Jump to content
a.aleksandrov

Трудно върти когато е студена

Recommended Posts

От известно време имам следния проблем: като дам на контакт и завъртя да запали, започва да върти едва едва все едно почти няма ток в акумулатора, а той е чисто нов на месец, в повечето случаи това се получава когато е студена, но ми се е случвало и когато е загряла. Първото за което се сетих беше че проблема идва от стартера, но като го свалихме се оказа, че всичко по него е скоро подменяно и е почти ново (колата е моя от година). Някакви идеи от какво може да е. Иначе ако успее да завърти нормално пали много бързо. Случвало се е да започне с бързо завъртане и след това да пак така едва едва, при което всички лампи по таблото изгасват почти напълно все едно тока някъде се губи. Колата е с ГИ, но не мисля, че от там идва проблема, защото тя не иска да завърти, а и без това е настроена винаги да пали на бензин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравеи колега,от личен опит знам и те съветвам да обърнеш по голямо внимание на стартера:провери оста на ротора където лагерува във втулките да не е станала като конус /може да е минимално износена но при натоварване затяга и едвам върти/,провери и споиките на колектора на ротора-от там може да ти се губи тока.Може също така да не са сложени добри втулки,да не са набити както трябва и това да води до усукване на ротора и тои да затяга-това се вижда по износването на втулките.Оста на ротора трябва да лагерува на цялата си площ във втулката иначе затяга и от там се губи силата на тока.Също така провери масата на автомобила и най вече масата двигател шаси /много е важна/.Успех.

Редактирано от Dragi4
�е коментирайте предходно мнение!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих да спомена, че доста време ми отне,и хиляди майстори "разбирачи" по стартери обиколих докато си оправя стария автомобила /М-с-123-ка/. -РОТОРА!!!

Редактирано от emicha1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,това е Хонда,не Мерцедес,според мен проблема е някъде другаде....

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери за всеки случай дали динамото зарежда както трябва,на загряла запалена кола с мултимер на клемите на акумулатора трябва да е 14,2-14,4 и не по малко от 13,8.Казвам на загряла защото мисля реле-регулаторът има компенсатор по температура и при студено,зарежда с по голямо напрежение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

замервах вече зареждането на динамото и си е в нормата, проблема е че не иска да завърти днес даже пробвах с друг акумулатор, за съм напълно сигурен, че не е от него и пак не стана, все си мисля, че са втулки, надявам се да разбера скоро, че в този студ и сняг май и на майсторите не им се работи много много.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах подобен проблем преди време. Имам приятел,който е майстор по ел системи на автомобили,та той свали стартера смаза го със специална смазка и проблема се реши.Дано и при теб да е това.Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,това е Хонда,не Мерцедес,според мен проблема е някъде другаде....

Колега,сменил съм доста коли и един автомобил,така че правя разлика! Мнението си го изказах ако мога да помогна на човека. Не се заяждам но ако според теб това, че е Хонда ,а не Мерцедес и трябва да търси проблема другаде, тогава да вземе да си "гресира аспуха" пък може и да се оправи. За мен проблема е 95 процента -стартер, и 5 процента кабели на масата.Сещам се също,че на някои марки коли,модели /предимно-дизели/ стартерите имат нещо като усилвател,което подобрява въртенето,но не знам на колегата какъв е стартера, затова не му го споделих, да го види и него. Като го насочвам към стартера СТАРТЕРА , смятам че трябва да го провери основно /всичките му детаили/ ,някой който си разбира от работата. Това че има сменени нови части по стартера, не означава че са качествени или монтирани правилно! От там трябва да започне първо и след това ако не се оправи, да търси проблема другаде,Все пак се опитвам да съм полезен ако мога.Надявам се и някой друг да си каже мнението,ако знае нещо, или се е сблъсквал с този проблем,за да помогнем на човека.Успех на колегата и да пише като разрешиш проблема.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок,да не бързаме да си правим изводи,надявам се да успеем да помогнем на колегата по бързо да си реши проблема и след това да сподели от къде идва всичко!Не те упреквам че си карал Мерцедес,просто малко вероятно е това да е от стартера след като колегата го е свалял и прегледал...

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я вземи измери какво напрежение имаш на клемите на акумулатора докато стартера върти мудно. Това ще даде някаква относителна представа дали си за стартер или имаш калпава маса някъде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата вече е в бокса и надявам се скоро ще се разбере какво и е :) Много трудно и с помощта на 2 акумулатора по 44 Ah успяхме да я запалим, за да я придвижа до сервиза. Като вързах и втория акумулатор с кабели към основния и започна да завърта малко по добре, но далеч от това което трябва да бъде. Иначе като загря и реших да пробвам пак как ще завърти - не ми даде време да завъртя ключа и веднага запали, много интересна работа. Чудя се освен проблема, който явно си го има дали и акумулаторчето не е малко за тази кола, нека колегите да кажат по принцип как въртят техните коли сутрин в студеното време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Чудя се освен проблема, който явно си го има дали и акумулаторчето не е малко за тази кола, нека колегите да кажат по принцип как въртят техните коли сутрин в студеното време.

Малко по-нагоре, мнение N5 на колегата nag.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Началото на зимата при палене сутрин ми изгасваха лампите по таблото и отхлабих клемите на акумолатора леко(да не настройвам радиото наново :D ) и ги вътях в двете посоки около минута-две след,което пръснах смазка Балистол и затегнах,като гасненето почти изчезна и го има само при голям студ.Да споделя също,че вече трета зима при мен,когато температурите са по-студени от примерно -5с сутрин при запалване се чува едно ръмжене секунда-две все едно,че бендикса не се връща веднага..... :angry:......а,преди години имах абсолютно същия проблем с едно БМВ и майстора ми беше казал да си карам докато се развали,което и не стана за 5 години каране....... :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с хъркането на бендикса, веднага щом запали, и аз го изпитах, миналата седмица, когато температурата тук рязко спадна от +8 на +2 :). Леееекичко се притесних, но го направи само веднъж, и оттогава не е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На една друга кола този проблем го правеше от не добре монтиран ел.мотор,леко збоден и ето ти проблем.Не знам обаче на Хонда дали е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично залагам на калпава маса между акумулатора и двигателя. За разлика от плюса който отива директно на кабелна обувка отива в стартера масата затваря през шасито което са си 4 места за лош контакт. При тези студове и серизно сгъстено масло сутрин си е напълно нормално да му трябва повече стартов ток а пък през лошия контакт той не може да премине и се получават гаснене на ламби и т.н.

Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес си прибрах количката, майстора ми каза, че е трябвало да смени втулки - всичките били общо 9бр. като от тях само 3 били подменени с нови и за това се е подвел предишния път като свали стартера (може да бъркам с бройката, защото започна да ми ги изброява къде били - на "редуктора", на "човката" и тем подобни неща които не разбирам). Та цялата работа ми излезе 35 лв. Сега издава съвсем различен звук като завъртя даже ми се струва странен, сигурно е защото съм свикнал с предишния. Предупреди ме също така, че в тези студове ако поседи 2-3 дни без да се кара заради по-малкия акумулатор пак може в началото да завърта тромаво, но ще видим какво ще се получи. Благодарности на всички опитващи се да подскажат къде е проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с хъркането на бендикса, веднага щом запали, и аз го изпитах, миналата седмица, когато температурата тук рязко спадна от +8 на +2 :). Леееекичко се притесних, но го направи само веднъж, и оттогава не е.

Краси тва го прави от стара смазка и замърсяване на бендикса от прах от съединителя, сваляш почистваш смазваш и забравяш за проблема :) сега се появява чат пат но ще стане по често с времето , като болен зъб е искам да кажа сам няма да мине :)А към колегата с проблема, къде ги намери тоя мастор 9 втулки :) наи улязвима е втулката на бендикса, освен да е броил и втулките на редукторните колелца :D И дано странния шум които чуваш да не е странен а нормален че инак не е на добре работата. Такива мастори дето първия път се заблуждават в повечето случаи втория път се..... аи да не казвам :) много ги обичам аз маисторите да знаиш :)Акумулатора определено е малък за тая кола особено ако е с 330 стартов ток, ама така е сметнал японецо, за тва трябва да се подхожда деликатно към стартовата система и акумулатора за да не пускаш теми като моята от по горния линк на nag :) и да си купуваш акумулатори за щяло и нещяло :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се за теб, значи на първо четене се оказа стартера и майстора! Обаче ако продължи да ти върти трудно при топла кола, задължително провери минусовия кабел /не само връзката, но и спойката на клемите към купето и двигателя/.Когато нещо не е наред там, обикновено кабела е малко топъл.Дано нямаш повече проблеми и успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така ми каза - втулките на колелцата на редукторите. Времето ще покаже дали е наред или не :rolleyes: Към колегата Слави CR-V: ако не се лъжа ти беше написал някъде, че си намерил начин как да сложиш по голям акумулатор, няма да се разсърдя, ако споделиш малко опит :) защото имах почти нов 62 Ah и умрях от яд като видях, че няма място за него когато купих колата та се наложи да го продам, но намеря ли начин да сложа по-голям веднага ще го разкарам тоя малкия, нещо му нямам вяра.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Това с хъркането на бендикса, веднага щом запали, и аз го изпитах, миналата седмица, когато температурата тук рязко спадна от +8 на +2 :). Леееекичко се притесних, но го направи само веднъж, и оттогава не е.

 

Краси тва го прави от стара смазка и замърсяване на бендикса от прах от съединителя, сваляш почистваш смазваш и забравяш за проблема :) сега се появява чат пат но ще стане по често с времето , като болен зъб е искам да кажа сам няма да мине :)

А към колегата с проблема, къде ги намери тоя мастор 9 втулки :) наи улязвима е втулката на бендикса, освен да е броил и втулките на редукторните колелца :D И дано странния шум които чуваш да не е странен а нормален че инак не е на добре работата. Такива мастори дето първия път се заблуждават в повечето случаи втория път се..... аи да не казвам :) много ги обичам аз маисторите да знаиш :)Акумулатора определено е малък за тая кола особено ако е с 330 стартов ток, ама така е сметнал японецо, за тва трябва да се подхожда деликатно към стартовата система и акумулатора за да не пускаш теми като моята от по горния линк на nag :) и да си купуваш акумулатори за щяло и нещяло :)

 

Точно,заради по-лекото палене на студено винаги сменям маслото началото на зимата(често доста преди 10к),а лани минах и от 10W40 на 5W40.... :unsure: ...честно казано не усещам неква разлика,но поне спя една идея по-спокойно при тия студове......... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах подобен проблем да не кажа същия с моя Сивик. Оказаха се масите от мотора към купето. Бяха разхлабениПубликувано изображение Чак копчето на газта правеше проблеми при палене (бръждеше и смесваше горивата). Свалих ги, почистих ги и ги стегнах на ново. Проблема изчезна. Но също и ми беше скъсана втулката на бендикса и от там пак правеше проблем, но ти каза, че стартера ти е ок. Така, че провери всички маси ;) Относно акумулатора аз съм с Вега 45Ач 540А Според мен пусковия ток е по важен от Ач така че ти трябва по-силен не по-голям

Редактирано от Вен_РВ1456ВС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така ми каза - втулките на колелцата на редукторите. Времето ще покаже дали е наред или не :rolleyes: Към колегата Слави CR-V: ако не се лъжа ти беше написал някъде, че си намерил начин как да сложиш по голям акумулатор, няма да се разсърдя, ако споделиш малко опит :) защото имах почти нов 62 Ah и умрях от яд като видях, че няма място за него когато купих колата та се наложи да го продам, но намеря ли начин да сложа по-голям веднага ще го разкарам тоя малкия, нещо му нямам вяра.

Намерих аз някому дядовия :) мислех да го слагам в багажника ама се отказах. питаш ли ме мене как си продадох старата кола с чисто нов ексаид само щото не влезна в дупката на хондатата мамка му. Още ми сълзят очите като се сетя, дано поне новия собственик ме споменава с дорбо, инак ся щеше да кара с един монбат тънък и висок :D За съжаление 60 ампера не може да навреш там но 44 или 50-55 мисля ще стане. Скоро ходих да оглеждам едно ЦРВ за приятел и оня му беше хакнал такъв. Хватката е да се подложи нещо под него така тои не се налага да стига до дъното а в по горната част самата дупка е по широчка и се събира. Присто трябва да му се измисли хубава подложка и да се види колко да е висока. То е достатъчно да си сложиш 44 ампера ама нормален щото е с 440 стартов тик за разлика от тея въшкави акумулатори тип батерия от 4,5 волта дето с тея 330 ампера за нищо не стигат. тоя стартер гълта нормално около 100 ампера, при палене тока пада до към 9,5 волта при стар аку дори повече. Аи пиши утре как си запалил в студа че нещо ме човърка тоя твооя стартер или по точно намесата на мастора. Много се съмнявам да смени втулките на редукторните колелца, та те са миниатурни къде па ги намери, отделно тва хич не вярвам че та са се износили. По бих се съгласил ако е сменил четки от тях да прави тея номера ама пък тея втулки на редуктора та чак да не може да завърти от тях..... Ще си покаже.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес същата песен, отново засича по време на въртене, определено е по добре от преди, но отново не запали. Иначе с двата акумулатора запали и само след 5 минути работа все едно нищо и няма, направо ме вбесява.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти.И при мене се появи тоя проблем с трудното завъртане на двигателя..Но аз го отдавам на кофти акумолатор,поне при мене беше така.Когато взех колата беше с японски акумолатор YUASA 55B24R. Нямам си идея на колко години е бил тогава, но аз го карах 3 и чак тогава го смених. Всъщност още си го ползвам за осветление по балканите. :) И се натресох на един Бош. :o Сега съм с ACDelco и съм доволен. Отидох да погледна какво пише на него- 55B24R.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес същата песен, отново засича по време на въртене, определено е по добре от преди, но отново не запали. Иначе с двата акумулатора запали и само след 5 минути работа все едно нищо и няма, направо ме вбесява.

Аз ко ти разправям, майстори!!! само пари да трошиш по тях, ся иди при него и да ти върне пари за 9 втулки или там колко бяха. Дрън дрън, ама нещях ти го казвам вчера в прав текст, викам аиде може да са втулки колкото и да не ми се вярваше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още днес му я върнах да я оправя, само че явно ще трябва да поседи ден-два, защото този номер го прави само когато е престояла на студено дълго време (цяла нощ примерно), днес малко след като я запалих без да искам я угасих и после си завъртя все едно нищо и няма и така като я закарам да я погледнат някъде и то всъщност няма проблем :) а сега като завърти когато всичко е ок наистина стартера е голяма фурия :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябваше да направиш някои замервания на акумулатора. Волтаж в покои, волтаж на контакт, волтаж на стартер и щяха да се изяснят някои неща. Колко стар е акумулатора? и с 330 стартов ток ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото нещо беше да направим замервания и всичко си беше в норма, акумулатора е купен чисто нов преди месец - Варта 44 Ah 330 стартов то, маслото е Кастрол 10w40

Редактирано от a.aleksandrov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е па същия си кат мене :) с тая разлика че казваш че почти не успява да завърти мотора, некоя простотия ша излезе накрая да знаиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,премери за пад на напрежение на силовия кабел към стартера, ако няма 100% съм сигурен че е стартера; втулки ,четки шалтер и др. Ако желаеш обади се това правя.0888609352

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Заредих си акумулатора, за да съм сигурен, че не е изтощен от серията опити и около седмица и половина карам без проблеми като всеки път откачах клемата (-) на акумулатора. Целта на този опит беше да проверя да не би причината да е в акумулатора, въпреки че е нов и да не може да държи ток, но ето че нямаше проблеми. След като реших вече да не откачам акумулатора и още на следващата сутрин едва едва запали - същия проблем като преди, а и вече не е толкова студено като преди, което означава, че има нещо което черпи ток. Сега се чудя как мога да разбера кое е. Явно ще трябва да намеря някой "жичкаджия".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Времето застудя и стария проблем пак е на дневен ред. Най-общо казано - върти когато си поиска. Дълго време я дебнах с телефона, за да успея да заснема какво точно се случва и най-накрая успях. Ето как се държи през повечето време, когато всичко е ОК: http://dox.bg/files/dw?a=b3c872e611, а ето какво става, когато реши, че не иска да излиза от гаража: http://dox.bg/files/dw?a=987d7b6a56. Само да отбележа, че акумулатора няма и година откакто е купен и понеже в началото си мислех, че е от него го връщах да го тестват в магазина и няма проблем с него, пробвал съм и с друг и пак е същото. Стартера е изцяло ремонтиран (свалян е 2 пъти от различни майстори, за да се уверят), смених масата от купето към капака на двигателя, почистих минусовия кабел на акумулатора, където е захванат за купето и пуснах още една маса от електромотора към купето. Хайде дано някой се сети за нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип проблема се доказва на стенд-спирачка в специализирани сервизи за стартери,ако проблема е там.След като си сменил кабела на масата,погледни плюсовия кабел и обувките,към акомулатор-стартер.В краен случай шалтера на стартера е нагорял ,ако няма нещо видимо по кабела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И към колегата само да добавя- клемомеда си виж. Това все едно няма ток към стартера...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип проблема се доказва на стенд-спирачка в специализирани сервизи за стартери,ако проблема е там.След като си сменил кабела на масата,погледни плюсовия кабел и обувките,към акомулатор-стартер.В краен случай шалтера на стартера е нагорял ,ако няма нещо видимо по кабела.

стартера мина и през стенд и казаха, че всичко му е наред. Лошото е че не го прави всеки път. Оставям колата за по една седмица в сервиз и там пали, а като си я взема пак не иска :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е бати ксъмета имаш, но наистина стартера при тебе не е виноват. Послушаи колегата провери на къв хал е клемореда, наистина нещо някъде дърпа- или губи бая ток когато си посика. То в сервиза е чесно че ще кажат че е ок ако върти и се държи като на първия клип, въпроса е да направи номера и тогава да го хванат от къде е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако е от клемореда не трябва ли да го прави и през лятото същото? Лятото това се случва много рядко и то е по-скоро като временно забиване, а не чак толкова тежко както сега като стане студено. Забравих да кажа, че това пюлкане което се чува и мигането на мигачите е от алармата, по принцип така прави когато закачам акумулатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...