Jump to content
mitaka_t

VTEC - кога трябва да се включи при Accord със F22Z2 двигател?

Recommended Posts

Здравейте,някой знае ли при какви условия, по спецификация, би трябвало да се включи VTEC-а за Accord със F22Z2 двигател (SOHC, "малкия VTEC")? Рових се във форума, а и доста в нета и по чуждестранните форуми, но никъде не открих точна информация на колко оборота трябва да се включи за този двигател. Единственото по-конкретно, на което попаднах е 1-2 поста в чужди форуми, където се споменава Accord 97-ма VTEC Engagement ~2500 rpm. Това обаче не са извадки от спецификации, просто постове. Не се споменава и за конкретен двигател (до колкото знам при такива Accord-и само F22B1 и F22Z2 двигателите са с VTEC, но не съм сигурен). Интересното е, че се споменава и за VTEC-E за тези Accord-и. Не мисля, че аз съм с VTEC-E, най-малкото защото никъде нямам такова обозначение, нямам Econo лампа, а и до колкото знам VTEC-E двигателите имат по два VTEC соленоида - аз нямам, само един е при мен. Вчера си направих VTEC "лампа" и леко се изненадах когато видях, че наистина светва на около 2500 оборота. А от това, което съм чел за VTEC engagement-а като цяло, бях останал с впечатление, че се включва на по-високи обороти - 4000 и нагоре (с изключение на VTEC-Е).Друго, което забелязах е, че май има значение "колко газ" подаваш. Нямах възможност да я пробвам кой знае колко от нас до офиса в градски условия, но все пак забелязах, че на 2-ра примерно ако настъпя рязко газта лампата светва на ~2500 оборота. Ако подавам плавно газ - светва по-късно (в конкретния случай стигнах до 3000 оборота, но тогава май настъпих по-рязко и светна, не знам дали ако бях продължил да подавам плавничко щях да стигна и до повече обороти без да светне лампата). Всичко това, което описах нормално ли е да бъде така за моята кола - оборотите, на които се включва, подаването на газ и т.н.? Ако някой има повече информация по въпроса за VTEC-а на Accord със F22Z2 (SOHC, "малкия VTEC") двигател, ще се радвам и ще съм благодарен да я сподели.Поздрави.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам същата кола (F22Z2) и по мои наблюдения VTEC-а се включва някъде около 4500 об/мин. Най-лесно това се забелязва на мокър път, на трета предавка. При нормално ускорение на 1-ва и 2-ра, някъде около 4500 на трета се усеща "приплъзване/припилване" на гумите т.е. има прилив на мощност. Това си е мое наблюдение и не претендирам за точност.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че преди да си сложа VTEC индикатора, аз също бях останал с впечатление, че се включва на ~4500 оборота. Навсякъде чета, че при едноваловите VTEC-ци, не се усеща осезаемо когато се включи, за разлика от двуваловите (където казват че и по самото ускорение при включването на VTEC-a и по звука на мотора веднага се разбира). Та... незнам дали е от внушение или друго нещо, но... досега ми се струваше, че "усещам" включването на VTEC-а около 4500 оборота. Това беше до преди да сложа индикатора.... сега вече съм объркан ... :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с F18B2, ползвам инфоборд според който VTEC-а се включва между 2500 и 3000 об/мин.Не знам дали е нормално, но така е откакто я имам /2007 год./.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни това http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_f_engine#F22B1Предполагам, че твоя двигател в подобен на този, щото за F22Z2 няма детайлно инфо, като цяло Ф-серия са с цел да имаш добри ниски обороти, оттам лека икономия при ежедневно каране, отделно че акордите не са спринтьори, а за маратони ;)Лампата е най-сигурния индикатор - щом светва, значи ЕКУ-то пуска ток към ВТЕК соленоида и ДА - има разлика според натоварването при повечето Втеци, при икономиците е същото правилото - по-голямо натоварване = по-ранно включване -> знае че искаш мощност и ти я дава рано и обратно - като не бързаш и то си кара по икономичния начин по-дълго!Аз съм с F20B6 и там отваря само единия всмукателен клапан до 4200об, после и втория до прекъсвач - 6200 някъде.Това че усещате най-голяма сила около 4500об е защото при Ф-серията там е най-голям въртящия момент на колата ;)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

изглежда всичко е наред и това трябва да бъде поведението относно VTEC-а за моята кола.

 

Колега Чавдар, благодаря за изчерпателния отговор :thumbs1:

"Статията" в wikipedia я бях гледал, но не съм видял инфото за F22B1 мотора, благодаря ;)

Ако може от любопитсвто и интерес да те попитам допълнително - казваш че двигателя ти е F20B6 и двата всмукателни клапана се отварят по различно време. Това не е ли само при икономичните VTEC-ци, или... се бъркам ? Твоят двигател от тези с икономичен VTEC ли е ? А и щом се отварят по различно време, това означава ли, че имаш два VTEC соленоида ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/9/2011 at 4:02 PM, nikitooo said:

Аз съм с F18B2, ползвам инфоборд според който VTEC-а се включва между 2500 и 3000 об/мин.Не знам дали е нормално, но така е откакто я имам /2007 год./.

И на 3900 за 1,8 F-ка сработва IAB, на 2,0 малко над 4000 та оттам идеи за включване на високи обороти, ръмжене, шут отзад и от....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...