Jump to content

Recommended Posts

Здравейте Колеги!

От два дни без значение от скоростта започна да изключва пета предавка (засега само тя!).

Спирам да я карам докато намеря майстор, с който да се консултирам какво е положението с кутията да не се развали изцяло. Молбата ми е ако някой го е минал този проблем да сподели възможни причини. Кутията е със сменени лагери преди около 50 000 км. и маслото е на Хонда MTF3. Първо ще проверя какво му е нивото в момента, въпреки че не съм забелязал да има течове и омазняване.

Колата е Джаз 2002 г., 1.4, 83 к.с. L13A1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на семеринг и доливане на масло и засега няма проблеми.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги от скоро съм собственик на хонда джаз , купих я с шум който си мислех ,че е от лагера на съединителя ,но като чета темата разбирам, че шумът идва от лагери на скоростите, искам да попитам колко лагера се подменят всъщност, защото на клипчето от темата, майстора сменя само 1бр лагер на първичния вал, а тук в темата се говори за  "лагери" тоест множествено число ,моля някой който е наясно да ми обясни малко по подробно ще го разбера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Два броя са и е препоръчително смяната и на двата. Имам ги налични в момента ако имаш интерес пиши. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята Хонда започна да издава шум от кутията. Намерихме от морга втора ръка и сега е с нея вече. Излезе около 500 лв., сменихме и съединител. Толкова бях свикнал с този шум, че сега ми е доста странно като е безшумна :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е гаранцията когато купиш втора ръка от морга свалена, че няма да шуми и продавача няма да те излъже при положение, че вероятно той не е виждал колата в движение от която я продава ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

При мен има сходен проблем, като се запали на празен ход и се чува виене, натисне ли се съединителя шума спира. В движение няма проблеми и превключва сравнително меко. До колкото виждам, по скоро болката ще е аксиалния лагер, но дали ще изкара докато се наложи смяна на съединител или по-скоро да се отвори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, гледам, че и двамата сте писали различни номера на лагери.
NTN 6205/26V16 
NTN 6205 TMB X30/26

Двата лагера едни и същи ли са ? Размерите гледам, че са еднакви.
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,
Имам Хонда Джаз 1.2, 2005-та година, 78 к., бензин, ръчна. Когато завивам се чувам шум, трудно превключвам на 1-ва, 2-ра и задна скорост. Колата я водих на майстор и каза, че не е лагер проблема, а скоростната кутия е за смяна. Майстора намери две скоростни кутии, но когато ги пробва установи, че не стават Сега търся и аз втора ръка скоростна кутия, но как да съм сигурна, че ще стане за моя модел?
Имам номера на рамата и на двигателя на колата, но за скоростната кутия какво трябва да гледам?
Звъня по моргите, казвам само модела и годината и ми отговарят, че нямат такива коли, поне засега. Ако знаете морга където има вероятност да намеря скоростна кутия моля кажете.

Редактирано от Valentinka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как пък реши, че не е лагер ? Според мен търсете второ мнение. Ей така скоросна кутия не се чупи. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Valentinka , Дупница не ти е далече.

 Потърси fena bg и  излез от филма с кутиите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, благодаря за отговорите, майстора намери кутия втора ръка, сменена е, маслото е сменено и засега скоростите се превключват супер лесно, ще видим занапред дали ще се появи пак шум. Дупница не е далеч, дано не ми се налага скоро да ходя по майстори. Успех на всички, дано бързо, лесно и по-малко парично разрешите проблемите си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, тъкмо влязохме в клуба с джаза и вече сме в клуба с шум до трета предавка. Колата е 2009г. С i-shift скорости. Първо шумът го отдавах на зимните гуми, после реших, че са спирачни дискове, че като пипна спирачката и шумът излиза. Да бе да ама не. Като натисна спирачката и започва от малките скорости и от там шумът. Та някой сблъсквал ли се е с този проблем на тази кутия и къде е намерил решение. В Бултрако, като закарах колата още след покупката нищо не казаха по този проблем. Скоро имам час за реглаж на клапани /по препоръка на същия преглед/ . При Слави от motobox ще я карам, но като знам колко са трудни на време не знам дали ще се наемат да се занимават. Още не съм сменил маслото в скоростите, но май ще го оставя в колата да го сменят тогава. Някъде пишеше,че ръчките на jazz-а си били шумни, но радиото ми се струва слабичко за този шум, а иначе колата е кукличка много пазена и подържана. На 110к реални. Поне от Бултрако така ПРЕДПОЛОЖИХА!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 29.07.2021 г. at 11:53, KroGh написа:

Колеги, гледам, че и двамата сте писали различни номера на лагери.
NTN 6205/26V16 
NTN 6205 TMB X30/26

Двата лагера едни и същи ли са ? Размерите гледам, че са еднакви.

Е, в крайна сметка смених и 5-те лагера. в скоростната кутия и сега кутията мърка. Имам чувството, че карам електричка..
190 лв лагери и 250 лв труд.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,
колата ми е Хонда Джаз от 2002, с двигател 1339 кубика, механична скоростна кутия.
Купихме я през 2016, вече 6 години е при нас, стана на 20 години, навъртяхме й 140 000км (на километража пише 293 000км, но колко са реално не знам) и до сега не е имала проблеми със скоростната кутия, но от 2 седмици започна познатото ви тракане/виене между 1ва и 3та скорост, явно е първичният лагер, но със сигурност е за ремонт. Маслото съм го сменял 2 пъти с такова на Хонда - първият път преди 60 000км, а вторият път миналата седмица, но без резултат.
Въпросът ми е: Бихте ли ми препоръчали майстор или сервиз в Пловдив или региона (Пазарджик, Стара Загора, Хасково, Кърджали), може и в София, който някой от Вас е ползвал конкретно за такъв ремонт и е доволен?
Аз за сега съм намерил един сервиз във Варна и ако не намеря нещо по-близко, ще я закрам до там, но ми се искаше да е някой сервиз в региона.
Благодаря предварително на отзовалите се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, THA2016 написа:

Стара Загора

Доста джазки съм виждал през годините при Венко. Препоръчвам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, ако не намеря в Пловдив, ще го потърся. От сервиза във Варна ми предложиха да сваля кутията и да я изпратя по куриер, но не знам дали е уместно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митака от Брестник ремонтира на позната преди 2 години и колата е супер.Потърси в форума за контакти мисля че му имаше номера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Точно 2 месеца и около 5000 км по-късно, най-после ремонтираха скоростната кутия на нашия Джаз. Реших, че е коректно, след като съм питал тук, да кажа какво се случи.

Оказа се, че намирането на майстор или сервиз е много сложо - или не ремонтират ръчни трансмисии, или са в отпуска. Обиколих доста сервизи и майстори в Пловдив, Пазарджик, Хасково, Харманли и накрая стигнах до една Фейсбук страница "Ремонт скоростни кутии", чийто собственик се подвизава във Варна. Видях на снимки, че вече е ремонтирал няколко Дажаза и му се обадих. Каза ми, че това е работа за ден и половина, каза че работи също и в събота и се разбрахме да закарам колата на 26.08 (петък) сутринта, в 9:00, във Варна и ще си я взема в събота. Това се случва с 2 седмици предварителна уговорка. В понеделник, преди очаквания ремонт, се обадих за потвърждение и потвърдихме приемането на колата. В петък, в 8:45 сутринта бях пред сервиза. Дойде господинът и ми заяви, че в гаража има две недовършени коли, като в допълнение се е уговорил с още един клиент с Волво С30 и практически няма как колата да я ремонтира в уговорения срок и не може да я вземе. Не ми стана приятно, пих една студена вода и с тракаща скоростна кутия се върнах в Пловдив.
Намерих сервиз в Харманли, където ме увериха, че могат да я ремонтират, но в момента в сервиза тече обновяване и трябва да чакам неопределено време.
В отчаянието си започнах да звъня на сервизи за ремонт на автоматични кутии. Един от тези сервизи ми даде номера на техни колеги, които ремонтират ръчни кутии. Обадих се и си уговорих час за след 1 седмица. Закарах колата в сервиза в понеделник сутринта, на 19.09.2022, взеха я и казаха, че ще ми се обадят. Във вторник преди обяд ми се обадиха и ми казаха, че има за смяна лагери, семеринги и съединител, като ми казаха цена от 790лв, включително труда и течност "Хонда". Аз се съгласих и след още 24 часа, т.е. 2 дни и половина, след като оставих колата ме извикаха да си я взема. Платих 790лв, взех си колата и ми казаха да отида друг ден, за да ми дадат документ какво е правено по колата и кое колко струва.
Още като подкарах колата ми направи впечатление, че 3-та скорост включва и изключва доста трудно, но реших, че е нормално, тъй като всичко е ново. Тръгнах на път извън Пловдив. След около 40-50км нещо започна да свири, спрях, излязох от колата и видях, че левият подкалник се е откачил, ветрелее се и свири въздухът, който минава през него. Закрепих го с щипки и свински опашки, които си носех в багажника и докато го закрепях с изненада установих, че пластмасовата кора, под двигателния отсег я няма.
Днес, 5 дни по-късно, отидох в сервиза, за да си взема документа.
Попитах за проблема с 3-та скорост, защото вече 600-700км по-късно 3-та скорост продължава да включва по-трудно, особенно, когато колата е студена, но ми казаха, че нещата ще се напаснат с времето. Приемам, че е така и ще чакам да се оправи.
Попитах дали случайно не са забравили да ми сложат кората под колата, те ми заявиха, че няма Хонда Джаз с кора под двигателния отсег и явно моята е единствена Хонда Джаз с кора отдолу, но кора няма при тях.
Благодарен съм им, че приеха колата и я направиха, надявам се трета скорост да се оправи, но ми стана тъпо, че реагираха така за кората. Под колата ясно се виждат остатъци от старата кора, която някъде е изчезнала. Но НЕ ги обвинявам тях, защото не съм бил там, не съм видял нищо с очите си, така че щом казват, че я няма при тях, значи я няма при тях. Вярвам им и съм длъжен да го приема.
Сега, проблемът е, че когато мина през локва и няма кора, пръска вода върху ремъка и той свири, така че трябва да търся с какво да реша проблема, още повече, че нова кора е 84лв без доставката, с доставката сигурно ще ударя 100лв. Колата е на 20 години и на 300 000км на километраж (един бог знае колко са реалните км), но нямаме алтернатива и я поддържаме - сега е с нови носачи, нови биалетки, нови тампони, нови задни амортисьори, нови лагер-главини отзад, нови накладки, а сега и с ново-ремонтирана скоростна кутия, затова трябва да измисля какво да сложа отдолу.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

Редактирано от THA2016
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Jazz2002 написа:

Здравейте, колеги. Точно 2 месеца и около 5000 км по-късно, най-после ремонтираха скоростната кутия на нашия Джаз. Реших, че е коректно, след като съм питал тук, да кажа какво се случи.

Оказа се, че намирането на майстор или сервиз е много сложо - или не ремонтират ръчни трансмисии, или са в отпуска. Обиколих доста сервизи и майстори в Пловдив, Пазарджик, Хасково, Харманли и накрая стигнах до една Фейсбук страница "Ремонт скоростни кутии", чийто собственик се подвизава във Варна. Видях на снимки, че вече е ремонтирал няколко Дажаза и му се обадих. Каза ми, че това е работа за ден и половина, каза че работи също и в събота и се разбрахме да закарам колата на 26.08 (петък) сутринта, в 9:00, във Варна и ще си я взема в събота. Това се случва с 2 седмици предварителна уговорка. В понеделник, преди очаквания ремонт, се обадих за потвърждение и потвърдихме приемането на колата. В петък, в 8:45 сутринта бях пред сервиза. Дойде господинът и ми заяви, че в гаража има две недовършени коли, като в допълнение се е уговорил с още един клиент с Волво С30 и практически няма как колата да я ремонтира в уговорения срок и не може да я вземе. Не ми стана приятно, пих една студена вода и с тракаща скоростна кутия се върнах в Пловдив.
Намерих сервиз в Харманли, където ме увериха, че могат да я ремонтират, но в момента в сервиза тече обновяване и трябва да чакам неопределено време.
В отчаянието си започнах да звъня на сервизи за ремонт на автоматични кутии. Един от тези сервизи ми даде номера на техни колеги, които ремонтират ръчни кутии. Обадих се и си уговорих час за след 1 седмица. Закарах колата в сервиза в понеделник сутринта, на 19.09.2022, взеха я и казаха, че ще ми се обадят. Във вторник преди обяд ми се обадиха и ми казаха, че има за смяна лагери, семеринги и съединител, като ми казаха цена от 790лв, включително труда и течност "Хонда". Аз се съгласих и след още 24 часа, т.е. 2 дни и половина, след като оставих колата ме извикаха да си я взема. Платих 790лв, взех си колата и ми казаха да отида друг ден, за да ми дадат документ какво е правено по колата и кое колко струва.
Още като подкарах колата ми направи впечатление, че 3-та скорост включва и изключва доста трудно, но реших, че е нормално, тъй като всичко е ново. Тръгнах на път извън Пловдив. След около 40-50км нещо започна да свири, спрях, излязох от колата и видях, че левият подкалник се е откачил, ветрелее се и свири въздухът, който минава през него. Закрепих го с щипки и свински опашки, които си носех в багажника и докато го закрепях с изненада установих, че пластмасовата кора, под двигателния отсег я няма.
Днес, 5 дни по-късно, отидох в сервиза, за да си взема документа.
Попитах за проблема с 3-та скорост, защото вече 600-700км по-късно 3-та скорост продължава да включва по-трудно, особенно, когато колата е студена, но ми казаха, че нещата ще се напаснат с времето. Приемам, че е така и ще чакам да се оправи.
Попитах дали случайно не са забравили да ми сложат кората под колата, те ми заявиха, че няма Хонда Джаз с кора под двигателния отсег и явно моята е единствена Хонда Джаз с кора отдолу, но кора няма при тях.
Благодарен съм им, че приеха колата и я направиха, надявам се трета скорост да се оправи, но ми стана тъпо, че реагираха така за кората. Под колата ясно се виждат остатъци от старата кора, която някъде е изчезнала. Но НЕ ги обвинявам тях, защото не съм бил там, не съм видял нищо с очите си, така че щом казват, че я няма при тях, значи я няма при тях. Вярвам им и съм длъжен да го приема.
Сега, проблемът е, че когато мина през локва и няма кора, пръска вода върху ремъка и той свири, така че трябва да търся с какво да реша проблема, още повече, че нова кора е 84лв без доставката, с доставката сигурно ще ударя 100лв. Колата е на 20 години и на 300 000км на километраж (един бог знае колко са реалните км), но нямаме алтернатива и я поддържаме - сега е с нови носачи, нови биалетки, нови тампони, нови задни амортисьори, нови лагер-главини отзад, нови накладки, а сега и с ново-ремонтирана скоростна кутия, затова трябва да измисля какво да сложа отдолу.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

Трябвало е да напишеш името на сервиза-майсторите , за да може всеки да се пази от тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко пък да е трудно да се ремонтира една ръчна скоростна кутия. Всеки се прави на майстор на автоматици ама след това 90% от ремонтите са калпави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, как би път до Варна, а не можа да се свържеш с Фена( Иван) от Дупница и да отидеш да ти оправи колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси палачорите ! И хондата нямала кора... Пич, тая кутия да им я навреш.....ама с опашката напред. 

Докато не почнем да се съдим с такива - няма оправия !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ,за да не отварям нова тема ще пиша тук. Закупихме джаз 2009 1.4  след ,месец се появи странен шум в кутията. На  2000 оборота се чува най много звука наподобява на ручене от разбит лагер .На място при форсиране на мотора шум няма ,за това изключвам да е проблем с мотора .Маслото на двигателя е 5В30 С2 според мен  трябва да е а5б5 ,но такова да сложили в сервиза ,дано да не е станало нещо с мотора за 5000 к . 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменете маслото  на свижателя с това което трябва написаното то вас ,проверете оптяжната ролка ремък климатик.

Ако е ръчна кутията сменете маслото то е Honda MTF-3

 

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С2 не може да навреди на двигателя за 5000км. Карал съм даже и мойта със С2. Споко!

А сигурен ли си, че не чуваш веригата при 2000 оборота? Може да й е дошло времето за смяна.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля ,че не е веригата от страната на кутията се чува .Първо се чуваше когато изкачваш наклон, когато колата е под товар , на прав участък шума го нямаше ,сега вече и на равен терен се чува ,най много когато си на висока предавка с ниски обороти и започнеш да набираш ,шума прави пик на 2000 оборота и след това започва да изчезва.Не е виене ,а ручене .

Редактирано от nanizealot

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, както го описваш: "на висока предавка с ниски обороти и започнеш да набираш, шума прави пик на 2000 оборота и след това започва да изчезва" - това прилича на детонационно горене. Или на биелен лагер. И двете не са добъри за здравето на двигателя.

1. Никога не се издевателства на висока предавка и ниски обороти да започваш да набираш. Тогава е най-голямо износването на двигателя. Още повече с нисковискозитетно масло! С такова задължително ще "чука аванса" в такъв режим! За това - минаваш на по-ниска предавка, набираш до необходимите обороти и тогава на по-висока предавка.

2. Ако не е от двигателя шумът, тогава трябва да се диагностицира скоростната кутия. Лагери първичен вал.

Но тук само можем да си гадаем за проблема и причината.

Ако причината не е в неправилната експлоатация на автомобила, тогава най-добре се насочи към добър сервиз и читав механик, който си разбира от работата.

Трябва да се види, чуе, пипне на живо. Няма как да стане "по форум".

"Форум диагностика не прави", за съжаление... :dunno:

... но пък дава съвети... ;)

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си колега ,колата е записана и чакам ден за сервиза.Дано мотора е да ок ,и това масло не е насрало нещо .....,като го форсирам на място този шум го няма ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На място двигателят не е натоварен. Там е разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се описах да запиша звука,чува се като ручене на 2к оборота от страната на кутията.

https://youtu.be/tVUjRFqF6Mc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
6 hours ago, nanizealot said:

Днес се описах да запиша звука,чува се като ручене на 2к оборота от страната на кутията.

https://youtu.be/tVUjRFqF6Mc

Здравей колега, днес станах собственик на джаз само, че с 1.2 мотор, за жалост след покупката усетих абсолютно същият проблем, само на около 2хил. оборота се чува ручене за малко и след това всичко утихва. Двигателят работи чудесно, скоростите влизат супер. Ще следя Вашия случай, да видя какво ще кажат майсторите.Да се надяваме, че ремонтът няма да е много сериозен. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

99% лагери на кутията ,след 20 дена ще се сваля,  и ще ви пиша да кажа какво е сменено и колко пари е ремонта .

Поздрави

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
8 minutes ago, nanizealot said:

99% лагери на кутията ,след 20 дена ще се сваля,  и ще ви пиша да кажа какво е сменено и колко пари е ремонта .

Поздрави

Супер, много благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ivopernik_76 написа:

А някой да знае за град Перник.Благодаря

Дупница ти е наблизо. Отивай при Фена  

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/26/2022 at 11:04 PM, nanizealot said:

99% лагери на кутията ,след 20 дена ще се сваля,  и ще ви пиша да кажа какво е сменено и колко пари е ремонта .

Поздрави

Здравейте, колега,

 Дали направихте ремонта и какво беше ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, имам проблеми със скоростната кутия на моята хонда jazz. Проблема според майстора, е в избирача на скорости, с ishift скоростна кутия е. Обърнахме се към сервиз на Хонда, но от там ми направиха оферта за частта 3500 лв. Та въпроса ми е имали друго спасение, сега ще опиша и проблема?Проблема се появи без никакви предварителни индикации, бях на път светна лампа shift, колата заби муцуната и повече не запали. Според майстора не изключва от скорост, каза че стой включена постоянно на 5 скорост, всички моторчета работили по скоростната кутия, маслото е сменено .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно масло сложихте при смяната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...