Jump to content
HellBull

Как да намалим разхода на гориво.

Recommended Posts

Чак от такива лишавания не бих се отказал, хидравликата не бих я махнал а климатик за сега нямам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е да кара зад голямо превозно средство (тир) и да провери разхода след това . Гледах едно предаване по Дискавари верно беше с самолети но мисля че е приложимо и при сухопатния трафик . Немога да кажа със сигурност но по пътя на логиката така челното съпротивление е по малко което е един от факторите за разход . Пак казвам че не съм установил 100% разлика тия дни карах по този начин по магистралата за София и мисля че има разлика но трябват допълнителни опити за да се потвърди . Иначе колелото си е голяма икономия като цяло пък и здравословно . Успех на всички с икономията :)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле аз карам Д15З6 с 205 50 15 гуми и в София ми дава 7. Единственото което правя е да карам спокойно в града. Миналото лято имах и случаи с малко над 6 пак в града.

Да те питам само нощно време ли караш? От всички коли които съм карал с мотор над 1.3 никога не съм падал под 8 в София. А вярвай ми мога да карам икономично. Рекорда ми е 7.7 с Шкода Фабия 1.2, като съм я карал максимално икономично. А по темата: Колкото повече натискаш спирачката толкова повече се увеличава разхода. Стреми се максимално много да използваш терена по който караш. Както и модела на трафика. Ако има как с малко по-късно/ранно/ тръгване да избегнеш трафика също може да спечелиш от разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е да кара зад голямо превозно средство (тир) и да провери разхода след това . Гледах едно предаване по Дискавари верно беше с самолети но мисля че е приложимо и при сухопатния трафик . Немога да кажа със сигурност но по пътя на логиката така челното съпротивление е по малко което е един от факторите за разход . Пак казвам че не съм установил 100% разлика тия дни карах по този начин по магистралата за София и мисля че има разлика но трябват допълнителни опити за да се потвърди . Иначе колелото си е голяма икономия като цяло пък и здравословно . Успех на всички с икономията :)/>/>

Ефект има ако се лепнеш доста близо до тир или автобус, но е доста дразнещо за шофьора дето следваш, че той не постоянно трябва да те следи. Пробвал съм да карам колело зад градски автубус, който тъкмо тръгва от спирка, и като съм близо зад него се движа бързо почти без усилие...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, как го докарвате този разход градско?!

Явно , газта дава криле. Аз под 7.8 нафта, тази зима, не успях да сляза. Вярно - средна скорост - 32 км/ч. Карам разумно и си гледам колата.

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой пробвал ли е да кара зад голямо превозно средство (тир) и да провери разхода след това . Гледах едно предаване по Дискавари верно беше с самолети но мисля че е приложимо и при сухопатния трафик . Немога да кажа със сигурност но по пътя на логиката така челното съпротивление е по малко което е един от факторите за разход . Пак казвам че не съм установил 100% разлика тия дни карах по този начин по магистралата за София и мисля че има разлика но трябват допълнителни опити за да се потвърди . Иначе колелото си е голяма икономия като цяло пък и здравословно . Успех на всички с икономията :)/>/>

Това физически е трудно постижимо понеже за да се възползваш от това намалено съпротивление, трябва да си на 1-2 метра от него :rolleyes: Е малко трудно ще се движиш в тоя диапазон.Иначе както се спомена по-горе - всяко натискане на спирачката бърка в джоба :)Плавно ускоряване, по-малко игра със спирачките (т.е. повече игра със скоростите) и това би имало резултат. Отделно ако спазвате ограниченията, 90км/ч е оптимална скорост за икономичен разход, от 100км/ч нагоре съпротивлението нараства ужасно много (особено за кашоно-подобни като разните джипки/бусове/баничарки) и икономията от отива в ряката за риба :D. Като не на последно място е и качеството на горивото е от значение, доста хора са категорични, че след напускане пределите на Булгаристан и заредили гориво навън, разхода им пада поне с 1 литър.Да се има предвид и факта, че разни двигатели - разни обороти :D Има такива който и под 2000 оборота се чувстват добре (предимно дизеляци, но и по-големите бензинови кубатури от поне 3000 куб.) за по-малки двигатели в много случай такива ниски обороти оказват по-лош разход пък и на двигателчето не му е весело и се тормози повече. Пък хондовите, до колкото съм разбрал от тук, се чувстват добре над 2500-3000. Като цяло ако се спазва правилото при какви обороти и от къде тръгва и има добър въртящия момент един двигател, то там е най-добре и за двигателя и работи икономично.Преди години един познат с едно сузуки суифт беше правил експерименти и при каране около 2000 оборота се оказа, че разхода му е по-голям от този при 3000 :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и това със скоростите и оборотите е относително ... Като подадеш леко газ на колата и тя си подсказва къде и е добре ... Дали са 2000 или 3000 или 1500 не е от такова значение . Има значение колко въртящ момент ти трябва в момента и на коя предавка си . Значи , ако си караш на равно може и на 5та на 60км/ч да си . Колата си лази и не харчи , ама има ли изкачване става лошо - тежи и 4та или 3та е по - добре , отколкото да нарискаш газта . В общи линий икономията идва с опита , но за 1л/100 , особенно ако си на газ няма смисъл въопще . Важното е само да не я наваляш много на 1ва и на 2ра . В смисъл - без стартове , другото вече е относително . Да я пазиш 90км градско и накрая едно 40мин задръстване и пак икономията е в реката . Има фанък да караш леко на дълъг път . Коткаш на 80-90 и спестяваш няколко литра . Ако прехода е 400-500км сметката е вярна . п.п. спиеането на скорост се прави на плавно каране , че така се трошат най - лесно скорости. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Има фанък да караш леко на дълъг път . Коткаш на 80-90 и спестяваш няколко литра . Ако прехода е 400-500км сметката е вярна .

Трудно и опасно е това :D ,може да заспиш и да излезеш от пътя,особено на магистрала,пък и ,ако навън не си я настъпиш...Аз лично си карам колата като дизелова,м/у 1500 и 2000 об.,и с плавно ускорение и ползване на моторна спирачка докарвам заводския разход на колата.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От доста време си задавам въпроси, карайки на висока предавка при ниски обороти, за дизел пиша, градско, по Цариградско шосе, примерно. 5- та на 80, 90 км/ч. Моят Сивик има на табло индикатор за икономично/ форсирано шофиране - 6 зелени/ червени диода, дясно/ ляво на оборотомера. Свикнах да ги гледам тях,трите, да слушам колата, а не спидометъра. Може да бъркам термини или изводи, извинения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дни карам Civic ЕК3 и понеже става дума за разход на гориво от както започнах да карам градско стрелката за горивото пада в реално време. Това според мен граничи с доста висок раход на гориво и мнения като 7-7.5 градско ми звучат като мит. Възможно ли е уреда да не отчита коректно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е в заплатите, не в цената на горивото!Лично аз си сложих газ за да се движа икономично при дълги преходи.И си карам на бенДзин като ми е кеф да настъпвам яко, което е рядкост.А и на газ си има бая сила vti-ката.А за качеството на горивото всички знаем.Ако има сила която да ни накара да не зареждаме 1 месец, ще видите колко бързо ще свалят цената на горивата!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1600 км, 283лв, около 108 л като ги взимам на 2,61 лв. бензина. По мои сметки животното изкара разход 6.77 л/100 км . Ако на някой му излиза другояче може да ми пише :)/>/> Маршрут:Пловдив -> Силистар (след Синеморец) -> Шабла -> Тюленово -> Варна -> Велико Търново -> Габрово -> Севлиево -> Троян -> Карлово -> Пловдив -> Кричим -> Осиково -> яз. Въча -> Пловдив + 100 км в ПловдивОтносно техники на каране: Само на магистрала карах с 160 на 5500-5600 оборота. По принцип съм учен от баща ми следното: на планинско независимо дали качваш или слизаш -> на 3-та и не бараш спирачка... Правил съм го с дизели, на които турбото на трета ги изкарваше и от 20 км/ч на наклон. И с тази съм качвал агресивно, но този път качвах на 4-та като оборотите бяха от 1600 до 2500 (и повече, но при спускане без газ) скоростта която се стараех да поддържам е от 60 до 70-80 км/ч, което знаете, че някои "бързаци" много ги нерви. На нормален път, какъвто както виждате рядко се среща по моя маршрут съм карал с максимум 120 км/ч, което при мен е на 4000 оборота. Държа да спомена, че на планинско почти не съм пипал спирачката, може би само при така наречените "обратни" завои които са много бавни.https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3307372778594&set=a.3303383118855.1073741825.1696313849&type=1&theaterНещо, което не съм виждал при никоя друга кола -> оборотомерът и скоростомерът ми се движат паралелно от 45км/ч до края, мога да си гледам оборотомера и да знам с каква скорост се движа :)/>/> Колата е с чип и два ремонта на глава, но от истински майстор, като втория път се смени главата с абсолютно същия модел д16а9, но от ЦРХ. Аз лично останах уникално изненадан и съм се надъхал да ходя до Германия с нея. ПАк повтарям, че карах като дядо на някои места, но как мислите? За кола 130 коня с кой знае колко умряли и колко съживени с чипа и с европейски бензин дали няма още по изродски разход да изкара? За мен лично 6,77л. на 100 км си е повече от екстра за тази колица. Направо забравям, че на градско като ме изнервят разни безобразни и се движи стрелката за бензина с оборотомера паралелно :)/>/> ама .... вече всеки път ще се сещам за.... -> 6,77 !!!/>/>!

Редактирано от madmaxxxx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеСлучват се и чудеса: разхода в софия (само градско) ми е от 6 л/100 км до 8 л/100 км този месец (при интерес ще постна и снимки по infoboard- 97-98 % точност) по маршрут: Дианабад-Военна рампа и обратно.Това се дължи на: 1. Няма голям трафик- преди 16.00 часа и след 23.00 часа; 2. Трябва да се изминават минимум 15-20 километра- за 5 километра до работата ми разхода е около 9 л/100 км до 10 л/100 км.Всички тези данни са установени и са напълно реални за личният ми автомобил. Ще добавя по-късно средният разход (градско + извънградско)...Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1600 км, 283лв, около 108 л като ги взимам на 2,61 лв. бензина. По мои сметки животното изкара разход 6.77 л/100 км . Ако на някой му излиза другояче може да ми пише Публикувано изображение/>/>

Маршрут:

Пловдив -> Силистар (след Синеморец) -> Шабла -> Тюленово -> Варна -> Велико Търново -> Габрово -> Севлиево -> Троян -> Карлово -> Пловдив -> Кричим -> Осиково -> яз. Въча -> Пловдив + 100 км в Пловдив

 

Относно техники на каране: Само на магистрала карах с 160 на 5500-5600 оборота. По принцип съм учен от баща ми следното: на планинско независимо дали качваш или слизаш -> на 3-та и не бараш спирачка... Правил съм го с дизели, на които турбото на трета ги изкарваше и от 20 км/ч на наклон. И с тази съм качвал агресивно, но този път качвах на 4-та като оборотите бяха от 1600 до 2500 (и повече, но при спускане без газ) скоростта която се стараех да поддържам е от 60 до 70-80 км/ч, което знаете, че някои "бързаци" много ги нерви. На нормален път, какъвто както виждате рядко се среща по моя маршрут съм карал с максимум 120 км/ч, което при мен е на 4000 оборота. Държа да спомена, че на планинско почти не съм пипал спирачката, може би само при така наречените "обратни" завои които са много бавни.

https://www.facebook...&type=1

Нещо, което не съм виждал при никоя друга кола -> оборотомерът и скоростомерът ми се движат паралелно от 45км/ч до края, мога да си гледам оборотомера и да знам с каква скорост се движа Публикувано изображение/>/>

Колата е с чип и два ремонта на глава, но от истински майстор, като втория път се смени главата с абсолютно същия модел д16а9, но от ЦРХ. Аз лично останах уникално изненадан и съм се надъхал да ходя до Германия с нея. ПАк повтарям, че карах като дядо на някои места, но как мислите? За кола 130 коня с кой знае колко умряли и колко съживени с чипа и с европейски бензин дали няма още по изродски разход да изкара? За мен лично 6,77л. на 100 км си е повече от екстра за тази колица. Направо забравям, че на градско като ме изнервят разни безобразни и се движи стрелката за бензина с оборотомера паралелно Публикувано изображение/>/> ама .... вече всеки път ще се сещам за.... -> 6,77 Публикувано изображение/>/>!

 

аз карам сивик 5 ген хечбек д16а8 с колектор 4-2-1 генерация ф 50 дросел на 58 мм олекотена е да 940 кг нямам хидравлика и климатик и с с скоростна кутия от д13 с фаинал 4.44 на 5 скорост с 100 км съм с 3200 оборота и извън гратско ми дава 6 при каране до 130 км гратско от 8 до мах 10 на 100 ония ден нямах грам бензин налях си 10 л 98 октан направих 16 гонки общо изминах 95 кл с малко извън гратско докато отидем на мястото за гонки и днеска отидох да заредя че ме хвана страх да не ми свърши бензина .Двигателя ми е след основен ремонт и съм мн доволен от разхода и от вървежа на д16а8
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ си купих 1.9 ТДИ и вече нямам проблеми и тънки сметки преди каране, нямам и лишаване от каране, просто карам даже и на поразия, понякога не го гася, ако става въпрос за 20-30 мин работа на място, не е проблем 300 грама на час, срещу литър и нещо за бензиновия двигател. Благодарна работа е турбодизеловия ДВГ

Не искам да се хваля, но тва ми е рекорда за моментен разход. За съжаление няма как да ви го докажа, но не ме и интересува карам си количката, продадох хондите и се родих.

 

Публикувано изображение

 

По живо и здраво момчета, няма да се срещаме вече във форума често. Но за 4 години от както съм тука срещах много истински хора и искам да им благодаря за подкрепата. Те знаят кои са :)

Редактирано от маймуната
  • Надолу 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта е по-евтина от дизела.7х1.30=9.1лв.5х2.70=13.50лв.Така че маймуната да не заблуждава аудиторията и да се моли да не се прецака турбото, помпата, дебитомера и смяната на ангренажа с ролките и т.н.!

Редактирано от darius
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АЗ си купих 1.9 ТДИ и вече нямам проблеми и тънки сметки преди каране, нямам и лишаване от каране, просто карам даже и на поразия, понякога не го гася, ако става въпрос за 20-30 мин работа на място, не е проблем 300 грама на час, срещу литър и нещо за бензиновия двигател.

Това е истина ако бензиновия двигател е голям или има някакъв проблем. Предполагам, че си взел нещо на ВАГ, та ето колко прави на място Октавия 1.8Т.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е за въпрос имаше сравнение на BMW M3 каращо на пистата след Toyota Prius, която се кара на ръба на силите си, BMW-то дава по-нисък разход

Този тест го гледах, и е напълно логично да е така, колкото и странно да е за някои хора! Имам пряко наблюдение по отношение на разхода на "М" мотор, но в състезателни условия. За вървенето си разхода е изненадващо оправдан! (на ендуранс Субару не може да смогне на зареждане със същите темпове, ако не използва хитрини с допълнителен резервоар - и на такава простотия станах свидетел) Ако обаче поставим "М"-ка с Приуса в условие на плавно каране в рамките на законова скорост, а не при каране на предела именно той ще бие по разход, което пак е нормално. Ако искаме повече икономия просто всичко трябва да се случва досадно плавно, много досадно плавно , без излишно убиване на натрупана енергия, и без бързото и натрупване също :D - потегляне, спиране, правилни похвати това да се случва, непрекъснато за това да се мисли, търпение и постоянство през целия път, което явно не ни е много в кръвта :)

Ако има сила която да ни накара да не зареждаме 1 месец, ще видите колко бързо ще свалят цената на горивата!

Няма :) (за съжаление). Обречени сме да не бойкотираме нищо, което е тъжно смешно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива снимки с 2.7 разход колко съм ги гледал и аз си нямаш идея.Само дето като дойде време за ремонт се почва "Абе защо си продадох японеца за този немски/френски кошник ?!".Последният път приятелче с Рено Меган 2005г. след 7-8 месеца хвалене на невероятният му разход от 5/100 градско придружен със снимки и подигравки , осъмна на Хемус с дупка в блока.Така , че както е написал колегата над мен , карай си и стискай палци да не се счупи нещо , че Хондата ще ти се види песен в сравнение на "консумативите" при VAG.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дупки в бронята Публикувано изображение ако не за друго поне за икономия стават Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газта е по-евтина от дизела.7х1.30=9.1лв.5х2.70=13.50лв.Така че маймуната да не заблуждава аудиторията и да се моли да не се прецака турбото, помпата, дебитомера и смяната на ангренажа с ролките и т.н.!

Карам 90 коня дизела помпите им няма НИЩО. дебитомера ми е от евтиния не е Пиерсбург, ремаци и ролки 285 лева сменят се на 60 хиляди километра. Турбината ми е най малката, с НЕпроменлива геометрия, пък и не съм казал, че на дизел е най-най евтино. просто ми е удобно щото имам тонове нафта и си карам без да мисля, а ти ?
  • Надолу 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по-рано знаех че така ще стане. Абе момчета МНОГО сте далече от мисълта че малолитражните ви японски двигателченца с изцедени коне изобщо не са най-здравото, най-безпроблемното нещо на света в голяма грешка сте. На мен ми писна да давам 4 години пари за тъпите хонди все се чупят все нещо им има и едната в надин д16ката д 15ката без пари я дадох на 1 момче и са радвам че се отървах. Аре Точно дариус да не ми пише за кво да се моля и кво да си стискам за късмет :D щото явно той не е карал дизел никога чул е от форумите и от комшиите че ремаците и ролките милиарди трилиони левове стрували, и турбината разбираш ли е вечна, ми консуматив е мн ясно че иска смяна от време на времеПишете ми на лс за условията по изтриване на акаунт

  • Надолу 10

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хонда никога не е била за теб. Жалко за изгубените ти години, през които е можело да се движиш с безпроблемен дизел хем евтино, хем беземоционално. Успех! :)

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И сега се почна хранилката ... Един си е намерил нафта с тонове и е сменил марката , сега го нахранихте - еми щом си го кефи :) Вагаджийките не са толкова трошливи . Просто си е различен тип кола . Един го кефят обороти и колата да е лагерница , друг иска комфорт и спокойно пътуване , макар и от кола нисък клас . Аз лично в повечето вагаджийки се возя като ония генерала в Такси , просто си ме е страх . Не обичам кола да ме люля и седалката да е като футьоила в хола ... За капак и колата да ми трака и да не може да отлепи след 1ва - не мерси .От друга страна маса народ не могат да се возят при мен - твърдо била возила , нервна била колата , шумна , седалката е твърда / а тя си е серийната на 5та хеч / ... Просто различен вкус .Вече според типа кола си има минуси и потдръжка . Всеки си решава .И да не съм офф - с леко каране , не от към скорост , а просто по - плавно , на отиване към Търново англичанката ми се добра до Севлиевското Еко и там на 12 бара на колонката изключи на 18лв за 220км ... Това прави 6.2 газ . А след " гара Яна " си пуснах климатика и поради факта , че жена ми няма право да носи колан не съм вдигал над 120 км/ч . Колата е д14а2 . На връщане климатика на 3 постоянно , на там беше на 2ра степен и - 7.2 газ . 5тата ми хеч , ако устискам да я карам така леко дава с около 0,5литра газ отгоре макс , ама няма клима и по жегите се придвижвам с англичанката :) Та за разхода - винаги си проверявайте налягане с гумите вечерта преди пътуване , докато пълните резервоара . Оказва влияние . Също така колата трябва да е изправна и да се кара плавно . Като си е на 5та и подаваш леко гас / галене на педала / и колата си показва с колко и е най - готино да се движи като скорост . Също така с климатик е по - икономично , отколкото със свален прозорец , но трябва да се пусне навреме , не като стане жега . И още един куп неща , ама са индивидуални за всяка кола . Аз лично на място рядко тръгвам , ако стрелката не е в работната зона и така ми дава най - малко разход . Също така , преди да е загряла качествено не я настъпвам .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност си отлепя имам всичките 210 нютон метра на 1800 оборота срещу 130 на 5000 оборота при д15 а същите д15ки ги издърпвам доволно. Все пак е турбо двигателчето ако го нямаше турбото да, няма да отлепя.Искам да попитам хората които ме нахраниха, биха ли карали бензинова кола ако имат на склад тонове дизелово гориво? Не става въпрос за марки, а за вид гориво.Искам да попитам и хората който съм толерирал толкова години, дариус, памо Мкила и съм останал с добри впечатления за тях може ли да им е некоректно и сектанско отношението към човек, неубидил с нищо никога нито 1 член от този форум за толкова много години, само защото съм сменил марката, без да съм убиждал Хонда в тази или в която и да е тема нито сега, нито в миналото? Чувствам се убиден, и искам само да ме разберете, че никога няма да съм в контра на някой член от форума, дори и при обидно отношение ще гледам да изгладя всичко с добър тон. Бих казал, че мога да съм приятел със всеки 1 от вас да си говорим за Хонди и за всичко свърано със живота на маса по цели вечери, аз съм отворен човек, уважаващ японското автомобилостроене, няма мисъл друга като на японеца, слагам си главата в торбата. Недейте така да щракате негативизъм, минуси и лошо отношение. Наистина нямам автомобил Хонда в момента, но означава ли, че не мога да пиша в единствения форум, който уважавам. Няма да пиша предизвикателно, не съм искал да прозвучи като заяждане просто качих снимката да видите, че и германеца е направил нещичко, да нямащо нищо общо като автомобил с Хонда, но беше по темата малко или много все пак. Исках да споделя мнение, исках и да съобщя, че вече ги няма Хондичките, имам приятели тука които не знаят за това и т.н. и т.н. Моля да бъда извинен за дългия пост, но държах да стане ясно, че искам да си останем в добри отношения, защото приятелствата са по ценни от автомобила който караш, наистина мъчно ми става от такова отношение.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е за намаляне на разхода на гориво.Дискутирали сме десетки пъти.Плавно каране,без излишни ускорявания и резки спирания.Светне ли червено пускай газта.Стръмен наклон на предавка без газ, по-слаб наклон на свободна.Използване на газ или метан!Маймуната да ме прощава, ако сме го обидили, но тук е ХОНДА форум.Сектанти сме и толкоз.Дизела определено не е по моя вкус.Темата все пак е за намаляне на разхода на гориво.Пък ти ще си спомниш, като влезнеш в ремонти, дано не е късмет!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз слизам от голф и голф шегите никога не съм ги разбирал ама ето , че има нещо.п.п. мънки освен че си попаднал на кофти хонда на два пъти... друго не стана ясно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак да не забравяме че хонда имат дизел който е двигател на годината 2.2 цдти :) Иначе по старият модел е 2.0 тди във англичанка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега разхода ще го намалиш значително ако прескочиш и заредиш в съседна Гърция примерно. Ще ти падне поне с 2 литра разхода отколкото БГ бозата ....и мошениците.Онзи ден колега не можа да изкара с 28 литра заредени на изхода на Лукойл в Бургас до Варна !!! Спрял да зареди малко след Обзор !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам съвет на какво може да се дължи повишаването на разхода на газ при мен :) Колата е 6-та генерация сивик D14A3.Карам я малко повече от 2 години.Преди ми гореше 6/100 газ (миналото лято) на извънградско, а сега 7/100 газ.Гумите са същите,масло съм сменил наскоро,въздушен филтър (преди 2 000км),реглаж на клапаните минах,пътувам по едни и същи маршрути и не настъпвам повече от преди,а разхода ми е по-висок.На какво може да се дължи? :) Благодаря предварително :honda:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

колега Капанеца_865,

Като лаик в тази област ще ти изброя няколко причини, които ми хрумнаха в момента без да мисля...

1. Свещи, кабели, капачка+палец- това са елементи, които се износват и с течение на времето променят/повишават разхода на автомобила;

2. Шофирането с постоянно включени светлини- определено този факт повишава разхода с 0,4-0,5 л/100 км (отчетено при мен с около 98 % точност);

3. Налагането в гумите- по- ниското налягане дори с 0,1 атмосфера от това, с което си шофирал преди време повишава разхода (все още не съм изследвал с колко точно- предполагам, че е до 0,3-0,5 л/100 км);

4. Въздушен филтър- с всеки изминал ден той си повишава съпротивлението, и постъпващия въздух е с все по- малък дебит (за постигане на по- предишен вървеж се натиска повечко педала на газта), а и качествата на различните филтри са съответно различни;

5. В твоя случай е възможно газта да е с различно качество;

6. Възможен теч (незабележим) в системата на газовата инсталация- не трябва да се изключва и тази възможност.

7. Компютъра на твоят автомобил си е натрупал целогодишен режим на "подаване на количество гориво за изгаряне"- хубаво е да се "нулира" компа преди всяко лято и всяка зима- поне така съм чувал... а както ползваш и газова инсталация- сигурно това е задължително.

8. Невярна информация от Ламбда- сондата за процеса и продуктите на горене в двигателя- и от тук подаване на невярна информация към компа- и от тук грешни "режими на изгаряне/подаване на гориво" в двигателя.

9. Промяна (повишаване) на теглото на автомобила- като например дали резервоара ти е пълен или празен, и всякакъв друг багаж...

 

Друго не се сещам на този етап...

П.С. Моля ако някъде бъркам- да ме поправите- ще изтрия невярната информация- Глупостите, за което Благодаря.

 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам моя случай е 1,7 или 8 :) Оставял съм колата 2 седмици без да я карам и не намирам разлика в количеството на газта.Теглото е същото на автомобила.Това за газта е много вярно,че и от нея зависи,но навсякъде да се е влошила газта не ми се вярва,защото съм сменял и бензиностанции :) Как се нулира компютъра? Става въпрос за изчистване на грешки ли? Благодаря за отделеното време :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Регулирай клапаните, смени газовите филтри, профилактика на изпарителя.Ако не стане действай по точка 1.За 7 и 8 не ми е ясно!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги въпросът ми за разхода е някои знае ли кога колата гори повече с спиид контрола или без него? И да ви попитам как ви се струва разхода на двигател F23Z5 (2.3 155кс)извън градско ми дава близо 11,5-12 с климатика това е на газ (с газов инжекцион ) при скорост 110-120.На мен ми се струва че е много защото по каталог я дават 7-8 на бензин и затова търся и вашето мнение.Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една снимка за колегата с 1.9TDI.Както се вижда от неговата снимка колата се движи някъде по наклон и изключена от скорост защото оборотомера е забил в зоната на празен ход.

Моята съм я правил на път от Пирдоп за Пловдив и разхода, който се вижда на нея се задържа в продължение на около 50 минути.

 

Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...