Jump to content
HELL_FIRE_

Вече с включени светлини през цялата година.

Доволни ли сте от взетата мярка?  

204 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

...Но...на работа съм от доста рано сутрин и част от трасето е по еднопосочни, залесени и плътно застроени улици. Смея да твърдя, че включените светлини са от значение, помагат ми дори през лятото; при тези гъсто паркирани возила, контейнери за смет в кръстовища и заспали пешеходци. Мое мнение.

Никой не спори тук за пускането на светлините рано сутрин или късно вечер, при мъгла, дъжд или други подобни. Въпроса е за чий ще караш посред бял ден, лятото, когато е 35 градуса на фарове - ЗАДЪЛЖИТЕЛНО?!? Ако посред бял ден не можеш да видиш 1 тон желязо да идва срещу тебе бахти...иди си прегледай очите или най-добре не се качвай на кола въобще. Бахти цирка.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може да не те интересува,а членуваш във форум на Хонда, където причината да членуваш е най-вероятно че имаш МПС и следователно го ползваш според законите които се приемат, били те адекватни или малоумни.И като те питат дали имаш мнение, да отговаряш че си овца и нямаш такова :blink: Дори пешеходец да си пак те касае ама ако си овца,автоматично спира да те касае щото ще си в сърцевината на полето и ще пасеш,кво ти дреме за тия със законите :DПри въздържалите се , положението май е същото.Само дето явно ги мързи да се информират достатъчно за да имат мнение.

Редактирано от Tino
Моля без лични нападки и обиди !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега archer напълно съм съгласен Публикувано изображение и е 35 на сянка(на места и повече).Публикувано изображение

Предлагам на всеки, който има проблеми с видимостта при шофиране през деня, да мине през кабинет на офталмолог, понеже сега още по-трудно ще се забелязват някой обекти и участници в движението. Публикувано изображение

Публикувано изображение

Поствам интересният линк пуснат от друг колега няколко страници назад на някой ако му е интересно да прочете и да се замисли, въпреки че вече е решено.

http://www.dadrl.hit.bg/

Поздрави!

Редактирано от honda_tech

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно си прав,но има вероятност тези които не ги интересува да имат новички Хонди с автоматични дневни светлини.Та за това:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега нямам по-нова хондичка с автоматични светлини и съм писал, че не ме вълнува. Защо ли? Зимата като карах на светлини не усетих да ми са се вдигнали разходите по карането на автомобила. Затова и сега не очаквам да стане това, а пускането на светлините отнема цели 2 секунди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега нямам по-нова хондичка с автоматични светлини и съм писал, че не ме вълнува. Защо ли? Зимата като карах на светлини не усетих да ми са се вдигнали разходите по карането на автомобила. Затова и сега не очаквам да стане това, а пускането на светлините отнема цели 2 секунди.

Явно твоя акумулатор се зарежда от слънцето , респективно двигателя също ти се зарежда от слънцето !Една проста сметка може да ти покаже колко ще ти се увеличи разхода - особено в града като си цъкнеш габаритите плюс късите ламби - и караш около 1000 оборота по задръстванията , а и си пуснал климатика !Можеш да сметнеш колко не ти се дозарежда акумулатора в града - ако не можеш да смяташ закачи си един мултицет и виж колко ампера ти дърпат фаровете !Много им се чудя на такива "интересни" отговори - много са съдържателни !Ами какъвто народа , такова и управлението - да ме извинят трезвомислещитеИ не на последно място - най вероятно тази простотия с фаровете през деня е приета в закона за да имат възможност полицаите да ни пишат повече глоби- демек повече пари в хазната , т.е. идеята е най-вероятно на Дянков-мянков ! Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не колега нямам по-нова хондичка с автоматични светлини и съм писал, че не ме вълнува. Защо ли? Зимата като карах на светлини не усетих да ми са се вдигнали разходите по карането на автомобила. Затова и сега не очаквам да стане това, а пускането на светлините отнема цели 2 секунди.

Защо просто не се записа в анкетата с отговр 'за',пък и тук не се делим на такива дето колите им излизат на светлини от завода,а на такива които мислят че има смисъл от тази работа и на такива които смятат че няма смисъл.Мнение имаш ли?Изкажи го, без значение че колата ти е като мебел от Икеа - предварително готов да става за продаване навсякъде,разбирай за всички пазари.Поредния рекламен трик най-вероятно.Ще те омайват че колата ти е по-сигурна,защото искаш или не ще светиш като крушка и ще те виждат повече.Но ще те виждат повече само ако всички останали не светят също:)А като почнат всички да светят е доказано че това изморява и не е естествено, както е доказано и че мозъка изключва в даден момент.Да не говорим за останалите участници в движението , дето не фосфоресцират и нямат 80 апмеров алтернатор под мишница - защото направо стават невидими сред всичко светещо наоколо.И не забравяй че колите излизащи на светлини от завода са предвидени за това, т.е. генератора/алтернатора ти е различен най-вероятно.п.п.Под автоматични фарове имаш предвид че има режим "auto" при който светлините се включват със стартиране на колата или че светят постоянно? Ако е второто ще е интересно как прецени дали имаш разлика в разхода зимата, но предполагам че е първия вариант. И все пак, неуспорим факт е че консумацията се повишава.Дали си го усетил или не , нищо не променя. Екологията няма как да е по-добра , когато потреблението се вдига. Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За DRL както по-рано в темата е писано, си има закон с какъв интензитет трябва да е светлината, а именно между 400 и 800cd. При обикновените крушки интензитета е много по-нисък. За това няма как да минат габаритите за DRL, закона ясно си го пише. Също така дневните светлини трябва да покриват 40см2 площ.Линка към DRL "лентите", които показах по-горе отговарят на тези правила и няма как да ти се заядът като те спрат. Аз си мисля да сваля фаровете на колата и да ги монтирам вътре, като на Audi. Но имам притеснение, че ще стане грозно. За сега още не съм се спрял на конкретен вариант - ще търся да намеря някакви готови решения за Акордите. Или хора, които вече са си правили DRL, за да видя как стои преди да си окепазявам колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,може ли по закон да се кара само с пуснати халогени? Те могат да се направят да светят само те,без задни габарити и прочие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз като една овца да се изкажа що не ме вълнува особено и по този начин съм предизвикал на prelude темпераментните квалификации...В интерес на истината в началото мнението ми беше по-скоро "щом са решили, ще изпълнявам" най-малкото за да си спестя глобите. Щото с неподчинение само глоби мога да си докарам. Щом зимата карам така, значи и през другото време мога...НО...След като прочетох дискусията тук и получих доста информация за това къде има и къде няма такова изискване за непрекъснато каране със светлини, мнението ми леко се промени в посока по-скоро срещу тази изцепка на дупетатите.Т.е. не отричам изцяло ползването на светлините, но да беше направено диференцирано и да важи само извън града.И съм член на форума, не за да получавам обиди, а за да получавам (и ако мога, да давам) информация по актуални теми като тази.Prelude, сега по-малко овца ли съм?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,може ли по закон да се кара само с пуснати халогени? Те могат да се направят да светят само те,без задни габарити и прочие.

 

До преди сегашните промени(цитирам ЗДП):

"Чл. 74. (1) Допълнителни светлини за мъгла може да се използват само при значително намалена видимост поради мъгла, снеговалеж, дъжд или други подобни условия. Тези светлини не може да се използват самостоятелно."

 

Спорно е дали и габаритните светлини могат да минат за дневни светлини ->

(ЗДП)§ 6. По смисъла на този закон:

59. (нова - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) "Дневни светлини" са светлини, предназначени за подобряване на възприемането и видимостта на предната част на пътно превозно средство при движението му.

Редактирано от rusco

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-малко овца си,а ако можеш да си смениш отговора в анкетата направо ще минеш за къдрав човек :D Факт е че си я попълнил преди да се запознаеш с проблема,прав ли съм? И ако трябва да обиждам хората,за да провокирам мисловна дейност-така да бъде.Иначе явно всички ще се дупят доброволно,само за да си спестят глоба.Има една поговорка , която я имаме и ние и англичаните.За да ме разбереш ще ти я споделя:Българския вариант : " Покорна глава,сабя не я сече "Английския вариант : " Високо вдигната глава,сабя не я достига " Veseliq,къде пише че дневните светлини трябва да са минимум 40см^2? Аз видях само изискване за интензитета на светлината и разположението им.

Редактирано от prelude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължаваш с нелепия си хумор и странно чувство за обществена значимост.Мислиш ли, че този нагъл тон ти прави главата по-вдигната от моята?Разбрахме, че си твърдо против, ама недей да се репчиш, все едно участващите тук сме измислили този закон.Нека да продължим с темата за дневните светлини - по-продуктивана е и има какво да науча от тебе, въпреки че говориш с обиди.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Объркал си се, въобще не съм обществено значима личност.Ако бях щях да обявя края на този закон и всички да сме щастливи:)Главата ми е по-вдигната от твойта със сигурност,що се отнася за проблема разискван от нас в тази тема.А си мисля че не е въпроса каква е темата,а по-скоро е принципен.Но не 'наглия' тон ми я прави по-висока,пък и той не е нагъл,просто е искрен.Защото според мен за да нямаш отношение по въпроса засягащ всички хора, те оставя в групата на другите животни.Ако овцата не ти харесва, избери си друго диво или питомно животно,незасегнато от светещите целогодишно фарове.А ти си много обидчив,но чак след като чуеш на глас какво мислят хората за мнението ти.А докато го декларираш статистически няма проблем,така ли?Ако не бях написал че е овча проява това да напишеш че ти е безразлично съм сигурен че нямаше да пишеш,което е доказателство че написаното от мен те стимулира по някакъв начин.Според мен те стимулира в положителна посока, защото не е лесно човек да признае грешката си.Пък и мнението ти за разисквания проблем е претърпяло развитие,което също е хубаво.Дефиницията ми на овчето мислене в темата , не е била с цел да обиждам,а по-скоро да ви накарам да се замислите.С което явно успявам за момента,защото двама вече си признаха.Извинявам се че чак толкова съм ви засегнал, но това което съм написал е голата и неподправена истина.Просто няма начин този закон да те остави безразличен,защото засяга всички ни, освен ако ...... сещаш се.По темата:Конкретно ме интересува къде на LED диодите симулиращи нормални крушки пише колко кандела са?Защото това което аз намирам са само мощност във ватове и ъгли на светене.

Редактирано от prelude
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Veseliq,

къде пише че дневните светлини трябва да са минимум 40см^2? Аз видях само изискване за интензитета на светлината и разположението им.

 

Извинявам се ако съм подвел някой. Сега виждам, че площта на дневните светлини е дефинирана за Русия. За ЕС трябва дневните светлини да са сертифицирани, че покриват европейския стандарт. Тоест реално могат да ти поискат документ, който да показва, че дадените дневни светлини са в съответствие с европейското законодалтелство. А с каква площ могат да са тези ледове, за да получат този сертификат, не знам.

 

Има модулчета с ледове в ebay, които пише, че идват със сертификат за ЕС, явно ще трябва да се насочим към именно такива, за да избегнем проблеми с органите на реда.

 

Като гледам има "Ангелски очи", които отговарят на ЕС изискванията и според мен стоят убийствено:

Публикувано изображение

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен схемата мисля да е в оригиналните мигачи и отпред няма да личи намесата ми.А те си имат Е-марк отпред,та ще видим дали ще имам проблем:)Но ангелските очи не са ли габаритите всъщност, сигурен ли си че минават за дневни светлини че са слабички?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе да има нещо да свети, те полицаите дали ще познават колко кандела са светлините и дали ще ти искат сертификат и фактура за покупката им, че да не са крадени... :DНамерете си решение, което да ви харесва и устройва и слагайте :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така сложил съм си LED DRL но са вързани към габарита и светват заедно с него.Та явно трябва да си слагам допълнителен модул, а мисля дали няма да стане само с монтиране на реле което да ги включва при стартиране на двигателя и да ги спира при пускане на габарит, къси и дълги.Ако някой има идея каква може да е схемата за връзване да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето изискванията за "дневни светлини" . Обърни внимание на последните редове, където се обсъждат мигачите. Между другото аз също гласувах с "не ме вълнува особено", защото така поставен въпроса дали съм доволен или не от взетата мярка то нито съм доволен нито недоволен. Не ме бърка, защото си имам DRL и така и така си карам на него. Това дали ме вкарва в стадото овце, какво мислиш? Значи не можеш да приемеш неутрална позиция? Ами представи си че има хора, които си имат мнение по доста други въпроси но точно по този "не им пука". Спри се с квалификациите!http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:323:0046:0152:BG:PDF

6.19. Дневни светлини (Правило № 87) ( 18 )6.19.1. НаличиеЗадължително за моторни превозни средства. Забранено за ремаркета.6.19.2. БройДве6.19.3. Монтажна схемаНяма специални изисквания6.19.4. Местоположение6.19.4.1. По широчина: разстоянието между вътрешните краища на двете видими повърхности по направлението на базовите оси не трябва да бъде под 600 mm.Това разстояние може да се намали до 400 mm, когато цялата широчина на превозното средство е под 1 300 mm.6.19.4.2. Във височина: на не по-малко от 250 mm и на не повече от 1 500 mm от земната повърхност.6.19.4.3. По дължина: на предната част на превозното средство. Това изискване се счита за изпълнено, ако излъчваната светлина не причинява неудобство на водача, пряко или непряко, чрез устройствата за непряко виждане и/или чрез други отразяващи повърхности на превозното средство.6.19.5. Геометрична видимостВ хоризонталната равнина: 20° навън и 20° навътре.Във вертикалната равнина: 10° нагоре и 10° надолу.BG L 323/102 Официален вестник на Европейския съюз 6.12.2011 г.( 18 ) Страните по договора, които не прилагат Правило № 87, могат да забранят наличието на дневни светлини (както е указано в точка 5.22), на основата на националните разпоредби.6.19.6. РеглажВ посока напред.6.19.7. Електрическа схема на свързване6.19.7.1. Дневните светлини трябва да се включват автоматично, когато устройството, което пуска и/или спира двигателя (системата за задвижване), е в положение, при което двигателят (системата за задвижване) може да работи. Дневните светлини обаче могат да остават изключени, ако са налице следните условия.6.19.7.1.1. при автоматична предавателна кутия — лостът за превключване на предавките е в положение „паркиране“; или6.19.7.1.2. ръчната спирачка е задействана; или6.19.7.1.3. преди началното задвижване на превозното средство след ръчно задействане на системата за задвижване.6.19.7.2. Дневните светлини могат да се изключват ръчно, когато скоростта на превозното средство не надвишава 10 km/h, при условие че те се включват автоматично, когато скоростта на превозното средство надвиши 10 km/h или когато превозното средство е изминало повече от 100 m, като те остават включени, докато не бъдат изключени умишлено.6.19.7.3. Дневните светлини трябва да се изключват автоматично, когато устройството, което пуска и/или спира двигателя (системата за задвижване), е в положение, при което двигателят (системата за задвижване) не може да работи, или когато предните фарове за мъгла или фаровете са включени, освен когато последните се използват за подаване на периодични светлинни предупреждения през кратки интервали ( 19 ).6.19.7.4. Светлините, посочени в точка 5.11, не се включват, когато дневните светлини са включени, освен ако дневните светлини не работят съгласно точка 6.2.7.6.2.6.19.7.5. Ако разстоянието между предната пътепоказателна светлина и дневната светлина, е равно или по-малко от 40 mm, електрическата схема на свързване на дневната светлина на съответната страна на превозното средство може да бъда такава, че:а) светлината е изключена; илиб) нейният светлинен интензитет е намален през целия период (интервал „включен“ и интервал „изключен“) на действие на предна пътепоказателна светлина.6.19.7.6. Ако пътепоказателна светлина е взаимно вградена с дневна светлина, електрическата схема на свързване на дневната светлина от съответната страна на превозното средство трябва да бъда такава, че дневната светлина да е изключена през целия период (интервал „включен“ и интервал „изключен“) на действие на пътепоказателната светлина.6.19.8. Контролно устройствоНаличието на контролно устройство, работещо на принципа на затворения ел. контур, не е задължително6.19.9. Други предписанияБез предписания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Чудесно инфо,благодаря.Явно светлините трябва да са две,но не ми стана ясно това с реглажа им какво имат предвид с "в посока напред"?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ли не се опитва да измисли нашето тъпро правитество... все още се опитвам да намеря една интернет страница от преди години, където се казва, че дневните светлини не са толкова полезни.Имаше снимка как пешеходен, който пресича не се вижда от светлините на колата. Надявам се да мога да я намеря и да я покажа... Все пак и тези от правитеството трябва да я погледнат и да се замислят дали тези светлини ще помогнат нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами напред, не надолу, не нагоре, не в страни - просто напред за да те виждат. И 35%-я ми DRL със сигурност не заслепява денем - проверено:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е ясно накъде трябва да сочат,но тук се говори за реглаж......а той би трябвало да позволява нагоре/надолу и наляво/надясно.Както и да е, явно всеки ще се спасява по единично и после ще споделяме кой - какъв успех е имал:)А 35% дълги може да не са много, но не сочат където трябва- там е проблема. Дано наистина не заслепяват твоите,защото виждам коли с такива DRL-та на дългите и хем си личи че работят на проценти от капацитета си,хем ме заслепяват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ме глобиха 2 пъти за невключени фарове, реших да пробвам автоматични ДРЛ.Монтирах си сам такъв ДРЛ модул на дългите и работи перфектно. Включил съм го на 25% или 30% (не помня точно). За толкова време никога не са ми давали индикации че заслепявам.Минал съм пред хиляди катаджии и не са ми правили проблем, сигурно защото изглежда като фабрично.П.П. Не одобрявам карането на фарове целогодишно.Поздрави и успех

Редактирано от NikiG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ме глобиха 2 пъти за невключени фарове, реших да пробвам автоматични ДРЛ.Монтирах си сам такъв ДРЛ модул на дългите и работи перфектно. Включил съм го на 25% или 30% (не помня точно). За толкова време никога не са ми давали индикации че заслепявам.Минал съм пред хиляди катаджии и не са ми правили проблем, сигурно защото изглежда като фабрично.П.П. Не одобрявам карането на фарове целогодишно.Поздрави и успех

Аз пак да попитам,как си ги монтирате на дългите?Имате в предвид,че ДРЛ-а има цокъл на нормална крушка,която замества тази на дългите светлини(H-1 например) и ако е така как става номера с H-3 крушки(къси и дълги в една крушка)?Или просто този модул има функцията на 'dimmer' и намалява процентно светлината?И пак за H-3 не ми е ясно как ще стане,понеже ще намали и късите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

H1 (regular normal):1550 lumens, 650 hoursLong Life (or "HalogenPlus+")1460 lumens, 1200 hoursUltra Long Life (or "DayLight")1430 lumens, 3000 hoursPlus-30 High Efficacy (CPI BrightLight, Osram Super, Sylvania Xtravision, Narva Rangepower,*Tungsram High Output, Philips Premium):1700 lumens, 350 hoursPlus-50 Ultra High Efficacy (CPI Super Bright Light, Philips VisionPlus, Osram Silverstar, Narva*Rangepower+50, Tungsram Megalicht, but not Sylvania Silverstar):*1750 lumens, 350 hoursPlus-80/90 Mega High Efficacy (Philips Xtreme Power, Osram Night Breaker):1780 lumens, 340 hoursBlue coated 'extra white' (CPI Bright Light Blue, Osram CoolBlue, Narva Rangepower Blue, Philips*BlueVision or CrystalVision, Tungsram Super Blue or EuroBlue, Sylvania*Silverstar or Silverstar Ultra,*also PIAA, Hoen, Nokya, Polarg, etc):1380 lumens, 250 hours

Ако е вярнa информацията, не :( Редактирано от Code7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен схемата мисля да е в оригиналните мигачи и отпред няма да личи намесата ми.А те си имат Е-марк отпред,та ще видим дали ще имам проблем:)Но ангелските очи не са ли габаритите всъщност, сигурен ли си че минават за дневни светлини че са слабички?

Има колт-катоди като горните, които са над 400cd яркост, тоест изпълняват изискванията (съответно сертифицирани за директивата на ЕС). Като цяло за сега съм се спрял на този вариант. Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз приветствам приемането на закона.Имаше навремето, като направиха задължителното ползване на светлини през зимата, инфо колко процента са намалели ударените пешеходци.Тогава също се водиха люти спорове за Х-грама повече гориво, за честата смяна на крушки и безконтролното забогатяване на търговците.....Та с 1 % по-малко удари да има, си заслужава.Дори един единствен удар за година да има по-малко, пак си заслужава.Много ми са интересни колегите,които твърдят, че ще сменят крушки през 3-4 месеца....Кви са тия крушки бре? Да не си ги произвеждате в гаража?

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Всички крушки от вида Cool Blue,Night Braker и другите подобни живеят по 250-350 часа.Ти сметни колко време изкарват за хората,които карат доволно километри.А и се прецакват от честото пускане и гасене, тествал съм го лично щото в предната ми работа буквално се качвах в колата само колкото да е с мен и карах по 200м. :D А ти прочете ли линка със статистиката,че не само че светлините не намаляват инцидентите,а се случва да ги увеличават?Та тогава за какъв 1% се бориш дето си струва,като той не си струва щото е в 'минус'?И за капак ни излиза по-скъпо да сме в 'минус' откъм спасени животи и намалени инциденти.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто стана задължително движението на автомобилите на къси светлини(преди има няма няколко дни),нито една учебна кола не съм видял на фарове или пък патрулка.

От това следва,че "за кучета и котки може,за прасета не!".Балъците да си купуваме крушки и тем подобно консумативи,а баш играчите,дето са им държавни колите(визирам полицията) не ебават .Или другия вариант според мен е,че искат да покажат,че са големи тежкари и са над закона.Общо взето БЪЛГАРСКА РАБОТА.Та нали точно те са хората,които трябва да служат за пример.

Ама пусти икономии.Аз навремето като карах курса,инструктора ми се караше ако реша да пусна по инерция,а сега за повечето нови шофьори,първото нещо което научават е да пускат колата по авантата.

Утре могат да решат да караме и леките коли с каскиПубликувано изображение,за по сигурно или пък да си вързваме прожектор на оная работа(за жените шофьори ще е малко по-сложно)Публикувано изображениеЛуда работа

Редактирано от longfinmako

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да Ви кажа една клюка - днес видях патрулка с включени фарове :D не можах обаче да я снимам че телефона ми беше препълнен :angry:Инъче ако ги бях щракнал щях да пратя материала на БТВ - да ги предложат за награда :D !

Редактирано от Dragi4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто стана задължително движението на автомобилите на къси светлини(преди има няма няколко дни),нито една учебна кола не съм видял на фарове или пък патрулка.

Законът едва днес влезе в сила. Но и аз видях днес патрулка без включени фарове :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз приветствам приемането на закона.Имаше навремето, като направиха задължителното ползване на светлини през зимата, инфо колко процента са намалели ударените пешеходци.Тогава също се водиха люти спорове за Х-грама повече гориво, за честата смяна на крушки и безконтролното забогатяване на търговците.....Та с 1 % по-малко удари да има, си заслужава.Дори един единствен удар за година да има по-малко, пак си заслужава.Много ми са интересни колегите,които твърдят, че ще сменят крушки през 3-4 месеца....Кви са тия крушки бре? Да не си ги произвеждате в гаража?

Там е работата че не са намалели с нито един а са се увеличили с 5% яко а?Има една добре крита статистика че в развитите държави са ги премахнали точно поради увеличение на произшествията а не намаляването им.В петък карах от Кюстендил за Радомир срещу колона от фарчета направо е идиотия през деня нищо друго не виждах освен прииждащи фарове.Направете си експеримент и се опитайте да оглеждате пътя без да си отклонявате вниманието от насрещните коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как ли седи въпроса с Angel Eyes .лед габаритите светят доста силно.някои направил ли си е експеримент,дали с лед светлини от Angel Eyes ,минават за дневни.куките дали ще санкционират

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В петък карах от Кюстендил за Радомир срещу колона от фарчета направо е идиотия през деня нищо друго не виждах освен прииждащи фарове.Направете си експеримент и се опитайте да оглеждате пътя без да си отклонявате вниманието от насрещните коли.

Да разбирам, че ти нощно време не шофираш, така ли?И хайде стига с тая смяна на крушките. За близо 6 години и 60 000 км съм сменил 2 крушки от по 4-5 лева, а карам целогодишно на фарове.В крайна сметка, доводите "против" са следствие от лошо регулирани светлини (няма как регулирани къси светлини да заслепяват водача, камо пешеходеца), а не от това, че са пуснати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е 100% няма начин да заслепиш пешеходеца , да знаеш ! Особено джиповете да не говорим , че какъвто и реглаж да направят с тази височина на фаровете все е едно и също.И не знам как тия крушки от 4 лева работят 6 години като самият производител ти дава гаранция за работа на крушката от 300 до 500 работни часа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го заслепиш, ако си на 10 метра от него. Щом светлините са правят така, че да не заслепяват водачите на автомобилите, значи няма как да заслепяват пешеходците, чиято глава е на по-високо.Гаранция означава, че ще изкара ПОНЕ толкова. Ти като си купиш техника с гаранция 24 месеца и на третата година се чудиш защо не се е развалила ли? Не е нужно да се заяждаш, чувствай се прецакан от държавата и производителите на крушки за автомобили...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес се разминах с една патрулка естествено не караха с включени сметлини и тъй като караха със заветвите 20км(зад тях по традиция една колоно от коли) ,отворих прозоръчната инсталация :) и ги почолих да си включат светлините.По традиция ме погледнаха лошо и им стана много тъпо,но пък си включиха фаровете.Обаче незнам колко време ще минеда разберът ,че закона е за всички.

Редактирано от hyp3r

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...