Jump to content
Борис Трингов

Honda Hr-v 4x4 2001г. - подгряване на страничните огледала !

Recommended Posts

Здравейте колеги :) ... от 6 месеца съм щастлив собственик на Hr-v :) Някой може ли да ме насочи дали двувратите версий са с подгряващи странични огледала(като включа задните реотани,страничните огледала не подгряват) и също така как мога да разбера с какви екстри точно разполага автомобилчето и нещо последно в много от обявите пише като екстра - Подгряващо предно стъкло ... евентуално как се пуска някои знае ли за да проверя дали и мойта има :) Благодаря предварително !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята няма никакви подгрявки (освен задно стъкло). Това за предното стъкло сефте го чувам спрямо този автомобил (мисля, че лъжат). Като си от Пловдив, дай да се видим? Искам да се повозя в някое друго HR-V, вероятно и ти ще имаш интерес да покараш моето :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моята няма, жалко, тази екстра много я уважавам зимно време, а и в дъжд помага:unsure:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и моята няма, жалко, тази екстра много я уважавам зимно време, а и в дъжд помагаПубликувано изображение/>

 

E нямаме подгрев, но пък си имаме автоматично прибиране Публикувано изображение Между другото само на мен ли ми замръзват огледалата зимно време и не искат да се разгънат без побутване? Публикувано изображениеПубликувано изображение Редактирано от Dragijev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

изключителен пропуск на японеца...просто не му приляга :) много е тъпо вески път като се запотят огледалата да трябва да ги бършеш сам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За подгряване на предно стъкло провери дали имаш линии като на задното стъкло долу ниско под чистачките..........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото само на мен ли ми замръзват огледалата зимно време и не искат да се разгънат без побутване? :D/> :D/>

за моята ще ти кажа като дойде зимата:D/>, ако напръскаш с малко оръжейна смазка няма ли да се оправи, тя издържа на минусови температури

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да пробвам не ми беше хрумвало Публикувано изображение

Редактирано от Dragijev

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно наистина но няма , иначе огледалата са доста големи и удобни . По това време в Търново е доста мъгливо и всеки ден ми се случва да се запотят огледалата , което взе да ме дразни . Явно нещата ще се оправят напролет :) другото което ме дразни за този сезон с тази кола е че трудно и бавно се оправя задното стъкло след като е било запотено и въобще като се кондензират стъклата трудно се оправят ...трябва да минат 10тина минути . пък уж смених филтъра на купето ...или то няма нищо общо и аз незнам !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно наистина но няма , иначе огледалата са доста големи и удобни . По това време в Търново е доста мъгливо и всеки ден ми се случва да се запотят огледалата , което взе да ме дразни . Явно нещата ще се оправят напролет Публикувано изображение другото което ме дразни за този сезон с тази кола е че трудно и бавно се оправя задното стъкло след като е било запотено и въобще като се кондензират стъклата трудно се оправят ...трябва да минат 10тина минути . пък уж смених филтъра на купето ...или то няма нищо общо и аз незнам !

 

филтъра на купето има значение, само ако пускаш AC - тогава изсушава по-бързо стъклата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой дали знае как се свалят страничните огледала? От къде се почва? Лявото ми огледало отказа да се прибира и нещо прещраква вътре, та мисля да го сваля и да видя какво му има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой дали знае как се свалят страничните огледала? От къде се почва? Лявото ми огледало отказа да се прибира и нещо прещраква вътре, та мисля да го сваля и да видя какво му има.

заради буксата, трябва да почнеш от кората на вратата, държи се с две рапидки, после мнооого внимателно откопчаваш щипките,че се чупят в студа. след това махаш тръъгълната пластмаска, дето е отвътре срещу огледалото. и тя е на две щипки, едната при мен се счупи.като я махнеш, ще видиш 3 гайки и една рапидка. развиваш гайките, а рапидката е в едно ухо, не я развивай, тя държи огледалото да не падне като развиеш гайките. откачаш буксата и махаш огледалото. след това можеш да го разделиш на две, за целта отдолу на огледалото има три болтчета - развиваш ги, и се отделя основата от корпуса на огледалото. триъгълната гума я махаш леко, защото под нея върви кабела а той е застопорен с държач. по-нататък незнам, не съм разглобявал. но я първо пробвай дали не е натрупало лед и да щрака, при мен завчера почна така да щрака, но имаше лед в основата, дето се сгъва и като го почистих се оправи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продават се подгряващи огледала за Харви.Някъде 100-на лв бяха.Ако ви интересува ще издиря линка.По спомен и самата машинка също се подгрява.Интересувах се преди 3 месеца ,като счупих мойто....затва помня.Беше магазин в УК,щото дясното огледало беше по-скъпо от лявото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Markony, мен лично ме интересува и ще те помоля да издириш линка, но предполагам и за други колеги ще бъде интересно.. спред мен подгряването на огледалата не е само глезотия.. и щом я има като възможност е супер! само след това ще трябва да видя на кой ще я закарам да ги монтират, че то бая разфасоване ще трябва доката закараш кабеляците където трябва..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и мен ме интересуват, ако оригинално има такава опция, нищо чудно да не се налага окабеляване, а то да си е предвидено.......... това лесно може да се провери с един мултицет, би трябвало да си е вързано на копчето за задния нагревател......... ако не е, ще си е заигравка окабеляването.виждам че в ибей има само стъкла с нагревател за харви по 7-9 паунда без доставката.Ники, ти като разглобява, забеляза ли да има кабелче за нагревател?

Редактирано от IvanIvanovi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търсих и кит за подгряване ,но не намерих.Схемата ще е елемнтарна и предполагам наяма да са мощни като задния нагревател.10 А макс да се двете огледала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно, един колега от форума ми даде програмка която има service manual и вътре има няколко варианта как да си свалиш огледалата. Единият от тях е за огледала с подгряване, явно ще да има и модели с тази екстра. Аз проверих на моята - липсва ми инсталцията. Може да се провери като огледалото се наклони до крайна долна точка и с фенерче се светне вътре. Би следвало да има 2 щипки (букси) някъде в горния край на огледалото, ако вашата кола разполага с такава екстра. Също така, 2 кабела които влизат в буксите. При мен както казах липсват и не мога да ви го снимам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

досега сглобявах огледалото, че нали ми беше счупена основата и я смених, буксата е една обща, в нея влизат 5 кабела, но не съм мерил кой за какво е.в англиския ибей има стъкла с нагревател за HRV, интересното е, че ги дават същите и за CRV :rolleyes:/>, но само нагреватели не намерих, освен в някакъв тайвански сайт, но там продават мин.100 бр. самото нагревателче не е кой знае какво, аз имам едно ново, но окабеляването ще е заигравка. може да се ползва и нагревател от някое счупено огледало, аз така си свалих старото от субаруто и го преместих на новото стъкло. даже някои ентусиасти си правят собствени нагреватели от кангал, но аз си предпочитам заводското.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще е интересно, ако някой със заводски подгрявки публикива някакви снимки (едва ли ще го разглоби заради нас де, ама знае ли човек).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

те всички са на един и същ принцип

 

Публикувано изображение

 

като нагревателчетата са с различна форма, според огледалото

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се възползвам да питам :)На няколко места попадам, че огледалата (страничните) се прибират/свиват ? На дали е задължително за всички, но моите не го правят :D . Все ми е тая дали ще се прибират, само да знам дали нямам нещо счупено/неработещо :rolleyes: Иначе с един размръзител спрей пръскаш и готово :). Предполагам не е кой знае какво да се добави някакъв подгрев, ама аз поне на тоя етап не съм видял да ми се потят/замъгляват, че да изпитвам нужда от подобна екстра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

копче за прибиране имаш ли ? ако да, какво се случва като го натиснеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

копче за прибиране имаш ли ? ако да, какво се случва като го натиснеш?

Ами не съм сигурен, май има някакво копче, дето на мен ми прилича на ключ :unsure: , при джойстика (ако така е правилно) за управление на огледалата е. Ами не съм го пробвал, а пък сега съм я оставил да сменят задните накладки. Това ли всъщност е бутончето? Понеже го оприличих на такова дето заключва вратите отвътре :)Незнам защо, но покрай това се сетих за една история :D Един се хвали (в кръчмата), че си бил взел кола, и съответно го питат каква?А той: Ми незнам, не съм гИ заглеждАл :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха... прибират се :)Аз си мислех, че може да е автоматично, т.е. като изгасиш колата, да се прибират сами :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха... прибират се Публикувано изображение

Аз си мислех, че може да е автоматично, т.е. като изгасиш колата, да се прибират сами Публикувано изображение

 

да бе, още малко ще искаш и вратата да ти се отваря автоматично кат угасиш:lol:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то не е кой знае каква философия да се направят да се прибират като заключиш колата. На мен алармаджията ми го предлагаше...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А това с прибирането на огледалата при заключване, може ли да се направи след като вече е инсталирана алармата (т.н. Софтуерно), или при инсталирането трябва нещо се свърже (хардуерно)? щот моята аларма вече е инсталирана, а тази опция ми харесва, на предната колата я имах и беше много удобно (освен зимата, като навали сняг и всички замръзне)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не мисля, че е голяма драма да се добави. Ама май е добре да ти го направи тоя който е слагал алармата :rolleyes: Така както може да се подаде сигнал към ел стъклата да се затворят, ако има такива, подобно и тук ще пусне сигнал към въпросния бутон да прибира огледалата.Аз лично не го намирам за кой знае каква екстра, даже се съмнявам да прибягвам до използването му :unsure: . Пък и от аларма не виждам голям смисъл, едно централно ще видя да си сложа, че е досадно да ръгаш ключа всеки път :rolleyes: Ама това си е мое мнение, че живея на село* дет се вика, и на двете места паркирам в двор дето има място за още 10 коли най-малко :)Виж за по-големите градове и ограничени парко места ще е добре ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да добавя за подгряването. По едно време имах две харвита, така че знам от личен опит. На едното огледалата се прибираха а на другото се подгряваха. Това и на двете ставаше от копчето за прибиране само че на тази с подгряването картинката на копчето е друга. Кабелите дето влизат в огледалото са си все същите, но на едната отиват в моторчето за прибиране, а на другата зад огледалото за подгряване. Няма вариант на HR-V едновременно с прибиране и подгряване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колеги, Малко да повдигна темата... вчера си купих нагреватели за странични огледала, от колегата Izanagi, който събира желаещи за поръчка. Много се надъхах да ги сложа, но не исках да опъвам кабели, да отварям кори, да дупча и т.н.Иии.. с риск да си навлека подигравки на някой колеги от форума, които разбират повече от ел. инсталации.. разглеждах елелктрическата схема на огледалото и си мислих доста от къде да ги захраня..?!тааа.. според вас дали ще стане така както го мисля: http://tinypic.com/v...p?pic=dveau&s=5захранване за нагревателя взимам директно от кабел 1 и 2 които са за прибиране/разпъване на огледалата, директно вътре от самото огледало. Според схемата там трябва да има постоянно 12V захранване, в зависимост от избраната функция (прибиране/разпъване) е с обърнат поляритет, което за нагревателя няма значение. ии.. ако предположим че става (надявам се някой колега да потвърди или отхвърли) си мислех че да грее винаги, може би не е добра идея, за това трябва от някъде да го спирам. Ако прекъсвам (посредством малко ключе напр) кабела от извод 5 на конзолата на врата, би трябвало да прекъсвам цялото захранване на функцията прибиране/разпъване + подгрев? Тогава обаче движението на огледалото то ще остане без захране - дали според вас това ще е проблем? Със сигурност има нещо което не съм дообмислил или просто не знам.. за това ще ви бъда много балгодарен на всички ако споделите вашето мнение относно моята идея?

post-24385-0-71979700-1390377367.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си решил да махаш функцията за прибиране/отваряне на огледалата, спокойно прекъсваш веригата при бутона за отваряне на огледалата и си готов. Ако обаче искаш да имаш и двете функции, става мааалко по-сложно. Ако не се лъжа, ще трябва отделно да се пуснат кабели за подгряване в такъв случай, а тогава може би би било по-логично поне за мен да се включат през едно реле към подгрева на задното стъкло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, така като гледам постоянните 12V не са ли на извод 6?И по-интересния въпрос е ще трябва ли да включваш подгрева всеки път, когато искаш да си прибереш или разтвориш огледалата??? Ключето ще прекъсва веригата след стандартния бутон за функцията.Може би трябва да се помисли и дали самият ключ за ел. огледалата ще издържи на продължителното натоварване, все пак е за моментни подавания на напрежение?Не съм специалист, но като разгледах варианта ти и ми изникнаха тези въпроси..

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ..! не съм решил да махам функцията за прибиране/отваряне на огледалата. тя освен че е практична (на моменти) си е и "гъзарийка" ии защо да е сложно? какво толкова ще стане ако реотана е вързан паралелно на моторчето за прибиране ? нали там също са 12V? Изключването на движението става с крайни изключватели вътре в механизма на самото моторче (вчера разглобих едно такова), като с натискането на бутона просто се сменя поляритета на напрежението, за да се промени посоката на въртене на моторчето. Това което аз виждам на схемата е че на изводи 1 и 2 на самото огледало винаги 12V(+/-). Нали така??според мен единствения проблем би бил при Изключването на подгрева, при което механизма остава без напрежение (електрическо). ест. не съм сметнал токовете при паралелно свързване на консуматори, и дали тока който ще протича през моторчето ще е достатъчен за да го задвижи ..?! но чисто експертно (без никаква теория и сметки) мисля че 7,5А колкото е бушона за управлението на огледалата, трябва да са достатъчни за двата консуматора? има ли електричари в този форум ??:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, така като гледам постоянните 12V не са ли на извод 6?И по-интересния въпрос е ще трябва ли да включваш подгрева всеки път, когато искаш да си прибереш или разтвориш огледалата??? Ключето ще прекъсва веригата след стандартния бутон за функцията.Може би трябва да се помисли и дали самият ключ за ел. огледалата ще издържи на продължителното натоварване, все пак е за моментни подавания на напрежение?Не съм специалист, но като разгледах варианта ти и ми изникнаха тези въпроси..

Така като гледам при Блока на огледалото извод 6 е за местене на дясно. а изводите 1 и 2 от блока на огледалото са вързани съответно към букса 5 и 6 на блока на конзолата който при натискане на бутона сменят полиритета си (+12 / Маса) ДА.. ще трябва да си включваш подгревеа всеки път като искаш да си прибираш/отваряш огледалата.това дали ключа ще издържи..? не знам? трябва да се провери колко Ампера е ключето.. може би само това ще е критично в плана ми ..?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За извод 6 на блока на конзолата имах предвид, но си прав за смяната на поляритета и въпроса е излишен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На схемата има реле със бушон 7,5А. Според колегата Izanagi,1. 104,20/81,30мм (8W)2. 142,30/81,30мм (12W)значи ном3 е около 15W. 15W на 12V прави ток през нагревателя 1,3А, което мисля че няма да е проблем. в крайна сметка, както колегата Слави CR-V сподели, винаги може да се смени бушона с малко по силен, но в умерени граници за да не се стопи някой кабел.Колеги, моля за вашето мнение.. ще стане ли така според вас или аз бъркам нещо? не искам да го почвам само с моите сметки.. че да не прецакам нещо..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм против идеята ви.В ел инсталацията на Хонда диаметъра е сметнат до стотинка,без никакъв резерв.Така икономисват 10 кила мед.Копчето за огледалата пък изобще не е сметнато за продължителна работа и е много крехко.Най правилно ми се вижда да се ползва оригиналната схема дадена от Хонда.Бушонче,ключенце и по едно кабелче във врата.Аз бих добавил и таймер за 5 мин.,че тока ми свиди :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Markony, разколеба ме нещо за тия нагреватели по моята схема :(снощи като го прочетох коментара ти, и видях че всъщност нагревателите са 2бр. х 1,3А= 2,6 до 3,0А, които ще минавам през ключето. :)аз като гледах моторчето за задвижвашне, не знам колко точно е .. но ми прилича да е до няколко mA. мисля че няма да се справя да разглобя вратата и да прекарам кабел. ии то не е ли на букса точно при закрепването на огледалото ? как да прекарам кабел през букса? просто не съм сигурен че ще успея да го направя качествено и без да счупя нещо. в нас разглобих едно старо огледало и вече съм по уверен че ако е до самото огледало ще мога да манипулирма без проблем, но.. разглабяне на врата.. опъване на кабели по купето.. таймери.. бушони.. да беше в Сф да ти я донеса да я направиш.. ама ..Както каза колегата Jay_BG за да не прекарвам кабели ще трябва да се лиша от прибирането на огледалата, и да сложа ново бутонче..Има ли някой в Сф който може да прави такива електро-механични работи ? Или поне някакво описание как се разглабя врата на HR-V?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще потърся опътване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или поне някакво описание как се разглабя врата на HR-V?

някъде бях описал как се свалят корите, ама не го намирам....... не е сложно, като на всяка друга кола е, но в никакъв случай не го прави сега в студа, че ще изпочупиш щипките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...