Jump to content
Becko12

Въпроси за 4х4 на Hr-v

Recommended Posts

Здравейте,въпреки че настоящият ми модел Хонда се справи повече от отлично в зимните условия и тежките ситуации в БГ, решихме да заменим втората семейна кола с малко по проходим модел на Хонда. Лично аз харесвам 5 вратата версия на Hr-v с V-tec двигателя с 125 конски сили. Прочетох доста неща във форума но не разбрах няколко основни неща за системата 4х4. 1. 4х4 на Hr-v и Cr-v една и съща ли е? След доста четене останах с впечатление, че е същата.2. Искам да разбера как реално се държи системата в зимни условия и въобще в условия когато е трябва да се задейства. (Прочетох много разнопосочни менения)3. Ще се радвам на всякаква по описателна информация относно тази система.В момента оглеждам автомобили 4х4 основно Нисан X-Trail, Субаро Легаси седан и реших да попитам Вас и за тоя по лек OFF roader Hr-v. Cr-v нещо не ми допада като излъчване.Ще се радвам на реални оценки на 4х4 системата на Хонда Hr-v.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Моите лични впечатления са че Хонда е проходима поради ниското си тегло
иначе системата не бих я оприличил на 4х4 а по скоро на 2х4
ако ти пробуксуват на кръст две от колелата си до там,
на мен също много ми допада на външен вид Харвито но не е много по-високо от нормалните колици.


ПС Ако искаш машина на която да разчиташ за лек оффроуд
гледай да има блокажи или най малкото ESP/VSA и т.н.
иначе си подготви "Жокер обади се на Приятел", одеяла и лопата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам говориш за ръчни скорости, Легаси седан няма бавни скорости, за офф роуд по-проходимо е комбито. По-добре се насочи към Форестър ако офроуда ти е приоритет.Преди време и аз имах подобна дилема и сега освен хондата имам и субару легаси, така че специално за субару мога да ти кажа кое как стои. Ако се спреш на Субару ще ти обясня по подробно.Относно проходимоста на HR-V то си е по-висок Сивик със някакво имагинерно задно предаване, което освен да окопаеш и задницата почти нищо не прави, както каза Слузчо предимството му е в това че е леко ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, системите на HRV и CRV са еднакви.Да, HRV не блести с офроуд изяви, но същото се отнася и за всеки един "джип", който няма Super Select, блокаж или LSD, поне на единия мост.Всичко, което те интересува можеш да прочетеш тукhttp://www.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=8В раздел "Дискусии по марки" има подраздел Хонда, а в "Какъв джип да си купя" има сравнения между различните марки.п.п. Системата VSA/TCS е за стабилност на хлъзгав път, при по-високи скорости. Както каза Слузчо, може и да ти помогне при лек офроуд. За тежък офроуд е по-добре тази система да е изключена.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми трябва за никакъв OFF роуд камо ли за тежък. Трябва да преодолява по високи снежни коловози и да се изкачва по заснежени почистени участъци с много голям наклон. Основно, ако спра да мога да тръгна. Също така ако тръгна на ски да кача примерно "баира' на Банско или Узана. Това ми е офроуда. Ако има сняг да ме катери по големите наклони, нямам намерение да ходя извън пътя въобще, въпроса е задвижването на задния мост да работи, не примерно да закъсам и да форсирам на едно място да боксувам 1 час и то тогава да се включва. Просто някаква реална преценка искам за това задвижване основно зимата..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задния мост се включва за отрицателно време. Неприятното е , че може да се включи когато си в завои-тогава тръгва да поднася. Въпрос на навик е да вкараш колата в завоя с вече зацепен заден мост. С подходящи гуми зимата няма да имаш проблеми. Все пак ако искаш по-така 4х4 , мисля , е нисана е по добрия вариант, но там цените за подръжка и консумативи е друга, а и возията му е по твърда за ежедневен автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изискванията са ти подобни на моите, когато търсих малко по-проходима кола. Всяка от трите ще се справи при такава ситуация, може би ХРВ-то най-зле от трите изброени. Една от опциите ми беше ХРВ отказах се след като "премерих" такава кола (висок съм 195см 130кг)Гледам си от Варна т.е. тази кола ще се кара и доста по магистрала и междуградски път, седни във ХРВ ако не си сядал след като караш Акорд ще се почувстваш някак си... странно, просто е нисък клас кола.Аз не съм скиор, но пък ходя за риба. Бях дал Субаруто на един колега да ходи на ски с него на Чепеларе, сподели че имало боксуващи коли а той е издрапвал на всякъде...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам ХР-В, вече 3-та зима го карам и досега не съм имал никакви проблеми за качване на заледени баири, минаване през дълбоки коловози, преспи и пр. Ходил съм и на планина зимата с него и също не съм имал никакви проблеми, при положение, че е с четири много добри зимни гуми естествено. Не ми харесва интериора му- доста е постен и с евтини материали, но пък колата е супер надеждна. Така че, ако не ти трябва за офроуд, харесва ти и нямаш претенции за лукс, мисля че ще останеш доволен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за лукс си имам доста добре обзаведен Акорд, така че лукс не търся, основно искам работещо 4х4 при нормални обстоятелства,скоро се разрових пак във форума и за 4х4 на HR-V имаше изказване, че не се включва когато се кара на зад. И дори се оплакваше собственика, че поради тази причина се е окопал доста и не е могъл да излезе от дадена локва. След това имаше доста спорове дали е така и уж работело и на зад..но нещо това 4х4 на Хонда като че ли не ми вдъхва доверие, особено и като поразгледах малко клипчета в нета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Дефинирай "нормални обстоятелства"?!При едни обстоятелства Хондата "умира". При други "умира" Субаруто. А има и обстоятелства, при които "умираш", дори и с блокажи на трите дифа, и буксуващи 4 колела.Въпросът е, кои са твоите нормални обстоятелства?Можеби тезиhttp://www.youtube.com/watch?v=fO9Mqbl6qHY&feature=youtube_gdata_playerДалеч съм от мисълта да те убеждавам, че Хонда е твоето 4х4. Просто изясняваме нещата. Системата на Хонда е можеби последната причина да карам CR-V. Даже в момента съм без кардан, и май така ще си остана. Но ... такива са обстоятелствата в UK. За българските си имам Паджеро Пинин - супер селект, бързи-бавни и блокаж. Между другото дългата му версия (моето е късо) е можеби с размерите на HR-V.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По горе са дефинирани...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми, щом като ...

... настоящият ми модел Хонда се справи повече от отлично в зимните условия и тежките ситуации в БГ, ...

... то HRV-то ще се справя повече от повече от отлично!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Krasi-mir - виждам че знаеш доста неща по темата, моля те разясни ми как точно работи това 4х4, в смисъл - четох за някаква муфа, но как зацепва тая муфа, какво точно представлява тая муфа и от обороти ли се контролира или я включва някаква електроника. Чувал съм за Хелдекс съединители, за средни диференциали и за куп други механизми но за за муфа никога. Питам защото, ако тя се контролира от обороти и разликата на предните спрямо задните колела е малко тъпо, защото, ако спреш или затънеш в сняг примерно на сериозен наклон, е добре да тръгваш без превърне на гумите, но ако трябва да забуксуваш за да включиш задния мост? Освен за стабилност в дъждовно време и малко сняг и лед на равен участък, ми се губи смисъла нещо на проходимостта на 4х4... Редактирано от Becko12

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Без да се засягаш, още в първия си пост ти казах къде да четеш.В тази тема напримерhttp://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=116645пише, как работи системата RT AWD на Хонда. Прегледай и линковете в нея. В линка от пост N20 на Silverfox има и схеми.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочетох го да...много интересно наистина. Само немога да си обясня тоя клипhttp://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbsПо логика трябва да се включи 4х4 задвижването на Хонда на задния мост...ама не иска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)


Това което имам като опит е че на Автоматик CR-V 147к.с. задния мост се включи над 2000 об/мин :ph34r:

ПС Тия клипове не ги гледай много,
нали знеш че "Който поръчва клипа, той плаща музиката"

Редактирано от slus4o©

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Първа зима изкарах с ЦРВ и ми писна да вадя закъсали автомобили от разни преспи,полянки и гаражи:).Въжето по едно време си седеше постоянно закачено отзад и омотано на резервната гума.Мисълта ми беше,слагаш зимни гуми и шофираш с акъл.Извън и по пътя няма да имаш проблеми.Изпитано!!!

Редактирано от weapon R

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При едно такова вадене от пряспа на окопан тежък микробус, при мен се случи следното:Хондата стъпи на сух асфалт ,оборотите бяха доста високи , чу се ''ЩРАК'' с последващо изправящо косата лопане и ........се наложи да си нося кардана на ръце.Така, че умната като се правите на влекачи.Извода ми - спецификата на задвижване на задния мост не е глупако устойчива.:)Оказа се въпреки това , че няма нищо специфично при подмяната на карето ,но да си призная ,доста дълго гледах в точка.Моят съвет е - не си чупете колите на сила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фене имал сам две ЦР-Вта сега карам ХР-В зимата работя на Боровец или на Банско, последните 2 зими на Банско, колите са невероятни за това за което ги търсиш, наистина няма да збъркаш. Разлики има но.......... ХР-Вто е по кола, по не се накланя в завоите, по пъргава е но и по малка, по тясна, преди два дни пътувах Русе-Сандански-Русе, като в Сандански вземах багаж и наобратно около 1 150км. и честно ме поумори, докато преди с ЦР-Вто не сам имал проблеми. За в градски цикал предпочитам по малкото. Успех с покупката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...