Jump to content
stranger in moscow

Препоръчайте зарядно за акумулатор.

Recommended Posts

Препоръчаите зарядно за акумулатор,гледам в метро има няколко обаче не знам кои са читави и кои не :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акутоник VMS 12/6 R

http://www.akutonik.com/product-details-bg-5.html

 

Работи перфектно във всички режими.

Проверено на 6 различни акумулатора вече!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ми щукна да си сменя оригиналния акумулатор на колата (YUASA на 10 годнини), който си работеше и не правеше проблеми, си купих нов акумулатор Хонда (точно от тези) и това зарядно. Предвид ниската лира сега е доста изгодно.

Гледал съм какви ли не сравнения между това (CTEK MXS 5.0) и всякакви други, това неизменно е начело. Същият производител прави зарядни за всички "по-лъскави" марки автомобили (Бентли, Астън Мартин и т.н., да не изреждам).

Когато акумулаторът ми пристигна от UK го сложих на зарядното и му пуснах един цикъл, отне му 5 часа да го зареди, при все че "окото" светеше зелено. За стария, който свалих от колата, отне всичко на всичко 1 час. Сега няма какво да прави и го раздавам на колеги и съседи да зареждат техните. На мен не ми трябва, защото карам по 500-900 км. наведнъж седмично и акумулаторът ми си се зарежда на колата.

Ако имаш мотор, може да го закачиш към акумулатора без да го сваляш и цяла зима да ти го "дундурка", а напролет само да палнеш и да отпрашиш на където ти видят очите. :)

Имат и различни аксесоари за това зарядно, които се продават отделно, като например да си зареждаш акумулатора през запалката, без да отваряш капака на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И Слави се похвали, че зареждал със CTEK :)

Някъде из темите дето питаше за VeGa акумулаторите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Слави му бях писал на лични, още като го купих (т'ва още като си бях user/kolyo). После заради "сервиза" на Омбре и 2-ма модератори, които го защитаваха в скритата сега тема, дето седеше окичена най-горе се вбесих, изтрих паролите на профилите и не влизах 3 години, а междувременно онзи калпазанин беше взел и той такова. Ако види темата може и той да каже някоя топла дума, но напоследък не пише, даже и на лчини. Само влиза, дреме в началната страница и се маха.

Абе зарядните са добри, спор няма. Даже в момента могат да се намерят и по 49-50 лири, което е много изгодно за подобен клас устройство. Ако не ме домързи, ще изровя тестовете, бяха из някакви списания и сравняваха CTEK, BOSCH и още там някакви маркови и не чак толкова.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тази седмица си взех това от Лидъл -виж тази тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=102638 и днес си заредих акумулаторчето на Акорда. като за 33 лева -толкова. Ползвах стандартния, а не зимния режим, понеже в гаража е топло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За протокола аз съм с едно полско изобретение:

https://www.avto.bim.bg/Zarqdno-za-akumulator-4A-12V_pr51892.html

Тогава беше даже 20 лева.

LED-овете са му малко подвеждащи, щото светят на 1 ред сичките, ама затова има харен мултицет :D

 

Та така, тея пари ги изби още при възстановяването на един турски дръгел - електролит, дестилирана вода и бавен заряд за 2 денонощия. Сега акуто е пушка :)

Повече от 60 лв. за зарядно мисля бих дал ако е комбинирано я със стартер, я с компресор. Ма то аз освен прости автомобилни 12-волтови батерии кво да зареждам с него ...

 

Ползвам го веднъж на полвин година да дозаредя резервния миньон за CRV-то...

 

off:

Виж обаче как идва зимата и някои се поприсещат за зарядни :D Според мен две неща са нужни преди зарядното:

1. Точен мултицет

2. Тест на акумулатора под товар - 

 

Малко се отнесох, дано да не съм хвърлил колегата в много размисъл.

 

ПП. В Свиленград бащата ползва едно старо руско - и то 4А, па върши работа.

Нещо ме гложди темата дали е баш за тоя раздел...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато ми щукна да си сменя оригиналния акумулатор на колата (YUASA на 10 годнини), който си работеше и не правеше проблеми, си купих нов акумулатор Хонда (точно от тези) и това зарядно. Предвид ниската лира сега е доста изгодно.

Гледал съм какви ли не сравнения между това (CTEK MXS 5.0) и всякакви други, това неизменно е начело. Същият производител прави зарядни за всички "по-лъскави" марки автомобили (Бентли, Астън Мартин и т.н., да не изреждам).

Когато акумулаторът ми пристигна от UK го сложих на зарядното и му пуснах един цикъл, отне му 5 часа да го зареди, при все че "окото" светеше зелено. За стария, който свалих от колата, отне всичко на всичко 1 час. Сега няма какво да прави и го раздавам на колеги и съседи да зареждат техните. На мен не ми трябва, защото карам по 500-900 км. наведнъж седмично и акумулаторът ми си се зарежда на колата.

Ако имаш мотор, може да го закачиш към акумулатора без да го сваляш и цяла зима да ти го "дундурка", а напролет само да палнеш и да отпрашиш на където ти видят очите. :)

Имат и различни аксесоари за това зарядно, които се продават отделно, като например да си зареждаш акумулатора през запалката, без да отваряш капака на автомобила.

Това зарядно верно е готино. Разгледах го, имат си и аксесоар да си изкараш датчик в купето, тип ключ на газова и ти казва, дали си за зареждане и можеш си го включиш. 

Обаче да питам- а през запалката е готино. Гаранция, само с този модул може да се модифицира и да се ползва с друго зарядно, но не е ли опасно за колата ? Електроники, датчици- нещо да не даде фира ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те колеги,на стария ми акумулатор преди да си замине му включвах едно българско респром от на баща ми годините,ползваше го на жигулата. Параметрите му са:12v 3,5/5A.Мога ли с него да направя едно профилактично зареждане на сегашният ми BANER-390A/450Ah или не става?

Редактирано от JHM

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не само може, но е и задължително!

Предварително провери нивото на електролита. Ако е под нормата - долей дестилирана вода. Само дестилирана вода! Не друга!

И после зареждай най-малко 6 часа с 5 А ток.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да долея,необслужваем е.Няма овори на клетките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробиват се отвори при нужда с подходящ диаметър и после се затапват с подходящи тапи.

Но само при положение, че спаднало нивото на електролита.

Правил съм го 2 пъти вече.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как разбираш до къде е нивото на електролита?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест пробиваме го когато решим,без да знаем нивото на електролита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е бяла кутията, нивото се вижда със силно фенерче. Иначе няма как. Дупчиш и мериш с неметална пръчка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора стоя 12 часа на този токоизправител с разкачени клеми без да пробивам някакви отвори,след което минах през сервиза магазин,който му поддържа гаранцията за гаранционно замерване.Всичко беше в норми.Мултицета показа 13,9V с всички възможни консуматори.Монтирам и зимните АLPIN 5 и съм готов за предстоящия зимен сезон.:)

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, вземи си зарядно от Лидл с дисплей за волтаж! Зарядното е немско с 3г гаранция! Уникално е с няколко режима на зареждане като е напълно автоматично, импулсно! Цена - около 40лв

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега, вземи си зарядно от Лидл с дисплей за волтаж! Зарядното е немско с 3г гаранция! Уникално е с няколко режима на зареждане като е напълно автоматично, импулсно! Цена - около 40лв

Това зарядно дава ток максимум 3А, който е крайно недостатъчен за възстановяване на стари акумулатори с капацитет над 30 - 35 Ah. Просто десулфатизиращият му режим реално няма да работи. Да, ще зарежда до някаква степен, стартерът ще върти и ти ще си мислиш, че акумулаторът е зареден, а той в действителност ще е зареден макс до 75%. Следва още сулфатизация на плочите и скоро - "хвърляне в кофата".

За акумулатори 40 и над 40Ah трябват по-мощни зарядни. Токът, който трябва да отдава зарядното, е необходимо да бъде най-малко 1/10 от капацитета на акумулатора, за да се осъществят правилно регенерационните процеси на плочите и решетките.

И особено в режим "десулфатизация".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:shock: Малеее,Dandilov , що щуротии написа човек,това от последния ти пост сам ли го измисли ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борко, земи попрочети малко, баце!

Материали има много и навсякъде, пък и не е лошо малко практически опит да натрупаш, преди да се заяждаш...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аргументирайте позицията си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Колега, вземи си зарядно от Лидл с дисплей за волтаж! Зарядното е немско с 3г гаранция! Уникално е с няколко режима на зареждане като е напълно автоматично, импулсно! Цена - около 40лв

Това зарядно дава ток максимум 3А, който е крайно недостатъчен за възстановяване на стари акумулатори с капацитет над 30 - 35 Ah. Просто десулфатизиращият му режим реално няма да работи. Да, ще зарежда до някаква степен, стартерът ще върти и ти ще си мислиш, че акумулаторът е зареден, а той в действителност ще е зареден макс до 75%. Следва още сулфатизация на плочите и скоро - "хвърляне в кофата".

За акумулатори 40 и над 40Ah трябват по-мощни зарядни. Токът, който трябва да отдава зарядното, е необходимо да бъде най-малко 1/10 от капацитета на акумулатора, за да се осъществят правилно регенерационните процеси на плочите и решетките.

И особено в режим "десулфатизация".

 

Значи за 100Ah акумулатор зарядното трябва да дава минимум 10А???Аз мисля че е това е максималният ток (1/10 от капацитета на акумулатора) и не е особено препоръчителен.Бавното зареждане е по-качествено.

http://www.kaksepravibg.com/kak-se-zarejzda-akumulator/

Не съм сигурен дали инфото е достоверно,но съвпада с моето.

http://www.zxz-battery.eu/bg/index.php/faq.html

Въпрос №5 е интересен в случая.

 

 

П.п. Тока на зарядното от Лидъл е 3.8А ако не се лъжа.

Редактирано от DOXATA
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност електронните зарядни изобщо не зацепват, когато акумулатора се сдуха при забравен консуматор...примерно плафон , радио и т.н.

Напрежението му е под 10 в....да кажем 3-5 в. Електрониката го вижда като 6волтов и не го зарежда като 12.

За да се събуди в такава ситуация е необходимо голямо напрежение и малък ток.. всъщност клетките почти не поемат ток в тази ситуация.

Варианта да спасим тази батерия е да се закачи успоредно на читава такава или зарядно без електроника с регулируем изход 16-19 в....докато мине 8-10 в. и тогава да се прехвърли на електронното.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin,дисертация ли трябва да напиша за да докажа че в поста на Dandilov няма нищо вярно?Заблуждава питащите колеги с неверни неща ,сигурен съм че не е умишлено ,просто липса на познания и опит в материята ,за които той претендира че има .Явно е чел човека разни работи из нета ,но ги интерпретира неправилно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде по-спокойно малко.

На мене ми е пределно ясно, че заблуждава, ама си подкрепете твърденията, че като влезе да чете някой дето хал хабер си няма и ще се вкара във филма ...

 

Това:

:shock: Малеее,Dandilov , що щуротии написа човек,това от последния ти пост сам ли го измисли ?

не помага.

 

Това:

Борко, земи попрочети малко, баце!

Материали има много и навсякъде, пък и не е лошо малко практически опит да натрупаш, преди да се заяждаш...

също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DOXATA е написал как стоят нещата ,аз лично при тренировъчен цикъл веднъж годишно ,разреждам с ток една десета от капацитета на батерията до 10.5 волта и зареждам с една двайста от капацитета докато напрежението се задържи един час без да се покачва -максимална постигната гъстота на електролита.Максималния зареждащ ток за акумулатора е една десета от капацитета ,но не забравяйте че след година две ползване ,капацитета му е далеч по-малко,така че по-малкия заряден ток му действа по-добре .Десулфатизационни цикли и промиване ,просто при новите модели акумулатори не вършат никаква работа -само ще си загубите времето -пробвали сме многократно и с всякакви марки с колеги ,няма полза никаква.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и нещо друго ,при новите акумулатори ,наложили се да го зареждате ,нали без да сте го изтезавали със стартера или забравен консуматор в колата ,пишете го бегал  ,събирайте пари за нов, никое зарядно няма да го оправи -само ще го зареди за да отидете да си купите нов.Това е горчивата истина за съжаление ,и не робувайте на марки -всички са един дол дренки ,важно е да не е застоял по складовете с години ,разбира се има изключение и то е монбат -този боклук го правят в нашия град ,него не го купувайте в никакъв случай ,даже и да трябва да бутате колата до друг магазин ,има боклуци и боклуци ,но Монбата откакто го правят тука е много голям боклук.Ако искате да си купите голям боклук -Монбат е вашия акумулатор ,после след втория месец като спре да върти ще ви откажат и гаранция щото си го знаят къв боклук е и така .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще обясня моите аргументи възможно най-елементарно, за да са разбираеми за всички:

 

1. Всеки акумулатор има собствен саморазряд, който е до 1% на денонощие. В зависимост от типа на акумулатора - калциева технология, сребърна и т.н.. Ако тази батерия не се ползва, за 6 месеца ще се саморазреди. При разреждане на акумулатора, активната маса на положителните плочи (която е основно оловен двуокис) се преобразува в оловен сулфат. В началото оловният сулфат е с дребни кристали и при заряд лесно се трансформира обратно в активна маса върху положителните плочи. Тук и малкият заряден ток ще свърши работа.

При продължително стоене в разредено състояние обаче, оловният сулфат става едрокристален и вече много малък процент от него се поддава на електролиза. Т.е. не може да се трансформира обратно в активна маса! Това е и основната причина ( но не единствена), поради която старият акумулатор не държи заряд. Тъй като едрокристалният сулфат залепва здраво и запушва порите на плочите с активна маса. Той е електрически не проводим. Така намалява контактната площ на плочите с електролита. Ето защо и капацитетът му пада. От там акумулаторът не може да отдаде голям стартов ток, а също и не може да се зареди. Единственият начин да се освободим от едрият оловен сулфат е да го накараме да се отлепи от плочите. Именно това е процесът "десулфатизация". Съвременните зарядни устройства извършват тази процедура с т.н. "реверсивен импулсен заряден ток". Правят цикли от заряд с високоенергиен импусл (голям ток) и последващ разряд с малък ток. По този начин разкъсват връзките на едрите кристали и почистват плочите на акумулатора.

Този процес е възможен само ако има достатъчно енергия на импулса! Ето защо е важно зарядното да може да отдаде ток поне 1/10 от капацитета на акумулатора!

Както е писал borko 30, може да се правят и "тренировъчни цикли". Това също разкъсва връзките на едрите кристали. За сравнително нов акумулатор е полезно, но само един цикъл за по-стар акумулатор обикновено не е достатъчен, а трябват няколко, което отнема много време.

 

2. За да не сулфатизира, акумулаторът трябва да се поддържа в напълно заредено състояние. Гъстота на електролита 1.28!

 

3. Алтернаторът на колата не може да зареди напълно акумулатора! Освен във случай, че колата се кара непрекъснато в продължение на 10 - 12 часа!

Ето защо е необходимо акумулаторът да се зарежда периодично с качествено зарядно устройство. Спецовете препоръчват поне веднъж месечно. А който го мързи да си сваля акумулатора всеки месец, поне ведъж през пролетта и веднъж през есента.

 

4. При закупуване на нов акумулатор, задължително трябва да се постави на зарядно преди да се монтира в колата! Не се знае колко време е стоял по складовете и до каква степен се е саморазредил и сулфатизирал! "Умното" зарядно в случая ще го възстанови до нормалните му параметри.

 

5. С течение на времето се изпарява водата от електролита. Необходимо е периодично да се проверява нивото на електролита и при нужда да се долива (обърнете внимание) само дестилирана вода. След което веднага акумулаторът да се зареди напълно. При т.н. "необслужваеми" акумулатори водата се изпарява малко по-бавно, но си се изпарява. Моят опит показва, че след 2 години експлоатация (а толкова им е и гаранцията) имат нужда от доливане на дестилирана вода. Много такива акумулатори съм възстановил до параметри, близки до номиналните им. Снимки на последния съм качил в тая тема.

 

Малко полезно инфо, показващо ориентировъчно степента на зареденост на акумулатора в зависимост от някои параметри:

http://www.pchelar-p...St115_16SN4.jpg

 

V0 го измервайте най-малко 3 - 5 часа след като сте спрели двигателя, или 10 - 12 след като е свален от зарядното, за да бъде показанието действително!

 

6. Няма вечен акумулатор. С течение на времето, поради естеството на процесите, се получава падане на активна маса от плочите, изкривяване на решетките, образуване на т.н. "дендрити" и др., които водят до окъсяване на някоя или няколко от клетките ("мъртва клетка"). Тогава вече акумулаторът е за предаване на "вторични суровини". Но тук няма да разисквам тези неща, понеже темата е за качествено зарядно за изправни нови и стари акумулатори!

 

7. Използвайте правилното зарядно за дадения акумулатор!

 

Мисля, че се аргументирах достатъчно добре.

 

Успех на всички!

 

 

  • Upvote 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой път ми се налага да пусна пиково 25-26 волта ,с консумация едва 0,1А.Като се има предвид ,че автотрансформатора ми е до 60В.Иначе не ще да поеме нищо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В този ред на мисли, я да попитам какво мислите ( тези които разбират от зарядни ) за това уредче, което използвам повече от 25 години.

Зареждал  съм всякакъв вид акумулатори (60, 68, 74, 88, 100 Ah.) , даже е имало случаи, някои от тях да са били паднали до 3-4 V и пак ги е дигало и зареждало. 

gallery_20738_2347_271804.jpg

 

gallery_20738_2347_3875.jpg

 

gallery_20738_2347_439767.jpg

 

Дано са се получили снимките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и на мен ми стана интересно с тия тоци. Как така моето зарядно е 5Ah, а го дават да зaрежда 1.2–110Ah и да поддържа заряда на до 160Ah? CTEK не е някаква гаражна фирма, че да лъжат, щом са го написали, значи действително може. Моят акумулатор е 44Ah и не съм пробвал лично с друг, но съм го давал на колеги с дизелови (75-80Аh) и ги е зареждало без проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая 5-амперова "щека" няма начин да не си върши работата. Все пак с тия 5А най-ефективнo ще работи на акумулатори до 75 Ah. За по-големите си трябва друго зарядно. Нищо, че са написали до 110Ah. Пак ще върши работа и на по-големи ( сравнително несулфатизирали ) акумулатори, и ще ги зарежда, макар за по-дълго време, но нали знаете... "И аз можам, и тате може, ама козъта си сака пръч..." ;):D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, аз Хонда с по-голям капацитет на акумулатора от въпросните 75Ah не съм виждал (може и да има, де да знам). Предвид, че 5Ah-ово устройство може да зареди такъв без проблем, заслужава ли си да се взима по-голямо? Т.е. заслужава ли си нещо различно от това на Лидъл? То беше 25 лв. при излизането си (мисля), после пробваха 40, сега са свалили на 33 (ако не се лъжа). Ама за тия пари какво да му е? Не може ли да зареди акумулатор на дизелов Акорд или Сивик? Има ли смисъл да се хвърля човек на това, дето ти си го посочил, или пък още по-зле - на това дето съм показал аз? Майната му на ефективното, говорим човек сам да си зареди акумулатора при нужда, не за сервизи и подобни. Щото темата станА много научнА, ще рече човек, че само от Нобелов лауреат нагоре се въдят в тоз' форум. :) А все пак авторът на темата евентуално (ако все още живо го вълнува този въпрос след 4 години :D) трябва да вземе някакво решение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D Ами нали затова в началото бях сравнително кратък.

Дадох си мнението и който иска да се съобразява с него. Който пък не иска, или се съмнява в него, да попита. Защо така, защо това, защо онова... и т.н.

Но както повелява традицията в българските форуми, се започна една атака... "...Пишеш глупости...", "...Заблуждаваш колегите.." и т.н.

Както и да е...

Твоето 5-амперово зарядно ще ти върши работа. Ефективно до 75Ah акумулатори.

Лидълското 3-амперово - на акумулатори до 45Ah.

Относно "Майната му на ефективното", в такъв случай ползвай каквото зарядно има под ръка (може и китайски щайги от кауфланд, или стари самоделки), пък каквото стане... ;)

Но нали целта е да поддържаме или възстановим правилно акумулатора, за да ни служи по-дълго време! :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, намали писането.

Вместо да се аргументираш за това, че "минималният ток, отдаван от зарядното трябва да е МИНИМУМ 1/10 от капацитета на акумулатора" ти се втурна и написа ебаси фермана...

А и в последния си пост си противоречиш...

 

 

Колега, вземи си зарядно от Лидл с дисплей за волтаж! Зарядното е немско с 3г гаранция! Уникално е с няколко режима на зареждане като е напълно автоматично, импулсно! Цена - около 40лв

Това зарядно дава ток максимум 3А, който е крайно недостатъчен за възстановяване на стари акумулатори с капацитет над 30 - 35 Ah. Просто десулфатизиращият му режим реално няма да работи. Да, ще зарежда до някаква степен, стартерът ще върти и ти ще си мислиш, че акумулаторът е зареден, а той в действителност ще е зареден макс до 75%. Следва още сулфатизация на плочите и скоро - "хвърляне в кофата".

За акумулатори 40 и над 40Ah трябват по-мощни зарядни. Токът, който трябва да отдава зарядното, е необходимо да бъде най-малко 1/10 от капацитета на акумулатора, за да се осъществят правилно регенерационните процеси на плочите и решетките.

И особено в режим "десулфатизация".

 

Единствено Markony писа и то 2 пъти какво е нужно за възстановяване силно сулфатизирани - голямо НАПРЕЖЕНИЕ (на импулси, за да не прегрее) съответно малък ТОК.

borko 30 също потвърди това.

 

Поне в последния си пост си вече на прав път.

 

Ето ти малко инфо:

http://www.yuasa.co.uk/yuasa/datasheet/index/sku/YBX3053/

Recommended Charge Rate 3A

Акумулаторът е 45Аh, по твоята логика му трябва минумум 4,5А заряден ток...

 

Още една справка:

http://www.yuasa.co.uk/batteries/automotive/ybx5000-silver-high-performance-smf-batteries/ybx5100.html

Recommended Charge Rate 4A

Този пък е 75Аh, ти да видиш...

 

И последно нещо копирам тук за десулфатизацията и спирам, че мразя да се разтягат излишни локуми:

 

Every lead acid battery has a resonant frequency at around 2 to 6 megahertz. If pulses of electricity (high frequency, high voltage, but low power) are sent into the battery, rhythmic beating (resonance) of the plates causes the crystalline deposits to break up and the sulphate returns to the electrolyte solution.

This process takes three to four weeks typically during which time the battery must be trickle charged(in parallel with the desulphator) so that the battery ends up reconditioned and fully charged. Below is a video showing the lead plates inside two identical batteries – one which has been desulphating for three weeks, and one which has been left in its original sulfated condition.

 

ПП. СТЕК са готини, ма мноо пари :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен мисълта ми беше, ако някой я отвори тая тема след време ('щото тук питащият очевидно няма да има полза, предвид факта, че му се отговаря ни в клин, ни в ръкав след 4 години :D), какво да търси като зарядно, ако иска 2 пъти годишно да си дозареди акумулатора? Някакво, което да няма проблем с 75-80Ah акумулатор. Това коментирайте. Става ли или не зарядното на Лидъл, примерно? Защо, ако не става? Или пък някакво друго бюджетно там. Трябва ли или не човек да дава повече пари и какво получава в замяна, т.е. може ли да кара без екстрите на скъпото, защото за него просто няма смисъл. Хора, които са ги пробвали на практика тези неща, не да лопате по клавиатурите и да се замеряте с цитати от всевъзможни места.

Иначе ето малко информация CTEK на кой е OEM:

 

CTEK provides battery chargers to a number of the world’s leading automobile manufacturers. At first glance, you might wonder why this is so. Their specific needs also contribute to development based on a broader spectrum of requirements and their dependence on charging, care and maintenance of car batteries.

These automobile manufacturers have therefore searched for a suitable and reliable battery charging system that guarantees they will continue to have a well-earned, good reputation.

 

In 2002, shortly after the German sports car manufacturer Porsche launched its first battery charger on the market, the company showed an interest in CTEK's new battery chargers. One year later, the first OEM battery chargers were delivered to them. After an exhaustive study of alternative suppliers around the world even Mercedes appointed CTEK as its official partner.

 

Since then, more have followed suit. Alfa Romeo, Arctic Cat, Audi, Bentley, BMW, Corvette, Ferrari, Lamborghini, Lexus, Maserati, Maybach, Rolls-Royce, Scania and Yamaha have also decided to use CTEK battery chargers with their own trademark.

Untitled.png

 

Цената на 5Ah-овото доскоро беше към 130 лв. (от UK), но сега заради лирата (гледам е подгонила 2.30) е по-скоро 140. Като купувах моето тук бяха по 200+ лв. Избрах го просто 'щото четох ревюта и отзиви, беше най-доброто и го купих. С какво (освен цената) е по-лошо от Акутоник VMS 12/6 R за 44Ah-ов акумулатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поинтересувах се малко от зарядното на Лидъл и ето какво намерих:

 

Intelligent microprocessor control with diagnostics programme and controlled charging process

With reverse polarity, short circuit and overload protection as well as pulse charge for flat batteries

Suitable for most 6V and 12V car or motorcycle batteries with a 1.2 – 120Ah capacity

4 variable charging rates (Max. 3.8A)

Operating voltage: 220 – 240V ~50/60Hz

3 year manufacturer's warranty

Ето му упътването. Пише от 1.2 до 120Ah. Е, може и да е по-бавно, но ме виждам проблем да се справи с 75-80Ah-ов акумулатор.

Ето и отзиви от реални потребители:

 

more of a conditioner than a charger imho although obviously it does charge albeit slowly. poor man's ctek/optimate but for this kind of money will do a cracking job.

---

I have one of these, used it on the old car when battery was loosing charge in winter with short runs. Topped up battery 3-4 hours a time. Sure if your batt has significant discharge its going to be an all day affair 12h+ I would imagine.

---

Make sure you keep your receipt for the 3 year warranty - I bought one of these last time and it failed within a year. When working properly its quite clever but its more of a trickle charger - even with a flat battery it only charges at the maximum 3.8A for a short time before dropping back to about half that, so charging a flat battery can be a lengthy business, but if you just need something for an occasional charge or to keep your battery topped up then its good enough.

Под "майната му на ефективното" по-горе имах предвид скоростта на заряд. Мисля, че ако на някой му дотрябва зарядно, просто ей така, да си има и отвреме навреме да закачи акумулатора на него, това като цена/производителност е много добро.

 

ПП В процеса на търсене попаднах на следното: Battery University. На накого може да му е интересно. Аз лично вече нямам време да се занимавам с всичко попаднало ми пред погледа, че сега съм на тема по-засукано окачване. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×