Jump to content
stivenj

Вода в багажника на джаз

Recommended Posts

Колеги днес  ми се наложи да отворя там и видях , че има много влага ,направо вода в багажника,около резервната гума, огледах външно да има течове , но не се видяха ,видимо самия багажник вътре е сух, но долу се събира вода от някъде.Някакви идеи или съвет да ми дадете , ще съм ви благодарен,Да взема да пробия малък отвор да се изтича навън ли , че ще ръждяса всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Преди малко, като прочетох темата ти и нещо ме загложди отвътре, та излязох да проверя багажника на моя Джаз. Същата работа е и при мен. Дано някой да помогне с идея откъде може да влиза вода в нишата на резервната гума. Нагоре и при мен всичко е наред, или поне така изглежда, доколкото успях да огледам в тъмното. :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен водата се събира от конденз, като си бях в БГ с джаза миналата зима имах същия проблем, като се върнах на Майорка проблема изчезна. Дори и след големи бури с огромни количества валежи и шофиране по време на тях, не намирах никаква влага при резервната гума. В същото време в БГ една седмица след като съм подсушил префектно всичко, пак имаше влага без да е имало никакви валежи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже сърце юнашко не трае, сложих челника преди половин час и направих по обстоен преглед. Водното ниво на дъното беше поне един сант. И в джантата на резервната беше толкова. От три дни вали и ме съмнява да се събере толкова вода от конденз, за два месеца. Като купувах колата в началото на януари, съм сигурен, че дъното беше напълно сухо, защото много внимателно оглеждах под стелката за следи от удари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега и аз пак се задертих, ама толкова късно няма да ходя да проверявам.

Спомням си обаче, миналата пролет бях забелязал да се стича тънка струйка от към капака за смяна на крушките на задния ляв стоп. Събираше се малка локвичка, ако не бях я подсушавал съвсем спокойно щеше да тръгне към резервната гума. Когато спряха дъждовете, махах капаци, кори ... всичко беше сухо, понаместих уплътнението на вратата, сложих едно парцалче и си рекох, че ще чакам следващия дъжд и пак ще гледам. Но от тогава повече не се е мокрило.

Утре обаче ще проверя резервната, да видим ако е конденз или от някъде другаде, да се взимат мерки, че е неприятно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега и аз пак се задертих, ама толкова късно няма да ходя да проверявам.

Спомням си обаче, миналата пролет бях забелязал да се стича тънка струйка от към капака за смяна на крушките на задния ляв стоп. Събираше се малка локвичка, ако не бях я подсушавал съвсем спокойно щеше да тръгне към резервната гума. Когато спряха дъждовете, махах капаци, кори ... всичко беше сухо, понаместих уплътнението на вратата, сложих едно парцалче и си рекох, че ще чакам следващия дъжд и пак ще гледам. Но от тогава повече не се е мокрило.

Утре обаче ще проверя резервната, да видим ако е конденз или от някъде другаде, да се взимат мерки, че е неприятно.

Същия съвет ми даде един приятел, каза да проверя добре гумените уплътнения около стоповете,там е единственото място откъдето може да влиза и да се стича при резервната гума, ама ще изчакам да спре да вали и ще проверя,тогава ще пиша дали това е заровеното куче.Като купих колата преди един месец там беше сухо,вчера имаше направо вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин с ранни петли, ходих да проверя ... е, съчетах го и с покупка на цветя за жената. :)

Нямаше вода нито влага. Така, че се съмнявам само конденз да е причината, като се има предвид каква влага е тук покрай морето, при мен около резервната гума е сухо. 

Най-добре наистина свали уплътнението и го намести.  Поне това е най-лесното което може да се направи. :)

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги, HONDA-любители :honda:! Днес видях темата и реших да се регистрирам,и ако мога да помогна с моя опит,породен след дълго ходене по мъките,в следствие на конкретния проблем.Така,минах през всичко-свалих и уплътних със силикон стоповете,уплътнението на багажника,но водата все се появяваше,дори и след най-слабия дъжд.Да ама нали сам си упорит и ето, че открих проблема за наводняването.Место от където не сте си и помисляли, че може да е!Вдигнете гумената лайсна на тавана,в края до багажника,боята се пропуква и явно спойката е слаба там,и точно от там едва незабележимо протаява,олива, и право в най-ниската точка, под резервната гума!Аз проблема го реших,като намазах тази пукнатина на боята със силикон,и вече близо година вода не се пълни,дори и в най-проливния дъжд!Дано сам бил полезен,че само аз си знам ,колко се мъчих докато открия проблема.Успех!!!

утре и това ще направя колега,даже се съмнявам дали първо не направя това , защото тази лайсна -гумена е надигната точно в края, за който пишеш ти ,там има една метална щипка , която трябва да я държи но явно около нея пропуска,като се гледа външно ,там в края е надигната  и в двете страни на  багажника.

Редактирано от stivenj

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щипката не е проблем,но точно там хубаво огледай боята,най- вероятно е пропукана,точно на спойката между двата детайла и от там пропуска.Виж първо там и намажи всичко подозрително със безцветен силикон,то остава под лайсната и вратата на багажника, и даже не се вижда,в смисъл няма да се вижда плесканицата със силикона.Успех, дано и при теб да е това,че е най-бързото решение на проблема.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако водата е повече пуснете рибки :)

Същото го има и като проблем на Сивик 7, сглобката горе на двата детаила покрив и греда е уплътнена с нещо като...... кит ми мяза, или лепило да е било, но се пропуква и почва да вкарва вода вътре, всичко при сивика се реши със тънък слои силикон за рибки (аквариуми) само тои лепи яко :) от тогава 2 години няма дерт :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа и аз така си миля че ще стане, тази сутрин изкарах всичко навън от багажника и наистина беше за рибки,свалих лайсните от горе на тавана и от 30 см като започнах  мазане със силикон та до ръба вътре в багажника, направо се вижда като косъм как се е пропукало и от там тече яко.За всеки случай проверих и фаровете , но там беше сухо всичко.Сега ще гледам на следващия дъжд дали ще се появи пак вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега stivenj,да кажеш като видиш резултата,за да знаем дали се е решил проблема.Успех и безаварийно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще помоля някой, като има време и възможност да щракне една снимка на проблемното място. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам като спре да вали да го снимам , но не обещавам,Темата може да се закрива , това беше , след вчерашния сняг и дъжд, няма капка вода в багажника.Благодаря още веднъж на колегата tonito.v, щях да се вкарам във филма да свалям стоповете,Използвах обикновен санитарен силикон,безцветен,свърши блестяща работа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Според мен темата не трябва да се закрива. Тук явно става въпрос за фабричен дефект и рано или късно,  всеки собственик на Джаз, ще се сблъска с него. Заради неделния махмурлук, следствие от съботния 8-ми март, просто нямах сили да действам по теча при мен. Едва в късния следобед, се надигнах и успях да сваля, само двата капака на стоповете и централната кора в най задния край на багажника, преди да ме хване дъжда. За това кратко време, успях да установя слдните две неща: Теча е от дясно, гледано отзад, и че не е от вчера. За последното съдя от това, че  долната планка на крика, която опира в дъното на багажника е не само ръждясала, но вече е започнала да загнива,  а и от факта ,че някой преди мен е подпъхнал парче дунапрен  м/у горната част на десния стоп и задната врата, като временно решение на проблема. Не можах да разбера обаче, коя е: "гумената лайсна до тавана в края на багажника". Да не би да става въпрос за гуменото уплътнение на вратата на багажника? Защото при мен, края на тавана свършва до там и е подпъхнат под него. От двата края има две бели пластмасови кори, покрай двата най задни прозореца, стигащи до водачите на щората. Тях трябва ли да ги махна, и възможно ли е да се свалят, без да се махат корите под тях? Най добре е да се снима проблемното място. Молбата ми е към колегите: tonito.v и stivenj, които вече са си решили проблема, ако е възможно да направят 1-2 снимки на проблемното място. Ще са от полза не само на мен, а и на всички потребители, които в бъдеще, ще се сблъскат с него!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,явно неправилно съм обяснил аз решението на случая.Не се налага разглобяване на корите вътре в багажника.От горе на покрива на колата външно,в двата края има две лайсни , гумени,откачаш ги от задната страна към багажника,там внимавай да не счупиш ламаринката с която се защипват,леко назад и надигаш.Надигнах ги около 30 см,и почистих идеално канала за отичане на вода,той слиза леко към багажника покрай пантите на задната врата,виждат се заварките ,как леко са напукани като косъм.Всичкото това място го силиконизирах добре,сложих лайсната и я притиснах с тиско няколко часа и тя залепна.Днес ще опитам да снимам поне което се вижда.Та,стоповете като ги проверих от вътре бяха сухи и не съм разглабял там,но видях,че купето има борд,който при нормална работа не би влязло вода там,освен при удар и сгъване навътре,според мен това е фабричен дефект с времето от усуквания на купето тези точкови заварки по купето се напукват и от там пропуска,но това е мое мнение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колегата stivenj добре е снимал местото,може би не сме се изразили правилно, наистина,става въпрос за лайсната,нахлузена на ръба(извинете ме, ако не се изразявам правилно),на който се захваща допълнителен багажник и точно там,в канала за изтичане на водата, се вижда пропукване на боята.Да хубаво е темата да се запази,защото явно е масов проблем,но важното е, че има решение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това е! Най накрая ми просветна. Пукнатината се вижда много ясно, дори и без да съм свалил лайсната, само трябва да знаеш къде да я търсиш. Добре че в неделя заваля и не разпарчосах целия багажник. Голямо мерси за помоща. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен май нещата се оправиха. След 40-50 л.вода, изляти с една градинска лейка в проблемните участаци, след хлепането със санитарен силикон, а и след автомивката в понеделник, в багажника няма нито капка вода. Чак не ми се вярва, че ми се получи от първия път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз намазах със силикон за всеки случай, но защо ли си мисля, че това е временно решение ... :|

Рано или късно може да се наложи намесата на тенекеджия.  :biggrin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен това ме притеснява...Влагата, проникнала вътре, рано или късно ще избие, и ако почне да гние - лошо! Имах подобен проблем с една Астра преди преди 10 години, само че в калниците и праговете...Налях старо масло през едни отвори в багажника, изчаках едно денонощие да се отцеди и забравих за ръжди и гниене...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен, временно решение е санитарния силикон. Все пак теча е в най високата част на купето и не трябвада подценяваме силата на гравитацията. Напуква се уплътнителя м/у двата елемента,а не самата заварка. Влиза вода от там, но веднага се отича. За да загние, трябва да има постояна влага, а това няма как да се случи. Освен това тенекиите са много добре обработени с/у ръжда.  За последното съдя от факта, че на поцинкования крик му е изгнила основата, а по дъното на багажника няма и следа от корозия. По важно е, че съм открил от къде тече. Сантарния силикон няма да издържи много, но тия които ги използват за окачените фасади, със сигурност ще изкарат 10-на години. След това:  Я камилата, я камиларя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не се притеснявай от санитарния силикон, вече 5 години от както съм намазал един люк на голф и не е пуснал капка вода,той държи повече от специалния, защото първо го правих с много качествен и нищо не стана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се пртеснявам друже. Просто смятам, че рано или късно ще прегори. По важно за мен е, че вече знам от къде тече, и ако някога се случи пак... Просто ще повторя процедурата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А когато тече отпред в купето ? И по-специално в краката на пасажера .. Някой играл ли го е вече това ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и в моя JAZZ има вода, но в краката на пасажерите на задната седалка. Прочетох написаното по-горе и сложих селикон , но след всеки дъжд вода пак има. След всеки дъжд сега изсмуквам водата , но това не е решение. :(

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато четох мненията по проблема с водата в багажника се чудих, дали има универсален метод по-който да се установи от къде влиза вода в багажника.
Както по-горе се спомена, ако не знаеш къде да търсиш трудно би открил дупкатата.
От сиптомите, които спомена в тази и другата тема, следва, че е малко вероятно да е кондез. По-скоро проблема е аналогичен с дупката в боята и панела.
Сега не знам дали държиш Джаса в гараш или навън, но ти предлагам следния метод:
Тъй като днес го дават предимно облачно(без валежи), ти препоръчвам да вземеш един вестинк или два и страниците му да ги разположиш по цялата площ на купето на колата. След което с помоща на шише, лейка да почнеш да поливаш вода по целия таван, после в страни, започвайки от най-високата точка.
Аз не знам къде може да е проблема, но чисто експериментално на някой от вестниците вътре, ще се отбележи воден печат.
Пускай перпендикуляр на горе, ще можеш да намериш зоната/зоните, от които идва теча.
:thumbs:

Редактирано от Valentin Aleksandrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За водата отзад.

Прегледай уплътнението на вратата. Аз сменях моето оригинално уплътнение защото беше леко скъсано на едно място (но не ми е правило проблем, исках да е здраво, че ме дразнеше). Взех здраво от катастрофирал Джаз за части, и откакто го сложих в краката на пасажера зад мен при всеки силен дъжд се пълнеше с вода. Хем видимо на уплътнението му няма нищо хем пускаше вода. Върнах си старото и теча спря. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам  колеги , но такова чудо не бях виждал досега . Четох и аз темата за водата в багажника, и превантивно си намазах пукнатините ( явно си е така на всички ) със безцветен силикон водоустойчив . Но за беля , в събота влизам в колата .. и ооо ..локва .. отпред :)  казвам ви .. локва .. яко вода ?!?!  Всичко беше подгизнало .. а вечерта не валеше толкова много. 

До сега такова нещо не съм виждал .. почвам да си мисля , да не да съм оставил отворен прозореца отпред .. но вратата беше суха.. седалката също .

Четох и темата за теча през уплътнението на антената ... ама толкова много вода .. не ми се вярва от там да влезе.  

Под лайсните на покрива гледах.. пукнато няма никъде по боята .. направо съм в шок .. зимата трябва с помпа на 12 V да спасявам положението :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странна работа откъде ще влезе там ...

Опипа ли под жабката отдолу дали не е мокро ... да не би да идва някъде от двигателния отсек или откъм моторчетата на чистачките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази два линка би трябвало да ти помогнат с решението на проблема:

 

http://www.mye28.com/tech/rods_pages/id25.html

 

http://www.fitfreak.net/forums/2nd-generation-ge8-specific-diy-repair-maintenance-sub-forum/72118-rear-door-water-leak-fully-explained-solved.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моля кажете, накъде бутате тази гумена лайсна та да се откачи и повдигне, напред към двигателя или към багажника ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напред към двигателя! Те трябва да мръднат съвсем леко напред и после се повдигат нагоре.

Лайсната  има дупка с форма подобна като тази на снимката, а на тавана има едно щивтче което влиза в лайсната. 

thumb3_b6VCMC.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Аз имах същият проблем с водата в багажника. Действително причината за това се крие под задната част на гумените лайсни на покрива както е описал stivenj. Вдигнете я чрез приплъзване и уплътнете със санитарен силикон. Проблема изчезва.

 

Поздрави!

jazz.jpg

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се оказа другаде, облепих опитно с тиксо ръба на гуменото уплътнение където контактува с купето, от средата горе до стопа и теча спря, там някъде под уплътнението или на самото тяло на стопа явно има отворче, ще го гледам ама друг път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...