Jump to content
a.aleksandrov

Повишаване проходимостта на ЦР-В

Recommended Posts

Доколкото знам при ЦР-В 1 ген. поради липсата на блокажи, когато пробоксува колело независимо на преден или заден мост силата се насочва към него както при обикновените автомобили, а другото колело, което има по-здраво сцепление не получава достатъчно мощност, с която да "избутва" автомобила. Мисълта ми е възможно ли да се направи система, която да работи с помощта на ABS-а, която да блокира боксуващото колело, примерно като тази при Ауди Куатро. Някой знае ли нещо по въпроса? Целта е повишаване на проходимостта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се коси...:).Кат пребуксува едното предно колело,и се вкл. задните и нямаш проблем!Нямаш си на идея,колко проходима тази кола на сняг и кал.Там и е силата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата зима реших да си направя експеримент - на доста стръмен баир в мокър сняг реших да спра и да се опитам да потегля отново, но си останах на едно място, като погледнах през вратата гледам, че и двете гуми от моята страна си боксуваха, а другите две бяха на по-сухо място, но те пък не зацепваха защото мощността отиваше при боксуващите гуми. Вярно е че преди да спра, колата си вървеше и нямаше да закъсам, но все пак това доста ме подразни, можеше да измислят някакво блокажче поне за задните колела :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не е трябвало да спираш :D знаиш колко условия са нужни за да тръгнеш пак от това положение в което си бил. Иначе тва дето го мислиш няма как да стане, просто забрави, еиднствения начин е да свалиш купето на Хондата и да го метнеш на некои истински джип с всичките му салтанати, бързи бавни блокажи/ Ама от датчиците на АБС да измислиш управление за колелета е научна фантастика. Аи управление може да измислиш ама кои и как ще завъртата колелетата по сигнал на тва управление :) "Сбъркал си джипа пич" както казват в една реклама :D аз от проходимост не мога се оплача, даже преди 2 год е тука на една кална нива се беха насъбрали офроудъри и ела да видиш голямата тоиота как се окопа в една кал та я вадиха с лебедка, пък едно ЦРВ понеже е само 1400 кила прецапа отгоре по терлички :) От тогава съм му фен, макар че моята кал не е виждала и на снимка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата я е чел тази тема. Както каза Слави, предимството на CRV-то е в малкото тегло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите, просто ми беше интересно дали някой се е занимавал с подобно нещо, тъй като знам, че при леките автомобили за блокаж се използва ABS системата и се зачудих след като и ЦР-В-то има ABS защо да не може и при него да се използва система на същия принцип. Иначе съм се подготвил за зимата с 4 чисто нови гуми BF Goodrich 205/70/15 сега остава само да завали снега :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега при третата генерация на CR-V я има тази намеса на ABS, която придава спирачно усилие на боксуващото колело. Това е свързано и със системата за стабилност VSA (Vehicle Stability Assist). Не знам дали това може да бъде добавено към първа генерация CR-V.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


Колега, до колкото съм запознат при леките коли, така нареченият 'блокаж' за който говориш наистина се осъществява посредством спирачките, но не се управлява от ABS а от ESP, VSA, PSM и т.н.

Ако си хванеш някой жичкаджия и ти измисли някъв 'начин' да лъжете спирачките посредством някакъв сигнал че дадено колело буксува, то би задействало импулсното спиране на даденото колело, но трябва да измислите и как спирачката да не се задейства на останалите колела


ПС Аз лично си мисля за Вариант: 4 спирачни помпи и 4 отделни ел. ключета
(не съм техническо лице та не се смейте мноо :))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зимата на нагорнище със сняг един път чух някакво "цъкване" когато взе да върти доста и изкачих, но дали е някакъв виж блокаж не мога да кажа. На по-сериозен офроуд не бих тръгнал с нея. За втора генерация става въпрос.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове


А не може ли да се отиграе спирачното усилие с това че то е заложено 60 към 40 предна задна ос няма ли начин да се прехвърли на 100% :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100% къде? На предните, на задните, или имаш предвид 50/50 предни/задни?Както и да е, не мисля, че това ще помогне в случая(ако е възможно да се направи).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тая хондичка да не беше сива, а мястото да е откриване на офроуд сезона в Трявна. защото имах подобен случай и дори предложих на колегата да окачим въжето и да помогна ако успея. там закъса и жената на организатора с ленд роувър 2006 г. и я издърпаха. наистина проходимостта не е лоша за това автомобилче. може би ако имаше едни бавни .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , искам да попитам дали си заслужава да си купувам Хонда ЦР-В ппроизведена в периода 2001-2003 година и сглобена в Англия.Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...