Jump to content
vpop

K24A3 и ГИ

Recommended Posts

Хе ...ХЕ ...ХЕ... сега стана рекламно лице на Романо ли ?

Не сме толкова балами тука ....да ти кажа колега ? Тя на бензин ти харчи повече бре  :tongue1:  :tongue1:  :tongue1:

Тоз твоя икономик колко харчи на бензин при скорост 140 -180 ?

 

Първо преди да тръгнеш да засичаш са ти налели газ за проба дали изтича някъде системата - ти после кога наля газ и как точно засече и какво означава перфектен монтаж ?  Турили са ти поне 10 лева ?

 

Пожелавам ти много без-аварийни километри и да не забравиш да си проверяваш клапаните за хлабини на 20-30 к то това се прави и на бенизн ама .....

 

Какво сложи последно и колко пари - и други като тебе ще ги интересува ...дай инфо.

Дай снимки от монтажа също. Гаранцията ти колко е ...все важни неща за ГИ .

Редактирано от iso_eu
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е извадих аз от сервиза,на колата и сипах аз първи газ-180 съм ги вдигнал при две изпреварвания не съм ги потдържал но под 130 - 140 не съм падал...Снимка от монтажа е излишна щот просто нищо не се вижда...грябват 10 минути гледане за да разбелеш, че има газ, 5 години ми е гаранцията...На някой хора, все още им е трудно да повярват,че при определени условия к24 харчи по-малко от к 20...шестата я нямат за нищо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега на моето ЦРВ съм с Романо,само ,че мотора е Б20 (без ОБД). Сложихме всичко на Романо за 1050 лв с кръгла бутилка е(мои познат я слага в Шумен).До момента колата има 32 000 км като 70% е в града и няма никакви проблеми.Смених 3 пъти филтъра преди дюзите и това е,да не си говорим,че и по колата нищо не съм правил все още... здрава работа не бери грижи .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bongo789 - АКо за теб Перфектния монтаж означава къси и скрити жици и маркучлета мога да те светна че за други са важни технически неща !

Не знам защо коментираш к20 след като става въпрос за К24 ?

А това дали К20 е по икономична от К24 не те пита никой и никой не е коментирал ! Само че ти явно си от онези хора - от моята бричка по убава нема.  :punch:

 

За твое сведение мога да те светна че в момента едната ми хонда е точно с  К24 - Комбе ....и не ми обяснявай....за разход и скорост щото е 2005 година на скромните 67400 км  :plane: .

 

Nile - И аз съм на това мнение че ОБД не е нужно , а е нужен прецизен монтаж и настройка. А това колко изкарват дюзите може да се коментира като се направят 150 к  :yes: . Така или инъче К серията си имат МАП сензор и ако си достатъчно светнат го  връзваш към ГИ, та ползата от OBD е .....след това си правиш настройка освен на место и в движение при различни режими...ама нали някои "МАЙСТОРИ" са много компетентни.....монтират ГИ с ОБД  :yes:  :yes:  :yes: на тези двигатели и ти савлят звезди от небето как не можело без ОБД ....и без мазалка също.....а с какво масло да караш като си на пропан бутан не могат да проумеят  :tongue1: камоли да те посъветват.

Редактирано от iso_eu
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със здраве и без проблеми да си я кара колегата на ГАЗ.

 

Относно OBD-то и мазалката...

Ходих в Пловдив в едния официален представител на BRC. Хората ми казаха, че за този двигател нямало нужда от OBD освен ако не искам да дам 400лв от горе. Препоръчаха ми Sequent 24. Също и от мазане нямало нужда, а след определени обороди се пускало и някакъв % бензин, Sequent 24 имал софтуерно тази опция. Ако настоявам за мазалка... слагали :)

 

Поздрави:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Със здраве и без проблеми да си я кара колегата на ГАЗ.   Относно OBD-то и мазалката... Ходих в Пловдив в едния официален представител на BRC. Хората ми казаха, че за този двигател нямало нужда от OBD освен ако не искам да дам 400лв от горе. Препоръчаха ми Sequent 24. Също и от мазане нямало нужда, а след определени обороди се пускало и някакъв % бензин, Sequent 24 имал софтуерно тази опция. Ако настоявам за мазалка... слагали :)   Поздрави:

Знае ли някой колко е тоя процент бензин и при какви обороти (условия) се активира? Какъв е принципа? 

Аз също отскоро съм с БРЦ (на 80км), но без активирана функция VSR засега.

Редактирано от gax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На някой хора, все още им е трудно да повярват,че при определени условия к24 харчи по-малко от к 20...шестата я нямат за нищо...

 

Трудно , лесно , факт !

Мой френд и наш колега от форума , два акорда в семейството ! Единия с К20/ГИ Ловато/ , другия с К24/ГИ БРЦ/ .Разход - 1 до 2л. в полза на К24 ! Ей тъй за протокола да отбележа ... :-)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gax защо искаш да ти е пуснат VSR-a? Ако си с правилните дюзи  не ти трябва да ти довпръсква бензин. VSR-a може да се наложи на К24 да се активира и то във високите обороти основно, но не е задължително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gax защо искаш да ти е пуснат VSR-a? Ако си с правилните дюзи  не ти трябва да ти довпръсква бензин. VSR-a може да се наложи на К24 да се активира и то във високите обороти основно, но не е задължително.

За да пази леглата на клапаните - нали това му е функцията? Избрах БРЦ 24 Секвент, за да няма мазане. Инжекторите са оранжеви BRC - in03 MY09R май пишеше.

Може ли да обясниш защо не ми трябва VSR (Valve seat recession)? Каква е логиката К24 да иска, а К20 - не? Не карам в "лютеницата", но при 120 км/ч държи 3500 оборота - така беше и на Сивика преди това. К24 ако има 6-та скорост ще е с по-ниски обороти при същото положение, т.е. и там няма нужда от VSR ... Къде греша?

 

П.С. При мен с настройката се получи нещо много интересно  -колата ми има защита, не може да вдигне 5000 оборота на празен ход за да се калибрира ГИ. Как решавате този проблем с БРЦ на АКОРД? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е К24 е 190 к.с. и му трябват по мощни инжектори т.е. жълтите , к20 е 150 кс и оранжевите са му таман. Но при теб явно не смогват и затова искат да ти пуснат и бензин. Бензина вече е безоловен и няма какво да смазва  :yes:. Просто си прави чести проверки на хлабините на клапаните , примерно на 20 000 или всяка година което настъпи по рано ....за да спиш спокоен. 

 

При GDI двигателите задължително се пуска бензин и газ за да се охлажда горивната камера и т.н.

Ама с 5 скоростната при по малкия двигател пък със 120 км/h си на 2300 оборота на предната ми хонда, а не на 3500 ....както е при тебе....ама има много разбиращи тука от разход на гориво  :tongue1:. Така че явно зависи от кутията ....На К24 с автоматика е на 2500 - 120 km/h.

 

 

                                               МВ1200      МВ 1500    Genius MAX   изпарител

Max Type Aspirated -              35HP/cyl.     40HP/cyl.     40HP/cyl.    ОРАНЖЕВИ инжектори

Super Max Type Aspirated - -        ------       47HP/cyl.     47HP/cyl.   ЖЪЛТИ инжектори 
Ако не бъркам ?

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при шофирането на газ много важен фактор е как се натиска педала,при рязко подаване на газ времената за отваряне се увеличават,както и количеството газ, но респонса на мотра е никакъв и тръгва след 2-3 сек,т.е. губите тези секунди на пълен дебит.Гледал съм в реално време как се държи един ГИ и долу горе това се случва.Важно е също при празен ход на мотора ако има възможност да е на скорост,тогава пък консумацията е нулева (засичат се обороти на мотора + отклонение на TPS ).

Разлики в разход от 1-2 литра са нормални при различните коли и шофьори,а VSR не виждам смисъл да се ползва,ако искаш мощност си я карайте на бензинец и не газифицирайте какво аз си карам моя К20А2  :whistle:

Моите обороти на К20А2 при 100 км/ч са 3000,късинка е кутия още от завода и ще търся по-нататък по дълга 6-та .Иначе по магистралата със 120 ми прави 8 разход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при шофирането на газ много важен фактор е как се натиска педала,при рязко подаване на газ времената за отваряне се увеличават,както и количеството газ, но респонса на мотра е никакъв и тръгва след 2-3 сек,т.е. губите тези секунди на пълен дебит.Гледал съм в реално време как се държи един ГИ и долу горе това се случва.Важно е също при празен ход на мотора ако има възможност да е на скорост,тогава пък консумацията е нулева (засичат се обороти на мотора + отклонение на TPS ).

Това се оправя лесно, особено при БРЦ-то. Наглася се при колко инжекторни цикъла с колко точно да се обедни сместа и този ефект се минимизира максимално(при open loop).

 

@gax VSR специално при тебе не ти трябва. При всякакви натоварвания на този мотор тези инжектори ще го изхранят.К24 не е задължително да иска и той, трябва да се види в конкретната ситуация.

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gax VSR специално при тебе не ти трябва. При всякакви натоварвания на този мотор тези инжектори ще го изхранят.К24 не е задължително да иска и той, трябва да се види в конкретната ситуация.

 

 

Благодаря за отговора, jijane!  :thumbs1:

Не е въпроса за натоварването и изхранването - на мен ми е предостатъчно мощна. Въпроса е за опазването на леглата (охлаждането, а не мазането @iso_eu поправих се  :honda: )

Всички останали препоръки е ясно, че са общовалидни - регулировка, хубаво масло, свещи, кабели и т.н.

Редактирано от gax

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

*******Просто си прави чести проверки на хлабините на клапаните , примерно на 20 000 или всяка година което настъпи по рано ....за да спиш спокоен. 

*******

 

Може ли да ми кажете каква е процедурата при реглаж на клапани. Предполагам трябва гарнитура на капак клапани и о пръстени около леглата на свещите. Поръчах ги орегинални от Honda ... 120лв. И след това на реглаж... Това ли е начина или има и друг?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

h5rov - споко бре човек, :yes: това е елементарно и струва максимум 30- 50 кинта и нямаш консумативи. Но се прави и дори само да караш на бензин но на повечко км тогава. Откажи ги ако само заради реглажа си ги поръчал.

Маха се горния капак и със специални тънки пластини се проверяват хлабините и при нужда се регулират да са в норма ....просто така е конструиран двигателя.

 

gax - не се тревожи излишно за този двигател няма нужда, слушай по компетентните от мен какво казват.

 

 

ПП 

все пак съм обикновен ползвател, а не специалист  :yes:

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

h5rov: Процедурата по регулирането на клапани е елементарна. Успокой се. Единственото неудобство е, че се прави на абсолютно студен двигател. Т.е. оставяш я да нощува при майстора и той на заранта я прави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.cars.bg/c1074345

Някъде бях чел ,че к серията имала проблем с газта...А и през 20 хил. мързеливия и стиснат англичанин да и е правил клапани...не вярвам....

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

На някой хора, все още им е трудно да повярват,че при определени условия к24 харчи по-малко от к 20...шестата я нямат за нищо...

 

Трудно , лесно , факт !

Мой френд и наш колега от форума , два акорда в семейството ! Единия с К20/ГИ Ловато/ , другия с К24/ГИ БРЦ/ .Разход - 1 до 2л. в полза на К24 ! Ей тъй за протокола да отбележа ... :-)

 

С Бонго съм съгласен, но долното твърдение е смешно или най-малкото подвеждащо.

Моя К20 за 33 000 е на 8,8 среден разход на газ с 35% градско. 

Ей тъй за протокола, покажи ми го тоя К24 с разход между 6.8 и 7,8 на газ ...

 

...иначе ако ще говорим за супер частни случаи, повечето хора знаят, как в Топ гиър М3-ка гори по малко от Приус.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра вечер колега Чавду ,

Не знам какво му е смешното или подвеждащо ! 

И явно е частен случай , като твоя ! 

Дали е заради шестата ,както отбеляза Бонго или е от различните типове ГИ ... или пък е от задкормилните устройства , все фактори ... влияещи на разхода /доста субективно понятие/ К24 в "този частен случай" дава по нисък разход на газ.

Нямам никакво намерение да споря, доказвам или показвам каквото и да било на теб или някой друг.

Както отбелязах ... факти за протокола !

Тълкуването във всякакви аспекти е позволено.

... наЗдраве ! 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Както отбелязах ... факти за протокола !

Тълкуването във всякакви аспекти е позволено.

... наЗдраве ! 

Добра вечер, колега Роконофф.

Наздраве:)

И аз ще вмъкна малко факти за протокола, предполагам ще съм също толкова обективен.

Имаме и сивик 6-та 1,4 75 конски сили с ГИ Фобос и равносметката е 0.5L/100km в полза на Акорда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

8.8 разход на газ с 35% градско.... доста добър и невероятен за мене разход.Това за Акорд ли става дума, да не говорим за някой сивик ?Аз лично под 10/100 извънградско не съм виждал, ама и не съм я пробвал с 80км/ч на 6-та по магистралата, тогава може и 8/100 газ да даде ама това не е реален за мене разход понеже нямам нервите за да карам така. 

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз обаче говоря за разхода на бензин .....на газ ясна работа .....ама да харчи на газ по малко от бензина не го вярвам  :yes: :yes:  :yes:

 

Стига с тая 6 -та скорост я хвалихте....кажи ми с колко оборота си примерно при 120 км и ще стане ясно тая 6-та ли е ли е просто обикновена 5-та ама по дълга :plane:  ....освен това има технически документи на производителя и там си пише разхода къв е на бензин.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2800...вади тефтера да смяташ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е с автоматик 5 степенен двигателя се разтовара до 2200-2300 об. при 120 км/h ,всеки да си прецени сам. Чак не ми се вярва на 6 та да си с толкова високи обороти.

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Я го снимай да го видим...друг е въпроса, че като карах автомата 190 коня комби имах чувството ,че под капака я има я не 100 коня...

При мен тва са показания с гуми 225 40 18...Да се чудиш що са я турили тая шеста а...Няма или поне аз не съм виждал и карал бензинова кола,четири цилиндрова с ръчна кутия ,която на пета да е под 3100-3300 оборота...при 120 км.ч. Отделно ако не се лъжа има разлика в кутиите и предавателните числа между седана и комбито на един и същ модел от където могат да се явят минимални разлики...Така,че не бъркай автомата и ръчката ако не греша автомата при 2,4 май не те пуска да нагазиш след 7000...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Gearbox:

Transmission type: manual           autmatic

 

Number of gears: 6         5

Gear ratios(overall):

 

Speed range( max speed on gears in km/h ) / 1000 rpm

 

I   3.533 (56 km/h)  / 7.7          2.651 (73km/h) / 10.1

II   1.88  (105km/h) / 14.4   1.516 (127km/h) / 17.7

III 1.354 (146km/h) / 20   1.081 (179km/h) / 24.8

IV   1.027 (193km/h) / 26.4 0.722 (250km/h) / 34.8

V 0.825 (240km/h) / 32.9  0.566 (341km/h) / 47.4

VI   0.659 (301km/h) / 41.2

 

Final drive ratio std:   4.388               4.437

 

Явно автоматика е с по-дълги скорости и съответно за извънградско на автоматика му дават малко по-нисък разход.

Остава колегите с такива коли да потвърдят данните.

 

"Отделно ако не се лъжа има разлика в кутиите и предавателните числа между седана и комбито на един и същ модел от където могат да се явят минимални разлики.." - забелязал съм при 2.0 седан и комби че има разлика в предавателните числа на ръчните скорости ( 5 МТ), не съм сигурен дали при всички.

Редактирано от D_U_D_E
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе как 3000 оборота на 100-120 км/чче пък и ръчни скорости да нее са с 4-ри. Няма такова нещо -автомата е велика работа и конете са си толкова и при к20 автомат пак се изстрелва като ракета...е не е за гонки разбира се.То по това се познават автоматите дали са 4 или 5 скорости, на жената е 4 скорости автомата и на 120 е към 2700 -2800 об. И естествено като я караш с 130 почва да харчи доста отколкото при 100 км,чНа к20 някъде бях слагал снимки- видео и тя около 2300 об беше пак 5 степенен автоматик.Ама между другото доста автоматици хидротрансформатори с 5 скорости извън града дават по нисък разход или еднакъв със ръчните , говоря по теХническите шитове и при шофиране също.

Редактирано от iso_eu
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К20 автомат и изстрелване са оксиморони 0-100 над 10 сек....Ти пак местиш гледната точка където ти изнася, аз претенции относно автоматите нямам, просто някой колега с к20 ръчка трябва да обади на колко оборота е на 5-та при 120...Смятам, че к24 би спечелил битката за разхода при скорости между 140-160 магистрално спрямо к20, без да съм сигурен в тва си твърдение...А 2800 оборота за ръчка при 120 е добре, вервай ми...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

К20 автомат и изстрелване са оксиморони 0-100 над 10 сек....Ти пак местиш гледната точка където ти изнася, аз претенции относно автоматите нямам, просто някой колега с к20 ръчка трябва да обади на колко оборота е на 5-та при 120...Смятам, че к24 би спечелил битката за разхода при скорости между 140-160 магистрално спрямо к20, без да съм сигурен в тва си твърдение...А 2800 оборота за ръчка при 120 е добре, вервай ми...

 

Малко по спомен ще говоря, но при мен е около/малко под 3000 оборота. Със 100 на 5-та ми е около 2600. Спомням си, че се учудвах на ниските обороти, сравнявах ги с дъртия ми Сивик :) Като дигна пак 120 ще коригирам :D

Това на CR-V K20A4 ръчка, газ/бензин. Това за изстрелването ми е малко пресилено ама карай :) Има някакъв психологически момент, че дърпаш ама реално не е нещо фрапантно.

За K24 (специално за CR-V 2,4 литровия К24А1) съм чувал, че си заслужава спрямо К20 като разход и пренебрежима разлика в данъка. 10 коня отгоре и въртящ момент 220/3600 спрямо 190/4000.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер но к20 в црв и скоростите му немат много общо с к 20 в седан...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

К20 автомат и изстрелване са оксиморони 0-100 над 10 сек....Ти пак местиш гледната точка където ти изнася, аз претенции относно автоматите нямам, просто някой колега с к20 ръчка трябва да обади на колко оборота е на 5-та при 120...Смятам, че к24 би спечелил битката за разхода при скорости между 140-160 магистрално спрямо к20, без да съм сигурен в тва си твърдение...А 2800 оборота за ръчка при 120 е добре, вервай ми...

За 140км/ч нагоре и аз така смятам. К20 Спорт е на ~3500 оборота при 120км/ч на 5та предавка.

Редактирано от chavdu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги бая изместихте темата..... Ама така и така цапаме, да вметна и аз Accord Type-S Tourer с 130км/ч съм точно на 3000rpm. За протокола само :)

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето при мене как е на 6-та, понеже стана въпрос за 3500 оборота.Ако се поддържа това на магистралата 11.5/100 газ.

post-9862-0-79354200-1425656694_thumb.jpg

Редактирано от rollin
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз малко да променя хода на темата. Точно в темата :)

Нямам 6та скорост, но нека мине малко време и ще мога да ви кажа какъв разход ще имам.

Смятам по снимките ще се ориентирате какво точно е сложено.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.940149959342621.1073741862.169749373049354&type=1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дай малко инфо, че ме е страх да не се изложа с предположението... :yes:Онуй нящо в средата не е ли високо..и как нямаш 6-та като пише 2,4...

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дай малко инфо, че ме е страх да не се изложа с предположението... :yes:

 

Ще извинявате са Caps-a, но мързеливата:

BRC SEQUENT 24, GENIUS MB 1500 LPG REDUCER, BRC LPG INJECTOR TYPE SUPER MAX (YELLOW)

За сега е настроена над 2000 оборота да започва да впръсква бензин в зависимост от показанията на map сензора. Като масимално е до 20% бензин към 80% газ в най-натоварения случай.

 

 

И аз едит:

Не знам? Колега по-напред в темата беше писал, че не е хубаво да е на по-високо!??! Ще мога да кажа след време като мине някакви км.

Редактирано от h5rov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да разбирам ли ,че тва е без ОБД, мойта успяхме да я настроим в целия работен диапазон да е на газ без дупки без сяцания...кое наложи бензина, дай цена ,че колега с версо се ослушва и не мога да го убедя за Романо..и за 6-та бе майтап или..

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма 6-та защото е автоматична скоростна кутия :)

 

Това с бензина над 2000 об./мин с каква цел се прави? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...