Jump to content
civicgonemad

Какво им е специалното на ARP шпилките?

Recommended Posts

Хора, гледам, че почти навсякъде (по форуми и др.) ползват тези шпилки за тунинг проекти. И какво точно им е специалното?

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хром-моли стомана която е доста здрава и не е като стоковите болтове, опъването на болтовете АРП е доста по-малко и това свежда до понасянето на повече натоварване

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейтеrespawn, не се знае каква е стоманата (всеки може да казва каквато стомана му хрумне). След изследване на хим. състав (и твърдостта разбира се) може да се каже каква е разликата.Всичко друго са "празни приказки".Ще дам един пример: вносител на инструменти (гаечни ключове, комплекти с инструменти) направи изследване на хим. състав на някои от инструментите. По описание от производителя те са изработени от "Хром- Ванадиева стомана", а истината е, че са изработени от най- обикновенна Ст. 20.Поздрави

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха,АЦЛ АРП...човек трява да има късмет....те и АЦЛ са лудница,ма доста пропищяха маи

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята на питането ми е не могат ли да се изработят шпилки с подобни свойства в BG или някъде по наблизо от USA... И съответно да не са толкова пари? Синия АЦЛ нали вече не е австралийски... Уж само Race серията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейВинаги съм твърдял, че ако има необходимото оборудване, в България може да бъдат изработени "всякакви" детайли от този сорт.Необходимо е следното: 1. Изследване (ако е възможно) на съществуващи такива шпилки, за да се знае какви свойства трябва да имат новите;2. подмяна/закупуване (ако е необходимо) на стомана (подобна или по- качествена);3. Осигуряване/ на необходимите свойства (закаляване и отвръщане) на новите шпилки.Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

говорим за оторизиран дилър, който продава такива ,части и има позитив за тях! Ако някой на собствен акъл тръгне да купува примоции и стоки които са съмнителни, то той носи сам отговорност. Стоманата няма какво да я говорим хром-моли 8740 ако си купиш оргинални такива ;] А за направата на такива, разбира се че може, тряба ти стомана подходяща за това , и къдърен стругар с флашка за мачкане на резба ,а не рязане защото ще имаш проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЗдравейтеНезависимо от всичко- дори и посочване на материала от производителя, пак не е гаранция за вида и качествата на използваната стомана за конкретния детаил. Хром- Молибден само не е достатъчно... хубаво е да има и Силиций, Ванадий, да няма Сяра и Фосфор (т.е. да е чиста- по- висококачествена) и т.н.А ако от Хром- Молибденовата стомана липсва Молибдена- това дали крайният потребител ще го разбере или не ?За това за всякакви крайни мнения относно вида на дадена стомана (за дадени детайли)- само след хим. анализ.Поздрави

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кадърен стругар... Имам 100%... Въпроса е на какво натоварване трябва да издържа? Едно, че натягането едно , че и самия двигател един вид ще се опитва да ги вдигне(образно казано) И също така сигурно има значение, че ще се ползва в двигател. В смисъл ще примерно 10 пъти на ден ще се нагрява до към 100 градуса и ще изстива.

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JoroHondata Къде се загуби бе човек

  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаха,АЦЛ АРП...човек трява да има късмет....те и АЦЛ са лудница,ма доста пропищяха маи

Ей, зевзек :P недей настъпва Митака по болния пръст, че още му се реве, като се сети за този АЦЛ ..
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса е на какво натоварване трябва да издържа?

Колега, не се занимавай с глупости. Изработването на тия сложни шпилки е отнело адски много време и средства на технолозите, които са ги тествали и тествали и тествали.Състава на стоманата и процента на нейните легиращи елементи не се разгласяват напред-назад. Технологията си остава фирмена тайна.Ти, ако си решил да изобретяваш нови такива шпилки, не следва да задаваш въпроса по форумите, а да хващаш тежката литература.Дори да докараш състава и начина на изработка, тия елементи се тестват на поне 5 машини преди да са сертифицирани за употреба.Ако греша, нека ме поправи някой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Технологията си остава фирмена тайна.

Ти, ако си решил да изобретяваш нови такива шпилки, не следва да задаваш въпроса по форумите, а да хващаш тежката литература.

Дори да докараш състава и начина на изработка, тия елементи се тестват на поне 5 машини преди да са сертифицирани за употреба.

Ако греша, нека ме поправи някой.

Здравей колега

Не може да си представиш колко по- лесни за нещата... Първо се прави хим. анализ на съществуваща шпилка; след което се измерва нейната твърдост (ако Термиста не знае какво трябва да прави със заготовките/стоманата); след което следва чисто механично изработване; и следва най- важната операция- термичното обработване.

Няма нищо сложно в нито една от тези операции- и ако Термиста прецени- може да подбере дори по- качествена стомана (и след проверка на хим. състав) да постигне дори по- добри свойства на детайла и по- голяма дълготрайност по време на работа.

П.С. Участвал съм в изработката на части за двигатели и автомобили (със закаляването разбира се, избирането на подходяща стомана и някои изследвания на детайлите).

Поздрави

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко бъркате реда, ако ще правите няколко бройки и ще калите. Да обясня, ако уточните и след това ги накиснете във ваните ще се одължат и изкривят, ако се правят със резбонакатни ролки сами се калят, но трябва да се отгреят! За малко бройки най удачно е да се стругова на грубо, да се закали и резбата да се нареже на резбошлайф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко бъркате реда, ако ще правите няколко бройки и ще калите. Да обясня, ако уточните и след това ги накиснете във ваните ще се одължат и изкривят, ако се правят със резбонакатни ролки сами се калят, но трябва да се отгреят! За малко бройки най удачно е да се стругова на грубо, да се закали и резбата да се нареже на резбошлайф.

малиииииии тоз МИТАКА много ги разбирал тея работи бреи в АРКУС всичко знаят послушаите колегата в горния пост, и да не сам зян по темата не си правете експерименти с MADE IN HOME, КОЛЕГАТА ПО ГОРЕ Е КАЗАЛ ЧЕ СЛЕД КАТО ГИ НАПРАВИ ОТОРИЗИРАНАТА ФИРМА СЕ ТЕСТВАТ МНОГОКРАТНО НА ОПЪН РАЗТЕГЛЯНЕ И ТЕМ ПОДОБНИ РАБОТИ, затова струват скъпо щот и изработка и материял са скъпи

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

колеги airbrush и dan4o,

Няма как да се удължат шпилките при нагряване.

За изкривяването съм съгласен (а то зависи от Термиста и вида на стоманата)- но те не се правят на точен размер преди закаляването, и това не е никакъв проблем.

Ако се правят с резбонакатни ролки няма как да се самозакалят (могат само да се уякчат чисто механично при резбите- но това не върши никаква работа), отгряването тук ще е безсмислено, защото няма да има закаляване преди това.

Няма нужда да пиша от какви стомани могат да бъдат направени и с каква твърдост, нали ?

П.С. колеги, аз съм си и Термист (работник- разполагам и с лични пещи), а йонното азотиране е добър процес (при температури около 560 градуса), но в този случай за шпилки няма смисъл (те нямат износваща се работна повърхност).

 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря ''Д-р инж.'' си, веднъж си влизал в термично...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да споря ''Д-р инж.'' си, веднъж си влизал в термично...

а колеги да ви е известен процеса ионно азотиране на стомани при което се получава външно подобрение на стоманите от определен клас а вътрешноста им остава йилава и издаржа на усукване но тва е друга манджа ако някои е по заинтересован да ми пише на лични да не спамя тук в темата да ви издавам таини в обработката на метали че БИГ БРАДЪР гледа и ще има уорн, поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...