Jump to content
skocew

Табло ACCORD 5 gen да го направим да свети по-добре от оригинала..

Recommended Posts

След като се сдобих с този автомобил доста ме подразни осветлението на контролните прибори, че свети жълто и в тъмното едва се вижда, както и факта че стрелките не светят (това предстои да го оправя все още) и реших един прекрасен ден да го оправя. Разглобяването не беше проблем следвах схемите из нета за свалянето. След като вече беше в ръцете ми

 

Публикувано изображение

 

 

 

Публикувано изображение

 

 

на съставните си части забелязах че оригиналните плаки имат жълта боя на гърба си и се опитах да я премахна с няколко вида разредители и препарати и не успях. Затова предприех по-груби мерки, но внимателно и премахнах боята с финна шкурка до бяло на местата където исках да се осветява, включително и малките уреди. При тях е малко по-сложно защото плаките са залепени върху прозрачни пластмасови основи, но внимателното разлепване от тях и леко изкривяване около оста на уредчето е възможно да се затърка оригиналната жълта боя и след това отново да се залепят с прозрачно двойно залепващо тиксо, което ги фиксира на оригиналното им място.

 

Ето как изглеждат големите уреди след премахването на жълтата боя до бяло.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

След това закупих диодна лента и избрах местата, които искам да осветя и на тройки диоди ги сложих по осмотрение където ще осветяват приблизително равномерно плаките.

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

И след сглобяването на цялото табло обратно се получи този ефект.

 

Публикувано изображение

 

за сравнение качвам снимка и на неосветено табло снимано е през деня в светло и ясно време

 

Публикувано изображение

 

Това е приятели надявам се да съм бил полезен.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Браво колега,драсни некой ред как си го разглобил.Няма ли да стане и без шкурене само със светодиодна лента?

Редактирано от велизар

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,драсни некой ред как си го разглобил.Няма ли да стане и без шкурене само със светодиодна лента?

Разглобяването става лесно като се премахва първо лайсната която е на 2 болта в горната си част и от долу със свален до минимум регулируем волан по височина са на 2 щипки. Нямам снимки за да покажа но тук из форума е обяснено добре има и схеми и снимки, затова и аз не съм снимал тази част от операцията. След като извадиш таблото в теб болтчета за премахването на стъклото няма нужно е само да се изключи крушката с кабел която е свързана с горните светлини за осветяването на стрелките и много на брой щипки. Всеки прибор се държи с по 3 болта които са хем електрическа връзка към задния кабел хем механично закрепване на приборчето към таблото. Мноого важно е да не сменяваш местата на болтовете защото са с различни дължини за всеки прибор. Едните са по-дълги другите по-къси. От там нататък нещата са както ги описах. Ако не премахваш жълтата боя таблото ще свети по-добре от оригиналните 4 крушки но пак ще остане този досаден жълт цвят и според мен ефекта ще е по-скоро да спреш да сменяваш крушки от колкото визуално да има подобрение. Опитай нищо не пречи ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ти е страхотна, евала. Мисля лятото, като имам повече време да се захвана и да направя няколко подобрения по моя акордеон и това ще е едно от тях. А самия волтаж на осветлението на таблото колко е? Директно 12 волта? А диодите на колко волта са ти?Исках малко извън темата да попитам дали като се разглоби таблото е лесно манипулирането на километража(одометъра)? Имам абсолютно същия акорд (CE7) от ноември месец и още тогава сериозно обмислях да върна километража на нулички, да си ми показва само аз колко съм карал колата, щото не искам да гледам 140-те хиляди километра на италианеца, дето я е карал преди мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата ти е страхотна, евала. Мисля лятото, като имам повече време да се захвана и да направя няколко подобрения по моя акордеон и това ще е едно от тях. А самия волтаж на осветлението на таблото колко е? Директно 12 волта? А диодите на колко волта са ти?Исках малко извън темата да попитам дали като се разглоби таблото е лесно манипулирането на километража(одометъра)? Имам абсолютно същия акорд (CE7) от ноември месец и още тогава сериозно обмислях да върна километража на нулички, да си ми показва само аз колко съм карал колата, щото не искам да гледам 140-те хиляди километра на италианеца, дето я е карал преди мен.

Не е особенно трудно да се променят километрите, но не е и детска игра! Все пак километрите ти може би не са 140 или поне така ти се иска. моята е на 200 и се вижда но не и пречат. Диодните ленти са на 12V и ги захранвам директно от оригиналните фасунки на таблото като ползвах само парче кабел и парче от печатна платка която да оформя като крушка просто да контактува във фасунгата. Важно е да се спази поляритета на диодната лента, не че ще изгори ако я обърнеш, но няма да свети. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, за километрите, просто искам да ми показва колко съм я карал аз, ясно е, че може и да е въртян километража преди да я взема. Даже вероятно е, защото съм чувал че когато километража е манипулиран, се случва някои от цифрите да не са в перфектна линия с други и в момента и при мен е така, така че едва ли е на 140 000км.Мерси за информацията за диодите. Знам, че е важно да се вържат правилно + и - , но понеже нямам опит специално с диодните ленти, които все пак не са предназначени за автомобили, не знам по принцип на какъв волтаж се предлагат, но има логика да е на 12V, като се замисля. Аз вече разглобявах таблото ей така, само за проба, но видях бая зор с единия от двата винта, които първо се развиват. Странни са някакви, с нацепена резба. Като сглобявам таблото няма да го завинтвам с оригиналните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре!Поздравления!Чакаме снимки и на тъмно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

колега може ли да сложиш снимки и на тъмно защото се чудя между бяло или червено, бяло съм виждал на митсубиши галант и е много добре но на него всичко му свети бяло Публикувано изображениеинъче е станало добре и ми си вижда не е чак толкова трудно

Редактирано от pantany

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимка на тъмно как изглежда

Публикувано изображение

 

 

Макар че на снимка не може да се види точно как изглежда наистина.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимка на тъмно как изглежда

Публикувано изображение

 

 

Макар че на снимка не може да се види точно как изглежда наистина.

 

Какъв е този километраж?Само деветки нещо :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kакъв е този километраж?Само деветки нещо :Dstyle="font-size: 9pt;">

Така се случи като снимах тъкмо прехвърлях към 200 и го снимах :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много благодаря колега изглежда доста по добре от заводското Публикувано изображение

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и при мен как стана заложих на червеното

post-18343-0-71232700-1366795324.jpg

post-18343-0-15358500-1366795341.jpg

Редактирано от pantany

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и при мен как стана заложих на червеното

Браво колега !!! И аз ще направя моятя така !!! Благодаря ти за идеятя !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, само на мен ли ми прави впечатление, че е леко неравномерно осветено, лявата част е малко по-силна, но стрелките да светят е най-важното. Аз правих нещо подобно преди години, но със плазмени циферблати и смених изцяло стрелките със светещи и тогава вече се получи завършен вид. При мен е така:

- Преди;

Публикувано изображение

- След. (Нямам хубава снимка след интервенцията, но дори и на това качество се вижда)

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е плазмата си е плазма ! яка работа !

Колеги, само на мен ли ми прави впечатление, че е леко неравномерно осветено, лявата част е малко по-силна, но стрелките да светят е най-важното. Аз правих нещо подобно преди години, но със плазмени циферблати и смених изцяло стрелките със светещи и тогава вече се получи завършен вид. При мен е така:

- Преди;

Публикувано изображение

- След. (Нямам хубава снимка след интервенцията, но дори и на това качество се вижда)

Публикувано изображение

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето при мен смених всички крушки с диодни, а отгоре осветих предната част с 2 диодни ленти, цвета се сменя с копче има 2 цвята и в едната позиция светят само циферблатите без осветление отпред

не може да качвам снимки Публикувано изображение нямам правомощия Публикувано изображение ето ви линк да разгледате , щото тука съм ..... без правомощия в сайта Публикувано изображение , по таблото има доста развитие, намазах стрелките и бялото на циферблата с фосфорна боя, с флуоресцентна боя, стрелките са в електиково зелено фосфорисцирани с фосфорисциращ лак , скоро мисля да правя и нови промени Публикувано изображение

http://www.album.bg/...9357564/168076/

 

а това е клип сниман с телефон за което се извинявам много е некачествен но пък горе долу се вижда за какво говоря

Редактирано от makarov_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, хубава тема е била ... и аз минах през същото, но така и не успях да направя осветяването на "дневния" километраж, да е по-добро и да се вижда нощно време ... баси, като се замисля, на саксото ми се виждаше по-добре дневния километраж при пуснати светлини ... сега някак си не ми се занимава, но ме дразни ... да видим кога ли ще се занимая отново с таблото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...