Jump to content
k0c3

Скъсан ангренажен ремък 13000км след смяна

Recommended Posts

Здравейте!Лятото си правих пълен основен ремонт на двигателя-прави ми го един прехвален "майстор" и съответно си смених ролките и ремъка.От тогава съм минал 13 хил.км. и преди седмица се появи шум в горната част на двигателя.Карал съм не повече от 10км след това и изведнъж,колата изгасна и хоп......My link , My link Според вас нормално ли е ангренажен ремък да е в такова състояние след 13 хил.км.?В момента не мога да го сваля,но имам усещането,че "майстора" не ми е сменил ремъка.По принцип купих уж Оригинален ремък Хонда,ама като го сваля от колата ще видя дали е оригиналния(Хонда) или стария(Мицубоши)-и ще установя кой е виновен-продавача или "майстора"?Относно ремонта и защо съм сложил "майстора" в кавички-това е дълга история,която ще я споделя друг път.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя ремък не е сменян, не може нов ремък за 13 х да заприлича на това. Или трябва да е бил адски пренатегнат, но пък тогава се чува едно като виене от там и няма начин да не ти е правило впечатление. Още повече че за да пренатегнеш ремък на тоя мотор трябва умишлено и целенасочено да го сториш. Ходи ся майстора да ис поеме ремонта за негова сметка, макар че ква ли фаида, да ти направи още поразии, пшо скоро трябва да закараш колата при друг а оня да ти плати :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

този ремък няма как да се напука за 13К км.От къде е купен "новия" ремък?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо, но и аз имам същото усещане .. :) Това хич не прилича на ремък който е на 13к. км..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега ще се въздържа да споделя от къде е купен новия ремък,докато не установя със сигурност дали въобще е сменян.Но и моето мнение е,че няма как ремък на 13хил.км да изглежда така,освен ако умишлено не е повреден(не си го обяснявам как) или просто е стария,който е на 70хил.км.Сега понеже вече не ми се занимава с поправяне на двигателя-така или иначе ремонта не беше сполучлив.Смятам да потърся двигател и да го сменя.Относно разправията с "майстора"-не смятам да се занимавам-просто не е човек,с който си заслужава да си губя времето.Ако обаче се окаже от магазина-там вече ще се разправям.Добре е че имам фактури и мога да докажа,че съм го закупил от там.P.S Ако някой продава читав двигател 128 коня b20b да пише.

Редактирано от k0c3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега ще се въздържа да споделя от къде е купен новия ремък... Колега при мен ремъка е на 55 к. и на 2 години и половина и е почти като нов, няма никакви пукнатини, надписите му стоят. При теб ремъка е доста старичък за да се напука така каучукът. След като се увериш от къде идва проблема би било хубаво да споделиш във форума, за да се пазим и ние за в бъдеще.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ремъка не е сменян,какво му има на твоя двигател?Спя още ,тоя ремък е на 170к....

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Майстора"ти май те е ограбил с ремъка,вероятно и новата ролката ти е прибрал,напълно възможно,по български.Тоя ремък от снимката хич не е нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майсторът ти е за рекламация и съд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"майстора"-не смятам да се занимавам-просто не е човек,с който си заслужава да си губя времето.

С него най-вече, понеже много добре знае как изглежда един чисто нов ремък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно поради тази причина (крадливи и недобросъветстни майстори) абсолютно никога не си оставям колата в сервиз, а си седя отстрани докато трае ремонта, за да гледам какво се случва, ако не друго поне частите да са новите, които съм купил, защото ако не всички, то голяма част от майсторите все ще претупат и побългарят нещо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Относно разправията с "майстора"-не смятам да се занимавам-просто не е човек,с който си заслужава да си губя времето...

А, трябва! Просто трябва да се занимаеш, защото в противен случай плюеш на себе си и на елементарните принципи на Гражданското общество.Тоя ръб, "майсторът", трябва да получи един много здрав зад врата и под коленете, и ти си човекът с причината това да се случи, а този олигофрен да спре с порочната си практика и да си плати за гяволъка.Изобщо, всички трябва да спрем "да пием по една студена вода" всеки път като ни изклатят, било то "майстори" или "политици", или който и да е!Поздрави, кураж и успешен ремонт!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега ще се въздържа да споделя от къде е купен новия ремък,докато не установя със сигурност дали въобще е сменян.Но и моето мнение е,че няма как ремък на 13хил.км да изглежда така,освен ако умишлено не е повреден(не си го обяснявам как) или просто е стария,който е на 70хил.км.

Е издърпай го най сетне тоз ремък и погледни да видиш, че няма да е нито ОЕМ Хонда, нито Мицубоши :D и ще знаеш със сигурност с кой да се разправяш ..Виж си и ролката да не е някоя 200- хилядница, щом казваш, че малко преди инцидента се е появил и шум ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Някои знае ли колко ще му излезе на колегата ремонта. Защото преди време на мен ми се случи същото с Фията но на магистралата със 120км(ремъка изглеждаше по същия начин след незнайно колко хиляди). Резултатът беше смяна на два клапана шлайфане на глава нов ремък и ролка. Понеже "майсторето" не ми беше сменил ремъка труда беше за негова сметка а частите ми бяха 200лв.(и вече 4 години всички 6+) а като гледам цените на CRV са 20% по евтини от тези на Фията колкото ида е странно.к0с3 - Успех и пиши какво е станало и колко ти е излязло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или ремъка не е сменян или ти е сложил стар такъв който не си знае годините.Ремъците имат също "срок на годност".Ако си обърнал внимание пише "да се използва преди 2019г." примерно.Гумата си е гума и тя старее независимо дали е ремък , гума на джанта , гумичка на клапан и тн.Оригинален Хонда майстора ти ако не е дилър на такива части освен от вносителя не виждам от къде може да ти купи.Сложи си Continental и забрави следващите 4-5 години за ремък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mkilla, изобщо не му е сменял нищо, опънал му е парите и си е прибрал новата стока.Колега не само, че трябва да се занимаеш с този "майстор" , ами качи още 2 - 3 по-якички и му кажете, че ще му сложиш ремъка на врата. Тагива от друго не разбират - да ти оправя колата и да плати всичко... п.п. Къде ги намирате тези мошеници бре, хора... :angry:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за това,ако познаваш човек,който има отстъпка в магазин за части отиваш с него и си купуваш частите сам ;) Пак няма гаранция,че няма да ти сложи някакъв друг ремък,но все пак е по-добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е няма ли да кажеш най-накрая кой е тоя измислен майстор, че да не изгори и някой друг

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този ремък вероятно е ОЕ, демек първият на тази кола. А и като гледам болтовете на тампона - там човешка ръка скоро не е пипала...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е няма ли да кажеш най-накрая кой е тоя измислен майстор, че да не изгори и някой друг

И да иска днес не може да ти отговори вече. Инак такива трябва не да се крият а да се обявяват с големи букви в шапките на раздела :) Редактирано от Слави CR-V
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Лятото си правих пълен основен ремонт на двигателя-прави ми го един прехвален "майстор" и съответно си смених ролките и ремъка.От тогава съм минал 13 хил.км. и преди седмица се появи шум в горната част на двигателя. Карал съм не повече от 10км след това и изведнъж,колата изгасна и хоп......My link , My link Според вас нормално ли е ангренажен ремък да е в такова състояние след 13 хил.км.?.......

1. По принцип, не е възможно за тези километри ремъка да е в такова състояние, но винаги има едно НО / имал съм случай, с един пистов ремък, за 10х.км. стана 5 пъти по-зле от този на снимката, и уж беше оригинален Корейски, закупен от официалния представител на ДЕУ /.

2.Реалното състояние на ремъка / дали е износен, стар и на много км. / се вижда най-добре от вътрешната страна, при зъбите, а не от тази която си снимал. Свали го и ще разбереш за какво говоря.

3.Този шум за който говориш /горе в червеното/, най-вероятно се е получил от блокирал лагер на ролката, / в следствие на пренатягането/, или самия механизъм за опъването нещо се е бъгнал, /нямам идея,на какъв принцип е при теб/.

4.Пренатягането е и причината, за това състояние на ремъка, а скъсването е най-вероятно от блокирането на ролката, или попадане на нещо под ремъка.

5.Не на последно място, при ремонта проверихте ли леглата на зъбните колела в какво състояние са, защото при голямо износване се получава луфт, който довежда до точно това състояние на ремъка.

Болшенството от хората ,а и част от монтьорите, не обръщат внимание на това износване /нали е от жИлязо/!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно съжалявам за теб и колата колега,обаче не се стрхувай от майстора!Публикувано изображение

Отиваш (ако си по-слаб взимаш още някой с теб) и първо го вързваш "майсторчето" за рацете с свински опашки и рацете с краката,и взимаш му всички инструменти от гаража!

Този не заслужава да работи!

П.П.Сложете си шапки и очила да не ви препознае кой сте.

Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за късния отговор,но ограничението от 2 мнения на ден ме забави с отговора.Ще се опитам да обясня историята на този двигател и ще ви стане ясно,защо предпочитам смяна на мотора.Купих  джипката през 2009г. В началото беше еуфория,кеф,както се казва любов от прив поглед :) ,нооо се започна с проблемите.т.е проблема беше един и той беше,че двигателя ми гореше масло.Отидох веднага при един майстор и той веднага ми каза-човече мотора ти е за смяна,не се занимавай да го правиш!За съжаление нямах средствата за тая процедура-тогава двигателите си бяха бая парички.

Чисто хронологично ще подредя броя на ремонтите,които съм правил:

1.2009 г.-Отваряне на глава и смяна на водачи на клапаните,смяна на сегменти,нова гарнитура на главата,ангернаж,ролки и др.- горенето на масло намаля,но все пак си беше над нормата-3л/10хил.км.

2. 2011г. Колата започна да ми губи антифриз-сваляне на глава,шлайф,ремонт на клапаните,гарнитура на главата-колата се държеше,но пак започна да си нагорява масълце-(тук искам да поясня-майстора ме предупреди,че вероятноще ми гори масло,защото проблема отдавна е в блока не само в главата) та реших да си я карам така-тубата с масло в багажника и доливам

3. 2013 -ударих колектора и така го изкъртих направо с болтовете от главата.Реших,че ще сменя главата с друга(междувременно бях си купил глава и си я държах за ден като този) и тогава влязох във големия филм с ремонта на мотора.Препоръчаха ми въпросния майстор-закарах колата-каза ми за смяна на главата 200лв-стори ми се множко,но викам хайде само да стане работата. И се започна звъни телефона след 4-5 дена-майстора вика ела да видиш мотора.Отивам и оня ме почна-сега дай да ти направим мотора като хората,ще стане като нов.Ще трябва малко шлайф на блока,нови ризи,шлайф на коляновия вал,нови лагери и много други неща.....но така двигателя щял да почне от 0км.И аз с целия си акъл се съгласих.Викам си така и така не искам да си продавам Хондичката,поне да и направя мотора нов.

 Разбрахме се с "майстора" и си тръгнах.Следващите 10 дена-никой не се обади,та реших аз за звънна-започна се,сега майка ми е болна,още не съм занесъл блока на шлайф,но утре ще го нося и така.Понеже имам и друга кола,реших да бъда търпелив-все пак бързата работа е срам за майстора :)

След около седмица минах през т.нар.сервиз-едно гаражче,миришещо на котешка пикня.Гледката-2 котки спят на тавана на колата,двигателя разпарчатосан,блока го няма.Викам какво става-има ли напредък-той ти какво искаш то да не ставало с магическа пръчка.ОООК тръгнах си викам,ще се чуваме или ще минавам през 2-3 дни да видя.След около седмица накрая ми се обади,че блока е готов,но сега пък трябвало да се шлайфа коляновия вал,че имал износване.Това ми коставаше още 10 дена чакане.Искам да поясня,че всички части аз си ги купувах от Балканпартс-там ползвам добра отстъпка пък и взимам фактури за частите.Всяка една част ,която му трябваше се купуваше на деня,с изключение на едни аксиални шайби,които ми отнеха няколко дена да ги намеря.

 Накрая след шлайфа на вала започна сглобяването на мотора и греда-вала не се въртял и трябвало да се шлайфа и леглата на блока-още 150лв и още 7 дена чакане.Майстора взе блока и вече започна сглобяването.Питах го колко дена още -

-Той -в сряда ще е готов.Мина сряда звъня-имал проблеми-не станал.Ок другара сряда-минавам през гаража-почти нищо не е пипнал-взех да се изнервам.Попитах го какво става,ще си взема ли накрая колата-а оня до края на седмицата е готова-Да ама не.В събота отивам пак същата работа.И така до заветния ден.Два месеца след като му закарах колата отивам да си я взема.Качвам се паля и отзад пушек-попитах го какво става,защо пуши,той спокойно двигателя е измит има конденз в ауспуха,всичко ще е ок до 20-30км.Покарах я и наистина пушека почти изчезна,но забелязах,че като постоя на светофара и я изфорсирам от зад излизаше син дим.

 Отидох при майстора-какво става защо пуши-оня ти луд ли си,това е конденз,слага ми някакво огледалце да ми покажел,че е било водни пари,а не маслени.

А и било нормално да ми пипне малко масло в началото.

 Тръгнах на почивка с колата и още не минал и 500км установих,че маслото ми е под минимума.Вдигам щеката,а от там излиза пушек-повече отколкото през ауспуха.

Върнах се от почивка и направо при него-да погледне дали това е нормално-и той..................ами да нормално било.Тогава всичко ми стана ясно,просто бях жестоко нареден.Продължих да си карам стария"нов" двигател,да си наливам масълце и така до сега и случката със скъсания ангренаж.

Това ме накара да взема решението за смяна на мотора-може би съм някакъв мазохист,но си обичам колата.:: :)

До колкото за разправията с майстора-има си начини да навредиш на някого без да влизаш във физическа разправа с него.Имаше времена,когато така си решавах проблемите-минаха тези времена.

Днес си взех друг мотор-дано изкарам късмет с него.Дадоха ми гаранция една седмица след като го сложа да го покарам и ако има проблем да  го върна.Поздрави на всички.

Редактирано от k0c3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И след всичко това което си преживял, продължаваш да го криеш майстора .. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,забравих."Майстора" се казва Иво и гаража му е зад бившия "Комикс клуб" до централна поща-гр.Варна.Пожелавам му е да е жив и здрав :). Поздрави на всички и  утре след 16 часа ще мога да пиша вече.

Редактирано от k0c3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не навъртиш километри за смяна,на колко като време трябва да се сменя ремъка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За ЦРВ 1 ва ген 7 години, за другите незнам, и аз няма да успея да ги навъртя, замотах се последните години и съм едва на 30х и 4г та я докара до 60 я не.

Към колегата, честит ти нов мотор, правилно решение си взел, от стария нищо не става вече след толкова интервенции по блока. За жалост рано или късно всеки попада през някои такъв мастор, и аз къв съм го ял ама с газаджии :)  Аи да ти е на късмет мотора, да се рахатясаш и да и се порадваш наи после.

п.п. Абре , що така гадно посиня форума?

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

........................п.п. Абре , що така гадно посиня форума?

 

това сигурно е от синия дим на колегата :fun:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От цялата история схванах ,че са занесени читави части и най-вероятно ремъка е бил Хонда и то чисто нов.....

Аз бих отишъл с полиция и зашита на потребителя да си търся правата.

 

С две думи да се отвори мотора,да се види дали му е правен ремонт или не и за какво са похарчени една камара с пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни жалба и до НАП за незаконна стопанска дейност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма никаква помощ от полиция в такива случаи,то цяли коли крадът,а полицайте дигат си раменете. :blink: Просто го смятай за училище-ако не ти се занимава повече с Иво майстора.Със новия двигател пожелавам ти да искараш тройно повече и от стария. :plane:

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих пуснал поне една жалба до агенция за защита на потребителя и сигнал до НАП, все пак едва ли ти е издал касова бележка за ремонта, а и много е вероятно да работи незаконно /данъци, разрешителни..../

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Накрая след шлайфа на вала започна сглобяването на мотора и греда-вала не се въртял и трябвало да се шлайфа и леглата на блока"

 

Леле, ако са го правили да ги съжалиш в какъв излишен филм са се вкарали, но се съмнявам... Стигне ли се дотам, че да има кривини чак в тая част на блока смисълът да се прави нещо е нулев, макар, че съм сигурен, че просто не са си оправили хлабините на вала и всичко си е било наред..

 

Дано си уцелил на мотор и всичко да приключи.

Редактирано от pamo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже колко мъка има по тоя свят,Боже...........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В понеделник си купих 'НОВ' мотор, в сряда колата влезе в бокса и днес я запалихме.За сега майстора каза,че тоя мотор ще го бъде-доста по тих е и работи спокойно и равномерно.По време на цялата манупулация със смяната на двигателите,разглобихме и стария двигател.Ангренажа е сменян :shock: ,и сега чуденката е защо е е получил тоя гаф с нацепването и скъсването му?Майсторчето хвърли едно око на цилиндрите и каза,че основната причина за големия разход на маслото са буталата.По негови думи блока е в отлично състояние,но износените бутала са главния виновник за разхода на масло.Направи им впечатление,че главата беше стегната между 15-16кг.(който разбира,знае какво означава),но ми казаха че е супер много и даже е имало риск да се скъса някой болт.

Утре смятам да навъртя някой километър и се надявам всичко да е ок,че ми писна да я мисля тая кола.Поздрави на всички и безаварийни километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се налага да се правят ризи, винаги се мери и износването на буталата. Ако полите им са много износени - набиването на ризи и смяната на сегменти се обезсмисля, моторът ще продължи да харчи масло. Такова измерване (ако нямате условия сами да го направите) струва до 20 лв за 4те бутала.

 

В духа на темата - вчера обслужих моята "нова" придобивка (нова, нова, колко да е нова - на 16 години). Продавачът ми се кълнеше, че ангренаж е сменен преди 5 000 км, аз кимах разбиращо и се правех че го слушам. Е, донякъде беше прав - беше сменяна наскоро (тия години, демек) обтяжната ролка. Ремъкът беше дърт на Библия, водната помпа...няма да се учудя ако тази е първата на тая кола. Та така, слушайте ги, ама не им вярвайте много...

Редактирано от Stef_

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак шантави дрънканици от "Майсторчето".  Ще ти прави основен ремонт,  НО чак при повторно отваряне ще стигне до причината. Само не го приемай заключението  за "виновника" като чиста монета ...

 

Успех, дано е добър мотора.

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с развиването не е баш така.Имам предвид ,че силата на стягане и силата на развиване не са еднакви.Мерил съм случаите с работил мотор 30 мин и работил 3 месеца.Разлика има доста.Освен това болтовете са динамична система и силата на стягане варира от температурата и обработката на резбата.Наистина ми е интересно какво е станало с ремъка.Ако може още една две снимки от двете страни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да поясня,че майстора,който ми слага новия мотор е съвсем друг човек.Аз съм обсолютен лаик на тема ДВГ и общо взето предавам думите на майсторите.Утре ще снимам скъсания ремък и ще пусна още някоя снимка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,аз схванах ,че е друг колега.Мисълта ми беше ,че няма как да се направи измерване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...