Jump to content
darius

F1

Recommended Posts

Още по темата от бивш Ф1 пилот

 

Just saw ex-Minardi driver and Danish F1 tech pundit and engine enthusiast Nicolas Kiesa being very impressed as he explained how Honda's PU and transmission is built differently than other PUs (|| denotes clutch):

 
"Normal" PU (my current understanding of the layout):

<-front) [iCE]=[MGU-K]=||=[Gearbox]=[Differential] (rear->

Honda PU:

<-front) [iCE]=||=[Gearbox=||=[MGU-K]]=||=[Differential] (rear->

On the Honda PU, the MGU-K is built into the transmission casing and separated from the transmission with a clutch-like device which has several benefits but also a few drawbacks.
 
Benefits:

  • [*]The transmission only needs to be built to transmit the torque the ICE can generate, which means it can be lighter [*]The MGU-K is connected to the differential and can be decoupled from the ICE, which means that the torque to the wheels can be mapped very precisely (if you ask for 200Nm of torque from an electric motor, you get precisely 200Nm. If you ask for 200Nm of torque from an ICE, you can get 200+/-15Nm -- paraphrasing the example Kiesa used) [*]The power from the MGU-K is not subjected to the losses in the gearbox, which means that the Honda PU can potentially utilize both ERS-K and ERS-H with higher efficiency due to less energy wasted as friction (and heat) in the transmission

Drawbacks:

  • [*]The MGU-K gets up to 300 degrees Celsius when recovering and deploying energy.  As it runs inside the gearbox, it needs to be sealed against the gearbox to avoid gearbox oil entering the MGU-K and to ensure that whatever cools the MGU-K doesn't leak out into the gearbox (not sure what the latter part is supposed to mean -- maybe there's some liquid cooling inside the MGU-K?) [*]The seal between the MGU-K and the gearbox is apparently not durable enough to withstand the temperatures seen in real driving conditions, which means that the MGU-K needs to be run in a lower setting to avoid it failing and becoming leaky.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
но поради кратките периоди работата е била разделена - част от електрониката я прави Макларън, част Хонда - и при първите тестове на новото шаси, за пръв път двете части почват да работят заедно - т.е. НЕ работят/quote]

 

 

Айде сега нямалим време,не знаеха че ще правят болид за Ф1ли?Иначе за Барселона се надявам силно да си прав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Булие в интервю е казал, че След като Продрому показал какъв ще е болида, Хонда са направили 3 ревизии на двигателя преди да успеят да го напъхат в размерите.... за бъркотията при сработването говори и фактът че в Херес на два пъти са палили двигателя за излизане на пистата, БЕЗ ДА Е СИПАНО МАСЛО в него :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли потвърждение, че Хонда са обявили оттегляне след като Алонсо се е отказал да кара за тях?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра шега Тино :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има коментар върху днешното състезание което проспах?Гледам сме завършили,че и на 11 и 12-то място което си е сериозен напредък.И в квалификациите намалихме изоставането

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава битка се получи с форс индия и Пастор Малдонадо. Хондите показаха голямо развитие. Алонсо и Бътън са съответно 13-ти и 14-ти. Аз лично не съм доволен от развитието с удара с Малдонадо. Според мен това не беше спортменско, не беше честно. Отстрани изглеждаше всякаш Бътън се защитаваше и накрая като видя, че не може да го задържи реши да го удари. На мен лично ми харесва как Бътън кара, последователен е, но това беше много мръсно.

Другите отбори по-малко ме интересуват. Трябва да се отбележи, че ферари имат някакъв напредък. Уйлямс също се движат добре.

Алонсо по едно време беше уж аут. Не знам как така обаче се върна. Може да е било и грешка в изобразяването. Всичко това се случи някъде 14-тата или 15-тата обиколка. Бях малко разочарован. Не знам дали обаче е било грешка в изписването или наистина колата е спряла за момент и после се е върнал в състезанието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си видял това АУТ в лайвтайминга ... така изписват отстрани като пилота излиза от бокса ... първи пише ПИТ и после АУТ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано е напредък! 13-то и 14-то място си е доста добро постижение, поне не отпадаме!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В няколко поста по-нагоре се споменава Браун ГП. А аз си спомням, че през 2009г. в една друга тема за Ф1 обсъждахме 2-ните победи в 1-те 6 състезания на Браун ГП. И също така обсъждахме, че до 1-те 6 състезания отбора и колите се поддържаха от Хонда и след това Мерцедес като поеха пълен контрол и 2-ните победи спряха. И после през 2010г. като се прекръстиха от Браун на Мерцедес, та до 2013г. бяха жив зян заедно с Шумахер. И Редбул 4 години нямаше кой да ги спре, а сега едвам кретат и само се оплакват от мотори, спирачки и т.н.

 

Колеги, аз си мисля, че нещата ще потръгнат в средата на сезона и отборът ще влиза в зоната на точките. Ясно е, че моторът не е идеален, но не е и слаб. Според мен проблема е в колата, т.е. слаба е от към аеродинамика. Всички знаем, че последно през 2008г. Макларън имаха силна кола, както и Ферари. Въпрос на време е от Хонда да започнат да пипат по-сериозно по-колата, защото на този етап само доставят мотори, а Макларън дърпат конците. Съвместната работа на Макларън и Хонда е в процес на развитие в този момент и съм сигурен, че добрите резултати няма да закъснеят. :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Редбул са само заради парите в  тоя спорт...Ся като не им отърва май ще си бия камшика и ще се махат :D 

 

Двигателя на хонда не знам дали е бил на  100% от началото на сезона :D  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да направим малко разбор на събитията след днешната квалификация. Аз малко пропуснах Q1, но разбрах, че Алонсо е преминал в Q2. Щом е преминал през 1-то сито значи отбора има напредък и Алонсо ще стартира от 14-та позиция, която е доста по-добра спрямо 16-та или 17-та. Само не успях да разбера защо Бътън не е записал никакво време. Дано в утрешното състезание да влезем в зоната на точките. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво на "ледения" и добър напредък на Алонсо :thumbs1: Някой знае ли наистина какво извади Бътън от вчерашната квалификация и защо днес изобщо не стартира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли наистина какво извади Бътън от вчерашната квалификация и защо днес изобщо не стартира?

 

 

Браво на "ледения" и добър напредък на Алонсо :thumbs1: Някой знае ли наистина какво извади Бътън от вчерашната квалификация и защо днес изобщо не стартира?

"Информацията от системата се възстановяване на енергията не беше чиста. Шансовете отново да се повреди са големи и ще е по-добре изобщо да не стартираме", обясни Рон Денис.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем със системата ers, иначе   Кимито :punk::plane:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това състезание, го видях като една идея по-добро от предишните.

Както се очакваше, Хамилтън нямаше проблеми и спечели.

Розберг , унижи /изпревари/ три пъти Фетел, въпреки че механиците на Ферари, му даваха предимство от по 1 секунда,  за трите влизания в бокса.

Кими, както почти винаги се представи убедително и си заслужи мястото на подиума.

"Напредъка" при Макларън-Хонда е очевиден.

Едната кола /на Бътън/ въобще не стартира, но проблема не е бил "драматичен" / според състезателния шеф на отбора Ерик Булие/ , а на Алонсо не му достигна "съвсем малко" / една обиколка, или още един отпаднал преди него/ за да вземе първата точка.

Чакам с нетърпение следващото състезание, за Гран при на Испания, за което всички се надяват и обещават, по-добри резултати.

А дано!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Колеги, какво ще кажете за днешната квалификация? Аз лично съм доволен от представянето на Макларън и спокойното им влизане във 2-рата фаза на Q2. И честно да ви кажа бях сигурен в този напредък след новите модификации по колата. Моите прогнози за утрешното състезание са, че ще вземем 1-те точки за сезона. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се пееше в една стара песен "някой ден, но не сега".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше голяма скука.

Хамилтън се пребори мъжки, За да си върне 2-ро място /това беше най-интересното в цялото състезание/.

При "Макларън-Хонда", има малък напредък както обещаваха за това състезание - обаче той е във визията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли чакам да стане чудо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, макар че имаше шанс Бътън да влезе в десятката, ако не бе намалил поради жълтите флагове за Розберг (спъващ се два пъти в една и съща неравност). На Алонсо пък му угасна двигателя в движение??? Та 12-ти и 15-ти съответно, а на това трасе едва ли ще просперират много напред, ама знае ли се -чакаме чудото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойно момчета.До средата на сезона сме в борбите в десетката. Сезон 2016 в петицата.

Не бързайте да се разочаровате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След наказание на Ромен Грожан за смяна на скоростна кутия, Дженсън Бътън ще стартира от 11-та позиция, а Фернандо Алонсо - 14-та позиция. 

На тази писта все малко по-близко до челото , като дори Бътън имаше шанс да влезе в Q3 , ако не бяха номерата на Мерцедес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А до колкото разбрах САЙНЦ ще старитра от Бокса ... което значи още 1 място напред :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми той пак отпадна, но бравос на Бътън че ни вкара в точките. Вчера и днес се движеше със 7-мо време, така че напредък има (дължашт се отчасти и на "спънатото" трасе). Жалко за Хамилтън и пълното стратегическо фиаско да посети бокса за гуми дузина обиколки преди финала, по неясно  чие гениално предложение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после, очаквам Алонсо да покаже на какво е способен след като му оправят каручката.

Никога не бива да се подценява Макларън-Хонда.

Почва се!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шефът на Mercedes Motorsport –Тото Волф, и изпълнителният директор на тима от Формула 1 – Ники Лауда, признаха публично грешката и дори се извиниха на Хамилтън. Самият шампион бе бесен от случилото се, но прие извиненията с думите: „Ние сме един отбор и както побеждаваме заедно, така и губим заедно”.

Иначе прогресът е налице и до края на сезона смятам че редовно ще участваме в третите квалификации, но за призово класиране е още рано. Виж в десетката е оптимистичен вариант, макар че на дългите прави по бързите трасета ще си трябва освен "сила на мечтите" и по-сигурна техника + повечко "коньеве".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Катастрофите и прецакването на Хамилтън , бяха най - интересното на тази скучна писта. Розберг,показа характер, въпреки че през цялото време, Фетел беше плътно зад него.Уилямс,нещо дръпнаха ръчната?Чудото при Хонда се случи-взехме първи точки,благодарение на Бътън-честито!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегряха му спирачките на завалията,но май имаше добро темпо,макар че на тая писта не си личи нищо от трафика.Чарли го наказа 5 сек,а пропусна 2-3 груби нарушения по пистата....доста странно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се и Алонсо да има късмет тоя уикенд, и да докаже че заслужава гласуваното му доверие -включително и финансово.  http://www.autoblog.com/2015/06/04/fernando-alonso-top-paid-f1-drivers-report/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам резултатите от 2-рата тренировка ... май дългоочакваната промяна на двигателя няма да донесе очаквания резултат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Канада Макларън-Хонда продължават да се представят много зле! Алонсо обясняваше, че няма скорост, няма мощност, няма гориво..........

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, ... ко има ...

 

п.п. Гадно е да можеш, а някой да те спъва... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алонсо:  "Все едно сме в друга категория. Когато всички те изпреварват толкова лесно, изглеждаш като аматьор, а това не е добре".

 

http://www.formula1.sportal.bg/news.php?id=19402

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Ф1 отдавна майсторлъка не решава нищо, а парите и съответно колата. И най калпавия пилот да сложиш в най силната кола ще е първи. По тоя повод вчера гледах сесиите на WTCC и ми се сториха дооста по-интересни от формулата в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ха, и аз така, гледах едни други (Непобедимите -3) "стари кучета", щото наште рано слязоха от екрана. Иначе нещата се "развиват". Само дано накрая не паднат с гръм и трясък, особенно след слуховете за готвен преврат в Макларън, заменящ Рон Денис с Герхард Бергер.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фернандо Алонсо: "Все едно карах кола от друг шампионат, а не болид от Формула 1".

 

http://www.autoclub.bg/index.php?menu=16&id=26045

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Мъка, мъка, мъка !

Всеки може с добра кола, а за Алонсо -  през които и отбори мина, все нещо беше недоволен, където и да отиде, пак ще е недоволен. 

Редактирано от Еmicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мъката продължава, кво да напишеш, но поне Алонсо днес "се качи" пак на Ферари -така и не разбрах кой от двамата сбърка, но важното е че са добре и се "ръкостиснаха".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...