Jump to content

Recommended Posts

Чудесно колега,само че свещите са си същите и със същото топлино число за нашите автомобили,ако прочетеш внимателно текста.Мразя всичко бошово btw....

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Мразя всичко бошово btw....

 

+1 Публикувано изображение
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите бриск стават ли изобщо за HRV ? Че имам един комплект за резерва Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем,щом ги имаш,виж топлинното число само и нареди разстоянието на 1,0 мм

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не се брои за спам, и ми е интересно някой имал ли е подобен опит като мен, но някога имах Волга ГАЗ24, с газова уредба. 2001-ва ми я прави един човек, който я докара малко под 9 литра газ на дълъг път, и 12,5-12,7 на градско.

4 степенна скоростна кутия.

Непрекъснато си спомням напоследък една негова фраза, когато ми прави колата:

 - Газта обича по-слаба искра.

След като каза това ме накара да отида да купя един 20 ватов резистор, вече не помня, но май беше 2 или 2,2 ома, и с едно допълнително реле вързахме резистора така, че при палене бобината да е директно на 12 волта, а когато работи на газ - бобината да е през резистора към 12 волта.

 

След тази "интервенция", плюс регулиране на изпарителя, колата ми заработи както никога дотогава не беше работила.

 

Ако мнението е за триене - да се трие, но ако някой е имал подобен опит с автомобил - моля да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То Руските автомобили по принцип са анти-автомобили!Не зная какво е слаба и какво е силна искра!?

Свещите дето ги дават производителите че са газ за уж,са с 0,1 мм. по-малко разстояние м/у електродите спрямо тези за бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.03.2018 г. at 20:49, Shreek написа:

 

Ако мнението е за триене - да се трие, но ако някой е имал подобен опит с автомобил - моля да сподели.

Във форума е пълно с твърдения неподлежащи на някаква логика и повечето минават,освен ако не са опасни.

В случая "твърдението " на твоя майстор е глупост,но е безопасно...

Във вторичната верига на системата за запалване има вградени съпротивления 14-20 кОм. Добавянето на още 2-3 кОм няма да промени нищо.

Добавянето на резистор в първичната верига ще доведе до отказ на запалването при ниски температури ,което също не е опасно.....тъй като вече ще се разчита на обществения транспорт :) 

  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 34 минути, Markony написа:

 

Във вторичната верига на системата за запалване има вградени съпротивления 14-20 кОм. Добавянето на още 2-3 кОм няма да промени нищо.

 

Ома а не килоома. В първичната верига с цел намаляване на заредената в бобината енергия.

 

Това беше само на режим газ.

 

Следващата зима след тази преработка имаше едни две седмици, когато сутрин беше под минус 15. Не съм имал други проблеми освен с развъртането на двигателя от стартера.

Редактирано от Shreek
Добавка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам запалителната система на Хонда наизуст,а когато изучавах Волга,Жигули,Уаз и Газ бях студент още.Та въпросния резистор присъстваше оргинално в инасталацията като гасител на радиосмущения. Едни "други" майстори го махаха за по-силна искра :).

Мисълта ми беше ,че всичко си има място и обяснение, както и съответната логика.

С махане и слагане само не става.

Твърдение от сорта ,че газта обича по-слаба искра и проблема се решава с добавянето на резистор е смешно и необосновано. Колко по-слаба -25кV или 23 Kv?

Какво имаме още там? Само 2 неща -броя на навивките на вторичната част и кондензатора,който пази чукчето...по спомен 2,2 мФ

След това имаме палец кабели и свещи.Като пренебрегнем факта ,че и палеца и кабелите имат доста голямо съпротивление-1 кОМ в палеца и 10-на в кабелите,единственото нещо което може да повлияе на искрата е разстоянието на свещите.

 

С две думи много по-лесно е да намалим това разстояние ,ако целим да намалим енергията на искрата ,от колкото да влияем на първичната верига.

В края на спора остава въпроса "Защо да го правим?"

 

Някой ,някъде казал...друг чул, ама не разбрал..

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Сивик 2 генерация също има един кондензатор покрай бобината със същата цел - да не ти шуми радиото. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, dindin написа:

На Сивик 2 генерация също има един кондензатор покрай бобината със същата цел - да не ти шуми радиото. :lol:

Моята кола от профила е с 4 бобини вградени в един модул,няма никакви кондензатори и радиото не шуми.Тези кондензатори са за по-добра работа на бобината и по-добра искра!Просто така са сметнати бобините,да има кондензатор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз говоря за 35 годишна кола. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Свещи за газ, които Хонда препоръчва за 2-ра генерация (както и за 1-ва) Сивик GX (CNG) - NGK PFR7N8DS (part номер).

Свещите се водят Laser Platinum, stock номер 93580.

 

Колата Сивик GX e произвеждана само за САЩ пазара, за това не е много популярна на други места. Включително и тук не е популярна, може би заради неразвитата мрежа за зареждане.

 

1-ва генерация CNG (6-та ген. шаси)

2-ра генерация CNG (7-ма ген. шаси)

3-та генерация CNG (8-ма ген. шаси)

 

2-ра ген. идва с двигател - D17A7 

 

1280px-2004-2005_Honda_Civic_NGV.jpg

 

Повече инфо за тази кола и нейните генерации:

https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic_GX

 

 

Други свещи на NGK за газ:

 

обикновени

BKR-GAS (stock no. 7987)

 

иридиеви

IFR7F-4D Laser Iridium

 

IFR7F-8DS Laser Iridium (stock no. 5794)

 

 

п.п.

Търсих свещи на сайта на NGK и ми попадна тази информация.

Редактирано от Japanese fever
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго нещо, което разбрах за свещите е, че е добре да се вдигне топлинното число с 1-2 единици, ако се кара на газ. Конкретно говорим за свещи NGK (обикновени V-Power), ако стандартно се препоръчва 5, на газ 6 или 7 ще е по-добре. Топлинните числа важат за платинени и иридиеви свещи също така.

 

На газ темп. в цилиндрите е по-висока, отколкото на бензин. Вдигане на топлинното число с една единица сваля темп. в цилиндъра със 70-100°С (последния абзац, долу на снимката). Също, ако карате по-често на магистрала една единица по-високо топлинно число също е препоръчително (по препоръка на Хонда). При вдигане на мощността пак се изисква по-високо топлинно число според NGK.

 

https://www.ngk.com/learning-center/article/200/how-do-i-find-a-colder-or-hotter-plug

 

NKG-02.thumb.png.41e47c56e5edc443bd175b05687604ce.png

 

Аз до скоро сток/бензин карах със ZFR5F-11, но посления път от дилъра ми продадоха ZFR6F-11. На външен вид колата няма разлика, но като ги сваля ще ги сравня с предните.

 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесен начин да превърнеш най-студения мотор в термопомпа е като вместо 5 сложиш топлинно число 9.Според NGK ,температурата в горивната камера ще стане стотина градуса...Тогава можеш просто да ползваш парното за климатик.

  • Haha 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Може, но никой тук не говори за 9. Не съм сигурен дали има свещи над 7 или поне аз не съм срещал. Може ни спадат към рейсинг свещите.

Работата е там, че топла свещ може да ти навреди много повече, но не и студена. (перефразирам от сайта на NGK, обяснено е защо е така)

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7мици ползвам на бегачката в студено време на евридейка пали гаси гърмят кат пиратки. Ако е бкр5 за газ бкр6 и край. 

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки може да интерпретира ,това ,което прочел/чул и не разбира материята.Ако от NGK знаеха каква газ ползваме и как работи един ГИ едва ли щяха да пишат такива глупости.Как би обяснил паленето и довпръскването,работата във втек режим с по-студени свещи? Съвременните двигатели се ползват в режим 50/50 бензин/газ .Там 5,5 топлинно число ли да слагам :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ти знаеш повече и от NGK, нищо че произвеждат свещи вече близо 100 години (1936-та започват). Както е писал фена 6 за газ е добре. Писах на NGK за каране на газ и те ми казаха, че 6-ца трябва да са свещите.

 

Аз карам със 6-ца сток на бензин и колата работи перфектно. И не съм сам аз си решил да минавам на 6, а ми ги продадоха от дилъра. (може би, защото тук се кара основно на дълго). В книжката на Сивик пише да се кара със 6, ако караш много на магистрала, ама като гледам ти инструкциите на Хонда и NGK не ги четеш/следиш. Имаш си твои. :)

 

Кой си слага газова и кара 50/50 газ/бензин? Защо тогава си е сложил газова въобще?

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде ,като почнеш да караш на газ да го водим този разговор...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 4/17/2018 at 7:25, Japanese fever написа:

Вдигане на топлинното число с една единица сваля темп. в цилиндъра със 70-100°С (последния абзац, долу на снимката)

NKG-02.png

Не става въпрос за сваляне на температурата на горивната камера или цилиндъра!!!

Става въпрос за намаляване на температурата на електродите на свещта!!! Поради по-голямата контактна повърхност на резбата и по-добрия топлообмен с главата на двигателя.

По-студените свещи се слагат там, където има вероятност горивната смес да се запали предварително при досег с електродите на свещта, преди подаване на искрата!  Т.е. се изисква електродите да изстиват по-бързо след всяко запалване, за да няма детонации...

По-топлите свещи се слагат при горива, които се запалват по-трудно, като газ например. С по-високата си температура на електродите, спомагат за по-лесното и сигурно възпламеняване на горивната смес при подаване на искрата.

Редактирано от dandilov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При различните топ. числа свеща има една и съща резба, даже мисля, че са от един и същи материал. По-голямо топ. число няма по-дълга резба, няма как да стане. Значи чрез по-бързо охлаждане на електрода, темп. в цилиндъра не се намалява, така ли?

 

Само че газта изгаря с по-висока темп. от бензина. За това хората на газ имат проблеми с клапаните и трябва да сменят свещи по-често.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

По-топлите свещи се слагат при горива, които се запалват по-трудно, като газ например. С по-високата си температура на електродите, спомагат за по-лесното и сигурно възпламеняване на горивната смес при подаване на искрата.

Искам да коригирам горното си твърдение за газта... Вероятно е да не съм прав!

Понеже не съм сигурен дали гори с по-висока пламна температура от бензина, от там и какво топлинно число е по-подходящо.

 

преди 57 минути, Japanese fever написа:

Значи чрез по-бързо охлаждане на електрода, темп. в цилиндъра не се намалява, така ли?

Да!

Няма как един "пиклив" електрод да намали температурата в цилиндъра!

Тук става въпрос единствено за температурата на самия електрод.

Но най-общо казано:

По-топлите свещи отвеждат и отдават по-бавно топлината от електродите си, а студените по-бързо.

По-топлите свещи са за по-нискооборотни двигатели, с по-малка степен на сгъстяване, а по-студените свещи са за по-бързооборотните двигатели, с по-висока степен на сгъстяване.

По-стдените свещи по принцип са с по-къси електроди, а по-топлите - с по-дълги. Също така и сплавта им е различна, а от там и разлика в топлопроводимостта.

 

В нета попаднах на това:

https://bg.wikipedia.org/wiki/Запалителна_свещ

 

А също и на това обяснение:

 

 

Цитат

"Топлинното число (на английски ‘heat range’) е параметър на свещта, който се избира в зависимост от самия двигател и режима му на работа. Няма генерално правило кое топлинно число е по-добро – ниското или високото. За един и същи двигател, работещ в два различни режима, са най-подходящи две различни свещи – например, ако двигателят работи предимно на високи обороти с голямо натоварване, имаме едно най-подходящо число; ако същия двигател работи предимно на ниски обороти и без голямо натоварване, най-подходящото число е по-ниско от предишното.

Точното значение на топлинното число е способността на средния електрод на свещта да пренася топлината от върха на електрода до корпуса на двигателя – топлинна проводимост. За оптимална работа на свещта, тя трябва да поддържа температура в определени граници – между 450 и 850 градуса. Недостатъчната температура води до натрупване на нагар, който впоследствие започва да провежда електричеството (въглеродът е проводник) и не се получава добра искра. Твърде високата температура води до предварително възпламеняване на горивото и детонации, а в екстремни случаи – разтапяне на електродите и скъпи ремонти.



Колкото е по-къс средния електрод, толкова по-малък път трябва да измине топлинната енергия до корпуса на двигателя, т.е. топлинната проводимост е висока (високо топлинно число, “студена” свещ). Повече топлина достига до корпуса, съответно температурата на самата свещ е толкова по-ниска. Такава свещ е в състояние да освободи повече топлина към корпуса, т.е. самият двигател може да работи при по-екстремни режими, на по-високи обороти (например с висока скорост по магистралата, или на състезание).

По-дългия електрод означава по-малка топлинна проводимост, т.е. по-ниско топлинно число (“топла” свещ). Такава свещ задържа повече топлина в електрода, позволявайки температурата й да не пада под 450 градуса при режими на двигателя, при които оборотите са ниски и няма голямо натоварване (например бавно каране в града).

Според NGK, смяната с една единица на топлинното число променя температурата на свещта с от 70 до 100 градуса. Ако карате предимно градско, една или две единици по-ниско число може да се окаже оправдано. Ако карате агресивно и предимно в червената зона на оборотомера, 1-2 единици по-високо число може да е по-подходящо за вас. Производителят на двигателя обикновено дава някаква ориентировъчна стойност, подходяща за някакви средни условия, и е един вид компромис между различните стилове на каране на различните шофьори."

 

Линк:

http://http://forums.hondabg.com//forum/viewtopic.php?t=739

 

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, dandilov написа:

 

Да!

Няма как един "пиклив" електрод да намали температурата в цилиндъра!

Тук става въпрос единствено за температурата на самия електрод.

 

 

Полезна информация си дал, но това горе не е много точно.

На снимката горе, първото изречение на втория абзац гласи:

Цитат

 

The spark plug design determines its ability to remove heat from the combustion chamber

 

 

combustion chamber - горивна камера, тя се намира в цилиндъра, както знаем

 

Същия абзац:

Цитат

 

In addition, the alloy compositions in the electrodes can be changed. This means you may not be able to visually tell a difference between heat ranges.

 

 

alloy compositions - сплави

 

Последния абзац:

Цитат

 

... the ability to remove 70°C to 100°C from the combustion chamber.

 

 

 

Иначе да, по-студена свещ (по-високо топл. число) занчи, че свеща по-бързо отвежда топлина от върха на електрода, през неговото тяло, чрез резбата в главата на двигателя. Т.е. високата температура се изкарва извън цилиндъра чрез резбата на свеща, която е в контакт с електрода и с главата на двигателя. Това не виждам как няма да влияе на темп. в цилиндъра при положение, че няколко пъти е споменато - горивна камера.

 

За дължината на електрода си прав, но има и изключения. По принцип за дължината на електрода е важно с какви бутала си. Ако си с бутала с високо чело, които има вероятност да доближат свеща, се кара с по-къс електрон.

 

Ето тука студена свещ с дълъг електрод ZFR7F-11

https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=10224

 

п.п.

Свещи с топл. число над 7 се водят рейсинг и имат други означения.

Редактирано от Japanese fever

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Japanese fever написа:

Само че газта изгаря с по-висока темп. от бензина. 

Джапанка, това за температурата как го реши, че е така? Измери ли я тази температура или просто си го изсмука от пръстите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да кажа - става въпрос за температурата на електрода (минусовият най-вече)!

Електродът се загрява от топлината в горивната камера до 850 градуса (при запалване на гориво-въздушната смес).

преди 27 минути, Japanese fever написа:

The spark plug design determines its ability to remove heat from the combustion chamber

... Става въпрос способността на свещта да отвежда температурата на електрода си, през резбата до главата на двигателя, и там да я отдаде. ;)

Колко по-бързо отдава температурата на електрода си, толкова по-студена е свещта. И обранто...

При голяма степен на сгъстяване, бързооборотен двигател и при високи обороти, електродът трябва да изстива по-бързо, за да не възпламени с горещината си следващата порция гориво, преди да бъде подадена искрата. Да не се получи т.н. "детонационно горене".

 

А температурата в цилиндъра се намалява сериозно при всмукване на новата (студена) гориво-въздушна смес. Но загретият до червено електрод изстива по-бавно. Стените на цилиндъра се охлаждат допълнително и от антифриза, а електродът - не.

Редактирано от dandilov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ти дам източници и на английски:

http://www.bgdiagnostica.com/index.php/free/200-lpgmetangas.html?jsn_setmobile=yes

 

http://www.usealtfuels.com/?page_id=12

 

Цитат

 

higher ignition temperature 920- 1020 degrees vs. 80- 300 degrees for gasoline

 

 

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест, LPG се възпламенява, подчертавам възпламенява, (тоест точка на запалване) при много по-висока температура отколкото бензина. 920-1020 градуса спрямо 80-300 градуса за бензин.

От тук логично следва, че за LPG трябва по-гореща искра. А защо не и по-горещ електрод... ;)

Но с каква температура гори след това LPG и с каква бензинът? Тук е разковничето! :)

Щото няма как бензинът да "вдигне" само 300 градуса след това, при горенето си. Та в готварската ми печка се развиват 250 градуса, а знам и как гори бензин на живо... !!!

 

 

 

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,  има значение това са 3 различни температури:

- темп. на запалване

- темп. на горене

- темп. на самозапалване

 

Мисля, че и трите са по-високи от на бензина. Като е хубаво, че темп. на самозапалване е по-висока, тъй като на газ може да караш с по-висока компресия (комп. число).

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, Japanese fever написа:

Мога да ти дам източници и на английски:

http://www.bgdiagnostica.com/index.php/free/200-lpgmetangas.html?jsn_setmobile=yes

 

http://www.usealtfuels.com/?page_id=12

 

 

Джапанка, отговаряш като пълен лаик, какъвто съм сигурен, че си в областта с LPG-то.

Циркаджията от първия линк изобщо няма да го коментирам с твърдението, че LPG-то гори с 200 градуса по-висока температура от тази на бензина. Поне е уцелил горе долу температурата на самовъзпламеняване на пропан-а.

 

Във втория линк определено има грешка. Нито пропана се запалва при 1000 градуса, нито пък бензина ще се запали при 80 градуса.

 

Ако помислиш малко, специално за пропана, ще се сетиш.

преди 4 минути, dandilov написа:

Тоест, LPG се възпламенява, подчертавам възпламенява, (тоест точка на запалване) при много по-висока температура отколкото бензина. 920-1020 градуса спрямо 80-300 градуса за бензин.

От тук логично следва, че за LPG трябва по-гореща искра.

Но с каква температура гори след това LPG и с каква бензинът? Тук е разковничето! :)

Щото няма как бензинът да "вдигне" само 300 градуса след това, при горенето си. Та в готварската ми печка се развиват 250 градуса, а знам и как гори бензин на живо... !!!

 

 

 

Моите 20 стинки по темата.

Температура на горене:

  - бензин - около 2200 градуса

  - пропан - около 2100 градуса

  - бутан - около 2100 градуса

 

Температури на САМОВЪЗПЛАМЕНЯВАНЕ, а не на запалване, при атмосферно налягане:

  - бензин между 200 и 400 градуса

  - пропан около 500 градуса

  - бутан около 490 градуса

 

Сега, защо горят клапаните, ще оставя Джапанката да обясни.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго нещо - бензинът постъпва в цилиндъра в течно състояние като по този начин охлажда, докато газта влиза в газообразно състояние и охлажда по-малко цилиндъра.

  • Confused 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесни 20 стинки! :)

От тук следва, че за LPG, могат да се използват същите свещи, препоръчани от производителя, за съответния двигател, със същото топлинно число като за бензин.

Но!

Да им се намали разстоянието между електродите така, че времеконстантата на искрата да бъде по-голяма. :thumbs1:  Т.е по-дълго време (някакви милисекунди) да тече искрата между тях, че да запали LPG-то. От там обикновените свещи изгарят по-бързо. Но ако се използват свещи с там някакви сплави, или иридиеви, ще карат повече време.

Даже могат да бъдат използвани и свещи, с една идея по-топли. :)

А клапаните горят от корозията от водата, която се отделя в големи количества при каране на газ. ;)

Редактирано от dandilov
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

преди 16 минути, Japanese fever написа:

Има и друго нещо - бензинът постъпва в цилиндъра в течно състояние като по този начин охлажда, докато газта влиза в газообразно състояние и охлажда по-малко цилиндъра.

Бензинът влиза разпрашен на микроскопични капчици до състояние на пара и се смесва с въздух. Иначе ако е като течност, ще ти цапа свещите и няма запалване. Представи си повреден инжектор, който пикае струйка, вместо да впръсква мъгла. Какво се случва тогава.

Редактирано от dandilov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Japanese fever написа:

Има и друго нещо - бензинът постъпва в цилиндъра в течно състояние като по този начин охлажда, докато газта влиза в газообразно състояние и охлажда по-малко цилиндъра.

 

А при течната фаза? ;)

На газ карам с абсолютно същите свещи, предписани от производителя - с 1,1 мм разстояние, фабрично.

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 20 минути, dindin написа:

На газ карам с абсолютно същите свещи, предписани от производителя - с 1,1 мм разстояние, фабрично.

За газ - 0,8мм.

Слагаш луфтомерната пластина и причукваш. Като на Жигули. :bg:

Държиш свещта във въздуха, за да не й счупиш централния електрод!

Редактирано от dandilov
  • Haha 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво е че задълбавате толкова но не помагате на обикновения потребител . Константи , луфтове и тн  тримове .
Седнете пишете от опит от наблюдения . Има много колеги влизат и четат но едно ДВГ не им е приоритет в живота . едни са дърводелци и мебелисти , други са заварчици трети са шивачи . На кои му пука за тримове ,температура на горене и тн ., просто карат хонда .
А почнете първо с правилната настройка на газовата , изключете и "забранете" белите снежно белите свещи , и стигнете до светло керемидения отенък и не! светещ чек . После изяснете че газта гори по дълго заради по високо си октаново число ,което само по себе си я прави по устойчива на детонации но е по ниско калорична  . С две думи козата си иска пръч.
После разгледайте двигателите през годините разликите в горивните камери и КУЕНЧ зоните (не знам  дума на БГ )  по отливките на главите , промяната на степента на сгъстяване и промяната  и на свещите . по горе написах за ДЕ серия максимума за нжк е БКР6 за газ и минимален луфт 1мм . Студена свещ що е то ми не е от хладилника , но гаранция една свещ помага със своята топлопроводимост за охлаждането на горивната камера и не с електрода си а с цяла. Пише ми се още но ще спра някои да продължи.

П.П Личната ми кола е д15з3 франкенщайн с обикновена газ денсо КТ20 5 години на газ и степен на сгъстяване 10.6 към 1


 

Редактирано от fenabg
  • Upvote 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 56 минути, dindin написа:

 

А при течната фаза? ;)

На газ карам с абсолютно същите свещи, предписани от производителя - с 1,1 мм разстояние, фабрично.

 

 

Тук не спорим за мм разстояние, а за топлинно число на свещите, иначе при висчки тях разстоянието е 1,1 мм, независимо от топлинното число. Явно си прегледал на бързо темата без да четеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена , бензина впръскан от инжекторите , емулсията или флуида или тн се изпарява в цилиндъра и си променя агрегатното състояние  с което си действие отнема температура . Бензин в течно състояние не гори горят парите му.

  • Upvote 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, fenabg написа:

Хубаво е че задълбавате толкова но не помагате на обикновения потребител . Константи , луфтове и тн  тримове .
Седнете пишете от опит от наблюдения . Има много колеги влизат и четат но едно ДВГ не им е приоритет в живота . едни са дърводелци и мебелисти , други са заварчици трети са шивачи . На кои му пука за тримове ,температура на горене и тн ., просто карат хонда .

 

Ванка,

Всичко, което си описал си е така.

Едно изключение:

Цитат

Студена свещ що е то ми не е от хладилника , но гаранция една свещ помага със своята топлопроводимост за охлаждането на горивната камера и не с електрода си а с цяла.

Тя не се намира цялата в горивната камера! А предимно електродите й! От там това електрочде с малката си площ няма как да охлажда горивната камера, а само него си.

 

Но всички тия други неща ги смятаме по презумция, че трябва да са изпълнени, преди да избираме свещите.

И имено за тия "дърводелци, мебелисти, заварчици, шивачи и т.н." ( с малки изключения, рабира се) се опитваме да кажем - "е тия свещи използвайте".

Вярно, че задълбахме леко в "научен" спор, но нали в спора се ражда истината. А мисля, че беше умерен и градивен, при което... :)

А това, че ти се пише, само може да ни радва!

... и не спирай, а дай воля на знанията ти да излязат наяве! :thumbs1:

 

Редактирано от dandilov
  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×