Jump to content
Sign in to follow this  
bbozhanov

Хронични заболявания на климатроника

Recommended Posts

Те по принцип бобините на съединителя на компресора трябва да имат термопредпазител вграден -той прекъсва и затова не се задейства компресора .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте! След смяна на масла и филтри, при което се наложи сваляне на акумулатора, климатроника започна да се държи зловещо. Проблема е, че не изключва! На таблото изписва AC off, но явно компресора продължава да работи. Когато вкарах колата в гаража и запалих отново двигателя, започна да се чува шум (периодично стържене) откъм компресора, мисля. Някой може ли да ме упъти къде се намира релето на климатроника за да изключа него от уравнението? Благодаря! За съжаление не мога да кача видео, защото било с голям обем данни. P. S. Колата е Cr-v 2.2 I CTDI 2008 година.

 

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги, разгадах мистерията - сутринта в гаража случайно натиснах капака на предпазителите и релето "цъкна" само - оказа се, че майстора който го е сменял преди две години е сложил неоригинално, с отрязан (недостатъчно) един от пиновете на релето. Вследствие на всичко това, този недобре отрязан пин е причинил повдигане на релето, и при опиране горе в капака то се включва (затваря веригата на съединителя). Досега не се е случвало, защото едната щипка на капака не е била закопчана - майстора я закопчал неволно при свалянето на акумулатора. Изпилих крачето до нула и нещата заспаха. e24b3c6266714c332f2f88a2e59b121b.jpg7505d018c008b55c88828510dc40bac6.jpg

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

  • Like 1
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте и при мен се появи някакъв проблем, климатика нито се пуска нито нищо. Мига ми копчето за зоните и все едно не работи, дали е бубина или нещо друго фреон има, все едно е забил нещо . Немога да разбера защо мига това копче постоянно и не се пуска климатроника, лятото е обслужен климатика :) колата е 2.2 дизел 2007 година :) благодаря ако някой ми каже решение или ,ако е има същият проблем :)

Edited by Videnov-CRV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей Videnov-CRV,

На предната страница ще видиш подробна информация по проблема с профилактиката на климатика. От това, което си написал, Не става ясно какво е обслужвано в твоя климатик ?

Ако само са проверили налягането на фреона и за липса на течове - не е достатъчно, а съдейки по 2007-ма си над 160-170 Х км. Ако не си направил пълна профилактика в т.ч. смяна на лагера на бобината - значи нищо не е направено! За спокойствие - лагера се сменя на всеки 60-70 хиляди !

Препоръчвам ти да го смениш(за да спасиш оригиналния компресор) - това е хроничния проблем на климатика на ХОНДА -CRV - така де - слабото място, за което навсякъде пише.

В противен случай го рискуваш и ще береш ядове големи. Превантивно го смени, бобината да се провери и котвата(притискателя) да се освежи(по нея се набира много ръжда) или също замени. Така ще подобриш работата на шайбата на климатика - и ще минеш възможно "най-тънко".

Успех !

Edited by CECO 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.От скоро имам Хонда ЦРВ 3 2008г бензин,автомат и прочетох темата за проблемите със климатроника на нашия модел.Видях,че предния собственик в Италия е сменил компресора,съединителната шайба и бобина превантивно.Така разчитам на документа.Да се надявам ли,че са от следващия подобрен модел.

285390167_1110432972872853_3746024886574793831_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дано наистина ги е сменил, защото това което си показал е просто оферта. Ако и имаш и фактура вече е друго.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В случая не е "превантивно", а според мен "предварителна" цена, т.е. точно оферта. А и кой сменя превантивно за 2 хил. евро?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Така се получава като превеждаме със Google преводач:).Това е което имам но не се наемам да го превеждам вече:D.

285421350_1946976112179345_2052779471767291825_n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това вече е друго. Фактура си е. Обаче явно е ходил другаде, защото цените са малко по-нормални. Сменен е и компресора. Карай си спокойно.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@frizzante.Благодаря!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Здравейте, нов съм във форума просто искам да споделя, че въпросното реле G8HL-H71-12VDC което запуска климатика има достъпен и много добър еквивалент на  BOSCH под номер 0986АН0 090, цена около 12 лв. . Проблема с оригиналните вложени в колата е, че капсуловката им пропуска навлиза въздух и кислорода окислява контактите на релето. Местен тарикат занимаващ се с климатици се опита да ми сложи обикновено реле /за 20лв като същото не струва повече от 3,50 лв./. Внимавайте с тези земени защото оригиналното и това на Бош имат  паралелен резистор от 1 кило ом на бобината предпазващ от обратното напреженение, което достига пиково до около 100 волта при изключване на релето. Това може да доведе до изгарянето на биполярния транзистор, който управлява релето и се намира в т. нар. компютърно управление. Еквивалелнтното съпротивление на бобината с паралелния резистор е 120 ома, и е важно да се запази тази стойност, защото то определя и тока който протича през управляващия транзистор. Вариант на замяна е и реле с обратен диод, който много по-добре подтиска обратното напрежение, но съответно екввалентното съпротивление на подобни релета е около 97 ома, точно тази разлика ме накара да сложа отново реле с резистор, защото реле с диод би пуснал по-голям ток на управляващия транзистор и има вероятност да го повреди.

 

AC CLUTCH RELAY.jpg

1656756689470.jpg

Edited by qwsd
  • Thanks 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Хайде и аз, в отбора с проблемите на климатика, но на двойката.

Накратко : климатика си работи и охлажда, но се получава нещо странно. На моменти при работа на място, при поредното включване на компресора, оборотите на двигателя падат до към 600 и двигателя започва да се тресе, като все едно всеки момент ще изгасне. Това за три четири секунди, като след това стабилизира и си вдига оборотите както трябва. При включване на компресора, може 5/6 пъти да не го направи, но след това го прави по един или два пъти един след друг.

Прогнозата беше за скапан кондензатор (той се оказа и такъв) та го смених - сега в колата става ледено студено, дори и при зададени по-високи стойности, абе охлажда на пушка, но проблема с претрисането и падане на оборотите от време на време си остана.

Някой нещо, или някаква идея от какво може да се получава това?

 

п.п. Прави го само на място, в движение не се усеща.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз забелязвам същя проблем точно както го описваш, много рядко го прави оборотите не падат толкова много да е чак пред гаснене но се усеща претрисането.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.

И при мен се появи проблем с климатика.

Както всички знаем "ако искаш нещо да стане както трябва си го направи сам", ако имаш възможност разбира се. Та в тоя ред на мисли смятам да се пробвам. Не изглежда сложен ремонт.

Въпроса ми е: Ще изтече ли нещо от маркучите на компресора при разкачване?

 

Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако го разкачиш и увисне на маркучите без да го сваляш/става, изпробвано/ няма нищо да изтече! Ако решиш да го демонтираш и разглабяш/извън автомобила/, задължително  източване на фреона предварително!

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Смятах да го свалям на цяло. Ще увисне ли достатъчно от пред, за да се работи спокойно?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, на моята си свалих шайбата по този начин!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.
Най-накрая ми остана време за ремонта. Тръгнах да свалям компресора на студен двигател и не успях да развия и четирите болта, на единия леко заоблих главата. Имам идеи как да продължа, но приемам и съвети разбира се. Не намерих обаче термозащитата. Възможно ли е да няма? Куплунга на магнита на съединителя е само с един кабел, а друга връзка не виждам.

DSC_6075.JPG

DSC_6087.JPG

DSC_6088.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не можах да редактирам предния си пост, но искам да споделя за състоянието на радиаторите. Изглеждат много запушени и при опит за почистване най-фините ламели се чупят много лесно. Някой има ли наблюдения по този въпрос?

Поздрави!

DSC_6023.JPG

DSC_6026.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Важното е да не е с запушени тръбички. Хубаво е разбира се и отвън да изглежда по добре, но не е първа младост. Напръскай го с обезмаслител остави го 5-10 мин и след това със слаба струя вода се изплаква  и това е каквото падне. 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Мисля, че каквото и да направя всички ламели ще изпадат.

DSC_6105.JPG

DSC_6109.JPG

DSC_6115.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той си е тотална щета. 

Сменявай го направо - без дори да се замисляш... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, ще трябва замяна.

Още един въпрос. Четох, че има възможност компресора да се свали за ремонт, а колата да остане в движение поставяйки по-къс пистов ремък.

Прикачвам снимка на двигателя N22A2. Моля за уточнение пътя на по-късия ремък.

Благодаря предварително.

Honda_CRV_2_2_I_CTDI_N22A2_2007.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Това е снимка, на която двигателя е с дългия ремък с една излишна паразита ролка, която се премахва (препоръчано от Хонда) и се слага по-къс ремък. 

Не ми се вярва на твоя двигател ремъка да е такъв и да я има въпросната паразитна ролка.

В раздела за 2-ра генерация, има писано какъв по-къс ремък ти трябва за да елиминираш компресора, за да можеш да си караш колата. За жалост не си спомням темата, затова я потърси. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Абсолютно същите ролки като на снимката виждам и на моя двигател.

Номерирах всички ролки. Който знае нека допълни инфото:
1. Разпределителен вал?
2. Обтяжна ролка
3. ?
4. Алтернатор
5. Колянов вал
6. ?
7. АС компресор

 

Honda_CRV_2_2_I_CTDI_N22A2_2007==.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето я схемата без номер 3:

 

i-ctdisepbeltrouting.jpg

  • Upvote 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 4 часа, pp1349 написа:

Абсолютно същите ролки като на снимката виждам и на моя двигател.

Номерирах всички ролки. Който знае нека допълни инфото:
1. Разпределителен вал?
2. Обтяжна ролка
3. ?
4. Алтернатор
5. Колянов вал
6. ?
7. АС компресор

 

Honda_CRV_2_2_I_CTDI_N22A2_2007==.jpg

 

Номер 1 е на хидравличната помпа, номер 6 е на водната помпа, а номер 3, е въпросната паразитна ролка за която ти писах по-нагоре. 

  • Like 1
  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря на всички за съветите!

Излишната ролка ще махна при следваща смяна на пистовия ремък.

Сега ще сменя само лагера на компресора и ми трябва съвет за марка и евентуално къде в Пловдив да го търся?

___едит:

Да уточня, че при мен термо защита липсва. Възможно е разбира се някой автоджамбазин да я е шунтирал в миналото.

 

Edited by pp1349

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте.
Дадох колата за годишен технически преглед, като заедно с това свалих релето на компресора при закачен акумулатор.
Сега свети лампата PGM-FI и климатика не се включва. Мисля, че ЕКУ не му позволява.
Има ли процедура за четене и чистене на грешки без специална техника?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Връщаш релето на мястото му като не пускаш климатика да работи , и така 1-2 дена би трябвало да се махне грешката и да се оправи. По принцип тази грешка изскача ако някой се пробва да пусне климатика принудително докато колата работи на място.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...