Jump to content
Bee

Реглаж на клапани HR-V

Recommended Posts

Колеги, от десет дена съм собственик на HR-V 1,6i 1999г. Голям мерак, поливане с ракия и мед........ до изминаване на 600 км. - до Варна. На светофар усетих поклащане на мотора, отбих и установих масло на долната граница и неработещ трети цилиндър. След преглед от майстор на място - доливане на "ВЪЛШЕБНО" вискозно масло с миещи качества /не каза марката/ с очакване "запеклия" клапан да се освободи от водача и да заработи. Прибрахме се до Дупница на страх с разход от 1 литър масло/за 600 км/. Тукашните корифеи казаха че първо трябва да се направи реглаж на клапаните. Хубаво но като им нямам вяра - реших да се консултирам с вас за хлабините и тогава да се дам в ръцете на майстор. От посочения линк не успях да отворя ръководството за ХР-В - толкова са ми познанията и възможностите на компютъра. Ще бъда благодарен ако ме информирате за размера на хлабините на клапаните. След реглажа съм решил да закарам моята "МЪКА" до сервиза на Омбре, който така горещо препоръчвате за диагностика. Сърдечно благодаря на отзовалите се. Тодор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

IN 0.18 - 0.22mm.EX 0.23 - 0.27mm.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, това което ще споделя не е по темата, но е интересно и би послужило на някого. След проверка на хлабините на клапаните се установи, че са в нормата и проблема не е в това. Майстор, който се занимава с ремонта на камиони предложи двигателя да се подложи на тест, койо искам да споделя. Въпросния трети цилиндър, който не работеше показа 2 атм. налягане. След това на мястото на свещта се навива щуцер с накрайник за маркуча на компресор. Преди това буталото е доведено до горна мъртва точка - предполага се че всички клапани са затворени; подава се сгъстен въздух /5- 9/ атмосфери и се следи от къде се губи компресията - през картера, през всмукателните колектори или през изпускателните такива. В моя случай духаше през ауспуха и отчетливо се чуваше шум през изпускателните колектори. Теста приключи - готвя се за ремонт на главата, а дали ще бъде само това ....... като узная ще пиша. Остава успокоението че ще давам пари за ремонт на автомобил а не за химиотерапия/гаден майтап, но такъв е живота/. Тодор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава успокоението че ще давам пари за ремонт на автомобил а не за химиотерапия/гаден майтап, но такъв е живота/. Тодор.

ХАХАХАХАХА тва ми хареса :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Въпросния трети цилиндър, който не работеше показа 2 атм. налягане. ...

Това трябваше по-рано да го напишеш и да сваляш главата веднага! ;) След ремонта дано не плюеш пак по майстори, че някои бачкат... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега да ти кажа, но и вече си знаеш имаш духнал клапан от изпускателната двойка, още като си я палил преди да я купиш чек контролната лампа на таблото не е трябвало да изгасне, ако не свети когато я дадеш на контакт явно са я махнали, в най-добрия случай ще се разминеш с един нов клапан и пасването им плюс гарнитурите, успех не е болка за умиране.Шпилки недей да купуваш, не се сменят като при повечето европейски коли, и ги стягай на правилните килограми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега да ти кажа, но и вече си знаеш имаш духнал клапан от изпускателната двойка.

Точно това се оказа; единия клапан от изпускателните беше изрязан като с металорежеща машина ; липсваше около 1/8 от челото на клапана с форма на парче от торта /кръгла торта/. Когато купих колата нищо в работата на двигателя не ме караше да се притеснявам; проблема се появи след като я подгоних здраво по магистралата. Отчитам си като грешка факта че се доверих на собствената преценка а не закарах колата в сервиз за замерване на компресията. В момента двигателя се ремонтира, като освен двойката изпускателни клапани ще ми сменят и сегментите /по мое настояване/. Благодаря за информацията на отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо настоя да ти сменят и сегментите, какво очакваш от новите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Правилно колега, и сегментите,но не ремонтни а нормален размер, като извадите буталата, погледни и биелните лагери, ако се наложи смени ги, не помня колко струваха но не бяха скъпи, ако ги сменяш сложи нормални не ремонтни. Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо настоя да ти сменят и сегментите, какво очакваш от новите?

Амортизацията на гумичките на клапаните /вложките, както някои ги наричат/ не можеше /според мен/ да обясни големия разход на двигателно масло /1 литър на 600 км./. Майстора каза че има още живот в сегментите, но моята преценка беше, че така или иначе сме отворили двигателя, по-добре е да се смени всичко, което е амортизирано в някаква степен. Времето ще покаже дали съм бил прав. Имам уверението от човек на който вярвам, че частите няма да са менте. Така съм възпитан, когато вярвам да е безрезервно; късно е да ставам друг. Ще пиша за резултата от ремонта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, това за разхода на масло ми е убегнало :) Нека погледнат на къв хал са и водачите на клапаните, те също са предпоставка за разход на масло дори и гумичките над тях да са чисто нови.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако цилиндрите ти имат елипса или ръб, и да сложиш нови сигменти решаваш проблема времено! Измерете ги преди да правите каквото и да било и чак тогава преценете дали може да минеш само със сигменти или с шлайф /демек ремонт/! Много често, при смяна само на сигменти и ако цилиндрите са износени като елипса или имат минимален ръб, се стига много бързо ,до по-голямо износване и отиване на по голям ремонтен размер , или просто се чупат самите сигменти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кога последно видя вътрешна повърхност на цилиндрова втулка на Хонда???Колко ръб и елипса има? ;) Сегменти се чупят от прегряване. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аман от разбирачи на Хонда това да не е на татко ти москвича бе колега, нямам нерви с такива професори, кога откри топлата вода ХОНДА, че и маистор стана, ти за никасил чувал ли си? ей тъй от обща култура, не драскай глупости по форумите, да не бъркаш хората.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За моя радост никога досега и надявам се и за в бъдеще да не виждам вътрешната повърхност на цилиндрова втулка на Хонда , а иначе на други коли доста! Сигменти се чупят от много неща-ама от много, не само от прегряване!!! А колега понеже съм още на бразовар:D/за топлата вода/ би ли ме светнал,аджа ба какво е това никасил- еи така за обща култура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еиии тея Онди брее - вечнннииии, бутало фърля цилиндър не фърля :D , и аз се чудим кво ли е "никасил" :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изчакайте колегата да свърши с ремонта и го питайте цилиндрите бутал ли ги е, и в какво състояние са били.

Редактирано от Izanagi
ненужен цитат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега това че колата му е изхарчила 1л. масло за 600км. и при положение че майстора му е казал че сигментите му имат още живот,а от клапана му нямало около 1/ 8 ,ме наведе на мисълта да го посъветвам да прегледат по обстойно цилиндровите втулки за евентуални ръбове и наранявания,които е възможно да са се появили поради много причини,пък дори и да са никасилови! Елипсата колкото и минимална допринася, много за този разход на масло! Щото те износоустойчиви ама където има триене има и износване, веднъж като тръгнат много бързо свършват,и после няма оправия доколкото аз знам- и започва едно "тунинговане" шлаифане и набиване на разни втулки, уж за друго ама просто тук няма кой да ги оправя /чул съм за доста такива Хонди/! Накрая се надявам момчето да мине по-тънко и вие да се окажете прави-просто да не си намрази колицата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави ,в буквалния смисъл е: /търговска марка на покритие/,иначе чрез метода на електролизата се смесват никел и някакъв силиконов карбид, май беше и се прави покритие на повърхностния слой на бутала и ризи. Уж за по здраво и по малко износване, ама сярата в "хубавите" горива му разказва играта много бързо и тръгне ли, общо взето няма оправия,поне тук. Е това е горе долу за обща култура.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой какво е чул, но износването на елипса е странна работа, щото като мериш от единия до другия край на втулката в средата "тумбаци" нема.Слави, пиши си за газовите инжекциони, батка!Знаеш ли кво е дълговечност???

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми немам пациенти как да пиша за тях, оправил съм ги всичките :D а и претендирам да разбирам от ДВГ, ако да не знам кво значи тая странна думичка която чичко гугъл ми разясни, но едно време в учебниците за ДВГ я нямаше :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba, ти сигурно много разбираш от коли и особено от Хонди,за което ти свалям шапка! Да не пропусна, че като чета твойте коментари, в 95% от случаите си прав,а и начина по който ги поднасяш /с тънка ирония и закачка/ ,ме кефи максимално! Това го мисля ,а не ти правя четки! Та в твой стил- не знам ти какво си "видял, чул или мерил", но износването на каквито и да е ц.втулки, винаги е с елипсовидна форма,при едни малко и в границите на нормалното, но при други фрапиращо! Ако не вярваш на физиката и механиката-попитай в първата шлайф база до вас,или смени инструмента с който мериш "тумбаците"! Предполагам разбираш от майтап и не се засягаш-аз лично разбирам,ама други не!:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа и Ровърите ги чува :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... но износването на каквито и да е ц.втулки, винаги е с елипсовидна форма,при едни малко и в границите на нормалното...

Там е работата, че цилиндровата втулка на Хонда няма нищо общо с "каквито и да е ц.втулки" - нямам идея какъв е материала и технологията с която са направени / Жорохондата е в час /, но отклонение от 0.02мм. от кръглост при 400к км. на двигател D-серия мисля, че е повече от пренебрежимо малко износване, като не е сигурно и как е сменяно маслото на мотора при пробега.Чугунените втулки или блок, които си гледал са пълна скръб в сравнение с горните.Меря с вътромер с индикаторен часовник с точност до стотна от мм., но понеже съм работил и мерил много железа, точността може да е и половин стотна при измерването.Затова питах Слави за оная думичка...Краси, ровърите с английските мотори не ги разбирам и не ги харесвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, говорим за Ровърите с главно "Р". Онези след '96-а са ровъри, нищо, че са Domani уонаби!

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е и аз съм виждал /и то преди 10 дена/ на 600х.км. и то на дизелов Спринтер, където не използват, космическата технология и материали като в Хонда, с горе долу същите отклонения на износване, ама има едно голямо АМА:rolleyes:. П.П. Нали ти казах да не се косиш-наще магарета са най-мъжки ! А стига бе, ти за никасил не си ли чувал?!?

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba, ти сигурно много разбираш от коли и особено от Хонди,за което ти свалям шапка!

Там е работата, че цилиндровата втулка на Хонда няма нищо общо с "каквито и да е ц.втулки" -............................
Еииии шшшш :) не се възгордявай сега, кви силни думи се изписаха за тебе тука, че ги чаткаш чаткаш ги спор нема, че се закачаш закачаш се, само тряя ти свикне човек кога се бъзикаш и кога не ;) Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D Глей са, батка, тва за Спринтера не го вярвам и кат се замисла, мерената Хонда показваше км. около 400к, ма на колко е наистина?Слави, опелите на 200к км. имат овал между 2-5 стотни от мм., кво да ти кажа - дървета. :P Тая тема леко замина от реглажа, ма младите като не вярват и нема спасение... :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помня едно време кат мерехме на жигулита и москвичи в даскалото, то е гати елипсата с око да я видиш с линия да я замериш, камо ли с микромер :) ша кажеш че нарочно така умишлено са ги износили тея двигатели с учебна цел да е по онагледено износването :) Абрее Хондите кат имат тва покритие имат ли хонинг на цилиндрите? и стига сте им викали втулки че за носачи се сещам :D втулка не е ли правилно да се каже ако цилиндъра е отделна част и е набита в блока? както им викат някои "ризи" :) а пък цилиндър когато си е едно цяло с блока :) тряяя вземат се уточнят тея неки неща :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де, показваше 600х.км. а колко е един Господ знае! А и за двигателите на Дженерал моторс нещо си се объркал ,щото имам едно Есперо също /с опелов мотор на Омега 1.8/, та 2010г. ми се усмихна едното бутало и биелата на 1-ви цилиндър, и като го разглобих ,нямаше грам износване на цилиндрите, ама беше само на 396х.км. но реални /купено ново/,а иначе може и да си прав, че са дървета, ама са евтинки и подръжката им е от най-елементарните и евтини. А, уточнение ,Есперото го бях дал на приятел и му изтекло маслото, на магистралата и решил да се прибере леко с почивки,ама се добра само до Църна маца /60км./ само мина и нямаше нищо задрало или блокирало,само 1-ви цилиндър:D!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) X16XE и X16XEL ???http://grishu.snimka.bg/automobiles/remont-h16hel.388590.12877889П.П. Кой мери или така ти казват? :rolleyes:;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е вече доста се отклонихте от темата.Досега не се месих защото ставаше въпрос за Хонда,но май се оляхте.....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ! Ремонта на моята HR-V приключи; мотора звучи добре, колата се държи по-добре от преди инцидента - по-пъргава е и по-мощна /поне според моите разбирания/. Ремонта беше извършен в Дупница. Както в повечето случаи се доверих на приятел, който гарантира за майстора; майстора пък гарантира за качеството на частите и своята работа - въобще се получи супер-гаранция. Пожелавам си да съм достатъчно дълго време жив и годен да шофирам за да проверя гаранцията:D. Ако е вярно това което ми каза майстора на буталата са сменени сегментите, на главата една двойка изпускателни клапани, останалите са шлайфани на "машинка", сменени са гумичките на клапаните; сменен е ангренажния ремък и ролката му. Сметката написана на листче гласи: сегменти, гумички-16, гарнитура глава, клапани-2 = 420 лева; ремък и ролка= 140 лева; антифриз, силикон= 22 лева; труд - 400 лева , или общо 982 лева. Майстора каза да следя маслото през първите 500 км. - очаква се известен разход докато сегментите паснат към цилиндрите - 500-те километра минаха а маслото не е трепнало. В края на седмицата ще направи ново регулиране на клапаните - очаква се да са "улегнали" към леглата. До тук всичко изглежда добре. Все още не ми се вярва, че неприятностите с този автомобил са приключили, въпреки уверенията на майстора, че съм си купил здрава кола, от която ще бъда доволен. Сега мислите са ми за газов инжекцион - в Дупница ми предлагат поставянето на STAG-4 зa 980 лева, пак реклама и гаранции от майстори. Заради поизтънелия семеен бюджет се замислям, дали да не приема офертата. Ще съм благодарен ако споделите мнения за тази марка газов инжекцион. Поздрави !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемаи, стига да я монтират кадърно, вече има двама колеги за които лично знам че са с такава уредба но са пресни още от преди седмица монтирани са в София. В Фиат форума има голяма тема за монтажниците в София на тази уредба и колегите са доволни както от монтажа така и от обслужването в сервиза. За в Дупница не знам :)не съм правил социологическо проучване за тях :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата ако не възразявате,в манула видях какви са настройките на клапаните .... но карам на газ 

Intake:    0.20 mm (0.008 in) + 0.02 mm (0.008 in)
Exhaust:0.25 mm (0.010 in) + 0.02 mm (0.008 in)

всмукателни 0.20мм до 0.22мм
изпускателни 0.25мм до 0.27мм 

със тези стойности ли да ги оставим 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 5 минути, s.s.d.d. написа:

Да.

Благодаря на теб и на Маркони както винаги е на линия да помага

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне при мен всичко е в норми,с клапаните най вероятно защото колата е карана само на бензин............... ПРОВЕРЕНИ!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Аз съм нов собственик на т.нар. "Харви" D16W1, произведено в края на 2000г. Използвам темата, т.к. ме интересува какви са симптомите, при които е показателно, че е необходимо извършване на регулировка на клапаните, вследствие карането на газ. Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...