Jump to content
bbozhanov

Хронични заболявания на климатроника

Recommended Posts

Те по принцип бобините на съединителя на компресора трябва да имат термопредпазител вграден -той прекъсва и затова не се задейства компресора .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! След смяна на масла и филтри, при което се наложи сваляне на акумулатора, климатроника започна да се държи зловещо. Проблема е, че не изключва! На таблото изписва AC off, но явно компресора продължава да работи. Когато вкарах колата в гаража и запалих отново двигателя, започна да се чува шум (периодично стържене) откъм компресора, мисля. Някой може ли да ме упъти къде се намира релето на климатроника за да изключа него от уравнението? Благодаря! За съжаление не мога да кача видео, защото било с голям обем данни. P. S. Колата е Cr-v 2.2 I CTDI 2008 година.

 

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, разгадах мистерията - сутринта в гаража случайно натиснах капака на предпазителите и релето "цъкна" само - оказа се, че майстора който го е сменял преди две години е сложил неоригинално, с отрязан (недостатъчно) един от пиновете на релето. Вследствие на всичко това, този недобре отрязан пин е причинил повдигане на релето, и при опиране горе в капака то се включва (затваря веригата на съединителя). Досега не се е случвало, защото едната щипка на капака не е била закопчана - майстора я закопчал неволно при свалянето на акумулатора. Изпилих крачето до нула и нещата заспаха. e24b3c6266714c332f2f88a2e59b121b.jpg7505d018c008b55c88828510dc40bac6.jpg

Изпратено от моят Redmi Note 8 Pro с помощта на Tapatalk

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и при мен се появи някакъв проблем, климатика нито се пуска нито нищо. Мига ми копчето за зоните и все едно не работи, дали е бубина или нещо друго фреон има, все едно е забил нещо . Немога да разбера защо мига това копче постоянно и не се пуска климатроника, лятото е обслужен климатика :) колата е 2.2 дизел 2007 година :) благодаря ако някой ми каже решение или ,ако е има същият проблем :)

Редактирано от Videnov-CRV

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Videnov-CRV,

На предната страница ще видиш подробна информация по проблема с профилактиката на климатика. От това, което си написал, Не става ясно какво е обслужвано в твоя климатик ?

Ако само са проверили налягането на фреона и за липса на течове - не е достатъчно, а съдейки по 2007-ма си над 160-170 Х км. Ако не си направил пълна профилактика в т.ч. смяна на лагера на бобината - значи нищо не е направено! За спокойствие - лагера се сменя на всеки 60-70 хиляди !

Препоръчвам ти да го смениш(за да спасиш оригиналния компресор) - това е хроничния проблем на климатика на ХОНДА -CRV - така де - слабото място, за което навсякъде пише.

В противен случай го рискуваш и ще береш ядове големи. Превантивно го смени, бобината да се провери и котвата(притискателя) да се освежи(по нея се набира много ръжда) или също замени. Така ще подобриш работата на шайбата на климатика - и ще минеш възможно "най-тънко".

Успех !

Редактирано от CECO 1
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.От скоро имам Хонда ЦРВ 3 2008г бензин,автомат и прочетох темата за проблемите със климатроника на нашия модел.Видях,че предния собственик в Италия е сменил компресора,съединителната шайба и бобина превантивно.Така разчитам на документа.Да се надявам ли,че са от следващия подобрен модел.

285390167_1110432972872853_3746024886574793831_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано наистина ги е сменил, защото това което си показал е просто оферта. Ако и имаш и фактура вече е друго.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая не е "превантивно", а според мен "предварителна" цена, т.е. точно оферта. А и кой сменя превантивно за 2 хил. евро?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така се получава като превеждаме със Google преводач:).Това е което имам но не се наемам да го превеждам вече:D.

285421350_1946976112179345_2052779471767291825_n.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вече е друго. Фактура си е. Обаче явно е ходил другаде, защото цените са малко по-нормални. Сменен е и компресора. Карай си спокойно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@frizzante.Благодаря!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, нов съм във форума просто искам да споделя, че въпросното реле G8HL-H71-12VDC което запуска климатика има достъпен и много добър еквивалент на  BOSCH под номер 0986АН0 090, цена около 12 лв. . Проблема с оригиналните вложени в колата е, че капсуловката им пропуска навлиза въздух и кислорода окислява контактите на релето. Местен тарикат занимаващ се с климатици се опита да ми сложи обикновено реле /за 20лв като същото не струва повече от 3,50 лв./. Внимавайте с тези земени защото оригиналното и това на Бош имат  паралелен резистор от 1 кило ом на бобината предпазващ от обратното напреженение, което достига пиково до около 100 волта при изключване на релето. Това може да доведе до изгарянето на биполярния транзистор, който управлява релето и се намира в т. нар. компютърно управление. Еквивалелнтното съпротивление на бобината с паралелния резистор е 120 ома, и е важно да се запази тази стойност, защото то определя и тока който протича през управляващия транзистор. Вариант на замяна е и реле с обратен диод, който много по-добре подтиска обратното напрежение, но съответно екввалентното съпротивление на подобни релета е около 97 ома, точно тази разлика ме накара да сложа отново реле с резистор, защото реле с диод би пуснал по-голям ток на управляващия транзистор и има вероятност да го повреди.

 

AC CLUTCH RELAY.jpg

1656756689470.jpg

Редактирано от qwsd
  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз, в отбора с проблемите на климатика, но на двойката.

Накратко : климатика си работи и охлажда, но се получава нещо странно. На моменти при работа на място, при поредното включване на компресора, оборотите на двигателя падат до към 600 и двигателя започва да се тресе, като все едно всеки момент ще изгасне. Това за три четири секунди, като след това стабилизира и си вдига оборотите както трябва. При включване на компресора, може 5/6 пъти да не го направи, но след това го прави по един или два пъти един след друг.

Прогнозата беше за скапан кондензатор (той се оказа и такъв) та го смених - сега в колата става ледено студено, дори и при зададени по-високи стойности, абе охлажда на пушка, но проблема с претрисането и падане на оборотите от време на време си остана.

Някой нещо, или някаква идея от какво може да се получава това?

 

п.п. Прави го само на място, в движение не се усеща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз забелязвам същя проблем точно както го описваш, много рядко го прави оборотите не падат толкова много да е чак пред гаснене но се усеща претрисането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.

И при мен се появи проблем с климатика.

Както всички знаем "ако искаш нещо да стане както трябва си го направи сам", ако имаш възможност разбира се. Та в тоя ред на мисли смятам да се пробвам. Не изглежда сложен ремонт.

Въпроса ми е: Ще изтече ли нещо от маркучите на компресора при разкачване?

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако го разкачиш и увисне на маркучите без да го сваляш/става, изпробвано/ няма нищо да изтече! Ако решиш да го демонтираш и разглабяш/извън автомобила/, задължително  източване на фреона предварително!

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятах да го свалям на цяло. Ще увисне ли достатъчно от пред, за да се работи спокойно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на моята си свалих шайбата по този начин!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.
Най-накрая ми остана време за ремонта. Тръгнах да свалям компресора на студен двигател и не успях да развия и четирите болта, на единия леко заоблих главата. Имам идеи как да продължа, но приемам и съвети разбира се. Не намерих обаче термозащитата. Възможно ли е да няма? Куплунга на магнита на съединителя е само с един кабел, а друга връзка не виждам.

DSC_6075.JPG

DSC_6087.JPG

DSC_6088.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не можах да редактирам предния си пост, но искам да споделя за състоянието на радиаторите. Изглеждат много запушени и при опит за почистване най-фините ламели се чупят много лесно. Някой има ли наблюдения по този въпрос?

Поздрави!

DSC_6023.JPG

DSC_6026.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Важното е да не е с запушени тръбички. Хубаво е разбира се и отвън да изглежда по добре, но не е първа младост. Напръскай го с обезмаслител остави го 5-10 мин и след това със слаба струя вода се изплаква  и това е каквото падне. 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че каквото и да направя всички ламели ще изпадат.

DSC_6105.JPG

DSC_6109.JPG

DSC_6115.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той си е тотална щета. 

Сменявай го направо - без дори да се замисляш... 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ще трябва замяна.

Още един въпрос. Четох, че има възможност компресора да се свали за ремонт, а колата да остане в движение поставяйки по-къс пистов ремък.

Прикачвам снимка на двигателя N22A2. Моля за уточнение пътя на по-късия ремък.

Благодаря предварително.

Honda_CRV_2_2_I_CTDI_N22A2_2007.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е снимка, на която двигателя е с дългия ремък с една излишна паразита ролка, която се премахва (препоръчано от Хонда) и се слага по-къс ремък. 

Не ми се вярва на твоя двигател ремъка да е такъв и да я има въпросната паразитна ролка.

В раздела за 2-ра генерация, има писано какъв по-къс ремък ти трябва за да елиминираш компресора, за да можеш да си караш колата. За жалост не си спомням темата, затова я потърси. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно същите ролки като на снимката виждам и на моя двигател.

Номерирах всички ролки. Който знае нека допълни инфото:
1. Разпределителен вал?
2. Обтяжна ролка
3. ?
4. Алтернатор
5. Колянов вал
6. ?
7. АС компресор

 

Honda_CRV_2_2_I_CTDI_N22A2_2007==.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изхвърляй номер 3.

 

Ето ти това  чети в пост - #148:

https://forums.hondabg.com/topic/97389-всичко-за-cr-v-2г-2003г-2006г/page/4/

Редактирано от Emicha
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето я схемата без номер 3:

 

i-ctdisepbeltrouting.jpg

  • Нагоре 2
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, pp1349 написа:

Абсолютно същите ролки като на снимката виждам и на моя двигател.

Номерирах всички ролки. Който знае нека допълни инфото:
1. Разпределителен вал?
2. Обтяжна ролка
3. ?
4. Алтернатор
5. Колянов вал
6. ?
7. АС компресор

 

Honda_CRV_2_2_I_CTDI_N22A2_2007==.jpg

 

Номер 1 е на хидравличната помпа, номер 6 е на водната помпа, а номер 3, е въпросната паразитна ролка за която ти писах по-нагоре. 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съветите!

Излишната ролка ще махна при следваща смяна на пистовия ремък.

Сега ще сменя само лагера на компресора и ми трябва съвет за марка и евентуално къде в Пловдив да го търся?

___едит:

Да уточня, че при мен термо защита липсва. Възможно е разбира се някой автоджамбазин да я е шунтирал в миналото.

 

Редактирано от pp1349

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте.
Дадох колата за годишен технически преглед, като заедно с това свалих релето на компресора при закачен акумулатор.
Сега свети лампата PGM-FI и климатика не се включва. Мисля, че ЕКУ не му позволява.
Има ли процедура за четене и чистене на грешки без специална техника?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщаш релето на мястото му като не пускаш климатика да работи , и така 1-2 дена би трябвало да се махне грешката и да се оправи. По принцип тази грешка изскача ако някой се пробва да пусне климатика принудително докато колата работи на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на това разчитах, но мина около седмица а грешката остава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намираш някой с обикновенна диагностика/Делфи примерно/ и ти изтрива грешката! Не знам дали с още по осакатените версии/китайки OBD/ дали ще стане, че не ми е светвала да проверя!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сетих се, че преди време бях купил Viecar ELM327 (китайски блутут ОДБ скенер), който успя да прочете и дори да изтрие грешките - P0645, P1031, P0000.

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Купих CR-V 3-та ген. 2.2-IDTEC автоматик преди месец, За сега всичко е ОК по колата, но преди седмица се появи шум при работа на климатика. Градусите навън бяха около 5 и при шофиране между светофарите започна да се чува нещо като съскане и съвсем леко пристъргване или нещо такова. Звукът е едва доловим и трае 15сек след което изчезва за минута две и пак се появява. При спиране след 20 мин и повторно запалване час по-късно мисля, че спира да го прави, но не съм карал колата достатъчно, за да съм сигурен. Четох, че може да е от изпускане на фреон поради износено уплътнение на някоя клапа, а може и да е от компресора. Понеже нямам колата от отдавна предполагам, че е възможно и да е нормално за работата на климатика, а аз просто да се шашкам. Реших все пак да попитам за мнение тук, за да знам как да предотвратя бъдещи проблеми. Качвам и клипче, което направих. Звукът се чува между 3-та и 12-та сек от видеото и после затихва и климатикът работи нормално.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

 

Доста сходен звук намерих тук някой да е питал. Качвам го като референция, защото си мисля, че може да е същото:
 

Ще откарам колата на сервиз, за да я прегледат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен по скоро ми звучи, като съединител на климатика! Събира с времето ръжди, а и лагера на шайбата заминава, че дебита му е намален и се налага често да включва и изключва- оттам нагряването е по-голямо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и в темата по-горе препоръчват смяна на целия компресор превантивно, въпреки че може да е само от съединителя на компресора. Мисля да направя това, въпреки че имам лош опит с превантивната смяна на части с друг автомобил. Все пак този път ще я заведа в сервиза на Бултрако, надявам се там да са точни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е огромна грешка да се подменя превантивно! Може би имаш в предвид лагера на шайбата на климатика! От Бултрако нямат добри спомени колегите! Цените за труд и части са им високи!

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...