Jump to content
anakondakz75

Измервателни уреди

Recommended Posts

Колеги предполагам има във форума ора които разбират от инсталации.Искам да попитам от къде да взема подходящ ток за един измервателен уред-волтметер.Показва ми какво е напрежението по инсталацията в колата.Обаче нещо както го направих не ми харесва.Днес експериментирах като замерих след запалване със мултицет директно от клемите на акумулатора какъв ток зарежда динамото и ми показваше 16,38 което ми се струва адски много.На уреда показваше около 13.8.Взех ток от бушоните в купето.Мисълта ми е защо има такава огромна разлика на мултицета да показва 16.38 пък уреда който поставих показва 13.8.Предполагам че нещо регулира захранването след акумулатора.От къде според вас да взема най-подходящо напрежение за да измерва волтметера правилно.Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16,38 уау тои тоя акумолатор ще кипи като завряла супа нещо или не е наред или не мериш като хората, нормалния заряд трее да е 14,2-14,4,като включиш консуМатори може да падне до 13,6-13,8. При правилно мерене на акумолатора всичко извън тея граници не е нормално и треее да търсиш проблема от де иде,може и мултицета да се е прецакал нещо.АКО ГРЕША НЕКА КОЛЕГИ МЕ ПОПРАВЯТ

Редактирано от dan4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16,38 уау тои тоя акумолатор ще кипи като завряла супа нещо или не е наред или не мериш като хората, нормалния заряд трее да е 14,2-14,4,като включиш консуМатори може да падне до 13,6-13,8. При правилно мерене на акумолатора всичко извън тея граници не е нормално и треее да търсиш проблема от де иде,може и мултицета да се е прецакал нещо.АКО ГРЕША НЕКА КОЛЕГИ МЕ ПОПРАВЯТ

Не не грешиш за уреда,ако е със стара(слаба)батерия показва повече от колкото е във действителност.Измери със друг уред за да си сигурен а уреда можеш да го захраниш от дебелите кабели на контактния ключ само трябва да видиш къде имащ + след контакт
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ас да кажем кво мислим. Акомолатора ти трябва да се зарижда в границити от 13,8 ВОЛТА (НАПРЕЖЕНИЕ) до 14,4 В. Уредат ти можеш го захранещ от клемита на акомолатора.Дано съм помогнъл със нещо.Да ли дразни правописа ми?

Редактирано от MonsterOOD
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, неприятен е. За полезността не съм компетентна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За полезността не съм компетентна.

Никаква :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

crx-japanstyle - колегата ти е казал за уреда(мултицета). На 5г. има кутия с предпазители вътре в купето и в коща на които си има изводи мъжка букса в купето и клема в коща при теб би трябвало да е идентично. http://forums.hondabg.com/index.php?app=gallery&module=images&section=viewimage&img=14192 това трябваше да е снимка на кутията в коша на 5г

Редактирано от krasimir_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фен, ясно, признах си.Но с непукизъм или неграмотност не съм съгласна. Колкото и полезни съвети да са написани.Монстъра има основание за мнението си.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Монстъра е изнервен и отчаян от полужението в България!На хапчета съм!По темата да поясня:Мултицета с който си мерил акумулатора има проблем. За това ти е дал такива стойности.За да захраниш добълнителния волтметър който искаш да си монтираш можеш да се хванеш от всеки полужителен кабел който ти е най-близо. Няма от какво да се притесняваш, волтметъра не черпи голям ток и няма нужда да се връзваш на мощен кабел.Каквото е напрежението на акумулатора такова е и по цялата кола! Алтернатора дава захранване на акумулатора и от там тръгва цялото захранване по автомобила.Акумулатора трябва да се зарежда от 14.1 V до 14.4 V. Нагоре е пагубно за него, понеже се получава презареждане, кипене и огъване на оловните клетки.Минимума на заряд е 13.6 V. Ако е под тази стойност имате проблем с алтернатора. Така алтернатора на вашият автомобил не зарежда акумулатора и самия той отдава за да работи мотора (за бензинови двигатели говоря). При дизела е същото, но просто някоя сутрин няма да може да запалите автомобила си понеже акумулатора е със слаб заряд.Ако акумулатора е разреден не е обасно, може да се зареди. Опасно е да се презареди. Това се отнася за всички батерии.Най-страдат литиево-йонните клетки от презареждане. При тях може да доведе и до самозапалване!Сега мисля, че съм по полезен :)/>Пинах си хапчето ;)/>

Редактирано от MonsterOOD
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веси писала си за правиописа / кат моя от части / :D/> и дразни океи . За полезноста от поста не твоя !!!/> е никаква .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо ,не прави грешката да захранваш уреда с напрежението на същата мрежа която мериш-в най-добрия случай ще ти покаже щуротии ,а по лошия вариянт е да го изгориш директно.После ако уреда ти е от некалиброваните 5-10 левови ефтинджоси е нормално да има отклонения от нормалните показания,и другия вариант е както те е посъветвал колегата за състоянието на батерията да провериш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе доста полезни неща има писани ...

ама и доста глупости прочетох.....

 

 

Сега ако ще ползваш мултицет той се захранва обикновено с 9 волтова батерия ! В никакъв случай не го включвай да се захранва от акумулатора - ще изгориш уреда ! Бушона му изгаря след това но е късно Публикувано изображение/>

 

Най-добрия вариант е да си закачиш само волтметър без допълнително захранване с батерия т.е. включваш го към запалката и той ще ти мери когато колата е на контакт или запалена.

 

Също ще ти отчита толкова точно колкото и мултицет със собствено захранване - все пак няма да правиш лаборатория за калибриране Публикувано изображение/>.

 

Съвет - не барай - дебелите кабели и не ги оголвай за такива нискохарчещи източници ! И особенно гледай да се закачиш на кабел с бушонче, а не директно от акумулатора .

 

 

ПП Калибриран волтметър или мултицет ще ти струва само калибровката - 100 тина лева Публикувано изображение

Купи си китайско менте - работят перфектно ама не давай много пари за него.

 

https://www.google.b....10%3B640%3B387

 

Това е по добрия вариант - този уред се захранва директно от колата.Като вид е VDO.

http://www.hid.bg/tuning-produkti/page/30

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той бушона колега ,е включен във веригата за измерване на ток,тоест само на режим амперметър и няма общо със захранването на АЦП-то на уреда ,причината за евентуалното изгаряне на уреда е че минуса на сондата му не е един и същ с минуса на захранващата го батерия и трябва измерваната и захранващата верига да са отделни или галванично разделени една от друга.Колега иди в някой тв сервиз да ти сравнят уреда с техните и да се изяснят нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Полудях те! За какво зареждане говорите? Човека си е взел волт метър и си го е вързал вече до колкото мога да чета. Питането му беше за разликата от двете измервания, това от уреда му и това на мултицета!Май изтрещявам!PS. Borko30> ти наясно ли си как се мери ток и какво е минуса на еда верига, и най-вече за галваничността в една верига?

Редактирано от MonsterOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега, сори

 

ама май бъркаш волт със ампер респективно напрежение и ток. Физика 8 клас Публикувано изображение/>. Напрежение се мери успоредно ток последователно !

Моя учител по физика казваше, който не знае закона на Ома да си Ходи у Дома.Публикувано изображение/>

 

Бушона изгаря само при объркани полюси. При пренапрежение изгарят прецизни съпротивления - които след това водят до изхвърляне на уреда в коша !

 

И както казах няма нужда да са галванично разделени - Абе барем на старите лади не сте ли виждали измервателни уреди тип VDO, а не мултицет - което е мулти измервателен уред с различни параметри и обхвати Публикувано изображение!

Ако мултицета нормално се захранва с 9 волта и ти вместо това го захраниш директно от колата с 12 изгаря веднага или малко по -късно.

Говоря за захранващата верига , а не за измервателната.

 

Безмислено е да се монтира в колата мултицет след като има от преди първата световна война ВОЛТМЕТЪР без собствено захранване.

Или просто казано - туряш му плюс и минус от колата и той ти показва колко волта е акумулатора т.е. само с две жички !

 

 

 

И последно не ако имаш мултицет то той си има вътрешна батерия - в никакъв случай не заменя батерията с 12 волта от автомобила.

Ако имаш само волтметър с 2 жици го захранваш директно от запалката или акумулатора трябва да ти показва едни и същи стойности.

 

Имам чувството че доста хора са пропуснали основното си образование по Физика ?

Или сте изпили 10-тина бири преди да пишете по темата май Публикувано изображение/>

ПФФФФПубликувано изображение/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 10 години се занимавам само с ремонт на електронна техника и най-вече с телевизорите,и сигурно съм наясно с доста неща относно меренето с уреди ,ама що така не можем да се разберем по въпроса на колегата не знам,абе здраве да е :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой с кво се занимава - ама нещо не ги уцелвате тука нещата Публикувано изображение/>/>/>

 

Поне не пишете неверни неща и да обърквате колегите които искат компетентно мнение.

 

 

 

CYPRUS_75

Като гледам колегата нищо повече не каза , да вземе да обясни какво точно е правил и кое е мултицет и кое е уред и кое е волтметър при неговите измервания щото не е много ясно какво е правил според мене - да не тълкуваме и гадаем излишно.

 

Малко тука стана всеки приказва за себе си - все едно пишем по различни теми Публикувано изображение/>Публикувано изображение/>Публикувано изображение/>Публикувано изображение/>

И аз се омотах вече.

 

ПП Едно е да приказваме, друго е да пишем във форума.

При писането трябва да се мисли повече как ще го напишеш инъче може да излезе пълна тъпня Публикувано изображение/>/>

Прочитайте си мненията и се мъчете да разберете кво сте написали преди да публикувате Публикувано изображение!

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ас да кажем кво мислим. Акомолатора ти трябва да се зарижда в границити от 13,8 ВОЛТА (НАПРЕЖЕНИЕ) до 14,4 В. Уредат ти можеш го захранещ от клемита на акомолатора.Дано съм помогнъл със нещо.Да ли дразни правописа ми?

Само че ако захраня от клемите на батерията това означава постоянно да работи уреда.Трябва след подаване на контакт да заработва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами най-лесно ако използваш волтметър тип VDO , а не мултицет да го закачиш на изводите на запалката или на касетофона. При подаване на контакт ти показва веднага напрежението. При запален двигател също, еддинствено може да прекъсва по време на въртене на стартера- зависи как е контактния ключ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали писах по-горе да не захранваш мултицет от веригата която мериш.Аз не давам акъл по темите как се сменят сегменти примерно щото не разбирам много много от ремонт на двигатели,но тук си позволих да те съветвам понеже си вадя от 10 години хляба с тази работа и хора като iso_eu и други дето ще ми казват че не мога да меря с уред и че нямам хабер не им прави чест !Може да не се изразявам разбираемо за всички ,но който има познания в тази област мисля че би ме разбрал какво пиша.Моля никой да не се сърди на писанията ми ,но все пак освен извънгаранционните ремонти нашия сервиз потдържа почти всички марки гаранционна техника която се продава и давате ли си сметка какво правите като пишете че не знам как се мери ток и напрежение - кой ще ми повери отговорноста за всичката тази техника толкова години ако не знам какво правя с нея и с уредите с които я ремонтирам!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ай стига се вайка колега - знам как фирмите поддържат - никви ремонти само знаят да сменят цели платки и т.н. възли ... вместо да сменят едно резисторче Публикувано изображение/>

 

Наскоро един офицялен сервиз искаше да ми сменя цяла платка на фризера с хладилника с два компресора ...гаранционен при това ....щях да ги дера здраво ....Публикувано изображение/> Точно ставаше въпрос за елементарно резисторче !Публикувано изображение/>

 

Сега сериозно

ето един волтметър - стрелкови и ма такива и цифрови

http://tuning-parts....-vdo-type/1330/

http://tuning-parts.bg/bg/browse/search/

 

Не рекламирам тези продукти просто това излезе в търсачката ;)/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да ,това е хубаво уредче за табло дето си го предложил.Относно резистора на хладилната ти платка-обикновенно дадена част изгаря поради някаква причина която най -вероятно при теб е пробил полупроводник -било то триак или друг елемент но той след себе си може да е повлякъл и главния процесор ако има управлението на платката ти такъв и затова са ти сменили платката-това са само догатки ,в нашия сервиз друг човек е майстора на хладилниците и само предполагам без да съм запознат точно със случая ти.Електрониката колеги е доооста обширна наука и се базира на точни параметри и закони както математиката .Практиката е най-ценното нещо в този занаят ,никой вуз не може да те научи да ремонтираш телевизори ,ремонтирал съм да не кажа милиони ама са много хиляди телевизори ,уредби,микровълнови,двд-та и какво ли не още-знаете ли колко знания и опит с годините са нужни за ремонт на един телевизор ,пък бил той 20 годишен кинескопски курник или сегашен плазма или лсд-огромни,един активен елемент може да дефектира по много начини ,не е задължително да е пробил и това нещо само с опит се учи ,даже и даскалите дето са ти преподавали електроника нямат хабер от ремонти на техниката .

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен стрелкови измервателни уреди, има такива и дигитални - кой какви иска. Според мен такъв е нужния уред във всяка кола.ПП Относно резистора - смени ми го съседския малчуган който е 2 курс в ТУ !!!Никакво сменяне на цели платки и т.н. Просто му са се сменили малко характеристиките и процесора веднага го хваща, но тъй като са Офицялен сервиз и са супер компетентни че не могат да си пренастроят платката решават да я сменят ! Да ама не - не им дадох да ми бърникат в качествената машина !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16.38 вън, 13.8 вътре. При тази разлика вече усещаме миризмата на изолациите, и се готвим да разнообразим ежедневието си с малък пожар :)Естествено, че китайчето с което е мерено на акумулатора не отчита вярно.. Повечето ползват едно и също Ацп, което се влияе от падането на батерията колкото и да е калибрирано..Защо не си пуснеш "+" от запалката и да приключиш с драмите? От "ignition" е неудачно поради ред причини.п.п. Също ползвам китайчета из колите, а не уред за 400 лева,понеже не ме е яд ако счупя някой, но съм ги подбрал да са такива, на които докато не спре да се вижда дисплея са точни, понеже ацп-то работи и с под 2,5волта... :P Даже имат вътрешни тримери за калибровка.

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих там откъдето купих акумулатора преди 10 дни да ми замери как зарежда и показваше около 14.10.Не знам но при каране на колата след като е позагряла около 70 гр.ми показва около 13 волта.И като спра колата оборотите се покачват като дам лоста в неутрално положение,защото е автомат-тогава пак се покачва и показва 14.Уреда днес направо го изхвърлих с който мерих.Преди да изхвърчи в коша замерих за последно и ми поазваше 19,след това 17.Ядосах се и хайде в коша.Ще разчитам на уреда в купето който сложих.Напрежение за волтметъра взимам от бушоните в купето.Там има празни гнезда и избрах едно което подава ток след подаване на контакт.Ето с този уред мерих http://prikachi.com/images/993/6686993p.jpg тук е волтметъра и температурния,само на контакт,без да е запалена колата http://prikachi.com/images/10/6687010T.jpg

Редактирано от CYPRUS_75

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце - ами те уредите са супер Публикувано изображениеПубликувано изображение/>

 

Що се занимаваш с мултицети ?!

Публикувано изображение/>

Като въртиш стартера ако почне да пада под 10 волта - значи акwмулатора не е таман.

Другия вариант за тестване на акумулатора без да въртиш на стартер е с натоварваща вилка - тя имитира натоварването със стартер че и повече.

 

Ако искаш да държиш динамото още по изкъсо можеш да си добавиш и един Амперметър.

 

Нормално е напрежението да се мени малко все пак и оборотите се менят в този момент но над 14.5-6 волта си е чисто презареждане.

При зареждането на акумулатора е важно още повече колко е тока на зареждане /ампери/ той не трябва да е повече от 1/10 от капацитета на акумулатора. Но за това в колата се грижи реле-регулатор най-общо казано.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми този уред си го имах поне 7-8 годинки но дойде време да отлети в коша.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми този уред си го имах поне 7-8 годинки но дойде време да отлети в коша.

Този в колата или мултицета ?! Уредите - в колата са супер ! Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми този уред си го имах поне 7-8 годинки но дойде време да отлети в коша.

Този в колата или мултицета ?! Уредите - в колата са супер !
Имах в предвид за мултицета.Тия уреди скоро ги поставих.Най ми е интересен уреда за температурата на мотора.Стрелката на таблото покава нормална температура,т.е.до половината-може би след 5 минутки работа на мотора.Но уреда на гредата показва че температурата примерно е едва още 50 гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е катостане в работна температура -колко ти показва в градуси и къде ти седи стрелката на таблото ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно до половината.Може би стрелката е 1мм под половината и стои там.В градуси уреда ми показва около 70-80.Но имах в предвид че,ако запаля колата много бързо влиза в работна температура ако съдя по стрелката.Зацепва на половината и край.Но уреда примерно още е на 50-60гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно ?Дане би време-константата да е по-голяма на допълнителния уред ?Имаш ли някакво упътване за него ?

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колега,но мисля че уреда си работи нормално.Имам упътване за него.Когато включва перката съм го гледал че плюс-минус 1-2гр дава разлика,но това не е проблем.Преди врме имах Ровър 414i,и там имах уреди.Същата история беше както и при Хондата сега.Това е датчика на уреда. http://prikachi.com/images/429/6702429a.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...