Jump to content

Recommended Posts

Темата е най-вече да споделим кой с какво масло кара и най-вече кой от какво е доволен и обратното.Както се казва питай патил той най-добре знае.Малко информация, която мисля че знам.15-40w минерално10-40w полусинтетика. 5-40w пълна синтетика.Това мисля че са най-масовите масла.Разбира се има много други 0-40w,0-50w,5-50w,10-60w, 15-50.........Това което знам, че първата цифра е за доброто мазане при студен двигател а втората е при голямо натоварване и висока температура.Първият ми въпрос е дали може дадено масло да се смесва( долива ) с друго не само като тип а и като марка?Чувал съм от махленски разговори, че ако смесиш пълна синтетика с минерално се пресичало.На полусинтетиката можело да доливаш и от пълна и от минерално.Добре де ама ако си долял единия път пълна после долееш минерално ефекта не е ли същия-пресичане(губене на свойствата си)?Личен въпрос: В момента карам с 15-50w Motul 300v на което пише пълна синтетика.Ако ми се наложи да долея (надявам се не) какво друго масло мога да сложа?Защото не вярвам да намеря по бензиностанциите такова. От доста време наблюдавам, че колегите се оплакват от марковите масла, че били ментета.Някой компетентен да направи една класация на хубавите масла.Доста често ми се случва да чуя марка за, която не съм чувал.Дали тези който си мисля, че са добре наистина са от хубавите или просто добре рекламирани.Тук идва приказката нещо, което се рекламира толкова много значи не върви.Друго леко в страни от темата.Щеката за маслото си има долна и горна граница.Къде е най-добре да е нивото?Тук един БМВ професор ми се кълне, че е най-добре да е в средата.Аз винаги съм мислил, че трябва да е на горната черта. ???????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз карам с 15W40 и според мен пръчката трябва да е на 75% от горната точка. Някой по-компетентен да каже :)

Редактирано от vladkoD13

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това което съм чувал аз е че не е добре да се мешат маслата .. макар че според мен ако смесиш по малко извън двигателя ще видиш дали ще се пресекат ( да се има предвид че при загряване може и да се случи не съм много вещ ). Най добре е да доливаш от маслото което има вътре ... До скоро карах Honda с двигател D15Z3 и той минералното го гореше ( да се има предвид че карах на газ с вакумно газово ), но полусинтетиката не я пипаше .. сега съм с друга Honda с D14Z2 и полусинтетиката да чукам на дърво не я докосва даже .. относно това къде е най добре да е на щеката ... при студен мотор ( например сутрин преди да започнеш да я караш) при мен .. при сипани 3 литра в двигателя при смяна на масло, залепва по средата на щеката и не мърда .. ПС: чувал съм че при сипване над максимума е много възможно да го гори .. да се изкаже някои по компетентен :)

Редактирано от Mickelangelo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам винаги на максимума. Имаше една тема, къде беше обяснено, че при завой с висока скорост маслото ако е на минимума двигателя остава без мазане за момент и си е опасно. Това го знам от години де... Карам си англишманката с 5в50 от скоро. Марката не помня, но е от дилър и до сега за 2к не го е барнала. КАто станат 10 към септември ще пиша името.Първо теста да му мине. Пали по лесно и мотора се чувства по добре. Q8 10w40 е много добро масло същщо. Карал съм с таквоа маса време и няма ядове колата. А филтри- само японски. ;) п.п. За доливането- каквото имаш. Няма проблеми.Същия фискозитет и готово. Но е най-добре да си взимаш 5л туба и като ти остане-в багажника :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

... В момента карам с 15-50w Motul 300v на което пише пълна синтетика.Ако ми се наложи да долея (надявам се не) какво друго масло мога да сложа?Защото не вярвам да намеря по бензиностанциите такова...

 

Това е естерно масло, не е синтетика в смисъла на 5W40 обикновената синтетика, предполагам ще трябва със същото да го доливаш или поне пак естерно масло.

 

...От доста време наблюдавам, че колегите се оплакват от марковите масла, че били ментета...

 

Има 2 важни неща за марковите масла:

1. Има много ментета.

2. Това което се продава на нашия пазар е производство на изнесени заводи в Турция, Румъния и т.н.

 

Колкото и странно да прозвучи на повечето колеги от форума, Мотул не е най-доброто масло, просто нямаше ментета и се произвежда само във Франция. Кастрол е по-добро когато е истинско, просто тук сме наплашени от ментета на Кастол и Мобил/Мобил 1.

На никому непознати марки не бих заложил, винаги бих заложил на добре позната марка ако съм сигурен че е истинско маслото. А ако е произведено в Германия/Франция или завод в друга бяла държава още по-добре.

 

Моето лично решение за вискозитета е 5W50, лесно палене и добро мазане на студено (кара си се супер зимата) и добри показатели при по-сериозно каране.

Това е най-доброто от 2-та свята 5W40 и 15W50.

 

Аз заложих на Redline като марка, първо че е някаква откачена синтетика, която доколкото знам не е петролен продукт и уникални свойства, различни от повечето масла със същия вискозитет.

Много добре позната в щатите е, не е някаква измислена, а не е някое масово масло, което да има много ментета в Европа.

 

По въпроса с нивото на маслото - до горе, че верно се плиска в завоите, щом японците са го дали да е от там до там значи са го сметнали да няма ядове където и да е, но тъй като няма да се напълни по-добре на максимума отколкото на минимума и като текне или го изгори да падне под него.

 

За филтрите се порових доста.

Има доста ревюта, можете да разгледате.

Моите изводи са, или да се доверим на хонда, че независимо дали са направени ОЕМ филтрите в Япония, щатите или канада, те все отговарят на изискванията, независимо от реномето на фирмата производител.

Или да си купуваме само ОЕМ/HAMP филтри произведени от Toyo Roki Япония или Filtech USA (американското подразделение на Toyo Roki).

Има много други марки и модели, които са някой път еднакви вътре, различни надписи само, които обаче се водят един модел, но при едно ревю вътре излиза едно, при друго - друго, демек не може да се разчита на това, че при следващата партида вътре не е друго, а не това, което очакваме.

 

Друго, което правят редовно хондажийте по света е да слагат OEM филтър за S2000 на Сивик, Акорд, Прелюд и т.н.

Доказано е повишение на налягането с 5psi, заради това, че филтъра е с по-голяма площ на филтриращият елемент и съответно по-малко рестриктивен, а като бонус това значи, че може да отнес емного повече боклук преди да се задръсти.

 

Аз съм с такъв на моята кола, с портната помпа и подложена шайба на клапана на налягането и и нямам проблеми вече 3000км. След ремонта карах 1000км с Мотул 10W40 и малък ОЕМ филтър, след това минах на Redline 5W50 и S2000 филтър и си я режа в червеното редовно без да е пипала маслото още.

 

Това са си лични изводи, които съм си направил, дано да са верни и да съм помогнал.

 

Поздрави.

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм един от разочарованите от Кастрол,става въпрос за 10-40,мотора беше по-шумен,отделно при студен двигател се чуваше странно,смених го с 10-40 на Лики Моли и звука се промени.Интересното беше,че Кастрола грам не го бараше,а бях минал към 8000 км с него.Колкото до вискозитета има минерално масло и с вискозитет 10-40.Според мен модели като Сивик 5,6; Акорд 5,6 всички модели на Прелюд най-добре за климата на България е да се карат с 10-40 полусинтетика,принципно и по-каталог дават такова.Вече при по-студените страни е препоръчително 5-30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Точно за Прелюд колега не го дават "the best" 10/40 особено със зими като тази която беше и все още е де :) Аз лично карам с на Хонда маслото ( каквото и да е и където и да е произведено ) с вискозитет 5/40 и съм много доволен.Предното масло ( 10/40 ) от известна Швейцарска марка стана на вода след около 3500 км и го изхвърлих с най-голям кеф.Сега минавам вече над 4000км със синтетичното масло на Хонда и съм много доволен.Лятото карам с 10/40 а зимата с 5/40.Относно смесването не би трябвало да се пресича маслото а да приема свойствата на по-калпавото масло.Все пак това са съвременни масла а не такива от преди 20 години.Има и добавки за доливане ако закъсаш и не знаеш точно с какво да долееш или нямаш от твоето масло.Нивото на маслото при мен гледам да е малко над средата.Не знам какъв трябва да е този завой и с колко трябва да влезеш в него , че да ти остане колата без масло ако е в средата на щеката преди това.Специално маслени и горивни филтри гледам да са оригиналните.Не върви някак си да говорим за добри масла и да слагаме филтри за по 5 лева(макар да струват наистина близо толкова там където хората живеят добре и са оригинални).Като цяло гледам горе-долу да спазвам нещата които е написал дръпнатият човек на другият край на света и така.Всичко друго за мен са митове и легенди :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслата можеш да ги смесваш без проблеми ;) Смесвал съм всякъкви вискозитети и марки ,тези глупости за пресичане на масло с масло ги забрави ;) Тази зима на пук на всички схващания карах с 15W50 Yacco и при минус 29 градуса палех без проблем.Ако колата ти не е наред каквото и масло да и сложиш проблема няма да се реши.Най важното е маслото да е читаво и да го сменяш на време ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Две години си карах колата с 10-40 на Тотал и бях много доволен,а не е като да не и се е случвало да влиза в обороти.Тази година един приятел ми препоръча да пробвам едно масло което той ползва, и бил много доволен,а го взима и с отстъпка.Маслото е Granville и съм доволен от него за сега вече 3000км,и той това ми каза че масовите масла са ги развалили.А относно въздушните филтри тук досега като съм търсил съм намирал само на FLAAM или KAVO мисля бяха другите,и съответно искам да чуя вие на кои фирми купувате и сте доволни.И един можеби глупав за много хора въпрос но какво трябва да значи ОЕМ части?

Редактирано от велизар

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OEM са части за първоначално вграждане, или иначе казано - оригинални.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще си купувам масло, какво ще ми препоръчате?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагаш мотул 10 на 40 до макса и гледаш до като минеши километрите да не мине минимума и ако мине доливаш и това е !Има тука някои колеги дето се съмняват че има примерно 95 година кошници като моята без ремонт дето при никви обстоятелства не пипат маслото и колкото налея ,точно толкова точа хем съм си баш душманин-на такива като мене им требе 200+ коня кола ама това ми е друга мъка и друга тема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...