Jump to content
Drone

Купих си Харви :D

Recommended Posts

Или си го прелял като си доливал или алтернаторът презарежда.

Замервал ли си?

Не знам при Харвито регулаторът на волтажа какъв е и къде е обаче..

Не е безопасно така, човек.

От паленето на сухо също може да кипне, ама и да си му е**л мамата на твойто аку така, още повече, че е на 4 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква идея дали пръсклаките от Джаз ще паснат на HR-V Едната ми е малко счупена и пръска само от едната дюза,а другата е запушена и пак пръска от едната дюза.  А на Джаз са на мъглам, а не като при нас на струя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад се е разтропало нещо. Мисля си че са тампоните на стабилизиращата щанга. Смених ги като взех колата и сега пак чука така на желязо. Нормално ли е за 3 години да си заминат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За София може да е нормално..още съм с оригиналните.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги! :)

Семейството се увеличи, а с него и нуждата от втори автомобил. След доста четене и сравняване, HR-V спечели по всички показатели и с малко търпение и късмет, вече е в гаража - CVT, 5 врати, 105 к.с., 2000г., 4х4. Учудващо, цялото оригинално оборудване е налично. Почти всичко работи безупречно, с изключение на клаксона и импулса на чистачките при пръскане. Досега не съм срещал автомобил, който при пръскане не включва чистачките и предполагам не е нормално за този иначе добре измислен модел. Въпросът ми е трудно ли се оправят тези два проблема?

И сега два въпроса с повишена трудност. Извинявам се за многословието, но като диагностик в информационните технологии съм наясно, че всеки малък детайл е от значение.

1) ABS-ът се включва за щяло и за нещяло. Преди го отдавах на лошите гуми и леда, но сега като че ли го прави даже по-често. Сработва само при много, много ниска скорост, когато колата е почти спряла и педалът не е натиснат докрай. Появява се едно неприятно стържене и ритане на педала на спирачката, след което звукът се променя към по-високочестотен и ритането намалява и изчезва, но колата продължава да пълзи още малко и направо ти стърже по душата. Сега при последния тест на сухо, същото се получава и при натиснат докрай педал, докато на сняг заковаваше и спираше веднага. Не се чува само при някакво междинно положение, а може и да е когато си иска и да си внушавам. За сравнение, при екстремно спиране на сухо, ABS сработва както трябва и прескача най-много един зъб (един отчетлив удар), след което пак има високочестотните звуци, но направо не се чуват в сравнение с гореописаното мъчение. Тъй като повечето време съм само инструктор и не карам аз, първо се бях притеснил да не е от веригата на вариатора, но след кратък тест драйв спирачката ме успокои. Звучи ли ви като спукана гривна или друг познат проблем? Лампа не свети никъде, освен на контакт.

2) За самият вариатор - забелязах, че като подам газ, Хондата не ускорява веднага. Бързо вдига оборотите до 3500 и задържа, а скоростта или не се увеличава, или минимално. Щом леееко отпусна газта, усещам как идва мощност и колата се изтегля веднага напред. Прочел съм почти всичко писано за HR-V, по няколко пъти даже и веднага се сетих за коментарите, че под 3500 оборота не може да се смени предавка, дори на ръчна кутия. Интересно е, че ако леко припомпвам педала на газта ще ускоря по-бързо, отколкото ако държа педала натиснат до край. При второто, рязко си променя поведението едва към 4000 оборота и 90-100 км/ч и реагира по-добре. Не съм имал възможност да тествам на скоростен път и по-дълга права, за да сравня. Защо съм останал с впечатлението, че при CVT ефектът е обратен - оборотите са сравнително постоянни, а се увеличава скоростта с изменение на предавателното число? Разбирам да се вдигнат до 3500 и да останат там, но защо трябва да отпусна газта, за да ускори осезаемо? Така ли е и при другите HR-V вариатори, или има нужда от диагностика? Или просто при по-ниска скорост не трябва да имам големи очаквания. Иначе има съвсем, съвсем лека разлика между звука на предна и задна скорост (тръгнала дистанционна втулка?) и при потегляне се чува едва доловима вибрация, но без резонанс и за по-малко от секунда. Стартовият съединител се държи добре.

Вероятно и аз съм по-нетърпелив и съм свикнал компютрите да се съобразяват с мен, а не аз с тях. И все пак, натискам до долу и почвам да броя, а скоростта си остава същата, само звука се променя. Като ми писне да чакам почвам да отпускам, а тя вземе че дръпне рязко напред. Ако чакам търпеливо 5-10 секунди, вече плавно набира и се развърта. Като се замисля, предполагам това е наложило добавянето на S-режим.

Да отбележа, че още нищо не е обслужено, за съжаление не е сменено и маслото на вариатора. Имаше проблем с един от немските талони и докато чакам одобрение от Германия, съм подписал декларация да не ремонтирам нищо.

Не се надявам всичко да се разнищи по интернет, но поне малко ще се ориентирам какво да очаквам като непланирани разходи и интервенции. Цялостното обслужване е в планираните и там е ясно. Сегашното поведение на вариатора е перфектно за човека, който ще го кара, така че въпросите са по-скоро да се настроя психически дали потенциален ремонт би бил наложителен, или е за доста по-нататък.

От краткия ми опит с Хондата мога да кажа, че това е Колата. Вкъщи вече всички са на това мнение, а приятелката ми мина от "Олеле, колко е огромна" до "Това е най-яката кола на света" за половин час. :) А след още половин не можеше да се познае, че не е карала 9 години след шофьорския изпит.

Всяко мнение по горните въпроси е добре дошло, защото Харви бързо стана като част от семейството.  

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в малкото ни семйство.Накратко имаш лош контакт в някоя букса на датчик ...влага корозия,която лъже в оборотите на някое колело.Хваща се много лесно с тестера.Вариатора така си работи.Маслото му се сменя често и е недупостимо да пропускаш смяна.Другото ще го научиш постепенно,,,,

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

от скоро и аз имам HR-V 2002г., 1.6 V-TEC. Първа кола.

След като я обслужих, смених ремъци, филтри и една демферна шайбичка :Д, сега имам питане /проблем/ и ще съм благодарен, ако някои знае нещо по въпроса :).

Та, онзи ден ми заби стрелката за бензина, без да разбера и естествено, бензина ми свърши на един байр :)). Както и да е, заредихме я, всичко 6, тръгна. Всичко нормално.

Имах малко масло на дъното на една бутилка и реших да го досипя, и то дойде малко повече от МАХ-а на щеката и по-късно, през същия ден ми светна оранжевата лампа на мотора.... Та се чудя, дали е от това или е нещо друго (може би от закъсването с бензина или знам ли).

Има още няколко дреболий, като: задната чистачка не пръска, огледалата не се прибират сами (вероятно прескача или е счупен зъб).

 

Ще се радвам, ако споделите опит и знания по въпроса и като цяло за модела.

 

Благодая ви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си повредиш двигателя, когато наливаш повече масло... Нека колегите ти обяснят или прочети малко. И някакво си масло от една туба не звучи добре. А защо си го налял???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл в малкото ни семйство.Накратко имаш лош контакт в някоя букса на датчик ...влага корозия,която лъже в оборотите на някое колело.Хваща се много лесно с тестера.Вариатора така си работи.Маслото му се сменя често и е недупостимо да пропускаш смяна.Другото ще го научиш постепенно,,,,

Благодаря за отговора и добре заварил. :)

Да, не бързах да се притеснявам, но обичам да си познавам техниката. Даже най-напред я пуснах за проба върху сняг на една поляна, нарочно с лошите гуми, за да не я надценя когато не трябва. Бях приятно изненадан, докато не стигна до леко заледен сняг. За консумативите, няма да се правят компромиси с пробег или качество, това ще е най-важният автомобил в семейството. Като успея да я регистрирам, ще се обадя за разходка до Русе и пълно обгрижване.

Поздрави! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото се измерва на студен двигател, НЕ-пален поне 8 часа и трябва да е над минимума.

На топъл двигател, изгасен след 10 мин, нивото не трябва да е над максимума.Няма други изисквания от Хонда.

Условията за проверка на маслото трябва да са адекватни...на едно и също място паркирана колата, без да е натоварена. Така се елиминира статистическата грешка и грешка в наклона на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си споделя и аз първи впечатления.

Колкото повече си я гледам , толкова повече си я харесвам на вид, :D

 

От тук нататък - много доволен как се държи по черен път с кал/сняг/лед , но когато бях сам в колата. В обратна посока беше паднал още малко сняг , нови коловози, замръзнали , 2 души + доста багаж, може би 300кг общо товар + хора и подскачаше доста , пристъргва отдолу , наложи се да карам доста на първа. Иначе 4*4 е достатъчно добро, за да мога да си позволя да минавам бавно през кофти участъци.

По асфалта нещо подобно , на планинските пътища екстра , на магистралата достатъчно приятно се кара, но отново когато съм сам , натоварената кола си клатеше доста повече.

 

Разход 9.3 бензин за първите 450км - малко задръствания в Сф + извънградско + черно, със сигурност може да падне с по-различно шофиране, но с колко ще видим.

 

Има някакъв проблем със спирачките , когато вече съм с много ниска скорост и спирам лекичко(примерно в задръстване) и нещо яко бръмчи и тресе някъде при педала, това само понякога.

 

В сервиз на Хонда още не е влизала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бръмченето в педала е от системата АБС, причината е няколко поста нагоре.В реални условия АБС трябва да се включва само при загуба на сцепление при спиране на някое от колелетата.Ритането в педала е наказание за шофьора,тъй като той не прилага правилното спирачно усилие за конкретните условия-скорост,завой,гуми,настилка,влага или общо сцепление.

 

Извън тази електронна система, Харвито има добри предни спирачки само при перфектно регулирана ръчна/задна спирачка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Извън тази електронна система, Харвито има добри предни спирачки само при перфектно регулирана ръчна/задна спирачка.

Здравейте, това последното не го разбрах - има добри предни спирачки или ги има единствено при регулирани и другите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя, вместо Маркони.
Да, ако не са ти перфектни задните спирачки (ръчна и крачна) спирането е приключение. Говоря за Хондите до които съм имал допир - Сивик и Акорд, произведени до 2002-а г. В това число влиза и Ровър 400 (Сивик "англичанка"), и Ровър 600 (Акорд "англичанка"). Явно и при HRV-то е така. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важи за всички Хонди със задни барабанни спирачки, където задните челюсти играят ролята и на задни спирачки, и на ръчна спирачка.

Обяснението е просто. Празният ход на ръчната спирачка - тия 3-5-7 зъба , които се приемат за нормален натяг и представляват един празен ход от сорта на 5мм на педала на спирачките се преодолява всеки път, като натиснеш педала и след като свърши, започва да се създава налягане към спирачните апарати.

 

За сравнение, регулирана ръчна на 3 зъба отговаря на светкавично задействане на спирачните цилиндри.

Регулирана ръчна на 11 зъба има закъснение при спиране 2 см при педала и 1-3 метра на пътя.

 

Сравнението ми не е съвсем удачно , но дава някаква представа. Тук значение има и еднаквото регулиране на лява и дясна ръчна спирачка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... задни барабанни спирачки,...

Аз пък имах предвид задни дискови спирачки, при които спирачния цилиндър го играе едновременно и крачна, и ръчна. ;)

 

При барабанните, жилото на ръчната задейства лостов механизъм, който директно притиска челюстите към барабана, докато при дисковите - жилото задейства лостов механизъм, който избутва (механично) буталото на спирачния цилиндър, а то пък притиска накладките към диска. От тук идва и по-сложната работа (и настройка) на саморегулиращия механизъм на ръчната при дисковите спирачки, защото този механизъм е вкаран вътре в спирачния цилиндър. При барабанните механизъма за саморегулиране на ръчната е (почти) независим от буталото на спирачния цилиндър на крачната.

 

Иначе да, било то с барабани или с дискове и в двата случая неправилното регулиране на ръчната, включая саморегулиращия механизъм, води до влошаване на спирането на колата с крачната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, благодаря. Купувам едно Харви за жена ми и събирам информация на кое трябва да обърна внимание при обслужването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз, моята ръчна се каня да я регулирам откакто имам колата и все не го правя. Последният път на техническият тест, отпред спирачките ми заковаха колелата, а отзад тепърва тръгваха да спират. Следващият път, като ходя в сервиз, ще им кажа да я притегнат. 

 

Може и от това да са ми криви дисковете. Като не бачкат адекватно задните спирачки. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраво магаре е Харвито,каниш се от миналата година да го стегнеш.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та така, събирам поздравления - собственик на харви '99 автоматик. на пръв прочит климатикът не работи, мисля сутринта да проверя бушоните и релетата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраво магаре е Харвито,каниш се от миналата година да го стегнеш.....

Верно е. Не че не му сменям маслото редовно, но такива неща все ги забравям, а са си доста важни. Като дойде маслото от общите ще го оправя ;) Още слуша магарето, асъм му минал към 70000км за 3 години. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

та така, събирам поздравления - собственик на харви '99 автоматик. на пръв прочит климатикът не работи, мисля сутринта да проверя бушоните и релетата.

Честито!...Докато се ориентираш в обстановката маслото на вариатора се сменя на 30к км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря. Видях в ръководството, че трябва да се сменя на 20к мили, но нещо не мога да се ориентирам с

какво да го сменя - търсенето на Honda CVT Fluid ми връща само резултати на руски.

В сервиза ще се справят и без мен, но все пак ми е интересно.

другият вълнуващ момент е дали наличната в колата сервизна книжка е фалшива или истинска - последното обслужване там е на 385 000км, при 165к на километража.

има ли смисъл да сменям масло на заден диференциал - в ръководството е заложена еднократна смяна на 120к км, със забележка "Replace at 12,000 km (72,000 miles)/96 months, and every 60,000 km (36,000 miles)/48 months."?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си прецени. Диференциала износва маслото, ако се ползва . Ако не стъпваш на черно и не караш зимата, той не включва. Тия 60к км за смяна са сервизен пробег и върши работа . Смяната ти струва 40 лв/5 години. Всички масла можеш да намериш в Бултрако, някои локални вносители или интернет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами доколкото, нямам идея дали/колко е ползван, ми се струва разумно да го сменя и него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, че е правилно. Трябва ти 1л DPSF.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, следващ въпрос(първо пробвам търсачката, питам след като не открия нищо) - ръчната спирачка се вдига без никакво усилие докрай, но очевидно работи. Това нормално ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако натискаш бутона и дърпаш - Да; ако не го натискаш и дърпаш, и лоста вика кръъъъъц, пак Да.

Успех!

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулирах си задните спирачки.  :) Сега ръчната ми хваща от 2рия зъб. И педалът на спирачките вече е по-твърд. Може би това е била и причината за кривене на дисковете. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега имаш бързи спирачки.  :)

 

Днес най-накрая се разтрака нещо по окачването. Оказа се тампона на панхарда. Взех си двата от Букурещ , че тук много скъпо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, къде точно се намира 3-пиновият конектор за диагностика? Според ръководството е в колоната откъм пасажерското място, но не успях да видя нищо такова отдолу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 и 3 пинова, сини са. Една до друга са в пластмасова стойка. Точно на средната Колона, от страна на пасажера. Няма как да не са там, освен ако някой не е пипал инсталацията. Виж, да не би да е с 16 пинова. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лягаш на мястото на пасажера, главата ти да е на мястото на краката му и гледаш в посока радиото..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по-късно днес пак ще легна и ще пробвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се , че си открил буксата. Ако недай ....си някой е касапил и буксата я няма, ще ти дам схемата, да си вържеш една букса самичък, от пиновете на компютъра.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих я, вързах един китайски блутут през адаптер кабел 3 пинов към обд2 и Torque даде грешка при четене. Въпросният адаптер работи с пасата, така че някъде другаде ще е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окъси 2 пиновата букса и си прочети грешките. С 3-пинов към обд2 няма да стане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, все се надявах да мине по лесния начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2000 година слагат 16-пиновата букса, която поддържа нативно Еобд протокола за твоя адаптер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо с 2-пиновата да е сложно ? Окъсяваш и четеш грешките чрез миганията. 

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...