Jump to content
honda nl

Колебания за вид двигателно масло

Recommended Posts

Интересно, как окачествявате ''гадно'' и  ''хубаво''. с Тотал кварц 10/40 съм карал ~10k. км. и изгори макс. 300гр. При здрав и изрядно поддържан двигател - за какъвто по презункция търсим най-доброто масло, започваме да делим маслата на гадни и по-малко гадни. Всеки си решава, така и не успях да видя качествена обусновка защо  Тотал, (който уж е истински) не е добре да се кара.Далеч не защитавам марката Тотал, просто не виждам аргументи против, освен при мотор, който така или иначе го гори било то повече или по-малко с една или друга марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз общо взето километри не гледам,ами като вдигна щеката и разтъркам с пръсти маслото от нея и ако скърца отивам да го сменям!Факт е на предишната ми хонда която не пипаше грам масло че мотул 6100 на 4500-5000 км  ставаше доста рядко и ми скърцаше между пръстите и го сменях на тези километри,при мене идваше някъде на една година каране.Сега на тази слагам мотул 8100 и за 4000 км е доста мазно и не скърца като го разтрия с пръсти ,обаче трябва да се вземе под внимание че го купих от Izanagi ,от общите поръчки и не е от нашенското в България .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-лесно е да ги познаеш по цената Тотал-36лв/Мотул-56лв в един и същ магазин!Задавам си въпроса,какво слагът в масло за 36лв и всички да са на печалба(производител,вносител,дистрибутор,сервиз)¡?¡

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако ти го продадат не за 36, а за 136 тогава май всички ще са доволни - щото " щом е скъпо, значи е истинско... "  :punk:

п.п. Човешка психология - нищо лично...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе психология- психология, ама защо няма и Мотул, Кастрол, Яко на 36 лв. тогава ? ..

Пък и няма как да му го продадат на 136 лв., защото никога няма да го купи и наистина ще е доволен .. :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Takaa днеска смених маслото с Мотул 6100, отделих малко от стария кастрол които е на 7500км да го дам в лабораторията да видим на къв хал е. Преди бях правил клип на на кастрола които бях оставил в фризера да го видя кво ще стане, мислех че е в тази тема ама нещо не го намирам, това е.  https://www.youtube.com/watch?v=gjY2Ufdyqe0

Както се вижда доста си е течлив, и имам спомен че не беше се парафинизирал демек да стане такъв като мед мътен. Днес сложих и от тоя богопомазан Мотул, седя 2 часа и не съм очарован от резултата, разлива се по бавно от кастрола на по голяма капка като мед, парафинизирал се е мътен е и мяса на леко захаросан мед. Аз не съм лаборатория и не претендирам за никъкви заключения по качествата на маслата, но за мен си, кастрола поне в тези тестове е по добър. Ще го видим Мотула с течение на пробега как ще се държи, а и на мирис не ми харесва :) виж на вкус не съм го опитал :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави,качествата на маслата не са само кое под колко градуса е най-течно ,при работна температура също е важно как е ,после вискозитета му как варира според километрите.Ми що не налееш антифриз и ще палиш чакмак -ама после!Маслата се измерват по доста показатели и течливоста при ниска температура е само една от тях .Мотула явно е за екстремни натоварвания и пази двигателя -поне оригиналния -но бързо му свършва ресурса и трябва да се сменя често за да няма изтропали биелни лагери и тем подобни на наште високооборотни мотори-аз често удрям в града прекъсвача ама знам че мотул 8100 ми пази мотора и досега нямам ядове .Не  вдигам повече от 100 обикновено но обичам да държа двигателя в обороти,готов да изям някой-така че хонда е точно моята кола!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз с тези си занимания не оспорвам качествата му, само отчитам разликите с кастрола :) както казах не съм лаборатория и немога да го поставя на нужните тестове. Дадох кастрол на 7500 км в лаборатория да видим какво ще кажат от там и ще знам на къв хал е, или и неговия ресурс се е изчерпал там някъде. Другото елементарно което направих е, разтрих с пръсти стария кастрол които източих и новия Мотул, има си осезаема разлика, Мотула е доста по мазен, разтрих после и нов Кастрол с нов Мотул, там вече разлика не намирам. Толкова от елементарните "тестове" Кастрола след 5-6к почваше да го гори ще видим Мотула.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кастрола не беше ли по-шумен двигателя при натоварване?При мен с кастрола бучеше доста мотора като вдигна извънградско 100км,с мотула не е така.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тва пък ако излезе верно ще го богуславям, не съм карал още с мотула извън града, а с кастрола не мога да направя сравнение щото освен с него до сега с друго масло не съм я карал, инак двигателя не е бил от наи тихите, ако утихне с мотула направо......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменил съм около 7-8 типа масла (5-40, 10W40) и до момента единствено с elf съм нямал проблем (10W40) и оригинални филтри (от общите поръчки). Най-много загуби от тотал, после лики моли и т.н. Кастрол не съм пробвал, но незнайно защо не ме дърпа натам. Другата или по-другата седмица отново ще сменям маслото и ще видим тогава какво ще изеле. В момента ми е загубило около 1-2мм от щеката (в графа мин-макс) - винаги ги следя на едно и също място - сутрин пред входа :D та горе-долу мога да имам довери на този "точен" метод. 

П.П. Маслото го сменям между 9 и 12 000 км.

Редактирано от markup

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току що ми се обади моя познат от лабораторията дето дадох маслото за тест с въпроса: -Ти тва масло що го смени?

Викам ми щото е на 16 месеца и 7500км а искам да посрещна зимата с ново масло. А тои вика маслото е с показатели като на чисто ново масло! Не знам какво и как са тествали, едва ли са го тествали за натоварвания и прочие, явно са тествали визкозитета му или мазилните му качества, не разбирам, но лабораторията е на извесна българска верига бензиностанции. Тези думи ме накараха малко да ме е яд, едно че съм го сменил, второ че съм сменил и марката с друга. Кастролчето си е кастролче и след тестовете в хладилника си го доказа за мен си. Човека каза че спокойно мога да си го държа и 2 години в двигателя и да изкара още 5 х. км. Аз това така или иначе няма да го направя, но не мога да скрия че ме зарадва и факта че за 7500х.км мотора ми не е съсипал маслото, което трупа само положителни точки за него :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това да не е като ония виц за бирата, дето получили отговор:

- Конят ви е здрав...  :punk:

 

п.п. Слави, ти си го сменяй, ... пък то нека да е като ново.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха да. Ам уж съм добър стопанин :) Дори не знам как и какво са тествали, щото на бързо ми каза о телефона, като се видим ще го разпитам по пдробно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълен абсурд този Кастрол включително и този Мотул са си 100% минерално масло с добавки и нищо друго няма как особено при Хондата да не му разкажеш играта за толкова време не ги знам какви параметри са тествали .Иначе можеш да бъдеш сигурен,че този Кастрол взет от Германия примерно е много по добър от този Мотул 6100.Този Мотул за 4 хил.км. на моята го разсипвам и почва да го гори като ненормална,в същото време пък Кастрола е адски фалшифициран тук знаеш прекрасно добре.

Между другото защо мъчиш така колицата с 10W40 полусинтетика.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм доволен от Мотула!Преди карах с Титан фукс и грам него гореше , а сега с мотула направо го пие ! :thumbs2:

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Разберете колеги, еФтино и хубаво няма. Гледам из нета синтетики 5w40 за по 50-60 лева 5литра, е кажете ми къде има за 5-7 евро масло и то МАСЛО.

Има , има ... Comma XТech 5W30 5л. за 63 лефа. Който ползва отстъпки ше му падне още надолу. :-)

Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официалните цени са със зверски надценки - тва акциз, тва печалби... И понеже законът е "врата в полето"... Нали!

 

Един персонален глас от мен, за Енеос 5/40 - няколко години вече, с уговорката, че всеки двигател "си харесва" някое масло, често без оглед на табелата - нито на маслото, нито на колата. Проба му е майката, а икономията изобщо не е баща му - хвърлял съм масло на 4`000 километра, защото свършва по-бързо от батерия на смартфон.

Моторът ми е на 200+ к километра, без какъв да е ремонт, с една единствена подробност - картерна вентилация на абсолютно атмосферен режим - и вход, и изход. При вместимост 3`2 литра, с 4 литра минавам от смяна до смяна.

 

Поздрави и успех с маслото, и изобщо!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пълен абсурд този Кастрол включително и този Мотул са си 100% минерално масло с добавки и нищо друго няма как особено при Хондата да не му разкажеш играта за толкова време не ги знам какви параметри са тествали .Иначе можеш да бъдеш сигурен,че този Кастрол взет от Германия примерно е много по добър от този Мотул 6100.Този Мотул за 4 хил.км. на моята го разсипвам и почва да го гори като ненормална,в същото време пък Кастрола е адски фалшифициран тук знаеш прекрасно добре.

Между другото защо мъчиш така колицата с 10W40 полусинтетика.

Питах как са го тествали, казаха с някви реактиви и в зависимост от тва как се оцветят по това оценят колко от присадките в маслото са все още активни. Кастрола си го вземах от Мотубул, ако при тях е менте то значи и при мен е идвало такова, от германия не съм поръчвал. А защо я мъча ли.....ми знам ли не ми се дава двоина цена за масло което карам така или иначе 7-8 х.км макс щото остарява като време. Ти какво предлагаш като масло било то 10/40 или синтетика? Този мотул дето съм го сипал не е загубен така или иначе, мога да го източа и да го ливна в ланчата тя ще му се зарадва :)

Днес покарах повече колата и определено мога да кажа че няма разлика в шума на двигателя както някои казваха че с кастрола била по шумна а с мотула по тиха, за мен си е същата.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми то при всеки двигател е различно,и мненията са субективни понеже даже при един и същ модел мотори ,износването е различно и на всеки маслото се проявява различно.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да не забравяме че Енеос 5/40 е европейско, а не ЯПОНСКО както пише на тъпия им етикет ! Щото са много смешни - най-доброто в Sпония пък етикетите на английски и произведено в Белгия и т.н. .хи....хи ....хи

Сега има и оригинални Eneos  и качествени но не и 5w40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пълен абсурд този Кастрол включително и този Мотул са си 100% минерално масло с добавки и нищо друго няма как особено при Хондата да не му разкажеш играта за толкова време не ги знам какви параметри са тествали .Иначе можеш да бъдеш сигурен,че този Кастрол взет от Германия примерно е много по добър от този Мотул 6100.Този Мотул за 4 хил.км. на моята го разсипвам и почва да го гори като ненормална,в същото време пък Кастрола е адски фалшифициран тук знаеш прекрасно добре.

Между другото защо мъчиш така колицата с 10W40 полусинтетика.

Питах как са го тествали, казаха с някви реактиви и в зависимост от тва как се оцветят по това оценят колко от присадките в маслото са все още активни. Кастрола си го вземах от Мотубул, ако при тях е менте то значи и при мен е идвало такова, от германия не съм поръчвал. А защо я мъча ли.....ми знам ли не ми се дава двоина цена за масло което карам така или иначе 7-8 х.км макс щото остарява като време. Ти какво предлагаш като масло било то 10/40 или синтетика? Този мотул дето съм го сипал не е загубен така или иначе, мога да го източа и да го ливна в ланчата тя ще му се зарадва :)

Днес покарах повече колата и определено мога да кажа че няма разлика в шума на двигателя както някои казваха че с кастрола била по шумна а с мотула по тиха, за мен си е същата.

 

Принципно  от Мотобул е ясно,че не е менте Кастрола или пък Мотула от Равда ООД, Но при Кастрола има една подробност,че за нашият пазар не се произвежда такъв какъвто е в Германия или Англия примерно и по точно има един закон в цивилизованите държави който забранява използването на определена технология и състави за маслата им и от там производителя се възползва и продава по евтината си продукция /хидрокрек/ в тези слепи държавици като нашата които са на светлинни години още от тези стандарти и нямат тези изисквания за които говорим и по точно за това в състава на маслото да присъства един голям процент естер или поне PAO /поли алфа олефин/ като база.От тук идва в крайна сметка колко е добро едно масло и колко не е добро както и отговорът не въпроса Защо колата ми започва да гори масло след 3 000 км. примерно особено при високооборотните Хонди които му разказват играта на този хидрокрек който е залял пазара в България.От тук е ясно,че именно затова и спичат масово сегментите на нашите зверчета именно от кофти масло което след 4,5 000 км. започва да трупа отлагания по тези места и с годините и високите обороти в комбинация с умопомрачителните 10 000 км за смяна на масло от този ранг не ми се иска да съм на нейно място.

Евтина държава евтина продукция.Та и за Мотула важи това без изключение.

Иначе Слави разбирам те 7,8 000 км успяваш да изминеш като максимум за година и така или иначе трябва да го смениш ,но в крайна сметка може и да се каже,че е  крайно нежелателно даже и да караш повече да изминаваш повече от тези километри на година с масло от този тип.Примерно и аз изминавам около 10 000 на година и аз малтретирах колата по този начин докато тя не започна да гори масло като луда и от тогава изчетох много ама адски много чужди форуми както и  български /Субару форума примерно/ и открих топлата вода.Та сега в момента съм с 8100 X CESS на Мотул 5W40 и ми гори по литър на 7 хил.км. като преди това ми гореше примерно 6100 10W40 по 3,5 литра за пак 7 000 км. Само след една яка промивка на двигателя с качествена химия и по тънко синтетично масло.Искам да подчертая,че винаги ама винаги лично при мен маслото е започвала да го гори след 3 000 км ориентировъчно та точно толкова издържа при мен едно масло от тази база.

И все пак при тази смяна за която говориш ти и в случай,че не ,я вкарваш в сериозни обороти тази кола може и да нямаш ядове като препоръка мога да ти дам да ползваш от време на време добавката за промиване на двигатели на Bardahl или Lubegard. Иначе за вискозитета по тънкия знаеш,че е препоръчителен относно студеният старт който именно износва един двигател /говорим за студения вискозитет в случая 5 или 10.

 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво ще кажете за основните параметри на едно масло примерно  по стандарти ACEA A1 / B1 и ACEA A5 / B5 и всички от тази стандарт ?

 

Защото не е толкова важно 5w40 ли е даденото масло отколкото ACEA A1 / B1. Само по 0w30 или 5w30 не можеш да окачествиш маслото аджеба качествено ли е или не пък в БГ много се набляга на тези елемнтарни почти нищо незначещи цифри.

Еле че пък всеки производител си ги прави толкова различни че ....няма май еднакви 5w40 или други от две различни марки примерно.

 

Мда наистина в Субару форума има много разбиращи хора от Масло....

Също ми прави впечатление че последно време примерно Мотул 5w30 - 5 литра има на цена 40-50 лева сигурно е пълна лимонада :yes::punch:  произведена за ИЗТОЧНА ЕВРОПА ?!

 

Примерно в повечето менюъли на Хонда USA пише да се използва винаги висококачествени масла на Хонда  5w20 във диапазона от - 30 до +40 градуса целзий и да отговаря минимум на API и да не се слагат никакви присадки и подобрители  - това за ЦРВ 2003, Хонда Акорд ит.н. бензинови двигатели от серия К20, К24 .... без да се споменават  от важните параметри , а за стандарта ACEA A1 / B1  пък нищо не казват ?

 

Make sure the API Certification Seal
says ‘‘For Gasoline Engines

 

 

Има ли ваирант да се поръчва оригинално масло то USA ?

Редактирано от iso_eu
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

API определят стандарта за САЩ, ACEA правят същото за Европа. Затова в тяхната книжка има

само по API. Примерно дали ще мериш една отсечка в мили или километри е все едно - тя си е с

еднаква дължина.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за тези двигатели К20 и К24 това е вискозитета.По горе говорих по конкретно за базата на самото масло което е най важно за качеството на едно масло.

Иначе Хонда препоръчва тяхното масло какво друго да препоръча ? А за добавките ОЕМ препоръчани са само Lubegard като марка поне до колкото знам аз.Другите които в момента са на огромна почит са Archoil...До няколко месеца ще мога да дам и лично мнение за Archoil,но резултатите и обещанията са повече от брутални те буквално отварят нова глава в тази сфера с техните нано системи.Ще ги видим и тях.

Принципно колегата Izanagi в момента му върви поръчка за масла и там се предлага върха на сладоледа REDLINE ,но всеки си поръчва Мотул 6100 за 40 лв 5 литра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то се разбра че е препоръчително примерно от 0w20 до 5w30 от Европейските масла за тези двигатели,

обаче примерно 5w30 че е по масово има няколко модела с различен saps, вискозитет и т.н важни параметри които никой не ги коментира ???

 

Примерно x-clean 0w30 и 5w30 са доста различни

също x-clean и eco clean и x- lite всичките примерно 5w30 са мноого различни масла ?

Кое аджеба е най доброто ?

 

Ако сравним тези масла по техническите шитове ще видим че са коренно различни ...

Use : Суров Интервалите : Смяна 10000 км / 12 месеци Продукти :

8100 ECO-CLEAN 0W-30 (целогодишно)   :

8100 ECO-CLEAN 5W-30 (целогодишно)   :

8100 ECO-LITE 0W-20 (целогодишно)   :

8100 ECO-NERGY 0W-30 (целогодишно)   :

8100 ECO-LITE 5W-30 (целогодишно)   :

8100 ECO-NERGY 5W-30 (целогодишно)

 

https://www.motul.com/bg/bg/products/recommendation

Да не говорим че w20 не е на първо место  от Мотул на повечето бензинови Хонди препоръчват само тези едни и същи масла независимо 1.6, 1.8 2.0 или 2.4 ще е двигателя  ?

 

Кое е най-доброто от тези и кое най-слабото ? И кое аджеба препоръчват от Хонда като стандарт било то по API и ли ACEA  и с какви параметри точно ? А не 0w30  или 5w30.

Също ако сравним една серия примерно eco- clean 0w30 и 5w30 то разликата не е само в индекса преди  w ?!

 

ПП То 8100 5w40 x-clean ACEA c3 е слабо какво да  говорим за масла за 40 лв 5литра ....с доставка, печалба,надценка и т.н.....ама това е друга тема

 

ПП то хубаво Redline ама колата да е чисто нова и да си я караш така 10 години, а ако преди са карани с 5w40 или 10w40 по далавера на българските офицялни сервизи ?

На стари коли ако сложиш няма ли да тръгне метал -в метал при нисък вискозитет нисък saps и т.н. еко екстри  и високи хлабини щото вече масово колите нов ФНОС са на по 300 0000 км и нагоре и да стане ....FRED ===line?

 

peterk - нищо не каза ...

.Има API  и For Gasoline Engines и нщо повече ! Не пише SM ли SL ли и ли SN... ако ти говори нещо ...или някакви важни подробности ...mid или Low saps или вискозитет HTHS - какъв ?

Верно чеса го написали като за Америка ...ама ...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо няма да стане ,просто ще го харчи повече.Ако на х брой хиляди километра на маслото трябваше да се сменя вискозитета щеше да е упоменато в книжката на колата!Караш с каквото е предписано и толкова ,като разхода на масло стане прекалено голям според собственика на колата,прави основен ремонт и пак си кара с предписания вискозитет.Ако сложи по-дебело масло ще скапе целия мотор постепенно ,пък иначе минава с едни сегменти и евентуално лагери и е пак в играта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Освен спазването на препоръчаният вискозитет, класа на маслото може да се види последните фактори.

Ще копирам мнението на уважаван от мен лично човек в сверата на маслата:

Една от основните разлики между ACEA A5/B5 и ACEA A3/B4 е именно възможността да се използуват нискофрикционни масла с нисък HTHS вискозитет. Това е вискозитета на маслата при висока температура, при наличието на сили на срязване. 

ACEA A5/B5 - Ниското ниво на HTHS при 150°C осигурява по-добри резултати за намаляване разхода на гориво, значително редуцира вредните емисии и предпазва околната среда. Акцента е Fuel Economy.

ACEA A3/B4 - Високото ниво на HTHS свойства предоставя отлична защита от „срязване” на маслото при изключително високи температури. Акцента е защита на двигателя.

Самата ACEA във всичките си издания, обаче подчертава, че тази категория ACEA A5/B5 (или A1/B1) е специфична и не е подходяща за всеки тип двигател: ACEA 2008. Колко точно да бъде това ниво предполагам е решение на самият производител на двигателя, като се съобразява с изискванията на ACEA. Отделно роля изиграва и изникванията за ниво на HTHS от "C" категорията (катализатор/филтър за сажди).

 

Смятам че това ще внесе малко светлина по въпроса за избора на качествено масло.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASSFUL,ми то значи кво излиза ,че ако сложиш масло за икономия на гориво и по-малко вредни емисии пък разрушаваш мотора ,другото масло дето пазело мотора кога ще достигне 150 градуса примерно -никога.Аз пък мисля че горивоспестяващите масла осигуряват много по-малко триене между детайлите на двигателя .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдааа и горивоспестяващите прецакват стари двигатели ! стават само за нови машини...то е верно че е е по малко триенето но за сметка на двигателя - работещ или не ?!

:punch:

Сложи A5/B5 на кола над 5 години да видиш сеир после .....и да разправяш че оригиналните масла били калпави после...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по вашата логика и добавките за масло така наречените ''Модификатори на триенето'' които подобряват смазването ще са в минус на един по стар двигател.

Колега интересно ми е какво разбирате под ''Гориво спестяващо масло и с какво то е по различно от това което не е.И съответно по какъв начин то може да навреди на един двигател.

Интересно ми е просто от чисто любопитство не съм спец някакъв нито искам да се правя на такъв просто съм изчел адски много и никога не съм попадал на такъв момент и ми е интересно.Все пак е възможно да съм пропуснал някой ред...

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не съм спец, ами примерно гореспоменатото 0w30 на Мотул А5/В5 прочети му спецификацията. Горивоспестяващите до колкото и аз съм чел не стават за всички двигатели ! Може да се получи триене метал в метал при големи хлабини тоест това масло не пази двигателя толкова много но за сметка на това е горивоспестяващо и при претоварване на олабен двигател Тотала ще бъде налице. Както посах напред нее важен томкова вискозитета 0w30 или 5w30 а останалите най - важни параметри като дали по API или ACEA няма значение....Между другото в Хонда форума почти не се коментират тези важни параметри при избора на масло.

 

Пример - Red Line 0W-40 е малко по-вискозен (плътен) от Мотул 5W-40 и за примерно Мотул 8100 5W-30  заради газовата трябва да е MID-SAPS, с колкото се може по-висок TBN и HTHS около 4 - 4.4.

 

Лоу-сапс масла или горивоспестяващите -  Такъв вискозитет не бих сложил на нищо различно от БМВ М3/5/6, Всичко останало е = на бавна и мъчителна смърт на мотора. Използването на low-saps масла в мотори, за които това не е изрично упоменато от производителя е изключително опасно и много хазартен ход, който обикновено води до брутално износване. И почти никаква защита в горещите зони на мотора. Защитата става още по-хазартна във високите обороти, където лоу-сапс маслата обикновено кавитират и правят филм от балончета между лагерите (при високи обороти).

 

С група 4 и 5, ако моторът е здрав и няма отлагания около сегменти и клапани, разход на масло не трябва да има. Отлагания и да има - чистят се с добавки, но изисква време. Ако колата е имала сериозен разход на масло - се преминава и към РАО/естери, може да има първоначално още по-висок разход на масло, който след 2-3хил.км да спре.

 

Друго важно за Motul 8100 5w30,но за 10 000к.се губи около литър - много е този разход. Не го харчи, а то се изпарява (volatility). Но такива са  особеностите на група 3 маслата (много по-нестабилни са при висока темп). За отлагания да не говорим.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

България и  околните подобни са необразовани в маслата. Това го пише в почти всяко маркетингово проучване И е факт че образовани търговци почти няма...

Това, че хората в БГ изобщо не осъзнават важността на маслото е съвсем друга бира. Но именно маслото е причината или за безкрайно здрав и безпроблемен мотор или за такъв, който я ще текне, я ще се счупи, я ще се чупи на дребно..примерно.

Също така е вярно, че човек не бива сам да си избира маслото, освен ако не е експерт в областта. Както и сам не бива да си поставя диагноза за заболяването, освен ако не е лекар в съответната специалност.

 

А най-лошото е че ми Писна да се образовам по всеки въпрос за да не ме лъжат или "супер компетенти " да издевателстват над мен и колите ми !

 

Нека тези които знаят да кажат с какво масло трябва да се кара ако има ГИ при двигател от серията К20 - 190 к.с. на 230 000 км 2004 г

и защо трябва да е това масло и с какви бази и добавки за да не се скапе ....Отговори от рода на прочети си упътването на колата или

0w20 Redline е the best са меко казано слаби.

 

И още едно инфо - оригинално 5W-30 масло в Порше струва 54лв/л...... а по-висок клас може да се вземе за 35-40 лв. Енеос Сустина е 42.50лв/л, а е група 3(+).

Пълна естерна синтетика и то най-висок клас (Polyol ester) струва 16-20 евро/л.

Редактирано от iso_eu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Попринцип Low Saps масло бих препоръчал на колега само и единствено ако е изрично упоменато от конструктора на двигателя. Това лято сложихме ниско вискозно масло на 10 годишна дизелова мазда на колега от форума и колата се чувства перфектно. Не е важно на колко години е колата или на колко К е двигателя, важното е на какви хлабини е събран мотора и как е проектиран да работи и с какво.

Не съм химик (и не искам и да бъда :tongue1: ) и винаги се осланям на каталози и хора с дългогодишен опит.

Не бих искал да давам пример за масло за LPG, мога да препоръчам да се подбира масло със силни диспергиращи добавки, за да се сведат до минимум депозитите от този вид гориво и да се запази двигателя възможно по чист.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с последните два отговора на колегите iso_eu и assfull.Може да се каже,че и аз започнах да изучавам материята поради простата причина,че няма компетентни хора в тази сфера които да ми кажат това е маслото, това така, това не,защото и тнк...Никой не може да ми обясни и не знае тези неща които ги обсъждаме в момента /говоря за дистрибутори било то на Мотул или Кастрол или който и да било не съм срещал запознат човек добре с материята да не говорим и за механиците с които имам контакти никой от тях не е запознат,просто си налива там едно масло с което работи примерно магазина за авточасти и то е най доброто според него и така си живеят в заблуда.

Безспорно за масло не само в този форум ами и в почти всички други без този на Субару не се говори и не се знае нищо и все по често имам чувството,че се задават крайно елементарни въпроси в теми и съответно ги следват също толкова слаби и некомпетентни отговори.А точно за Хонда е адски важно да се кара с добро масло с правилният вискозитет,спецификация и група  /база/ на маслото поради високите обороти на двигателите ни.

За жалост е факт как един зашеметяващ процент от хората си карат колите с 10W40 полусинтетика цели 10 000 км. и си мислят,че всичко е наред.Като се има в предвид,че това масло не може да изкара повече от 3 000км. /разбира се при по динамично каране колкото карането е по динамично и оборотите по големи толкова по бързо свършва едно масло от група 3/и от там нататък започва една сериозна летливост едно трупане на нагари по сегменти и клапани пък и къде ли не още по двигателя.

Иначе за автомобили с газова уредба маслото по принцип трябва да е mid-saps ,но това почти никой не го гледа и спазва реално,защото не се знае от хората които трябва да го знаят. Поне мен лично никога не са ме питали имам ли газова или не при препоръка за масло.

Редактирано от Soichiroo
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Избрах Castrol Magnatec 10W40, май пишеше А3/В4, дано този път не го "изгори" като опелското :)

 

p.s. Обаче май се прецаках с цената, щото тези от сервиза ми го дадоха за 82 лв., после погледнах в нета и :shock:

 

След 3 месеца, хондата изяде Castrol-а, днес се наложи да доливам :biggrin: Какво означава това, маслото не е подходящо или имам някакъв проблем ?

p.s. По скоро май е първото съдейки по последните постове ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо си с 10w40 ?Причините може да са много...тепърва трябва да ги откриеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малеии колко сте изписали :) Момци аз бях скептичен към Мотула като го видях на кво мяса след като го извадих от фризера, ОБАЧЕ има нещо друго което приятно ме зарадва. До сега с Кастрола винаги когато съм палил студена и стояла кола 2-3 дни в първите 2-3 секунди чувах отчетливо как притракват клапаните докато маслото се качи при тях, сега с Мотула няма такова нещо, колата пали и двигателя веднага зазвучава нормално без тва претракване. Ще го видим как ще се държи и зимата в студа и като цяло, колеги споделиха че намират моторите по тихи с Мотула от Кастрола, аз за сега не намирам разлика, но ако се представи добре , догодина есен ще я поглезя с 8100 :) Наи ще си покаже колко е читав Мотула лятото като тръгна за морето :tooth:

Soichirоо Благодаря за изчерпателния отговор по горе, малко бях пропуснал да следя темата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тест на 7-8 масла 5w-40

http://www.zr.ru/content/articles/589662-ekspertiza-masel-gubitelnyj-zastoj/
Изводът: При тежка експлоатация (градско, с честа работа на празен ход), интервалът за смяна на маслото трябва да се намали наполовина, защото след определен брой моточасове то започва рязко да влошава качествата си.
 

Ако се кара само на кратки разстояния при студено време - маслото деградира по-бързо защото неизбежно прониква гориво, което не успява да се изпари. Проблемът най-силно изразеннай-вече за по-новите турбо двигатели (напр 1.2-1.4турбо бензин двигателите на ФВ, малките форсирани дизели и тн) експлоатирани при студено време - има случаи дори нивото на щеката да се вдигне.
След време като се случи да се покара на дълго и с настъпване навлязлото гориво се изпарява "наведнъж" и следва "а какво стана"...
 

Прост начин да се провери маслото все още ли става:
Публикувано изображение

Картинката вдясно е на напълно умряло масло

Редактирано от Restless
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какво ми беше маслото когато купих колата,но при първо обслужване сложих YACCO VX500 10W40.Отзивите ми са,че.....не е зле,но двигателят ми го "ХАПВАШЕ" доволно.За една смяна съм долял около литър.Нито пуши,нито капи и къде отива маслото не знам.В сервиза ме уверяват,че е абсолютно оригинално френско.Убедиха ме да мина на по ХАРД вариант и сложих YACCO Galaxy 15W50 пълна синтетика състезателно масло за високи обороти с цел да не го гори.6о лева е туба 2 литра,което прави 120 лева за маслото.Клапаните ми тракат дори и след реглаж и.....пак си го гори около литър и плюс даже за 10К км.Правил съм тестове на място и нито пушек,нито миризма на изгоряло масло нито нищо.Вероятно колата ми прави разход,но все пак смятам да сменя марката и да си поръчам Мотул от чужбина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...