f50f020774213b215825a8.jpg

 

 

 

 

Ех, много добър парктроник! :) Аз си мислих, че няма как афтърмаркет да се монтира такъв, който не изпъква над бронята, но уви, можело. Сам ли си го монтира и ако не, къде ти го свършиха?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, smirky написа:

Ех, много добър парктроник! :)

Моят в Англия е същият и предполагам е монтиран от дилъра... Много полезно нещо по принцип, повярвайте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 22 минути, JapCar написа:

Моят в Англия е същият и предполагам е монтиран от дилъра... Много полезно нещо по принцип, повярвайте.

Имам, просто не е такъв дизайна, но пак е по-добре от повечето гадни опции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, монтирах си го сам. Не е сложно при положение че в комплекта има фрезинг за отворите на бронята. Поръчах си го от "Аliexpress", има с различни по вид датчици. Тези се монтират от вътрешната страна на бронята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налях зимна течност за чистачки от Кауфланд и при първото пръскане разбрах каква грешка е било. Всичко мирише на спирт, а понеже напълних резервоара, и пръскалките за фарове ми пръскат и пада по предния капак.

 

Някой има ли предложение как да източа тая гадост, да не се повреди лака или друго от тоя спирт. То даже в купето не се диша след пръскане. И не, не беше концентрат :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същата грешка със зимна от Кауфланд и аз направих преди няколко години. Сега половината таван ми е без лак...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, garyhobson написа:

Същата грешка със зимна от Кауфланд и аз направих преди няколко години. Сега половината таван ми е без лак...

Странно е да продават течност агресивна към лака...Трябва да има нещо друго, не е спирт, той не разтваря бои/лакове, това го прави ацетон, кореселин...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там се продават различни течности. Уточнявайте марката от която сте недоволни или снимка на опаковката. И аз съм купувал от там и е понамирисвало на спирт, но нямам поражения.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мирише на спирто много, не леко, както други. Етикетът на 5литровата бутилка имаше логото на Кауфланд, а марката мисля, че беше „Динамик“. Ако някой от вас е варил ракия – след пръскане в купето мирише на първак.

Редактирано от Pavel_Pavlov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, Pavel_Pavlov написа:

Налях зимна течност за чистачки от Кауфланд и при първото пръскане разбрах каква грешка е било. Всичко мирише на спирт, а понеже напълних резервоара, и пръскалките за фарове ми пръскат и пада по предния капак.

 

Някой има ли предложение как да източа тая гадост, да не се повреди лака или друго от тоя спирт. То даже в купето не се диша след пръскане. И не, не беше концентрат :D

отвори под лява гума все едно ще сменяш габарит и издърпай долния маркуч, ще изтече повечето.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм с евтина,но боята и лака за сега си стои.:DЕдинствената забележка е ,че при заледено стъкло го размразява,НО... после нищо не се вижда,замъглява го.:thumbs2:

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята не беше с марката на Кауфланд и не беше евтина, някаква вносна немска одобрена от еди кой си немски съюз...дрън, дрън. Беше преди години и въобще нямам спомен за име на марка. Просто от там вече не купувам течност :) 
Но и лака не виждам от какво друго може да си е заминал в права линия по тавана...и то точно след зимния период с тази течност...

Редактирано от garyhobson

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със Сонакс никога не съм имал проблеми, само него си ползвам. Някога ми се наложи, един път, да купя от ЛукОйл (мисля, или ОМВ), умишлено я разредих, защото миришеше ужасно. След това ми избледняха перата на чистачките.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 26.11.2018 г. at 23:18, JapCar написа:

Моят в Англия е същият и предполагам е монтиран от дилъра... Много полезно нещо по принцип, повярвайте.

моля, една снимка...:)

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...