Jump to content
atoma

Фирма за измерване на шума от изпускателна уредба

Recommended Posts

Здравейте,след като си платих акт-а за цитирам: "неизправна шумозаглушителна уредба", се амбицирах и сега издирвам фирма или пункт за измерване на шума идващ от гърнето ми. Някой ако има данни как става въпросното измерване нека каже, също ако знае адрес за такова измерване в района на Варна нека пише :) Искам следващия път, когато ми кажат че гърнето ми е кофти да мога да им покажа документ, че всичко е редовно. Питах в ХЕИ-Варна от там ми казаха че не правят такива измервания което според мен е странно. Питах и колега полицай и той не можа да ме насочи. Та те така, дано някой от вас да знае как става прословутото измерване, защото не мисля че колата ми е по шумна от някое AMG, или някое ламбо.Поздрави.пс: ако модераторите сметнат че темата ми не е за тук, нека я преместят :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори за въпроса,но как ти писаха акт за "неизправна шумозаглушителна уредба",ако не са ти я измерили. Любопитно ми е да знам понеже преди време аз бях с оригинално крайно гърне REMUS което си дойде с документи за изправност от Холандия и една дебела книга където си пишеш всичко от до за него. Но като ме бяха спирали и ме предупреждаваха да го махам понеже в България не важели такива работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спряха ме на централен булевард със сини лампи зад мен, отбих, дойде полицая представи се, че е от СПОР май така каза, и каза че колата ми е много шумна, и нарушавам някаква наредба на кмета за шумни МПС-та и колата ми ще бъде спряна от движение до отстраняването на повредата. Попитах как се определя коя кола е шумна и ми казаха че те са компетентни органи и те преценяват. След което ми каза че колата ми понеже не е с варненски номера, трябва да я закарам в КАТ по талона на автомобила и там да се измери. Демек да търся платформа да ида до там. Питах няма ли какво да се направи за да не ме спират от движение, защото ме чакаше път, и полицая веднага каза "Да, ще напишем акт към общината, но това гърне е хубаво да бъде сменено." През цялото време на разговора ни държеше ръката си на пистолета, се едно съм адския престъпник, но това е друга тема. При извикването ми за подпис ми каза ако имам възражение да го напиша, но не е желателно защото може да ме спрат от движение. Заради тези му думи не написах възражение. След около 9 месеца, на адреса ми по местожителство, дойде писмо в което ме оведомяват да си платя акта или ме дават на ЧСИ. Акта беше 50лв, платих го и изках тая заповед на кмета на Варна, но ми казаха че не знаят за нея. И те така. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много странно колега. Мен са ме спирали за шум, но като има казах "айде да ходим да мерим" да видят, че всичко е в норма само са ми пожелавали лека вечер. А тези от СПОР-а съм ги чувал само от песен на гумени глави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митаче, погледни това... http://www.technotest.bg/bg/tpi.html#prp ;)R 51 - допустимо ниво на шум - за МПС с най-малко 4 колелаR 59 - сменяеми шумозаглушителни системи

Редактирано от Венцо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега колкото и да се бориш и да търсиш истината, нея може би я няма. Такава ни е държавата, такива са ни законите, такива са и полицаите ... всичко е пълна простотия! На мен ми се правят два пъти за гърнето и ми се заканваха, че ще ме пращат някъде да ме мерят. Като ме инфектират и ми кажат "трябва да те спрем от движение" обръщам лошата страна, правя ги на пет стотинки и си заминавам :) НЕ позволявам на ТЪП (без извинение) полицай, който се опитва 30 минути да ми напише акт и му е трудно да ми се прави. Един "познат" полицай не знае и с клещи как се работи .. и си ми казва съвсем искрено "аз ако можех нещо да правя нямаше да стана полицай". :lol: Увлякох се малко, не ти помогнах с нищо общо взето.. дано намериш такава фирма, но силно се съмнявам. Поздрави !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Венцо, брат, видя ли им ценитe? :D Помня в една стара тема, беше дискутирано същото, и колега беше обяснил че отишъл в ХЕИ, закарали го на някакво поле и мерили, и всичко било ОК. Явно ХЕИ вече не правят това, та за това търся фирма. Palko, мислех и аз да се заяждам, но ако наистина ми се направят и ми лепнат стикера, най малкото трябваше да ида да си сменя гърнето, а тогава за мой лош късмет нямах една стинка в джоба, било дори и за смяна. Пък и станалото станало, искам за напред да ми е изрядна колата.пс: Към Palko: аз съм с ВР на номера а карам в град дето са само с В на номера, а познай при мен какво е :D

Редактирано от atoma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубавото в случая, е че си помислил преди да предприемеш нещо. Аз обикновено действам импулсивно, но специално Монтанските полицаи си ме знаят и скоро не са ми се правили :lol: Виж в София само като ми видят регистрацията ми се лепят като мухи на ла*но и полицаи и паяци :lol: По-хубаво от това всичко да ти е изрядно няма!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безкрайно ми е интересно служителите от ТехноТест дали така го мерят - Единни Условия относно одобряване на моторните превозни средства , имащи най-малко 4 колела по отношение на излъчваният от тях шум / методика на измерване/ . - http://www.rta.gover...01_r51_rev1.pdf

45. Ниво на шума: (съгласно Наредба № 61 от 2003 г. за одобряване типа на нови моторни превозни средства отношение на допустимото ниво на шум и за одобряване на изпускателната уредба, Директива 70/157/ЕИО или Правило № 51 на ИКЕ) - от тук http://bg.wikisource...%9C%D0%9F%D0%A1

Наредба 61 - http://autoinfo-bg.c...p?m=1102&lang=1

Интересно - http://www.google.bg...gIV3y6rbWp5FFzA

За Рали България 2011 - максималното допустимо ниво на шума на двигателите е 103 dBA - http://www.rallybulg...ide-2011-BG.pdf

и отново максимално допустимото ниво на шума на двигателите е 98 dBA от 42-ро МЕЖДУНАРОДНО РАЛИ БЪЛГАРИЯ – 2011 http://www.google.bg...YN132T8G7zc5rsw

 

За общ шум - ДЪРЖАВЕН ВЕСТНИК 93 - http://www.google.bg...KGTE-MLKvybCZXQ - Приложение 2 към член5 алинея5 - Превозни средства с мощност на двигателя до 75 KW - 77dB , от 75 до 150KW - 78 Db , над 150 KW - 80 dB .

Останах с впечатлението , че никъде няма стойност за изпускателна уредба , а само за общ шум , включващ и изпускателната , въпреки , че има отделно замерване за нея ...

За оторизирана фирма/лаборатория - не съм наясно дали оторизираните лаборатории за замерване шума на битови абонати им важат протоколите и за автомобили ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ХЕИ- Варна имат супер апаратура, могат да ти го измерят по принцип ама са малко некадърни - питай дали можеш да си платиш и би трябвало да ти го измерят шума.Апаратурата им струва над 5000 евра !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

90% от пистовите мотори значи трябва да ги спрът от движение ! Отностно въпроса Инспекцията по труда измерват шум по работните места, но не се знае дали имат допустими стойности за МПС-та. Логически трябва да имат.

Редактирано от Gaze.bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм пряко заинтересован от това, защото си имам документ (от Германия) за гърнето, на който пише че е точно за тази кола модел, година, номер на двигател, дори е преведен на 3 езика, но като ме спрът казват, че не важал :unsure:

Редактирано от Pep0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как така не важал?! Те подпис и печат от папата ли искат?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

iso_eu на ХЕИ им писах но казаха че не мерят такива неща, май ще трябва да ида на място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорил ти е някой мързеливец...на място му е майката :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм пряко заинтересован от това, защото си имам документ (от Германия) за гърнето, на който пише че е точно за тази кола модел, година, номер на двигател, дори е преведен на 3 езика, но като ме спрът казват, че не важал :unsure:

Холограмен печат от TUV или DWGV има ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утре ще го снимам и ще го видим, че црх-а зимата не го карам и съм забравил какво точно беше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно това е тъй наречения документ за съответствие. Който не е нужно да има такива работи. Все пак някой който е в час с немския да каже какво пише, но като цяло щом хер Гюнтер е написал че това гърне е за тези коли и го продава на територията на Германия с документ тук този документ важи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак,с тебе съм и аз,всеки път когато ме спрат,винаги,ама винаги се заяждат с това гърне,дори ме заплашваха със спиране от движение над 5 пъти от както имам колата,и всеки път се разминава със "Лека Вечер".Едните дори ми писаха акт,и след като им казах: "Не,че се заяждам или искам,ама как ми измерихте гърнето дали е в нормите",и ми казаха,да изчакам в колата и след това ми казаха,довиждане Лека вечер,питах ами акта,и тяхните думи бяха айде заминавай заминавай..А по време на разговора имаше изречения от рода "Ти от Япония с това гърне ли я купи,сега да те видим как ще я продадеш" Не ми се коментира,искам да озаконя и моето,което на с над 30 пъти по-слабо от пистов мотр,с над 50 пъти по-слабо от "AMG" и "Ламбо"....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип има норми за Шум за Работна и за Околна среда, от там има ниво на шума Дневно , Вечерно и Експозиция на шум, Дневна и Седмична плюс пиково ниво на шума и Импулсен шум.

 

Не знам да има норма специално за МПС и пък за испускателната ситема съвсем ?

Ако някой знае къде я пише тая норма или колко dB да каже, пък аз ще измисля къде може да се измерят тези стойности.

 

Извън темата - Защо мога да публикувам само по 2 мнения на ДЕН ???

Някой да знае ? ;) /Можеш да публикуваш още 1 мнения до 23 февруари 2012 - 16:43./

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой случайно да е чул нещо ново :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами единствената норма за която се сещам е ако в транспортно средство шофьора е работник - т.е. има норма за работна среда. Измерването става с калибриран шумомер и пистофон.Вече на какво основание са ти написали акта и какава е нормата за лично превозно средство нямам идея. Но казуса е интересен и не трябва да се оставя така работата . За да ти напишат такъв якт трябва да има норма и ако твоята кола издава по висок шум от тази норма тогава да имат право да ти съставят акт !Но аджеба къде е нормата ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.police.ba....php?f=5&t=1992 - Мнение от generala » 15 Фев 2010, 21:28

" Колеги, това беше любимият ми акт, когато работех АП и сега ще обясня цялата гяволия. След като изпишете стандартната част от акта завършвате с " на който шумозаглушителната уредба е увредена или видоизменена.". Члена е същият посочен от дакота, но в допълнение иземате свидетелство за регидтграция-частІІ, като го вписвате след талона и в десния ъгъл на предното панорамно стъкло залепяте оформен образец 26, като хартиената част от образеца оставяте към акта без да я описвате. Акта е на стойност до 50 лв, тоест под минимума, който може да се обжалва, така написан акта, няма споменати точни критерии, като децибели, които се измерват с апаратура, което съответно потвърждава вашата констатация, тъй като нама стар автомобил, чиято шумозаглушителната уредба да работи с нормите стандартни за съответния завод производител. Последно, когато нарушителят е връзкар и началника е тенденциозно настроен към вас, винаги може да се оправдаете, че една шумозаглушителна уредба се сменява за около един час и е възможно той да е подведен с цел да бъдете дискредитирани от злобния нарушител. Накрая отворкото остава с 50 лева акт плюс таксата за преглед и пускане в движение. Като допълнителна гавра ако нарушителя се прави на отворко може да распоредите да свали всички пътници в колата, тъй като с образец 26 може да придвижва автомобила само за да отсрани повредите, без пътници. Нямам отпаднал акт по този член, само веднъж съм викан да обясня как съм констоатирал нарушението/от "заинтересован" началник/, като изложих част от по-горе написаното случая приключи. Надявам се, че бях ясен, изчерпателин и полезен. "

Решение по дело от Закона за Движение по пътищата - http://sliven.court-...10/519b0810.htm , http://www.admcourt-...11/73461611.htm .

Решения по дело от Наредбата за обществения ред на територията на община - http://www.admcourt-...10/28411911.htm , http://www.admcourt-...11/09340611.htm - има допустимите децибели - Максимално допустимия шум при движение на леки автомобили не следва да надхвърля 74-75 db (т.2 от Приложение І към Директива на съвета от 6 февруари 1970 год. 70/157/ЕИО).

До колкото разбирам актовете по ЗДП падат /зависи от формулировката/ ,а тези по общественият ред - не .

Причина - самото измерване и съпоставяне спрямо норма ...

Не е зле да се намеси и юрист ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"...

До колкото разбирам актовете по ЗДП падат /зависи от формулировката/ ,а тези по общественият ред - не .

Причина - самото измерване и съпоставяне спрямо норма ...

Не е зле да се намеси и юрист ...."

 

Нещо не е много ясно ?

Във всички случаи има измерване и съпоставка спрямо норма установена в нормативен документ- наредба или стандарт.

 

Ако готиш 74 dBА - смятай на форсиран двигател всички ще са извън норма .

При разговор между два човека се постига минимум 50 - 60 dBА

Относно нормите за околна среда има норма за вечерно ниво на шума и дневно ниво на шума, обаче има норма и за пиково ниво - което е доста по високо и да речем по него има резон да се оценяват МПС-тата.

 

Всеки такъв акт, който не е подкрепен с измерване от Акредитирана лаборатория по BDS EN ISO 17020:2008 Директно отпада в съда.

Отделно повечето Акредитирани Органи за контрол са некомпетентни и не правят правилно нито измерването нито ползването на съответния стандарт. Та и това може да падне в Съда след обжалване от Ваша страна.

 

Това дали акт съставен съгласно нарушение на обществения ред ще падне в съда зависи изцяло от вас и от компетността на Вештото лице. Във всички случаи при позоваване на проток от измерване на шума от дадена лаборатория трябва да ползвате Вещо лице - да установи дали са правилно направени измерванията и сле това оценката на съответствието.

 

Единствените кометентни специалисти в България за съжаление , намират се в " Центъра по Хигиена" към министерство на Здравеопазването - Лаборатория физически фактори, доц. ст.н.с М. Израел - ръководител и специалист инж. физ. Веска Топалова .бул. Ив. Ев. Гешов 15- пресечена на булевард България, непосредствено до болница Свети Иван Рилски.

 

Естествено зависи кой и как го обжалва. Съда не съветник, а арбитър!

И не на последно место търсете си правата до дупка и търсете пропуски в работата на всеки орган - такива има много !

 

Не случайно някои нарушения заснети с камерите за превишена скорост падат в съда !

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе полицаите уж имат такова нещо за замерване на шума и за замерване на затъмнението на прозорците... ама в момента НЕ РАБОТИ :) мен ме караха да изфорсирам двг-то защото ме чуха но аз ги видях отдалеко и пуснах по енерция иии въпрос "МНОГО ТИхО МИНАВАШ"............................ :) изфорсирай колатаааааа..... над 3000оборота............... УЖАС :) махай я тази тенекия че ще имаш ядове с колеги :) винаги казвайте колата е така закупена карате я примерно от 3-4-5 години така и никой нищо не е казал че накрая бат ти Жоро пътния полицай дето не му стига акъла да си върже връзките на кубинките ами ходи с лепки ... държавата е такава изисква но не дава :) и ние от наша страна изискваме но и ние не даваме :) кръговрата на живота :) един автобус вдига 5493853 милиона шум над нормата сигурен съм :) от къв зор гадния автобус може да стърже аз да не мога?! извинявам се ако съм обидил някой колега полицай пътен и се казва по случайност Жоро :) хаха :) атоме изтъркай с водна шкурка Р-то от номера :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eм апарата се казва шумомер - който има микрофон, анализатор и пистофон. Обаче дори и да ти извади някакъв апарат полицая той няма никакво прави да работи с такъв апарат поради факта че не е в неговата компетентност - т.е. трябва да има образование физик-инженер, специалност придобита след завършване на висшето образование - както е при лекарите Публикувано изображение!

За измерване на затъмнението също няма право да работи с луксметър - измерване на пропуснатата светлина.

Тези апарати също имат строго изискване за клас на точност и трябва да са калибрирани в акредитирани лаборатории по ISO стандарти.

 

 

По принцип такова измерване може да направи така наречения Орган за контрол - който има такава специфична и скъпа апаратура със съответните сертификати от калибриране, освен това този Орган също трябва да е акредитиран от ИА"Българска служба за акредитация" или европейската служба за агредитация.

 

та ако няко полис мен ви извади некъв апарат да ви измерва, а не /замерва - с домати/ шума от ауспуха или затъмнеността на стъклата му пратете много здраве . И не се притеснявайте въобще - дори да Ви напише некъв акт с подобни щуротии в съда ще падне веднага ! Особенно ако полис мена се е правил на лаборатория за измерване Публикувано изображение:D :D :D

 

http://nab-bas.bg

 

 

Бръмчете на воля и не се шашкайте от терора на полис-мените !

Естествено има и кадърни и съвестни полицаи, които де на шега де на майтап може да те бъзикнат че бръмчиш по силно и да иопрайш тенекетата , ама не се заяждата и да ти пишат акотев - вземане на книжки и търа бъра - избиване на комплекси !

 

Ай че бирата се стопли - весели празници :P

Редактирано от iso_eu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...