Jump to content
гената.

обороти HR-V

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
Преди 14 часа, monkos написа:

Ето снимка на оборотите на загрял двигател.

Това не са 200, а 600об/мин. Оборотомера започва от 500.

 

п.п. Този път съм много съгласен с последното мнение на CARPERA. ;)

 

edit:

Прегледайте и кабелите на свещите. Това с глъхненето при подаване на газ при мен се получаваше при прегорели кабели на свещи (CR-V с В20В и Rover с D16Y3). Прегорелите кабели ще доведат до изгаряне на бобина (която спомена и CARPERA).

И никога не пробвай да палиш двг с извадена лула на свещите.

Редактирано от Krasi-mir
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кабелите, свещите, дистрибуторната капачка, барабар с двигателното масло и филитрите са сменяни миналата година.

От както колата е в семейството(около 5 години) си харчи масло и има проблеми с оборотите, сиреч от преди да ѝ се сложи газова уредба. Просто в момента попадна в мен и реших да я постегна. Тия дни ще я обслужа пак. В момента колата е със сменени въздушен и газов филтър, който е извън изпарителя. Другите - с обслужането. Клапаните ще ги регулирам също по някое време.

@Krasi-mir, теб не съм ли те засичал в офроуд форума? За това с оборотите си прав(и май по-скоро започва от 400), не ми беше направило впечаление до сега.

Относно стрелката за температурата - колата не е прегряла, явно когато джамбазите са сваляли таблото за да връщат километрите, явно са го прецакали. Температурата на антифриза е проверена с диагностика и държи 90 градуса. Когато чукнеш километража се връща по средата.

 

Това, свързаното с въздушния филтър какво е?

 

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IMG_20190713_122454.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога последно са регулирани клапаните откакто е при теб, и двата филтъра на газовото се сменят особено на изпарителя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 2 часа, monkos написа:

... теб не съм ли те засичал в офроуд форума? ....

 

Това, свързаното с въздушния филтър какво е?

Ъхъ, сигурно си ме засичал.

 

Резонаторна кутия. Успокоява входящия въздух, да не издава странни шумове.

Не знам, как е на Харви, ама CRV-то има още една кутия, ниско долу под фара. Тя пък е там за да  не смукне вода в двигателя.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

@CARPERA Откакто е при мен не са регулирани.

 

Питам, защото понякога се чува едно пукане точно от тая кутия.

 

Също така, забелязах, че жилото на газта седи хлабаво.

Това може ли да има някакво отношение към проблема?

Редактирано от monkos

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Натегнати жилото ще реагира по бързо  газта ако е отхлабено ще има свободен ход педала.Незнам защо отбягваш въпроса  който може да е отговора на всичките ти терзания.Значи 5 години не са поглеждани клапаните, а знаеш че на газ се проверяват на 15 хил или не си го чувал.Та колко хил км не са поглеждани.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
3 hours ago, CARPERA said:

Натегнати жилото ще реагира по бързо  газта ако е отхлабено ще има свободен ход педала.Незнам защо отбягваш въпроса  който може да е отговора на всичките ти терзания.Значи 5 години не са поглеждани клапаните, а знаеш че на газ се проверяват на 15 хил или не си го чувал.Та колко хил км не са поглеждани. 



 

Колега, аз нищо не отбягвам. Казах, че ще се направи реглаж на клапаните, казах ти и че най-вероятно не е правен.

Чувал съм, знам. Който си кара колата, трябва да си я поддържа.

 

Quote

Американски форум: питаш нещо и ти отговарят;
Руски форум: питаш нещо и теб те питат;
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

 

п.п.

Най-смешно ми е как разни разбирачи ми обясняват колко съм прост, че карам дизел и как се прецаквам със скъпа поддръжка и т.н., в същото време хондата пак е с 5w30 масло и проблемите, които имам с нея, не съм ги имал с нито един дизел, а не съм карал малко дизели през живота си. С тая хонда трябва да се кръстя три пъти преди да изпреваря, докато с дизел със същите коне изпреварвам като пич. Тия същите разбирачи съм ги качвал на хондата да видят колко е спъната, а те ми обясняват, че даже много добре си върви :D

Както и да е ... Важното е да сме живи и здрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Никой нищо не те обвинява но като си купиш Хонда първото за което се научаваш е регулиране на клапани,това е много важно за двигателя и неговата динамика.

Искаш да намериш проблема ами ето го казваш 5 години е при теб и никога не е правено регулиране на клапани  особенно когато си и сложил газ това е много ,така и не каза колко хиляди км са това.

Няма значение не тарси нищо друго да оправяш докато не регулираш клапаните ако вече не е късно и не са се вкопали в леглата.

Който и подраздел за модел Хонда да отвориш тук в форума ще намериш тема за регулиране на клапаните.

Сам каза които си кара колата сам си я поддържа,едно подържано Харви лети и няма никакви проблеми.

Карал съм доста дизели имах проблеми сега с Хондата никакви е да предните ги поддържаха майстори а Хондата аз.

На твое място аз бих ги регулирал в следващите дни защото е важно.

Да важно е да сме живи и здрави,

На комшията Харвито върви много голяма мъка беше докато склони да изхвърли наливното масло което му наливаха в приятелски сервиз което било най доброто,и започне да кара справилното масло,и още някой други процедури за които в приятелския сервиз му казваха там не се бута и сменя нищо течностите са вечни.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тежки думи за бедното Харви...

Какъв е проблема в края на краищата ,че от интимния ви разговор нищо не се разбира.

Харвито е проста кола и диагностиката е елементарна,но все пак трябва да имаш някакви техн. възможности...

  • Харесвам 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато подадеш газ колата придърпва, започва едно лашкане(примерно даваш газ, отпускаш леко, после пак подаваш и започва това лашкане, не е прекъсване като да не работи един от цилиндрите примерно). При смяна на предавка се наблюдава същият проблем, като на колкото по-ниски обороти сменяш скорост, толкова по-леко се усеща това лашкане.

Отделно, понякога се чува силно изпукване, но не от гърнето, а от кутията, свързана с въздушния филтър.

Иначе като напънеш колата върви.

Също така светеше чек-а, сканирахме грешката с Launch и показа, че е TPS сензора. Честно казано, аз от преди това подозирах, че проблемът е в дросел клапата ...

Преди диагностиката колата я карах на "майстор" и той каза, че най-вероятно било датчик колянов вал, датчик разпределителен вал или бобина.

Същият човек ѝ е слагал и газовата уредба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като гледам тези червени дюзи  сигурно турския валтек ясно е каква  е и газовата. Има такова ходене по мъките 2 год с такъв майстор. То какви ли не грешки бяха  чека неспираше да свети и все  колата виновна само тя.Смених маистора и газовата сега никакви проблеми само 2000лв назад заради некадърни майстори.  

Според мен бягай далече от този майстор

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да подновим малко старата тема със моторче за празен ход...някъде бях чел тука в форума за хора който са сменяли със китайски на добра цена...оригинал е 1000 лв ...нека да споделят има ли проблеми със китайските

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо искаш да го смениш какво му има на твоето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да го почистя държеше много ниски обороти..от прочетеното тук в групата последва сваляне и  почистване...в началото беше добре,сега сутрешно палене държи много високи обороти към 2000 и после се нормализират в границите...а знам,че сутрешно първо палене е на 1500 оборота...а сега понякога шарят не са стабилни на два пъти ми светва чека и най странното е,че като ми светна чека ,стрелката на оборотите почнаха да шарят нагоре на долу та чак не мога да тръгна гасне колата(забелязах и някакво пропушване на бензин,бял дим) а никога не е пропушвала ....след сваляне на клемата за една цигара време грешката изчезна(чека) и си работи като всеки път все едно нищо не е имало ...изключваме клапани реглаж са минали преди 3-4000 км..напълно обслужена 3-4000 км

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питах защото да свалиш моторче за празен ход( IACV клапана) и да го почистиш почти нищо не правиш,канала преди него и въздуха постъпващ през него се регулира от болта за празен ход,там трябва да се чисти.Почисти дросела и по точно тези канали и тогава IACV клапана

Това съм показал в тези теми,и как се регулира болта за празен ход.

Оборотите при сутрешното палене не винаги са 1500,но не трябва да играят.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA,Споделям какво е било и какво е в момента...колата е карам около три години,преди почистване на  IACV не имало шарене на обороти,със тази разлика,че като загрее хубаво колата на път падат толкова ниско,че е готова да огасне...четем уж тука какво пишете,още на първата година свалях дросела и го почиствах имаше ефект но беше кратък,минах на план ,,Б'' втори път сваляне и почистване на дросела плюс  IACV, без почистване на тези канали който описваш и резултата е описан по горе,за това прецених,че след почистване стана по зле.....преди поне не шареха оборотите ...ще стане ясно за какво иде реч,поръчах  IACV ще разберем рано или късно ....за такива центровки на въздухо подаване в дросела малко сложно тука в Лом

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Quote

без почистване на тези канали който описваш и резултата е описан по горе,за това прецених,че след почистване стана по зле.....преди поне не шареха оборотите ...

Ако той е запушен как очакваш да има въздух до IACV клапан който той регулира а притока дебита се настройва от болта.,това се опитвам да обясня.

Добре ще видим как е с новия IACV клапан.

Но ако не се отвърти болта за празен ход и не се почисти канала вътре нищо не се прави дори да сваляш дросела.

Какво като го свалиш  дросела просто чистиш самата клапа от другата страна,хубаво е да се накиснат тези канали с обезмаслител да се свали болта и измие мръсотията.,също такъв има отгоре на мап сензора той е мметров.

Когато колата е на празен ход въздух към двигателя се допуска от тези двата отвора.

За центровката на болта за празен ход съм писал,ако някой го е страх да бута там да ми се обади ще обясня подробно.

Редактирано от CARPERA
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря CARPERA ...Пътя на коприната е дълга :) чак към края на месеца трябва да дойде ...ще пиша после след смяната

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделим какво се случва след смяна Китайския IACV  ...сутрешно палене се върна както си беше преди на 1500 оборота,но като загрее колата остават на 1100...пуснати фарове пада на 1000 оборота,пускам и парното става на 900 оборота...снимка и на китаеца,преди да е сменен :)

104759604_3641220952558802_2193860597977044505_n.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не винаги след почистване нещата се оправят... при мен се влошиха,ако някой закърши ще му дам насоки от къде съм го закупил на прилична цена,че оригинала струва над 1000 лв ....утре ще го тествам на дълго да видим как ще са нещата над 400 км

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра е китаеца,за сега работи на дълго....след два месеца пак може да пиша как е

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да завършим темата със стъпковия мотор.....Китаеца бачка здраво и повече чека не ми е светнал от както е поставен,със тази разлика,че държи височки обороти между 1000 и 1100...което ме навежда на мисълта,че за кола на 19 години е дал фира и не съжалявам,че съм го сменил.....сега идва другата дилема и моля за малко помощ....къде се намира болчето за празен ход....прочетох и мнението на Маркони да се пипа само ако е износен дросела(кола на 19 години няма да е ОК)....клапани регулирани,да не се почва от там......и няма да знам какво са правили преди мен със настройки по дросела и всички свързано със въздуха.....снимков материал ще помогне доста,да не пипам там където не трябва...........Honda HR_V ..1.6 ...105 магарета

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно ли е някой да напише приблизителната цена на почистването (с разглабяне) че отдавна съм си обещал възможно по малко да се ровя по колата. От софия съм но от време на време пътувам по посока Благоевград. За момента проблема ми е поносим, падат малко повече или се задържат по високи но след няколко секунди се оправят. Без да откачам отоплението на "стъпковото моторче" го почистик но ефекта беше малък, повече от това не искам да си причинявам, предпочитам да си платя.

 

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам в София 50-60 лв...при мен съм дал 30-40 лв сваляне и почистване,заедно със дросела,ама и там е тънкия момент да се почистят отворите за въздух прословутите болчета.......не кой знае каква разлика ако не се почисти всичко и човек който знае какво прави......фена.бг ти е близко приказвай със него...https://forums.hondabg.com/profile/11665-fenabg/ пиши му

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, на пролет пак ще почна да пътуване от време на време и ще се свържа с фена.бг. Но имам усещането че стъпковото моторче(соленоид) не работи добре има ли признаци по които да се разбере. При мен като се пусне перката на парното малко падат но след няколко секунди(например 10 ) се дигат и после като спре перката пък се дигат и след малко се оправят. При климатика нещата са доста силно изразени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 9/28/2020 at 4:35 PM, emulsia said:

Предполагам в София 50-60 лв...при мен съм дал 30-40 лв сваляне и почистване,заедно със дросела,ама и там е тънкия момент да се почистят отворите за въздух прословутите болчета.......не кой знае каква разлика ако не се почисти всичко и човек който знае какво прави......фена.бг ти е близко приказвай със него...https://forums.hondabg.com/profile/11665-fenabg/ пиши му

 

Стъпковото както го нарекохте IACV клапана се захранва от въздух чрез отвор който се регулира от болта за празен ход.Та и сто пъти да го изчистите нищо няма да стане ако е задръстен този канал на който по средата се намира болта.

това са отворите и болта.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CARPERA...Благодаря,ти си единствения който се отзовава на моя проблем...IACV  явно е дало фира защото сега не ми е светнал чека от три месеца,със тази разлика,че ми са малко високо оборотите....прочетох я тази тема но тя е за CR-V...и не знаех как е при харвито,щом са еднакви ще бъдат почистени но нямам спомен на дросела да има тези отвори при мен....ако се почистят и пак са високи какво правиме ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качи някоя друга снимка за да видим тоя дросел, снимай го и без голямото гофре.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук дават такъв дресел

https://www.bonevcars.com/bg/product/i8335/Дросел-Клапа-Honda-HR-V-|-1.6i-|.html

880860442_.png.a8d0dc75e8453e90c92bee4d57e39ca3.thumb.png.0055e567e2dc371ede44283a88e767c6.png

мисля че тук се вижда ясно болта

отзяд също има доста канали за чистене.

358593549_.thumb.png.1991bb71749bdd9cdcaaa6cbb23354d8.png

 

Ако се качаха снимки от питащите доста теми щяха да приключват бързо,вместо да се гадае има ли го няма ли го.

ето и друга снимка

https://www.cars4u.bg/droselova-klapa-honda-hr-v-1999-2006-1-6-d16w

1322143928_.thumb.png.fd5f7b0e3ad491dd9665490e004807f1.png

мисля че ясно се вижда отвора.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На пълно си прав,но като става дума за стария мотор 1.6 ...105 коня....мисля,че всичко е ясно тама.....като почивам ще го снимам

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В една друга тема се описваше че оборотите на свободен ход се настройват от този болт като се извади кабела от IACV-то по спомен на 750 (нормалните май бяха 850) не пишеше при какви условия но би трябвало на загрял двигател с изключени всички възможни консуматори и естествено почистен дросел както го описва "emulsia"

Изпратено от моят Redmi 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lelemale13....Благодаря,имаме си майстори тука,който са наясно като сутрешно кафе със харвито явно не са прочели темата ....ако някой изкара и снимков материял,ехеееееееее ....едва ли само аз имам тези проблеми,това са чести болки на харвито..😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, CARPERA написа:

Стъпковото както го нарекохте IACV клапана се захранва от въздух чрез отвор който се регулира от болта за празен ход.Та и сто пъти да го изчистите нищо няма да стане ако е задръстен този канал на който по средата се намира болта.

това са отворите и болта.

 

 

Абсолютно не вярно !

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

fenabg....крайно време беше😀Ако ти се намира снимка,от къде да си свалим тези обороти,без да правим бели 😂

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, направи ли си труда да прочетеш грешката като ти светна чека? Проблемите с оборотите може да не са само от мотора за празния ход. ...сещам се поне за 10 причини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Vancho.....имаш пълното право,не съм гледал грешките.....явно съм оцелил проблема.....сега със новото стъпково три месеца не ми е светил чека,аз мисля,че ако имаше друг проблем, чека е за това да сигнализира за проблеми,или греша!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да свалиш тези обороти трябва да си сигурен че колата не се опитва да ги подържа, таест като включиш консуматори като най голям климатика оборотите трябва да паднат и перката на радятора се усеща. Чека не може да засече всички проблеми например ако температурния датчик(не този за стрелката на таблото) показва по малко никога няма да светне и доста други които могат да дават грешни данни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е точно обратното, колкото повече консуматори включвам, толкова повече се повишават оборотите, когато изключа абсолютно всичко, което може да се изключи, оборотите заковават на 600 и почти не се усеща и чува работата на двигателя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, lelemale13 написа:

Преди да свалиш тези обороти трябва да си сигурен че колата не се опитва да ги подържа, таест като включиш консуматори като най голям климатика оборотите трябва да паднат и перката на радятора се усеща. Чека не може да засече всички проблеми например ако температурния датчик(не този за стрелката на таблото) показва по малко никога няма да светне и доста други които могат да дават грешни данни.

Тези изводи са изградени малко на проба грешка,пари никога не съм жалил...температурен датчик сменен още при стария IACV клапан,четем и се борим ....пак пишем на ново,след смяната на новия IACV високи обороти...при загрял двигател 1100 оборота, със всички консуматори пада до 1000....а трябва да бъдат между 750 и 800 не зависи му какво  е пуснато като консуматор............чакам трети месец да запише грешка,пустия му чек не светва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...