Jump to content
nikolasko

смяна масло скоростна кутия ръчна CR-V 2,2 ictdi

Recommended Posts

ЗдравейтеОт скоро има Хонда CR-V. засега съм много доволен. Имам следния проблем. Колата си я обслужих сам. Масла филтри-както си му е реда. Само неможах да сменя маслото в скоростната кутя. Просто не намерих пробката за наливане на маслото. Намерих само за източването. Някои ако знае къде е - да подскаже.Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробката за наливане е от горната страна на кутията,представлява четириграм.Погледни между акумулатора и въздушния филтър надолу към кутията и ще я видиш ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сваля се акумулатора, ще ти е по-удобно и по-лесно ще налееш маслото.Кутията на въздушния филтър също пречи малко, можеш и нея да я махнеш, особенно ако си решил да сменяваш и нафтовия филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за инфото. Но ако пробката е отгорната страна за наливане то къде е тогава пробката за проверка на нивото.Надявам се несъм много нахален с въпросите :)Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма контролна пробка за да видип колко е нивото,наливаш колкото пише в менюала

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е съвсем вярно, че на скростната кутия няма контролна пробка за контрол на нивото на маслото.

 

Ето какво показва точната сервизна информация за ръчна скоростна кутия за I-CTDI двигателя.

 

Публикувано изображение

 

и

 

Публикувано изображение

 

П.С. Едно уточнение ! Обърнете особено внимание при намирането на показаният болт на контролната пробка. Съшествува вероятност ако не бъде намерен точно той, по погрешка да бъде развит накой от наподобяващите на него и изпълняващи фиксаторни функции. Разположението му е специфично върху скорстната кутия, просто трябва малко повече да се внимава. Ако сте го открили при наливането на новото масло след достигането на необходимото ниво от него протича леко масло. Завивате без много, много да се заигравате със стягането на дренажния болт, след което стягате леко четириграма на горната пробка и сте готови.

Редактирано от Olmy
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти още снимки:

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олми,я дай пак да уточним....показаната пробка е за установяване на СЪСТОЯНИЕТО,а не на НИВОТО,нали правиш разлика????Ако на тази кутия наливаш докато протече масло от пробката доста ама доста килца над необходимото ще ти е необходимо ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MIYAMOTO, махни го това ,ама виж разликата в количеството / литрите/ на маслото от снимката на колегата и тази първата която съм дал аз.Голямо разминаване от 200-300 мл. - ама кое е вярно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

MIYAMOTO Не съм го измислил аз, че да се уточняваме. Поста ми не е за заяждане. Просто чета какво е писал Производителя в случая Уважаваната от нас марка HONDA в т. 11 на втората снимка взета от сервизното ръководство "HONDAESM", а именно:

 

Refill the transmission fluid from the oil filler plug hole of transmission, and until the transmission fluid overflows from the oil check bolt hole.

 

А че се използва и за установяване на състоянието си прав, затова съм дал и първата снимка и съм го оградил с червено.

 

Пак казвам поста ми не е да се заяждам, а за да помогна. Ти си категоричен, че няма пробка, японеца в ръководството пише че има. В случая аз чета и цитирам. Поправи ме пак ако греша.

 

П.С. Еmicha1 снимките които си постнал на прима виста ми се струват, че са за бензиновата версия. Но за да не греша нека и MIYAMOTO се изкаже.

 

Поздрави и нека си помагаме, а не да се заяждаме.

 

П.С. 2

 

По казанато от MIYAMOTO, че ако на тази кутия се налива докато протече масло от пробката, доста ама доста килца над необходимото ще е необходимо мога само да кажа, че на три такива кутии по описаният в ръководството начин съм сменил маслото и е поело точно колкото си е писано.

Редактирано от Olmy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм далеч от заяждане,никога до сега не съм наливал до като протече от тази пробката,а винаги следвам менюала с точно оказаните количества(2,5л в случая).Тази пробка е доста на високо и трябва да напълниш цялата кутия за да протече от там :blink:/> Да не бъркаш кутиите???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне на мен доколкото ми е известно на двигателите с код CN1 и CN2 се монтират едни и същи кутии. Количеството масло необходимо при смяна го дават, че е 2,2 л. /при напълно празна кутия вече го дават 2,5 л./ Ако има разминаване в кутиите при някои модификации вече незнам. Пак казвам процедурата не е сложна, но всеки си решава дали е готов сам да я извърши или да се довери на сервиз и монтьор с опит.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.С. Еmicha1 снимките които си постнал на прима виста ми се струват, че са за бензиновата версия. Но за да не греша нека и MIYAMOTO се изкаже

Мисля ,че са точно за бензиновата версия, ама това дали има значение?6 скоростната кутия, не е ли еднаква, с тази при дизеловата версия?Лятото сменявах това масло-в Юбико ми наляха 2,2л..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Олми е прав,сега като се зарових в менюала видях,че точно такава е процедурата.Винаги съм знаел точните количества и за това не ми е било необходимо да търся контролна пробка.Ето,че и аз научих нещо ново ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеДнес смених маслото в скоростната кутия.Искам да благодаря на всички които ми помогнаха с така ценнат информация и най- вече на OLMY.Скоростната кутия има контролна пробка и се намира на мястото посочено в схемите. Може да се познае лесно защото е единственото болче за ключ 10 и има дифтунга (логично).Точна на 2,5 литра протече масло от нея.Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли снимка от къде се налива маслото на ръчните скорости?

Днес отидох за смяна. Смениха на диференциала, а на скоростите не откриха от къде се пълни кутията и се отказаха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са я открили, защото се сваля въздушния филтър ( цялата кутия)  , а за по-удобно и акумулатора, барабар със стойката му.

Иначе на долната схема , от пробка №-19

477220677_.thumb.gif.70971534a7b695471f2ed9ef10a49beb.gif

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията на филтъра на какво се държи?

Сам си сменях въздушния филтър и по ръководство опитах да сваля цялата кутия - охлабих скобата на маркуча към турбото и го извадих, разкачих буксата на дебитомера, развих болта отпред, който държи кутията, изкарах маркуча за входящия въздух към кутията.

По ръководство кутията просто трябва вече да се изкара, но тя само леко поддава (достатъчно да се изкара и смени самия филтър) и не излиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@wwalker на тампони е с дърпане да излезе от тях. През номер 17 става най бързо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, както каза Фена, издърпваш я нагоре.

И внимавай с гофрето от филтъра към турбото, защото може да се сцепи, че после ще търсиш ново, а цената е висока.

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този болт 22 на прикачената схема също ли държи кутията?

B__0100.gif

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не №-18 я държи -  естествено ако не са забравили да го сложат, при предишна смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарение на насоките тук днес го сменихме с майстора. Направих реална снимка къде е пробката за наливане. Маха се само акумулатора и стойката му. Кутията на филтъра не пречи. Развихме само за източване и наливане. Двете са имбусни с четиристен. Оставих го да се изтече половин час, преди да стегна пробката и налея. Налях както е по каталог 2.5л масло на Хонда за ръчни скорости, бистро и течно като вода. Не трябваше ли да се напълни до горе с това количество, че не съм развивал контролна пробка, а не протече от пробката за наливане?

IMG_20181226_114139[1].jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Позволявам си да попитам тук, за да не отварям нова тема. Въпросът ми е: Задължително ли се сменят дифтунгите при смяна маслата на скоростната кутия и диференциала и, от къде бих могъл да ги закупя? По инструкциите навсякъде пише - нови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навсякъде кадето има да продават авточасти и масла имат, само да знаеш размера.Оригиналните са доста дебели и масивни не съм ги сменял  поради този факт ,иначе ако намериш такива може би в Бултрако.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, CARPERA написа:

Навсякъде кадето има да продават авточасти и масла имат, само да знаеш размера.Оригиналните са доста дебели и масивни не съм ги сменял  поради този факт ,иначе ако намериш такива може би в Бултрако.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да повдигна малко темата.Имам няколко въпроса:При втора и трета генерация нещата идентични ли са при смяна на масло на кутията,става въпрос за дизел?Нужно ли е махане на кората под двигателя за да източа старото масло и къде точно се намира пробката за източване?И двете пробки ли са четириграм и става ли квадрата на гедоре 1/2?Може ли маслото да се смени в гараж с канал или е нужен подемник?Извинявам се ако въпросите ми са повтарящи,но гледах схемите обаче на място нещо не мога да се оправя,по специално с пробката за източване,тази за наливане разбрах,че ще се покаже,като махна акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кората може да не се сваля. Аз махнах рапидките и я дръпнах надолу от единия край, колкото да има достъп до пробката за източване, която е единствената там с имбусен с четиристен, както и тази отгоре за наливане. Така че не можеш да я сбъркаш. Смяната става на канал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи трябва да се разкачи поне от лявата страна,както и двете щипки(копчета)на подкалника.Щом и долната е четиристен ще я намеря ясно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам ако не е нахално маслото за скоростна кутия на акорд 2.2 140 2007 ръчка какво е марка или линк към маслото и колко литра събира кутията благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги на втора генерация БЕНЗИН пак ли така се сменя дадаха ми 2 литра.И намирам пак само 2 пробки има ли допулнителна за наливане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Източва ли е маслото на кутията при смяна на комплект съединител с маховик?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Дублирахме.

 

Редактирано от Emicha

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Колата е Хонда Црв 3 2.2 ctdi. Въпроса ми е с какво масло да вземя за смяна на маслото на скоростнатя кутия? 75w90 става ли и колко литра събира.? И ако става да ми препоръчате някакво. Благодаря предварително 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си оригинално да не купуваш,като мен два пъти.Аз първо сложих някакъв Равенол уж същия вискозитет и втора скорост почна да изключва трудно.После смених с оригинално и се оправи,оригиналното беше видимо по-гъсто,а уж вискозитета е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Относно смяната на маслото в ръчна скоростната кутия на Сrv 2 - 2.0 2005г. бензин. При мен нещата са както каза колегата Olmy! Имам две пробки в задната част на кутията ( показвам ги на снимката ) надявам се ,че те са за източване и контрол (наливане) на масло. От горна страна под акумулатора нямам нищо което да подсказва за пробка за наливане. Ако може някой да потвърди, че са тези две пробки ще е добре. 🙂

Скоростна кутия (1).JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Тези са  пробките да, горната контролната е болт долната квадрат.

740922688_.thumb.png.4366e96a5f61dd427efc2c4c655c560a.png

Но както пишат колегите трябва да намериш тази за наливане.

Пост 23 има снимка.

 

 

Редактирано от CARPERA
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря @CARPERA. Ще огледам още веднъж за пробката за наливане, ако не я намеря ще наливам през контролната с шприца. :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...