Jump to content
waterwet

виене на лагер на главина, но не и с алуминиеви джанти

Recommended Posts

Здравейте,давайте хипотези, че аз нямам обяснение!В продължение на 2 седмици се чуваше виене и през последните 4 дни установих, че вие лагер на главина на задно ляво колело. До вчера виенето се чуваше отчетливо (когато не е прекалено шумно) като колата беше със стоманени джанти и зимно гуми (предни - нови, задни - на 1 година (зима)). От вчера колата е с оригиналните алуминиеви джанти и летни гуми и.... няма и помен от виенето на лагера.Днес бях на реглаж на преден мост и всичко е наред - таксуваха ми го като преглед.Аз лично нямам обяснение - повдигам темата, защото допускам, че лагера като се е обадил веднъж значи пак ще "си покаже рогата", но ми е необходимо мнение на хора с опит за да си изградя свое по въпроса.Касае се за Акорд 99 гоd., F18B2, sedan.Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кви хипотези кви 5лв,виела ти е зимната гума кво толкова има да се чудиш :dry:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен с MIYAMOTO и мен ми вият двете задни гуми и си мислех че са лагери но не са :)И една забележка, след като има раздел за Акорд, защо не си пусна темата там, или така е по лесно, те модовете ще я преместят, нали?!? Не ми отговаряй....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Като цяло зимните гуми са по-шумни, а някои "по-снежни" шарки още повече....Навремето със Сивика един "майстор" ми обясняваше как трябвало да сменям лагери, главини и незнам още какво, защото ми виеше нещо отзад.... А гумите си бяха зле и няколко дни по-късно минавам през една гумаджийница да питам за цени, гуми и тн и оня както я погледна колата и без изобщо да я вдига ми разправя "Момче не ти ли вият гумите ? Неравномерно износени са...." Та така...

Редактирано от ogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гуми!И аз съм имал подобни случай има някой който вият много зловещоПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.. и с извинение за неточността ми!Та, днес се установи, че с алуминиеви джанти и летни гуми, лагера започва да се чува над 120 км/ч, докато със стоманени и зимни гуми след 50-60 км/ч. Незнам причината, но с оригиналните джанти лагера се "обажда" при 2 пъти по-висока скорост.Ако има съфорумци с опит и инфо за марка качествена задна лагер-главина моля да даде инфо, стига да е различно от наличната във форума! Имам предвид, че прочетох повечето теми и отчетох, че като съотношение цена/качество най-добрия компромис е SNR с лагер NTN (какъвто е оригиналния).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NTN,ама след това да не се окаже,че и новия вие ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като почне да вие при 40-50 тогава го сменяй.За лагера няма значение дали е с летни или зимни гуми колата.По скоро гумите вият.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за инфото.Точно сега направих тест след смяна на главина (оригинално "куче"), купена от морга и по магистрала "Люлин" при 130-140 км/ч няма никакъв шум. А в свалената главина лагера (този, който е отпред, откъм спирачния диск имаше луфт - незначителен, но го има, докато този в закупената главина нямаше никакъв луфт.. MIYAMOTO - последния ти пост е многозначен, би ли помогнал с извод, че ми е трудно да си го тълкувам - NTN ли са некачествени и/или тези предлагани на бг пазара не са оригинални (т.е. само името им е NTN)?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извода от мнението на Miyamoto е да не купиш лагер и след като го смениш да продължи да вие, защото проблема не е бил в лагера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И все пак ако се наложи да сменяш лагера внимавай какъв NTN слагаш ! Има поне два даже май три вида - кой е качествен божа работа . Да кажат тея които имат опит.Пък за виенето като почне да го чуваш и при ниска скорост т.е. още като потеглиш и до 50 км се увеличава виенето сменяй веднага !Понякога се чуват да вият без да има какъвто и да било луфт, а като го извадиш въпросния лагер се чудиш как не се раздробил на парченца и естествено е останал сухичък. Просто се чува едно виене или леко стържене ама говоря за ясно отчетлив шум не лекичко да се дочува .Един приятел наскоро се наложи да го сменя и се чудеше доста , та като го извади лагера беше в ужасно състояние.;)/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wyvern,определено след смяната, шумът изчезна, което ме навежда на мнение, че причината е в лагера, който имаше луфт. А тази главина, която сложих я купих, защото спирачния диск монтиран на нея беше ръждясал, но нямаше никакъв ръб (не, че има пряко отношение, но поне беше някаква субективна информация, че може да яде Асан баница), като момчето от моргата освен главината ми даде с нея и диска, капачката и гайката, а и най-важното е, че си я демонтирах сам. За момента спря дразнещото шумолене в купето. А сега се чудя каква марка главина да избера. След поста на iso_eu стана още едно мнение с резерви за NTN. Май ще поръчвам от британския ебай, поне е по-евтино, че тука ме понаплашха от много места вкл. и във форума, относно произхода на резервните части.Исо, звука не бих го определил чак като виене, а един монотонен шум, който ми късаше нервите. Смяната я предприех не от съображения за сигурност (не, че не го имам предвид), ами защото е много дразнещ шума, чува се в купето все едно идва от всички страни. Даже в един момент преди седмица си мислех да свалям скоростната кутия, така се разпространяваше звука в купето, че си мислех за лагер на първичен вал, добре, че времето беше лошо, та си спестих това упражнение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

NTN за ЦРВ вървят от 50 тина лева до към 110 лева ама преден без АБС пластина, сега явно различните лагери са правени за различни пазари ама ходи им разбери на означенията еле пък дали са истински. Публикувано изображение/>/>/> да не говорим кой с каква хлабина - точност е произведен Публикувано изображение/>/>.

 

Не че транспорта от Япония е супер легален до БГ т.е. не е скъп , но NTN също се опаковат от SNR ли бяха , абе европейска работа. Инъче на всичките пише Japan. Публикувано изображение/>/>

 

SKF за 120-140 лв също слагат вътре NTN.

В средния ценови диапазон от 80 -тина лева буквите и цфрите върху лагера отговаряха на 100 процента на оригиналния Хондов лагер ако това те успокоява.

Аверчето сложи от най-евтините за сега 5000 км никакъв проблем - може и да излязат читави.

 

Точно така ръмжеше ще кажеш че нещо много сериозно се разваля, а то се оказа лагер главина Публикувано изображение/>/> т.е. нищо общо с виене по скоро триене на метал в метал.

Лагерите бяха абсолютно сухи , единия даже беше с напукан корпус, и при качване на бордюр се чуваше едно отчетливо щракане - това предни лагери.

 

пп Не се впрягай много българските дупки не правят разлика от европейски или японски производител си купуваш частите Публикувано изображение/>

На времето имах Опел Сенатор та исках да сменям с "Оригинални за първично вграждане " лагери на диференцияла но цената излезе колкото половин 5 годишна кола. Щото нещо странно пееше. но бързо мим мина мерака и като стана на 7 години си намери нов собственик , Сенатора все още го кара Новия собственик Публикувано изображение/> без проблем. Но човека видял че дифа има закачен камертон който се е разхлабил и затова издавал странен шум. Публикувано изображение/>

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А в свалената главина лагера (този, който е отпред, откъм спирачния диск имаше луфт - незначителен, но го има, докато този в закупената главина нямаше никакъв луфт.. ...

Лагерът е един - как ги установяваш тия луфтове е силно интересно. ;)/>Няма смисъл да купуваш друга главина, след като си решил проблема. От двете страни на лагера има вътрешни гривни - надявам се сложеният е бил с неговите гривни, че "специалистите" ги мързи да вадят вътрешната и ги продават така.А за железните и алуминиевите джанти звука, който се чува при някаква неизправност е различен и всеки знае какъв е шума от зимни гуми, но не от всички - нали Миямото?:D/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лагерът е един - да, този от външната страна (от страната на спирачния диск), а от вътрешната страна има още една черупка, която е с периферия и тя също контактува със сачми, поради което написах два. Ами като понатиснеш единия на едната главина и той не "играе", а този на другата главина (свалената) има някакво движение на вътрешната чеупка (нямам предвид да се върти) отчитам разлика в състоянието на двата лагера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма два лагера колега,останала ти е черупката от лагера върху оста.Често се случва при положение,че лагера е двуредов съчмен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към автора - няма вариант да разбереш при демонтирана главина кой лагер има луфт и кой няма, защото вътрешните гривни ги държи една пластмаса, която пази от прах и изхвърляне на грес, но както си прецениш. ;)/>

Редактирано от Triple X

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На оста не е останало нищо, цялата главина ведно със спирачния диск излезе от оста. Единственият проблем (поне при мен) беше развиването на гайката и развиването на болтовете фиксиращи спирачния диск върху главината. Поради липса на ударна отвертка си избрах най-голямата и евтина кръстата такава и със "съветника" пата-кюта и се Олабиха болтовете, впоследствие се развиха. За всичко друго относно вадене и слагане на лагер-главина литол-24 не даде шанс за проблеми. Известна разлика имаше между вътрешните черупки от външната страна на лагерите. На този, който свалих (виещия) вътрешната черупка (тази от външната страна, откъм спирачния диск) беше по-хлабава, докато на тази главина, която купих от моргата същата черупка си беше стегната - това имам предвид. Установява се лесно със сравнение между двете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...