Jump to content
Golden

Смяна на водна помпа Ф20А4. Как?

Recommended Posts

Здравейте колеги.Някой може ли да ми обясни как да си сменя водната помпа. Решил съм да си я сменя сам и ми трябват малко съвети как да го направя без да си разваля двигателя.Става въпрос за Ф20А4. Какво трябва да сваля и кое да гледам как е било, че да не го разместя и да объркам нещо. До колкото знам ремака трябва да се маркира как е бил.Моля не ме критикувайте. Искам да си науча колата а не да я давам на сервиз и да се чудя какво са направили... Ще съм ви много благодарен ако ми напишете примерни стъпки и какво да гледам да не го размествам. Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам ти само някой който знае какво прави да ти го сменя ти да гледаш и да помагаш само.Сам така на стъпка по стъпка не знам дали ще се получи адекватно нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

 

1. Източваш антифриза в лигенче (имаш кранче на радиатора от долната страна)

2. Подпираш двигателя леко на картера посредством крик (пантограф)

3. Демонтираш тампона на мотора от страната на ремъка

4. Демонтираш пистовите ремъци (алтернатор, хидравлика и т.н.)

5. Сваляш капака на клапаните

6. Сваляш предпазните капаци на агренажа

7. Чрез гидорито и удължения посредством болта който държи ремъчното колело към коляновия вал нагласяш белезите на разпределителния вал и т.н.

8. Отвиваш болт който държи обтяжната ролка и сваляш ремъка

9. Отвиваш винчетата на водната помпа и я махаш

10. Поставяш си новата водна помпа завиваш винтовете

11. Пълниш системата с антифриза и гледаш да не протече евентуално около новата помпа

12. Слагаш ремъка и проверяваш дали не си разместил белезите

13. Белезите трябва да са както трябва и ремъка да е зацепен правилно иначе белята е голяма!

14. Сглобява се всичко

 

Пропускам доста неща нарочно, понеже трябва да изпиша ужасно много неща. С една дума трябва да се знае какво се прави, което се научава най-често с гледане и разбиране.

 

Трябва да се замислиш дали да рискуваш сам да правиш нещата или да си платиш на човек който знае и може да ти смени помпата (ремонтира колата). Ако избереш избора някой друг да ти свърши смяната, по-добре си купи и нови ремъци и ролки. Цената за смяна на водна помпа е толкова колкото да ти сменят и ремъците.

 

Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само не знам защо трябва да се сваля тампона на мотора.Лично при мен когато обслужваха колата ( бях там ) нямаше такива операции.Вярно , че майсторите имаха и подемник но някак си идеята да пада целият мотор на картера не ме кефи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Свалянето на тампона е за да можеш да смениш агренажния ремък и като се свали тампона имаш достатъчно място да си завираш ръцете без да се правиш на нинджа :)/>П.С. Не пада целия мотор на картера, а ляга само страната от към тампона. Мотора продължава да се държи на останалите тампони (3 на брой)

Редактирано от MonsterOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз те разбирам и знам колко броя тампони има на мотора обаче ти казвам , че лично при мен не се налагаше такова разглобяване.Казвам го просто за информация а не защото искам да споря.Както и да е , ако иска да махне и стелките , негова си работа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С кой мотор си? Интересно ми да знам ако аз съм в грешка да си коригирам знанията :) Не се заяждам, жаден съм за знания ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно тампона се сваля по две причини:1. да се наклони двигателя и да се работи по-лесно (в ръководството предлагат да се свали и надлъжната греда под двг-то, че да "падне" още ама чак пък толкоз...)2. да се смени ангр. ремък, който иначе няма ваденеMkilla, ако са ти сменяли само пистови ремъци, може да не са пипали тампона.... иначе вариант да смениш ангренажен ремък без да свалиш тампона няма.Към автора на темата:Когато нагласяш 1-ви цилиндър на горна мъртва точка, следи единичния маркер на шайбата на коляновия вал, не трите "резки" малко преди него. Когато единичния маркер съвпадне с "мушката" на капака, белезите на зъбното колело на разпределителния вал трябва да съвпаднат с ръбовете на главата. Можеш да провериш за това като сложиш линийка или нещо друго да легне на повърхността, където ляга гарнитурата на капака. Белега трябва да е на една линия с предмета който си сложил. Казвам го, защото "на око" не става - двигателя е под лек наклон и хоризонтално положение на горните белези НЕ означава, че 1-ви цилиндър е в ГМТ.На капака на ангренажа има един болт горе-долу по средата се пада - с него стягаш и разхлабваш ролките. Не го развивай докрай за да сваляш капака, той не пречи. Има само едно гумено уплътнение около главата на болта което трябва да свалиш и това е. Когато си готов с помпата и тръгнеш да зацепваш ремъка, оставяш този болт хлабав,завърташ коляновия вал по посоката на въртене (обратно на часовника) и когато предната част на ремъка се опъне затягаш болта. Т.е. въртиш и затягаш едновременно, та е хубаво да имаш помощник. Ролките са с пружини, докато ти въртиш коляновия вал, те ще оберат хлабината и ще опънат ремъка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си само , че сваляха пластмасовият капак за корекция на ангренажа.Свалиха и 2та ремъка.След като ги монтираха най-тегавата част беше , че пластмасовият капак влезе трудно на мястото си и това беше.Не са махали тампоните по двигателя.Както и да е , казвам какво съм видял с очите си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от къде ако не е тайна промушиха ремъка???Да не са някакви магове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пипали са само пистите, ангренажа са му метнали едно око...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо си пропуснал, или не си видял добре, докато си гледал колега Mkilla.Няма от къде да се вкара ремъка ако не разкачиш тампона.За да се убедиш отвори си капака и погледни къде е тампона и от къде трябва да мине ремъка.Към колегата автор на темата,,Не те съветвам да почваш да се учиш,как сам да си ремонтираш колата,започвайки точно от зацепването на ангренажа".Макар че без някои инструменти или поне някой който да ти помага, се съмнявам че ще успееш да свалиш ремъчната шайба на коляновия вал,пробвай се и ако не става отивай на сервиз :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За корекция не се сваля тампона ,но за смяна няма как без да се свали тампона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , точно.Объркал съм се с корекцията за което съжалявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо не си закараш колата някъде да ти я направят, ако искаш стой и гледай?Нали се сещаш че има много голяма вероятност да я обездвижиш и не само че ще я закараш да ти я направят някъде след това,ами ще си платиш и пътната помощ до там:)Иначе нещата не са толкова прости колкото са написани тък, имаш два балансиращи вала които също трябва да зацепиш.А те пък лесно се въртят като ги откачиш.....отделно е хубаво да погледнеш семерингите,самия ремък,да провериш ролките в какво състояние са.....а това може да го направиш само ако знаеш каква е разликата между здрава и вече износена част,т.е. нещата идват с опит който явно нямаш.То затова хората взимат пари за тая работа, професия е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...