Jump to content
BHTeam

DIY: Смяна на интериорни крушки Accord 2004

Полезна ли ви беше темата?  

70 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

Сега и аз ще пробвам да видя дали ще ги сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих на подгрева,  сега да видя къде ще намеря крушки. А за тая лампа на шибедаха не разбрах как да сваля стъкалцата, страх ме е да не ги счупя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги,

днес си смених всички изгорели крушки по бутоните в колата и реших да пусна малко снимки и описание за тези които мислят да правят същото.

Колата е Accord 2.2 cdti 2004.

Имах изгорели крушки на бутоните за VSA, подгрев на седалките, аварийките.

 

Започваме от аварийките като най-трудни.

 

1dash.jpg

 

 

Пъхнете права отверка (стрелките показват/ първо от ляво после от дясно) в най-долният отвор на духалките и издърпайте навън. Аз използвах и кърпа за да не надера пластмасата. Панела има 3 щипки в предният си долен край.

След като освободите предните три щипки, продължете леко да надигате панела на горе. Има още четири щипки който трябва да се освободят. Не натискайте прекалено силно нагоре а плавно и постепенно прилагайте натиск нагоре.

Щипките ще излязат и ще освободите панела.

2dash.jpg

 

 

Внимавайте за кабелите закачени за панела. При мен бяха три кабела (за дисплея, за аварийките и за сензора за светлина).

Изключете кабела от бутона на аварийките и извадете бутона напред. Бутона се натиска отдолу за да се освободи и извади напред.

 

3dash.jpg

 

 

Като извадите бутона, от лявата му страна ще видите крушките. Не знам защо всички бутони имат по две места за крушка и винаги само едното се използва. Даже и да сложите втора крушка на празното място, нищо не се променя. Ако някой има идея защо има по две места за крушки моля да сподели по надолу в темата.

 

Отвийте крушката с отверка и я извадете. Крушките са въртят 1/4 оборот. На всяка крушка в колата, Хонда са решили да поставят различна гумичка. Примерно на оригиналната крушка на аварийките имаше червена гумичка която преместих на новата крушка. Имайте в предвид, че ако не пренесете гумичките, бутоните ви ще светят по силно и с различен цвят спрямо останалите копчета в колата ви.

Ето как изглеждат крушките с гумичката.

4dash.jpg

 

Най-лесният начин да вземете гумичката от старата крушка е да развиете металните крачета на изгорялата крушка и да я издърпате от пластмасовият накрайник. Аз реших да слагам крушки навсякъде, за да не разглобявам пак като разбера как се ползват вторите.

Сега сглобяваме по обратният ред.

5dash.jpg

 

Вкарайте първо задната част на панела. Панела има крачета в задната си част които трябва да паснат на дупките в таблото. Не забравяйте да свържете кабела на аварийките smile.gif. Закопчайте първо четирите щипки в задният край на панела. После нагласете и предните 3.

Готови сте! Цялата операция отнема 10 минути когато не сте го правили никога.

Ето го и крайният резултат. Бутона свети.

6dash.jpg

Ако искате бутона да свети в бяло, не слагайте гумичката на крушката. Аз лично предпочитам да свети в червено за да не ме дразни нощно време.

 

Преминаваме към копчетата за подгрев на седалките.

Отворете пепелника и го извадете. Просто го дръпнете нагоре и той ще излезе.

seat1q.jpg

 

Хванете панела на който са бутоните на подгрев в горният ляв ъгъл. Панела се държи на 4 щипки. За махането му не са ви нужни инструменти. Издърпайте панела в левият горен край и освободете щипката там. Продължете със щипката в горният десен и после и в долните два края на панела. изключете кабелите от бутоните за подгрев за да можете на вдигнете панела по нагоре.

seat2l.jpg

 

Всеки бутон е завит с по два винта в панела. Отвийте винтовете и извадете бутона надолу. До всеки бутон има мъхеста част плат. внимавайте да не я откъснете. Във всеки бутон има по 3 крушки. Една за осветяване и по една за HI и LO. Всички от тях си имат гумичка. Пренесете гумичките на новите крушки и ги поставете в бутона. Завийте бутона отново на мястото му като внимавате за мъхестият плат който трябва да е върху бутона, а не защипан под него. За да стигнете до крушките на десният бутон ще трябва да отлепите лепенка от едната му страна. Само десният има фабрично тази лепенка, на левият бутон никога няма. Включете кабелите отново в бутоните и щракнете целият панел на мястото му. Върнете пепелника на място.

Готови сте! Ето как изглежда крайният резултат.

seat3w.jpg

 

 

При мен на бутона който не светеше нямаше гумичка и реших да сложа крушка без гумичка и на другият. Бутоните са доста по-ярки от останалите в колата и са с по-бял цвят. Лично на мен ми харесват така повече защото ги виждам по-добре, и не ми пречат нощно време.

 

Остана бутона VSA. Тои е най-лесният за смяна.

С тънка отверка или с пръсти издъпрайте долният ляв край на панела.

vsa1f.jpg

 

 

Целият панел ще излезе заедно с всички бутони на него. Тук може да имате бутони за регулиране на фаровете и за управление на шибидаха. Мойте фарове се регулират сами, а копчето за шибидаха е на тавана и имам само VSA тук.

 

Като извадите панела, изключете кабелите на бутоните и ги извадете от панела.

vsa2.jpg

 

 

Както и при аварийките, и тук има две крушки но само долната свети и се ползва. Пак сложих и на двете места за по сигурно smile.gif.

Ето го крайният резултат. Бутона е с фабричната кафява гумичка на крушката.

vsa3.jpg

 

 

 

 

 

Ето и самите крушки.

bulbsk.jpg

 

 

В Юби-Ко и БулТрако не знам колко струват, но Омбре ми поиска по 12 лева на парче. Аз ги взех за по левче бройката. Даже ми останаха 10 броя ако изгори нещо пак. Не взех LED крушки защото за съжаление въпреки че трябва да издържат повече време, доста хора по другите форуми се оплакват, че изгарят по-бързо. Проблема е в това. че изработката е некачествена и самият LED който обикновенно е 5050 диод спира да свети поради лоши спойки или производствени дефекти. Другият недостатък, е че LED-овете се различават по цвят на светлината доста от останалите копчета. LED-овете които са с жълт цвят са доста ярки и светли и в колата става едно цветно през ноща.

 

 

Това е от мен. Ако поста ви е помогнал дайте по един плюс доля в дясно. Ако имате въпроси пишете, ще помагам smile.gif

Ще може ли отново да качиш снимките, че нещо не излизат при мене. На VSA едната крушка я няма и трябва да взимам такава с фасунката, дали ще станат тия фасунки които продават? И дали ще има и червено чорапче?

 

 На аварийните като дам на светлини бутона свети, но като го натисна не свети когато мига. Там с две крушки ли е? И от кой цокъл са, да купувам и за тях. Тези на ВСА и подгрева са цокъл Т3, а на аварийните и шибидаха кой цокъл са да си купя направо като ходя?

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всички са т3 така ли? А аварийните мига ли копчето като се натисне? Моето само свети при вкл фарове. Разглобих и вса бутона има място за 2 крушки а в него има само една, така ли трябва да бъде?

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ,само една е .Явно основата се ползва и за други бутони .Сега не ми се ходи до колата ,но мисля че не мига бутона на аварийните .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че навсякъде има място за две крушки, но реално ти трябва само една. Другата е нещо като резервна предполагам. Сякаш мигаше копчето на аварийните, покъсно ще проверя и ще ти кажа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За шибидаха някой да помогне как да сваля стъкалцата на лампите, за да сваля тялото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Внимавай със стъкълцата, че аз преди време така счупих едното чопче.

 

Оф топик.

Благодарности на El.Gieva, че ме покри в последния момент с общите поръчки и ги смених и двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм ок с руския, ако може бг обяснено от коя страна да вкарам отверка или дебитна карта, за да ги отстраня?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега проверих, не мига лампата на аварийните. Единствено светва малко по-ярко като ги включиш /през деня вероятно няма да се забележи/. Това при условие, че си на габарити или на къси, иначе въобще не свети, без значание дали си влкючил аварийните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре де, смених си лампата на копчето на шибидаха, всичко ок. Затварям и плафоните светят само при отворена врата, като изгаснат и искам да ги цъкна не искат, защо така? Свързал съм и 2те букси, третата въобще не я вадих.

Преди това си ги цъках сам в колата.

Сега не смея да го затворя. Значи отзад полафона си го включвам когато искам, предния не иска. Що така стана?

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е решен, трябвало да се завие плафона към купето, явно взима маса от там.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тъй като и аз минах по същия път - саморъчна смяна на крушки - само, че на CR-V втора генерация.

Предполагам крушките са еднакви за повечето модели.

Ето информация за тях, и най-близките им аналози на българския пазар:

 

79672-S3N-N41 Neo-Wedge (14V 60mA) - това са най-малките (T3), монтират се във фасунги (засега съм срещал само без спойка) - https://vikiwat.com/miniatyurna-lampa-t1-14v-60ma-1.html

79670-SL0-A01 Neo-Wedge (14V 100mA) - следващия размер (Т4), монтират се в различни фасунги (със или без запояване) - https://vikiwat.com/miniatyurna-lampa-14v-80ma-t1-1-4.html

35505-TA5-A51 (14V, 100mA, 1.4W ) - най-големия размер (Т5) - https://vikiwat.com/avto-lampa-miniatyurna-14v-1-26w.html

 

Обърнете внимание, че оригиналните крушки са на 14V, та ако слагате крушки на 12V или диоди, не се чудете защо горят често.

Успех на всички със смяната!

Редактирано от rabbeat
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорд също ли са 14в, че аз смених 4 крушки и до 2месеца 2 изгоряха?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Акорд също ли са 14в, че аз смених 4 крушки и до 2месеца 2 изгоряха?

Най-вероятно, да.

... и да не са, пак ще светнат, макар и по-слабо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой слагал ли е т3 крушки лед? Гледам в алито 10бр 2долара. Какъв цвят трябва да светят, за да не се различават от другите на таблото?

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Крушките са обикновени стъклени с нажежаема жичка. Може би жълтото ще е най-близо до тях. Ако сложиш бяло ще синеее малко и със сигурност ще се отличава от нажежаемата жичка.

Ако видиш някъде топло бяло (warm white - 2700К), това е най-близкия цвят, но аз не съм срещал такива T3.

Редактирано от rabbeat

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те обикновените имат шапчица върху тях. Мисля нещо много тъмно червено май беше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На българския пазар не може ли да се намерят оригиналните ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как се сваля задния плафон, за да се сменят крушките?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Добре че питаш, от 3 месеца ми мига лампичката и ме мързи да я сменя. Ето как:

 

 

 

Сложих друг модел, ега издържи повече от месец! 31 мм са лампите в плафоните, ако някой се колебае. 

 

IMG_20190726_104415.thumb.jpg.16f411cc457bab641bd7b578c6b9caf5.jpg

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята р 8-ма генерация същото ли е, защото ще сложа диодни крушки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ааа, не знам, разделът е за 7. Може би в раздела на 8 ще кажат по-точно. Може би ако попълниш профила си, като добавиш марката и модела на колата ти, ще бъдат спестени някои неясноти.

Редактирано от ogi28b

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смених крушките на предния плафон и като сложа плстмасовите капачета едното трака, а няма счупено.Да ме бъркам някъде при закачането макар, че дясното се закачи добре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...