Jump to content
honda nl

Колебания за вид двигателно масло

Recommended Posts

Колеги, ако е удобно ощо няколко въпроса.

 

AMSOIL Signature 5w30  - Откъде? Освен общите поръчки.

 

  или

 

Red Line  - 0w30 // 0w40 // 5w30  - Откъде? Освен общите поръчки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега

 

По-горе в темата написа , че 0/40 Сигнатура го няма в серията, а тук виждам, че го има ?????

 

Според вас кое от двете??? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами явно са го добавили наскоро , а аз съм го проспал момента ! Сори за подвеждащото инфо ... 

Имай предвид , че е бая по дебело от 5/30 ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доскоро караше с 5W-40 Чочо...защо ти е да минаваш на тънки масла?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доскоро караше с 5W-40 Чочо...защо ти е да минаваш на тънки масла?

Еми откакто на 160к и 8 поредни смени на 10к свърши   Мобил 1 0w40  /еднолитрова туба на 22лв. доставна цена в сервиза от предишния официален вносител на Мобил/,   започнаха мъките ми.

"Сегашния" Мобил които се предлага няма нищо общо с предишния, не само като цена, а и като харч. След две проби се отказах.... за 5к изчезваше литър и мотора по шумен. С Бардала 5/40 xtc c60  нещата се по-уталожиха до  0,5 л. за 10к. Та така 3 смени ..... и като се позачетох видях , че е хидрокрекинг .... и се замислих за нещо по-добро.......   0w.30 или 0w40  , А дали е така ????

 

ROCKONOFF  - Имай предвид , че е бая по дебело от 5/30 ... :)

 

 Е... виждам го на еднаква цена  0/40 и 5/30  -  25 лв/кварта.

Виж при Red Lne си има разлика, но е поносима  :)  близка е до Бардала.

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид , че самото масло е по гъсто като консистенция. :)

А за Мобила , защо не го заръчваш от общите от АТО24 ?! Вече си го оценил , че е читав ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЧОЧО, защо не пробваш с RAVENOI VSI 5-40, хубава синтетика на много добри пари - 5л туба идва на 54лв от общите поръчки, аз карам с него в момента, има и добри отзиви от колеги.

Ето ти едно мнение на колега от фиат форума, който е тествал маслото, цитирам:

 

Много добро масло ще излезе този равенол вси. Смених го на 16000км. като е карано 80/20 извънградско/градско на газ. Тествахме го с мобилен тестер за масло, който разполага със скала за износване на маслото и измерва съпротивлението на неработило и отработено едно и също масло. Показа износване на маслото 10 процента при допустими 50. Човекът каза, че не е виждал толкова добро масло на 16000 км. Като знам в какви обороти съм вкарвал мотора почти всеки ден и на мен ми е чудно как няма метални частици вътре. Колата е тойота карина е на 350 000км. Имам термометър и манометър на маслото и стойностите са същите кскто и при ново масло. До сега съм сменял на 10000 и пак не е имало разлика в налягането, но това с тестера мисля е показателно за качествата на маслото. Единствено на 10000 извадих 1литър през тръбата на щеката(само толкова успях) и долях ново масло. Тубата е 5 литра, а двг. Събира 3.

Редактирано от didich

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показа износване на маслото 10 процента при допустими 50. Човекът каза, че не е виждал толкова добро масло на 16000 км. 

Ай сиктир бе , то по убаво от естерните синтетики .. верно че е 50-60% Пао според братята .. ама у наша рОдина с нашите горива ........... са глей ко стаа кат подкара полвината форум с тоя рИванол !!  :tooth: 

А как ми се иска да е вярно ....  :ermm:  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто съм цитирал мнение на човек като мен, който за първи път кара с това масло, не карам никой на сила да сипва определено масло, марки масла бол на пазара, аз специално масло на тая смешна цена с толко садържание на ПАО не съм намерил за това заложих на него, нито съм дистрибутор на марката, нито печеля нещо от "реклама", просто споделям, смисъл от заядливи коментари не виждам.

 

Ето още едно мнение на колега от нисан форума /пускам линк към темата, в която има препрадка и към фиат форума http://forum.nissanbg.com/viewtopic.php?f=62&t=45142&p=510473#p510473 / :

 

Бреей тва масло много арно,налях го вчера и му врътнах едни 50км.Много добре ми развърта турбината,още преди 1500 оборота имам ритване като от кола автоматик.От доста време насам не се е усещало толкова добре турбото и все го отдавах на горивото.Преди 2 години като карах с Мотул така усещах колата и си мислех че си внушавам а ето сега разбирам че за по добро развъртане на турбото играе роля маслото.Тук ще спомена че не е е от бензиностанцията,напълнил съм резервоара преди седмица във Варна с евтин дизел от ОМВ.
Благодарско на Фиат форума отново!

 

п.п. Искам да уточня нещо за да не остана криво разбран. Началото на годината се направи поръчка за това масло от чужбина, в която и аз се включих, хора любители като мен, които искат да си купят оригинално масло. Събрахме се няколко колеги от фиат форума и двама колеги от нисан форума. Сега чрез общите поръчки от този форум си поръчах втори път от това масло. Горните цитирани колеги са споделили какъв е бил резултата след като са наляли маслото в моторите си и са минали някакви километри, това не са хора, които притежават сервизи или са дистрибутори, а хора любители, които имат мерак да си глезят колите, толкоз.

Нали идеята на такива теми е да се дават лични впечатления от дадени марки масла, а не да си правя реклама и да си пробутвам стоката, защото пак ще повторя не съм нито търговец, нито дистрибутор. Ника ми във фиат и нисан форума е същия всеки може да влезе в тези форуми и да потърси мои мнения и да си направи изводите.

 

За сега аз не мисля да карам с друго масло, ако някой колега ми намери по добро масло като характеристики на цена от 54лв. за 5л бутилка на драго сърце ще сменя равенола.

 

Поздрави колеги и лека вечер.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност,Равенола не е никак лошо масло..като се загледах в анализа 30%Пао и 70% крек,нищо че е по стара рецепта без молибден би трябвало да си изкара 7-8000км.

Това че няма Ilsac ме притеснява малко,но трябва да се зачета по-подробно.Пакета е на фосфор и цинк....общо взето не е зле.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На хартия изглежда доста добре : 

34485671.jpg

 

Типичен fulll saps пакет , с бая сапун/калций/ , приличен TBN , малко окилсителното число кофти , но като цяло доста добре.

Смятам ,че до 8-10к няма да има никви грижи , ама колегата с тия 16000км и 10%-то "замерено" износване .... лошото е ,че не намирам анализ на отработено такова масло ... там щеше да е истината , но мисля че няма как да се случи тая фантастика с 10% износване на такъв пробег. Както и да е .... лаф да стаа. :)

Масълцето го бива , феновете на 5/40 грейд и ACEA A3/B4 могат да го наливат смело.

 

п.п...и аз бях свидетел как един френд източи масло Аlpine 10/40 на 21000км от двг на газ , което беше бистро кат сълза ... ама това нищо не означава ... ;)

п.п.п...тоя лаф-моабет дето го заформихме , май е за темата за маслени дускусии .... 

Редактирано от ROCKONOFF
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам че прекалено много се преекспонира темата за пробега на двигателното масло. Едва ли след само 7-8 хил. км. толкова драстично спадат качествата му. Скромния ми опит е следния: Имам служебен бензинов автомобил от марка различна от любимата ни. След като изтече гаранцията от 100 хил.км., колата е карана единствено и само с Castrol 5w40, който се купува от Германия. Маслото се подменя когато на дисплея се изпише съобщение за това. Въпреки че не е най-доброто масло, никога не е подменяно на по-малко от 15хил.км. и никога не карано повече от 20 хил.км. Автомобила вече е на 525 000 км. и няма никакви интервенции по двигателя. Не са подменяни и гумички. Кара се в цикъл 90-95% извънградско и 5-10% градско .Едва ли ако маслото беше подменяно на 7-8 хил.км. положението щеше да е много по-различно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кара се в цикъл 90-95% извънградско и 5-10% градско.

Ето тва е разковничето на дългия ти пробег :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10%-ното износване незнам как го е определил колегата с теста, но трябва да се има впредвид, че е опреснил 1/3 от старото масло с ново и така е карал още 6000км, което няма как да не окаже положителен ефект в/у теста, не е като да кара 16К без да долива.

 

Ако някой има нужните инструменти за тестване в момента моя равенол е на близо 7000км /карам само градско на къси разстояния, което е сериозен тест за всяко едно масло/, поради теч от семеринга на разпределителния вал, който в момента сменям съм долял за тия километри около 1-1.5л от същото масло, не ми е проблем при смяната да отделя малко масло и да го дам за тестване да видим какво ще покаже, на мен също би ми било интересно какво ще излезе като резултат.

Редактирано от didich
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Кара се в цикъл 90-95% извънградско и 5-10% градско.

Ето тва е разковничето на дългия ти пробег :)

 

 

То и как се кара извънградско има значение!!! На 5-та от 140 км/ч до 180 км/ч съм на 4500 об/м до 5500 об/м  -  средно 5000 об/м при 160 км/ч.

А и  Градското ми е 90% от които голямата част е в синьо/зелената зона ! , а извън нея об. се качват често на 4000об/м.

 

Та затова се чудя Amsoil или Red Line , ще е най подходящото масло за мен ! + регулярната добавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тури й авиационно масло от Boeing + к'ви добавки има на пазаря, та да спиш спокойно...

Абе колега, какво ти пише на капачката за наливане на масло? А проверил ли си и в "менюал-а" какво пише?

При твоя начин на каране, каквото и ще масло да й сложиш, няма особено значение.

Единственото спасение е да си бръмчиш на 5000 об./мин. и да го сменяш на 3000 до 5000 км.

 

От прегледа на доста отработки в oil-club.ru останах с впечатление, че новите масла (особено API SN) се скапват на около 5000 км. В сравнвние API SL си изкарват 10000 км. Е, що така?

Пък турайте добавки...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чочо - прочети по горе съм преписал от сайта на Amsoil че не се разрешава към техните масла да се слагат автърмаркет ....незнайни добавки, каквото е нужно хората са го сипали !!!! Да не прецакаш хубавото масло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Има нещо такива колега, хубаво е, че си го забелязал! Така е, защото новите масла нямат цинкова добавка (ZDDP), която предпазва двигателя по-добре, но е ведна за околната среда. От там и качеството на маслото се понижава.

 

Имат си цинкова добавка. Все още. Трудно ще я заместиш. Просто е редуцирано количеството в съответствие с API Sx. Ама като гледам някои не се съобразяват много, много с SN и честно казано не знам как получават одобрението.

Имай предвид, че цинкът е нож с две остриета. Голямото му количество иска допълнителни детергенти, а при разпадането му много бързо пада алкалното число респ. расте киселинното и маслото трябва да се сменя по-често. Това е важно да се знае от хора, които подсилват API SN с ZDDP.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чочо - прочети по горе съм преписал от сайта на Amsoil че не се разрешава към техните масла да се слагат автърмаркет ....незнайни добавки, каквото е нужно хората са го сипали !!!! Да не прецакаш хубавото масло :)

Да съгласен съм , че трябва да се внимава!

 

Само Не съм съгласен , че няма  "масло"  с което да карам 10к в описания режим :plane:  за да спя спокойно...... :yes:  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двойно естерните обикновено са рейсинг масла и не са за ежедневно каране като 300V.

То и най-издръжливото масло ако го "прегрееш" става на боза и за 500 км :) даже. Затова трябва да се спазват предрисанията на производителите -/в противен случай няма гаранция за параметрите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hа капачката за наливане на масло - НЕ пише нищо!

А в "менюал-а" пише - 0w20 / 0w30 / 0w40 / 5w30 / 5w40 / API/ACEA - SL/A1 A3 A5

 

RED LINE - 0W30----------------------------------------- 0W40

TYPICAL PROPERTIES

ACEA Service Class A5 B5------------------------------------ A3 B3/B4

API Service Class SN/SM/SL/SG/CF------------------------ SN/SM/SL/SG/CF

SAE Viscosity Grade (Motor Oil) 0W30--------------------- 0W40

Vis @ 100°C, cSt 11.7------------------------------------------ 15.4

Vis @ 40°C, cSt 69---------------------------------------------- 86

Viscosity Index 166---------------------------------------------- 190

CCS Viscosity, Poise, @ °C 59@-35------------------------- 57@-35

Pour Point, °C -60----------------------------------------------- -60

Pour Point, °F -76----------------------------------------------- -76

NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 9----- 9

HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 3.2 ------------------- 4

 

MORE TECHNICAL INFORMATION---------------------------

Suitable replacement for:

ILSAC GF-5--------------------------------------------------------- НЯМА ILSAG !

 

TBN тук НЕ виждам ??? Защо ? или само аз не го виждам ??

 

При AMSOIIL 0W30 и 0W40 ТУК параметрите са горе/долу индентични, Но има параметър TBN 12.5 ! и 0w40 също НЯМА ILSAG

 

Някъде в Форума бях чел /мисля ,пост на Маркони/, че липсата на ILSAG НЕ значи , че маслото има по-ниски качества, напротив !!

Кои от тези параметри на 0w40 са притеснителни...... "по.дебело" и .........................???

От прочетеното във Форума оставам с впечатление, че по-високи TBN и HTHS е подобре ...??? или се заблуждавам ....???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От прочетеното във Форума оставам с впечатление, че по-високи TBN и HTHS е подобре ...??? или се заблуждавам ....???

 Не се заблуждаваш, колкото повече толкова по добре.

Според мен зимата спокойно може да минеш с 0-30, а лятото да сложиш 0-40, защото в работна температура на мотора 0-40 ще е по стабилно заради по-високия си HTHS индекс, сиреч ако решиш да си покараш колата на писта на цялата газ при 30+ градуса да не се притесняваш, че след 2-рата обикола масълцето ще е станало на водица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

От прочетеното във Форума оставам с впечатление, че по-високи TBN и HTHS е подобре ...??? или се заблуждавам ....???

 Не се заблуждаваш, колкото повече толкова по добре.

Според мен зимата спокойно може да минеш с 0-30, а лятото да сложиш 0-40, защото в работна температура на мотора 0-40 ще е по стабилно заради по-високия си HTHS индекс, сиреч ако решиш да си покараш колата на писта на цялата газ при 30+ градуса да не се притесняваш, че след 2-рата обикола масълцето ще е станало на водица.

 

 

Oня ден беше 31 градуса. Карам с Мобил1 ЕSP 5w30. HTHS му е 3.58. Дали е станало на водица в тия жеги? Притеснен съм. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дреме му на двигателя колко е навънка като вътре е 100...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oня ден беше 31 градуса. Карам с Мобил1 ЕSP 5w30. HTHS му е 3.58. Дали е станало на водица в тия жеги? Притеснен съм. 

 

 

Мисля , че нямаш проблем!  Освен ака не е на   .......км.??  Никъде не намирам инфо за колко мото часа е !!!

 

Ето този лектор  /видно работещт за Амсоил / споменава и Мобила и "базата" ??  И за температури двойни на 100 гр. което е температура на Антифриза !!!

 

А мнениято му за маслата   ... W20  и то  за  Амсоил е красноречиво !!!   Икономията е"ава мотора, ако използваш пълния му ресурс !!! и тогава ми е се тая дали щя харчи 1л. повече/по-малко , ако изобщо може да се постигне 1л. разлика ??

 

п.п разгледайте и другите му лекции 

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

От прочетеното във Форума оставам с впечатление, че по-високи TBN и HTHS е подобре ...??? или се заблуждавам ....???

 Не се заблуждаваш, колкото повече толкова по добре.

Според мен зимата спокойно може да минеш с 0-30, а лятото да сложиш 0-40, защото в работна температура на мотора 0-40 ще е по стабилно заради по-високия си HTHS индекс, сиреч ако решиш да си покараш колата на писта на цялата газ при 30+ градуса да не се притесняваш, че след 2-рата обикола масълцето ще е станало на водица.

 

 

Oня ден беше 31 градуса. Карам с Мобил1 ЕSP 5w30. HTHS му е 3.58. Дали е станало на водица в тия жеги? Притеснен съм. 

 

Didich говори за писта. Понякога в такива условия около колата мирише на врящо масло (това образно казано). Естествено, че тогава SAE40 е по-добре от SAE30, като пак правим уточнението, че сравняваме един клас масла. Да убедиш някой в противното е все едно да го убедиш, че бутилка от 1,5 литра има по-голям обем от 2 л бутилка. :) Но, (винаги има но :D ) трябва да се отчете, че дебелината на масления клин, който печелим в такива случаи не е чисто пропорционален на вискозитетите 40 към 30, защото по-високият вискозитет води след себе си, при равни други условия до автоматично повишаване на температурата на маслото, от което следва известно падане на вискозитета. По-конкретно с пример: Ако вместо SAE30 използваме 50, температурата в клина нараства с 11 градуса, което води до падане на вискозитета с 30%, което значи, че на практика вместо двойно увеличение, което очакваме от прехода 30 - 50, получаваме по-малко, а отделно плащаме и цена на повишени загуби. Леко омагьосан кръг, а? Така че намирането на оптималния  вискозитет е досадна задача като основният фактор е каква работна температура на маслото имаме. Съгласете се, че едно е 80-90 градуса (тук и SAE20 e ok), съвсем друго е 120 градуса.

Тук често чета изказвания, че външната температура нямала отношение. Не знам... При Хонда може да е така. Най-добре е да кажат колеги с хонди, които имат термометри на маслото (ако имат и манометри още по-добре) и да споделят каква е температурата на маслото градско и магистрала, зима и лято. За колко време маслото достига някаква температура зиме и лете.  Какво е налягането след голямо натоварване и пробег (при съответната температура). Защо някои масла с еднакъв вискозитет (на тубата) държат различна температура? Защо също еднакви по спецификация масла държат различно налягане? И т.н. Тогава доста изводи ще могат да се направят и без анализ на маслото в лаборатория. Или поне относно вискозитетната устойчивост на базата или вискомодификаторите, дали маслото е "водица" или друго. Защото никой без да стъпи на нещо, не може да каже какво количество вискомодификатори има в Мобил1 ЕSP 5w30, и за пробега, колко от тях са накълцани на салата и вече не са нито виско, нито модификатори, а просто безполезен пълнител в маслото. Моите наблюдения с други марки (със следене на температурата) показват, че сезона има значение, въпреки термостатите и маслоохладителите, макар че те намаляват донякъде влиянието на външната среда. За Хонда ще кажете вие. :)

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

От прочетеното във Форума оставам с впечатление, че по-високи TBN и HTHS е подобре ...??? или се заблуждавам ....???

 Не се заблуждаваш, колкото повече толкова по добре.

Според мен зимата спокойно може да минеш с 0-30, а лятото да сложиш 0-40, защото в работна температура на мотора 0-40 ще е по стабилно заради по-високия си HTHS индекс, сиреч ако решиш да си покараш колата на писта на цялата газ при 30+ градуса да не се притесняваш, че след 2-рата обикола масълцето ще е станало на водица.

 

 

Oня ден беше 31 градуса. Карам с Мобил1 ЕSP 5w30. HTHS му е 3.58. Дали е станало на водица в тия жеги? Притеснен съм. 

Няма от какво да се притесняваш колега, твоя мотор е направен за такова масло, аз карам съвсем друг мотор и кола в момента и ако на тая жега и раздам газта с масло 5-30 сигурно ще хвърля лагери, не случайно някои колеги наричат масло 5-30 мотороубиец, ама за ваще японки такова масло е дал производителя, така че спокойно си карай колицата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, с риск да задам тъп въпрос за някой тука, но това ще е защото толкова ми е багажа в главата - каква е разликата в температурата на маслото в един двигател достигнал си работната температура през зимата и през лятото? Или ако двигател Х има работна темперарура да кажем примерно 100 гр. то зимата и лятото тези 100 гр. в двигателя колко са? Иначе ясно, че по-редичкото масло е ок за студен старт през зимата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато двигателя достигне работна температура, разлика в температурата на маслото няма да има, независимо от сезона, разликата е, че зимно време достигането на тези температури ще се случва по бавно, защото се влиаят от атмосферната температура, има разлика м/у това да палиш на -10 и +30 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, с риск да задам тъп въпрос за някой тука, но това ще е защото толкова ми е багажа в главата - каква е разликата в температурата на маслото в един двигател достигнал си работната температура през зимата и през лятото? Или ако двигател Х има работна темперарура да кажем примерно 100 гр. то зимата и лятото тези 100 гр. в двигателя колко са? Иначе ясно, че по-редичкото масло е ок за студен старт през зимата...

 

Мога да ти дам просто за ориентир следното: Голф, 1.8 90 к.с 4х4, пропан-бутан, масло 10W40 Comma. Няма подкартерни кори и е на свободно обдухване. Ламаринен маслен картер. Топлобменник вода-масло под тялото на масления филтър. Днес сутринта при скорост 120 км/ч – 89-90 градуса. Лятото, същите условия – 98-100 градуса. Градско – почти няма разлика – около 90, просто зимата се достгат по-бавно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой пробвал ли е с LIQUI MOLY?

* линкът е изтрит *

Рекламират ги като немски...

Редактирано от dindin
Добър опит за реклама :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако за над 2 години и 7 страници тема не е станало ясно какво масло е подходящо за въпросният автомобил на колегата пуснал темата - мисля, че никога няма да стане :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еееех, а такъв лаф се беше заформил :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...