Jump to content
drakula

За пълнене на бутилките през лятото

Recommended Posts

Здравейте момчета, от четенето тук знам, че не е добре лятото бутилката да се пълни догоре, заради риск от прегряване.Въпроса ми е:Това важи ли и за тероидалните бутилки и ако заредиш догоре и веднага тръгваш на дълъг път.Благодаря на отзовалите се и хубаво лято на всички Публикувано изображение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технически изправна газова бутилка от който и вид да е, не може да бъде напълнена (или поне не би трябвало!!!) до горе! Проблема не е в летните температури, а в свойствата на течностите! При деформация на бутилката в следствие на удар течността не се свива и ако обема е на 100% зает от втечнен пропан бутан металната обшивка се разкъсва. За това всички бутилки за газ се пълнят на две трети от обема си, не зависимо зима ли е или лято.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това ми е известно, питам дали да се пълни до тогава докато спре пистолета!

Редактирано от atoma
Не цитирайте предходното мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Странен въпрос....., но отговора е да!

Редактирано от atoma
Не цитирайте предходното мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Защо да е странен, на едно място ми пълнят бутилката до спиране на пистолета 19 литра, на друго 23, a на трето буквално до горе 25 литра.

Редактирано от jonny

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

В първият си пост съм написал "технически изправна бутилка" може би трябваше да добавя и колонка за да стане по-ясно. На мен също са ми напълвали бутилката в целият и обем, но прекъсвача и много преди това беше започнал да щрака. Ако при бутилка 40 литра, газаджията закачи пистолета и тя се напълни на 40 литра без никакъв симптом, че се минава максимално допустимото ниво, значи бутилката има сериозен проблем. Извън България никога бутилката ми не е препълвана, обикновено изключва точно на допустимото ниво или с литър два по-рано. Редактирано от atoma
Не цитирайте предходното мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,колеги.Брат ми доста време работеше по бензиностанции и ми обясни как стоят нещата с пълненето.Различното пълнене идва от две неща.Първо от налягането на колонката и второ от това колко те лъжат на дадената бензиностанция...Идеята е че колонките са настроени да бутат и малко въздух.Аз лично съм бил свидетел как на един приятел бутилката му събира 50л а му напълниха 54,което е практически невъзможно.Така че споко карайте колите и да не ви пука.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета, от четенето тук знам, че не е добре лятото бутилката да се пълни догоре, заради риск от прегряване.Въпроса ми е:Това важи ли и за тероидалните бутилки и ако заредиш догоре и веднага тръгваш на дълъг път.Благодаря на отзовалите се и хубаво лято на всички Публикувано изображение.

 

Ще ти отговоря на това което питаш и очакваш да чуеш :) Няма проблеми, пълниш и потегляш, дори сондата ти да не спира пълненето на 80 % и да ти я надумкат до дупка, нямаш никъкъв проблем да я надумкаш и да тръгнеш на дълъг път. Ако бутилката ти е на покрива като на руска газка и я напраскаш до горе а после я паркираш на слънце нищо чудно ако ти е изправна сондата по някое време да изпусне някои от предпазните клапани :) Но за една изправна и здрава бутилка в багажника ти не е проблем да събере всичко което вкара кулонката обикновено около 10-12 атм, а по често и по гадно 8, аз като видя колонка под 12 и не зареждам :) незнам що но разсхода от такава колонка винаги ми е неприлично висок

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Слави ,и аз имам такива впечатления като тебе - онзи ден се наложи да заредя на Шел и о чудо 47 литра газ във моята бутилка . Обикновено събира не повече от 38-40. но пък колата взе да върви по леко и да харчи по малко с тази газ. Абе все едно сложих 100 октана вместо 95 .Явно високото налягане е в плюс - въпреки че има там разни датчици по ГИ за ниско налягане ама за високо дали има не знам ?на много места ако оставиш брояча да цъка по 2-3 стотинки докато спре до откат смятай че газ не влиза. Аз затова не пълня до дупка.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблеми да зареждаш до отказ . 80% / +-2 - 3 % / се пълни бутилката . Повече не може . Малко преди прекъсвача колонката изтраква . После зареждането продължава , но накрая спира ... На колко атмосвери пълни колонката е от съществено значение . Така , ако е на 8 събираш в бутилката 2-3 литра по - малко , още повече , за да не напъва лещите по зареждащата система и като " изтрака " се спира . Ако си засичаш разхода и сипваш на около 200 км и се чудиш защо колата е толкова икономична . После , като попаднеш на 12 атм / 14 е макса / и , особенно , ако е натоварено на бензиностанцията и ти я зарежат , докато изключи и накрая , смятайки разхода ще почнеш да се чудиш какво се е счупило по колата , та е дала такъв разход . За прекомерното налягане вече си имаш датчици по бутлката . Иначе е нормално като заредиш до горе да тръгне една идея повече колата , дори и с ГИ . Пак има датчици , но не е толкова сериозно покачването . п.п. Какви са симптомите на пълна с въздух бутилка и как се лекува ? Моята взе да събира 3-4 литра по - малко , а сондата ми е с ръждиви болчета и не смеят да ги отвъртат ... Ако само разкача тръбата към изпарителя и отворя крана ще се оправи ли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Механик - защо ще се чудиш когато бутилката ти събере повече газ , нали после с тези повече литри газ ще минеш и повече км Публикувано изображение

 

Винаги като ти свърши газта в бутилката тя се напълва с въздух - да не би да става вътре пълен вакум че да няма и въздух. И поради това няма какво да и изкарваш на бутилката въздуха . ако искаш обаче да я вакумираш ти трябва моштна помпа която да ти изтегли вакума , ама за какво да го правиш това не знам.

 

ПП Бутилката се пълни на толкова на колкото ти спре сондата не е задължително да е 80 процента плюс минус 2-3 . Особенно тороидалните трудно се настройват на 80 . Може да е станала и на 95 процента зависи много от сръчните ръце на мастора Публикувано изображение! Пък ако ти паде поплавъка може и на 100 процента да я напълниш та винаги трябва да се внимава с пълненето Публикувано изображение

 

ПП 2 Има едно неписано правило за безопасност - пълниш бутилката до горе непосредствено преди тръгване на дълък път Публикувано изображение Особенно лятото.

Да оставиш на слънцето на плажа пълна бутилка на 80-90 процента не е много за предпочитане ......въпреки че си има няколко защити---

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разсхода от ниското налягане на кулонката го обяснявам със друго. Газта за да е течна има два фактора, температура и налягане, в случая няма как темепратурата да я държи течна значи остава налягането. Колкото то е по малко толкова и газта е по "рядка" от там и по високия ти разсход. Дори бях чел някъде за малки трикове при зареждането, и там се споменаваше че особено лятно време въобще не е препоръчително да зареждаш газ от газстанции с външни резервоари, а ако заредиш сутрин по хладно било по добре. Не знам, то по тая логика наи добре е като зареждаме зимата на -20 :D Това колко е вярно не знам, но за налягането много пъти съм си го доказвал, и вече избягвам ако не ми е зор да сипвам на кулонки с по ниско от 10 атм налягане. А при мен засечките са винаги до свършване на газта, такова с доливане при газовите уредби въобще не е критерии за правилно засичане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета, от четенето тук знам, че не е добре лятото бутилката да се пълни догоре, заради риск от прегряване.Въпроса ми е:Това важи ли и за тероидалните бутилки и ако заредиш догоре и веднага тръгваш на дълъг път.Благодаря на отзовалите се и хубаво лято на всички Публикувано изображение.

 

Здравейте. Пиша от личен опит. Не е добре да се пълни до горе, поне не по нашите бензиностанции. И да това важи за тироидалните бутилки. На мен ми случи няколко пъти газовият резервоар да го "препълнят" с 27 литра, при положение, че събира 28 литра. След поредното такова пълнене в OMV Бургас бутилката взе да изпуска газ. Още се ужасявам, какво щеше да се случи, ако колата я караше жена ми с детето вътре. Едва ли щеще да се усети, какво е това леко свистене в багажника. Това се случи се рано сутрин т.е беше хладно. Поздрави Редактирано от sAsKE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от къде изпуска ? Бас ловя , че е от лещата на зареждачката . 5 такива съм сменил до сега на моята . Не издържат на натоварването като почне да трака бутилката . Не е фатално , но ще ти мерише на газ всеки път като зареждаш . А количеството е някакви грамове и не можеш и да се отровиш даже , камо ли да се взривиш . Няма да забравя едно време на една жигулка - сипваме до капата и тръгваме . И като се разсмърде :D/> А тя комби милата и фул с инструмент . Само хвърлихме цигарите и продължихме . Оказа се на сондата гарнитурата . Изкарахме само 6-7км и горивото изтече . На шефа ми му се ревеше - 40литра газ на вятъра . На другия ден 3лв за нова гарнитура и колата се оправи . Ама как меришеше само :D/> Още го занасям като го видя ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте момчета, от четенето тук знам, че не е добре лятото бутилката да се пълни догоре, заради риск от прегряване.Въпроса ми е:Това важи ли и за тероидалните бутилки и ако заредиш догоре и веднага тръгваш на дълъг път.Благодаря на отзовалите се и хубаво лято на всички Публикувано изображение.

 

Здравейте. Пиша от личен опит. Не е добре да се пълни до горе, поне не по нашите бензиностанции. И да това важи за тироидалните бутилки. На мен ми случи няколко пъти газовият резервоар да го "препълнят" с 27 литра, при положение, че събира 28 литра. След поредното такова пълнене в OMV Бургас бутилката взе да изпуска газ. Още се ужасявам, какво щеше да се случи, ако колата я караше жена ми с детето вътре. Едва ли щеще да се усети, какво е това леко свистене в багажника. Това се случи се рано сутрин т.е беше хладно. Поздрави

 

Бутилката си ти е била смотана, сигурно турска, от налягане о то особено тореидна бутилка нищо не може да е стане. максимума по кулонките е 14-16 атм, а бутилките се тестват на 30 така че твоята си е била проблемна по рождение просто е чакала удобния момент да изпусне. И моята първа бутилка излезна спуъкана, и то без да я пълня до горе. А за да се подпали колата от изпускане трябва да имаш хроничен синозит за да не подушиш миризмата на газ, която за да стигне концентрация за запалване е нужно доста голямо количесто а тогава наистина смърди ужасно. Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с изпускането на газ при претоварване е меко казано смехотворно. Проблема е в смотаняка дето ти е монтирал тръбите към и от бутилката не ги подвеждат предваритрлно а ги извиват после на място и резултата е подобен на ваще. Преди имах 19-ва бутилка, рекорда с нея ми е 27л. на Лукойл-Радомир. От тогава и не зареждам на тази бензиностания разбира се. Не ми е изпускала докато не я смених с 47-ва. А 47-вата още не са я пълнили на 100%, и аз си мисля че на Българските колонки проблем с препълването имат само малките бутилки. А и бутилките се изпитват на 200 атмосвери а не на 30 поне така пише в сертификата на бутилката де. Така че аз поне си мисля че при удар недай си боже последното което ще се деформира и смачка е бутилката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо тука в мненията чета някой факти омешани с поредната доза гаражен фолклор.Първо по темата няма никакъв проблем да се пълни бутилката до "изключване" на сондата стига тя да е изправна. На Сивика ми сондата е толкова точна че я ползвам за еталонна да проверявам газостанции колко ме слъгват, зарежда точно 28.7 +-0.1 литра (при 35 литра пълен обем) само веднъж на една шано газостанция успяха да "сипят" едни 31 литра (това за 30+ хил.км). За тороидалните бутилки наистина е вярно че трудно се нагласят поплаваците заради малката си дължина, на Карината ми имам такава и вече четвърта година се държи добре и пълни 43 литра +-1.5 литра (при пълен обем 50 и нещо си, вече съм забравил). Т.е. ако всичко е изправно пълниш спокойно без значение дали ще пътуваш или не, ако обаче имаш съмнения в работата на изключващата система то тогава до изключване само непосредствено преди дълъг път.Второ бутилките с пропан-бутан се пълнят на 80% (да повторя Слави) а не на 2/3 както се спомена по-горе.Трето по принцип право за претенция че слъгват на газ-станцията има само когато заредения обем надвишава пълния обем на бутилката. Както казах по-горе спрях да ходя в шано газостанцията защото си познавам бутилката но реално нямам така да се каже доказателство за това.Четвърто газта е редно да се измерва в колонката в течна фаза и затова налягането на колонката не влияе съществено на това колко газ е побрала. Също така в важно да се отбележи че системата с ПОПЛАВЪКА на евросондата сработва на нивото на течноста и не би трябвало да се влияе от налягането на пълнене. Но с времето тази доста примитивна система се амортизира и почва да прави магарии. Доколкото знам обикновено шмекерии се правят със системата която се грижи за отделяне на газовата фаза.Пето за газовата уредба ( и за обикновените и за ГИ-тата) няма никакво значение какво е налагането в бутилката. Редуктор изпарителя се грижи каквото постъпва на входа да бъде преобразувано до стойност зададена при монтажа. При ГИ примерно 1050 mBar а при обикновените леко варира в зависимост от натоварването на двигателя. В момента в който ГИ спре да отчита диф.налягане в определените граници минавате на бензин. При обикновената обикновено мотора заглъхва и по това разбирате че вече нямате достатъчно газ.Шесто в бутилката няма въздух. При система с ГИ малко под 1 бар диф.налягане ще минете на бензин и съответно в бутилката остава количество газ което не можете да изчерпите. Обикновено е много малко течна фаза. При обикновените ако си поставите за цел може да поизцедите бутилката една идея повече но пак казвам че мотора ще изгасне доволно време преди налагането в бутилката да стане равно на атмосферното а оттам следва и че няма как да проникне въздух в бутилката. Не случайно дори идеално свършила бутилка като отвиете сондата има поне малко изхвърляне на газ,и затова и газовата бутилка е по-безопасна от бензиновия/дизеловия резервоар защото няма въздух в нея и има постоянно налягане което кара горивото което се е зпалило по горивопровод да гори само на мястото на скъсване без опастност да върне в съда с гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Ако искаш да не ти гръмне бутилката - никога не пълниш до дупка и да я оставиш на плажа Публикувано изображение верно че има евро сонда но това не ерешение на пробелма.

 

2. никога не знаеш и не можеш да разбереш колко литра са ти налели в бутилката т.е. кога се е прецакала евросондата. Ако си мислите че евросонда на цена 100 лева или гаранция на същата 24 месеца и че ще ви спаси от Ада проблема си е ВАШ ...

 

Защо - ами защото излиза по евтнино. Защото сондата може да се е прецакала, защото поплавъка може да е паднал, защото бутилката е под наклон и т.н.

Бутилките се пълнят не на 80 процента, БУТИЛКИТЕ СЕ НАСТРОЙВАТ ДА СЕ ПЪЛНЯТ ДО 80 прозента ама ...е а на толкова на колкото е нагласил мастора сондата Публикувано изображение! Няма заводски ограничител Публикувано изображение! Еле при тороидалните да оцелиш 80 процента е чисто тото...Публикувано изображение/>

 

Вчера зареждане на изхода на Бургаас на Лукойл един колега е минал с 28 литра само 70 км Публикувано изображение!

 

Зареждал е докато спре брояча на колонката Публикувано изображение Ама преди да спре брояча дали е вкарвала газ....показва само последващото презареждане преди Варна ...Публикувано изображение/> Бургас -Варна 130 км.

 

Айде следващия път пак заредете докато спре да брои колонката .....Публикувано изображение/>

 

Мтого станаха тука специалистите на приказки - ама като гръмне нещо всички се покриват .... даже и застрахователите ...Публикувано изображение/>

 

И не на последно место много е важно за разхода съотношението в колонката на пропана и на бутана и на водата и другите боклуциии...

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май си джафкаш на общо оснавание ми се струва а?Навсякъде пише при изправна система за изключване на пълненето а това по данни на производителите е 80 процента. Като ти е смотан газаджията и не може да го направи иди при друг. И е нормално да знаеш колко ти е пълния обем и да следиш какво се случва на всяко зареждане и да си наясно че има нещо нередно.И ако успееш да накарш да "гръмне" бутилка в срок на годност и с изправна евросонда заради теб може и да променят някой друг евростандарт и току виж си станал знаменитост от европейски калибър....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много си умен бе пешоооо....

Как ще разбереш дали едно тъпо болтче на поплавъка е постоянно завито и не се развило ???

При всяко зареждане ще разглабяш бутилката ли ?

 

И как ще разбереш колко литра си изгорил и колко да налееш за да не препълниш бутилката при несрабогващ поплавък ????

 

За твое сведение БДС и Гост стандартите са много по прецизни и стриктни от колкото Евро стандартите....

 

В срок на годност има доста "изгърмели" бутилки - още при самото призводство гърмят доста , други гърмят при рентгеновия анализ , трети при сблъсък с нещо твърдо било то и философ Публикувано изображение!

 

 

Препоръчетилено е от производителя при монтаж на евросондата да се настрои да не пълни повече от 80 процента Публикувано изображение

 

Ами бутилките които нямат евросонда ????

Ай че се улеях...

 

До сега не съм видял някой да пълни бутилката с вода и преди да сложи евросондата и след слагане на евросондата пак да измери колко ще поеме "до горе".

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. За съжаление съм на гъза на географията и нямам достъп до настолния компютър, за да кача клипа с инцидента. Слави CR-V пак позна. Бутилката е турска и сигурно е била с производствен дефект. Изспускането се оказа, че е заради гумичката на някакъв клапан и вероятно е дефектирала в следствие на високото налягане.А в сервиза се кръстеха, че тези евросонди издържали до 2ОО атм. налягане. Не съм съгласен обаче с омаловажаването на инцидента. Както писах, ако жена ми караше, нямаше да се усети, че има теч на газ и имаше вероятност да остави колата на слънце. Хондата е с черна кожена тапицерия и температурите вътре през лятото достигат високи стойности. Не твърдя, че наситената с пропан-бутан кола щеше непременно да се взриви или да изтрови семейството ми. Оставям на всеки да прецени, каква е била вероятността. Поздрави

Редактирано от sAsKE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това със седенето на слънце на колата и повишаването на температурата на бутилката, респективно на газта в нея и от там и нялягането вътре в нея си е меко казано несериозно. Несериозно е от гледна точка на това с колко ще се повиши температурата на газта в бутилката. Колко си мислите, че ще се повиши с 2,3,8,10 градуса? Течовете от бутилки, сонди, клапани са основно от ментаците, които се продават по нашите пазари и полукадърен монтаж.Разширението на течната фракция е 0,003% за 1 градус.При бутан нялягането на газовата фаза при 50 градуса е около 5 атмосфери, при пропана при 50 градуса е около 16 атмосфери, клапана на евросондата избива на 27 атмосфери. Смятайте за какви температури,до които трябва да ви се нагреят бутилките и пропан-бутана вътре става въпрос, че да ви избие клапана. Общо взето проблемите с течовете от бутилките са в поредността - менте фитинги->менте гумени уплътнения->менте сонда->менте бутилка има и още едно менте, което понякога има голямо значение, онова менте с инструментите дето извършва монтажа . И понеже сме в България, се оказва че всичко монтирано е все ментак правен в час по трудово и всичко е на късмет.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

много добре и тоцхно написано колега, тожа е самата реалност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реших и аз да прочета тази тема и се хванах за главата колко простотии са написани.Писанията на Пешо са най близко до истината.Има само една грешка-никой дори най големия майстор не трябва да пипа регулировката на сондата била тя евро или не.Читава сонда е настроена от завода производител да сработва при спазване на параметрите за които е произведена.Например сонда 315/30 трябва се монтира на бутилка с размер 315 и ъгъла бутилката да бъде 30градуса.Никой няма право да криви настройва или пре настройва сондата!!!Друг е въпроса колко майстори имат уред който да определя ъгъла на бутилката и дали въобще са чували за такова чудо.Всичко е на око и ухо и затова се получават тези аномалии.Важен е само ъгъла под който ще бъде закрепена бутилката зададена от завода производител.Тук не става въпрос за разни ментаци на който не му се плаща да си носи кръста.Това е за цилиндричната бутилка.На тороидалната няма се спирам защото там е друга бира.Какви 200атм вие ум имате ли?Какви 30атм. сработва клапана?При нормално монтирана бутилка БЕЗ ДА СЕ ПИПА НИВОМЕРА и с нормално подбран нивомер трябва да се осигури 80% запълване на бутилката.Клапана е настроен да отваря при превишаване на 16атм.Бутилките се изпитваха на налягане и разширение (увеличаване на обема) в проценти.Точните цифри съм ги забравил но по памет налягането беше в порядъка на 25-30атм.Мога да проверя и да дам точни цифри но това не е толкова важно.Контрола на разрушение по спомен е 60-70атм.Не се приема по високо налягане тъй като също си има съображения.Мога да се поразровя и дам точни цифри за този който държи да знае.Контрола отпадна и производителите на бутилки си носят кръста за изпълнението на критериите.Леека вечер на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Благодарско колега че се включи с професионалните си знания да ни осветлиш .

Че имаше да си спорим още много време Публикувано изображение/>

 

Но наистина има много майстори които барат сондите - и примерно се слага сонда 180 мм. на 200 мм. бутилка чрез баране на квото се сетиш и последващ ефект препълване на бутилката или недостатъчно пълнене и други подобни

 

и това за съжаление се прави от някои дистрибутори на БРЦ Публикувано изображение За съжаление....

Нарочно казвам името им и че не са офицялните сервизи - а именно дистрибутори !

 

И затова сме принудени с минималния знания да октрием къде е истината и да докараме нашите системи в нормален порядък защото хем разхода ще е нормален хем ще продължим да се возим живи и здрави !

 

Затова отново благодаря ти за времето, което отделяш на нашите проблеми. Все пак явно в нашата държавица има и качествени хора, професионалисти и трезвомислещи все още.Публикувано изображение/> А не само хора мислещи за пари !Публикувано изображение/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...