Jump to content
GINDAHOOD

след основен ремонт

Recommended Posts

преди седмица отворихмв двигателя(д15ка) сменихме биелни лагери сегменти вложки пасване клапани реглаж и т.н т. мотора стана супер . много се радвам че не пипа масло вече. Но искам да ви питам нормално ли е след основен ремонт да повиши разхода на гориво, докато си улегне всичко? Първите 2 дни колата палеше мн тежко. като я гася на секундата всичко спира. това си го обяснявам заради новите сегменти и голямата компресия.сега е доста по добре и много жива. даже и в 2000 об. почва да се набира. но преди харчеше 7/100 и 2л масло на 800 км . а сега около 10 /100 и никакво масло.Агренажа е зацепен по белезите, делкото си е на същите белези.след ремонта съм минал 400 км.дали ще се оправи разхода и още колко километра трябва да я галя? Благодаря ви, поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма логика да ти се качи разхода след ремонт,даже обратното. Или имаш друг проблем ,или много и се радваш сега как върви и от там това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дали. Не е от това че мотора е стегнат.както писах че пали тежко,дано като се разработи малко да слезне разхода.просто ме дразни тез 2-3литра отгоре.ако не на доктор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е това - нещо при ремонта не е наред! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не сте объркали ремъка при събирането? Това няма как да го познаеш, освен по разхода - щот в твоя случай няма как да познаеш върви ли си до прекъсвач, или забива муцуната със 1500-2000 оборота преди това. Прегледайте пак всичко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пазене след ремонт за мен няма смисъл. Това не значи че трябва да се пържи без да се мисли. Задължително я пазиш докато загрее и влезе в работна температура и след това си я форсираш и на по-високи обороти за кратко. Ето малко инфо по темата точно как се прави - http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Аз съм го правил вече веднъж на една кола (не моята) и резултата е супер. Сега на моята и предстои същото и ще я разработвам по същия начин. Всеки сам си преценя, има хора които са противници на тоя метод. А разхода е нормално да скочи малко, ако е тотален ребилд. Като (ако) се разработи добре ще се нормализира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за тея разработки едните викат като си загрее колата да я карам колкото си искам други викат поне първите 500км да не минавам 3000 оборота, трети пък викат да и скъсам г*за от каране и така се правело разработка най-добре ... някой така по-запознат с нещата може ли да сподели кое е най-добре? Ама така с повече технически аргументи ... а не "аз чух от един приятел, дето е чул че, еди си какво ..."

Редактирано от Doomwisher

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

чел съм че на японските им дават 1000 км. и след тва сопа колко ти се ще.така ги правели джапанките. та относно моя проблем искам да кажа ремъка, делкото, кабелите, свещите , всичко е ок 1вите 2 дни палеше тежко гаснеше мигновенно. сега след секи изминал ден е по добре и вървенето и даже, ама разхода беше 10 на 100. а днес направих следното; изчаках я да и свърши бензина., налях 3 л.от Екото ,минах 46 км. малко грдско и изван градско посока златни пясъци. и след това заредих. мисля че маи ще си дойдат нещата.аз не разбирам мн ама по логиката която си обяснявам е че след зглобяването перди 4 дни, мотора е бил на 0 км с тези сегменти лагери и т.н.т. докато слегнат нещата. аз затова се допитах до вас, щото ми стана Х . :unsure: как така по висок а не по нисък. някой казват че като покарам още малко сичко ще се оправи. Благодаря ви за отзивчивостта, поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

някой така по-запознат с нещата може ли да сподели кое е най-добре? Ама така с повече технически аргументи ...

Човекът от линка по-горе си е обяснил всичко.Само не видях конкретен отговор на въпроса - Защо производителите съветват да се разработва спокойно?Ако са тествани всички двигатели от производителя, защо изобщо има период на разработване?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....а днес направих следното; изчаках я да и свърши бензина., налях 3 л.от Екото ,минах 46 км. малко грдско и изван градско посока златни пясъци. и след това заредих. мисля че маи ще си дойдат нещата.

Колега, мериш разхода абсолютно грешно!Колата ти сигурно пак си харчи 7,8, ама ти я засичаш неправилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо производителите съветват да се разработва спокойно?

Ако са тествани всички двигатели от производителя, защо изобщо има период на разработване?

 

Просто защото не искат да рискуват според мен. Съмняват се че метода от линка който съм дал по-горе може да се обясни и разбере правилно и още повече да се изпълни от всички. Все пак нови коли си купуват и млади шофьори от нежния пол например (не се обиждайте момичета :) ). Едва ли на новобранец шофьор ще му е до това като си купи първата кола например. Това разработване даже може да е опасно по улиците в ръцете на някой който още не се е научил да паркира добре. Никой никога няма да препоръча такива методи. Производителя залага на стратегията "play it safe". Суперавтомобилите например преди да стигнат до клиента минават през специален процес който по-скоро го наричат "тестване", а това тестване по същност си е точно такова екстремно разработване. Автомобила се натоварва сериозно и дори се пази в тайна точно как и при какви условия. При серийните автомобили от по-нисък клас това не се прави защото производствения процес ще се удължи и следователно оскъпи.

Тия неща обаче си ги говорим по принцип, всеки си поема сам риска. Аз както казах по-горе съм го правил веднъж на едно пежо, резултатите ме впечатлиха приятно, сега смятам да го правя и когато направя ремонта на Сивика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може ли да ми кажеш къде и колко пари ти излезе онсновния ремонт, че и аз съм от Варна и зимата ще се прави същото нещо. Може и на лично (благодаря ти )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пазене след ремонт за мен няма смисъл. Това не значи че трябва да се пържи без да се мисли. Задължително я пазиш докато загрее и влезе в работна температура и след това си я форсираш и на по-високи обороти за кратко. Ето малко инфо по темата точно как се прави - http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm Аз съм го правил вече веднъж на една кола (не моята) и резултата е супер. Сега на моята и предстои същото и ще я разработвам по същия начин. Всеки сам си преценя, има хора които са противници на тоя метод. А разхода е нормално да скочи малко, ако е тотален ребилд. Като (ако) се разработи добре ще се нормализира.

Ако е възможно обясни с две три думи за какво става дума в темата от този линк защото не съм чак толковяа на ти с английскя.Пък и предполагам има и други като мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега може ли да ми кажеш къде и колко пари ти излезе онсновния ремонт, че и аз съм от Варна и зимата ще се прави същото нещо. Може и на лично (благодаря ти )

То тоя ремонт дето го разработих така беше пежо 106 и там цената май беше 600лв преди две години. На Сивика сега ще му правя и нямам идея още колко ще е. Иначе за Варна си лесен, може да отидеш при Дидо (MIYAMOTO) 0878977123. велизар, довечера ще преведа важните моменти от линка, няма да интерпретирам за да не стават грешки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за мигновенното спиране на мотора и по трудното завъртане при гасене и палене ми навява мисъл за пренатегнати лагери

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко превод от линка за тези които не четат английски:Какъв е най-добрия начин да разработите нов двигател??Краткият отговор - натоварвайте го здраво.Защо?В днешни дни уплътняването на сегментите е това за което става дума при разработването. Обратно на популярното вярване, сегментите не уплътняват налягането на възпламеняването със пружинна сила. Пружинната сила е необходима само за да "остъргва" маслото за да предотврати навлизането му в горивната камера.Ако се замислите, пръстенът упражнява 5-10 lbs налягане към стената на цилиндъра ...Как може толкова малко количество сила на пружината да уплътни хиляди PSI (паунд на квадратен инч) налягане от експлозията ??Разбира се, не може. Как всъщност пръстените уплътняват огромното налягане ??От самото налягане на газовете!! Те минават над горната част на сегмента и минават зад него за да го избутат навън към стената на цилиндъра. Проблема е че новите сегменти са далеч от перфектни и трябва да се поизносят малко за да запечатат напълно около цилиндъра. Ако газовете имат достатъчно налягане през първите няколко километра пробег (отворете този дросел!!!) тогава сегментите ще се износят по цялата периферия по стената на цилиндъра за да запечатат колкото се може по-добре.Ето как да го направим:Има три начина1 - на дино стенд2 - на улицата или офроуд3 - на пистатаНа дино стенд: ( тук това не ми е много ясно, ще се опитам да го преведа максимално добре ако някой смята да го прави така, качвам и оригиналния текст ако някой иска да допълни превода да се обади, просто не го схващам това с 1/2 Throttle dyno run какво значи ) On a Dyno: Warm the engine up completely !!Then, using 4th gear:Do Three 1/2 Throttle dyno runs from 40% - 60% of your engine's max rpmLet it Cool Down For About 15 MinutesDo Three 3/4 Throttle dyno runs from 40% - 80% of your engine's max rpm Let it Cool Down For About 15 MinutesDo Three Full Throttle dyno runs from 30% - 100% of your engine's max rpmLet it Cool Down For About 15 MinutesGo For It !! На дино:Загрейте двигателя напълно !!!После използвайки 4-та предавкаНаправете три 1/2 тротъл дино пробега от 40% до 60% от максималните обороти на мотораОставете го да изстине за 15 минутиНаправете три 3/4 тротъл дино пробегаот 40% до 80% от максималните обороти на мотораОставете го да изстине за 15 минутиНаправете три ръна с газ до дупка :lol: от 30% до 100% от максималните обороти на мотораОставете го да изстине за 15 минутиГотови сме! Бележка - ако разработвате на дино със спирачка е много важно да не я използвате и да оставите двигателя да намалява оборотите си на собствен ход. Вакуума създаден в цилиндъра от затворения дросел изсмукват отделените фини частици материал през изпускателния колектор навън. На улицата:Загрейте двигателя напълно.Заради съпротивлението на вятъра няма да има нужда да използвате много високи предавки както на диното. Главната цел е да натоварите двигателя здраво на 2-ра 3-та и 4-та. Реално няма да можете да направите пробег с пълна газ дори и на втора без да надвишите 104км/ч при повечето мотори (при нас с колите е по-малко). Най-добрия метод е да редувате кратки резки ускорения и резки двигателна спирачка. Така няма да има нужда да надвишавате 104км/ч за да натоварите двигателя.На последно място но не по важност изберете мястото и условията внимателно, гледайте в огледалото дали няма някой зад вас който да не очаква че ще спирате внезапно. На пистата:Загрейте двигателя напълно:Направете една спокойна обиколка за загряване на гумите, спрете за 15 мин и проверете двигателя за течове и някакви проблеми. Наглеждайте температурата на водата. Пистата е идеална за разработване на двигател. Комбинацията от ускорение и спиране са билета за запечатването на сегментите. Това са най-важните моменти, ако харесвам още нещо от линка ще го пиша тука ;) загрявайте двигателите добре преди тия експерименти

Редактирано от Shadow^Dancer
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,да ви споделя какво ми каза нашия варненски доцосент по Хондите,относно повишения ми разход след ремонта:причината е заради новите биелни и основни лагери докато улегнат.каза ми че коляновия вал се върти все още трудно и от там може да ми качи разхода до литра. Може да да казват че след 1000км.да си я режеш сле това но разработката била 2 3 хиляди км.незнам за вас но аз смятам да я. Пазя малко повече от 1000 км. Пък и нищо не губя.минах 1000 км. Сменям и маслото и смятам поне 1000 км. да мина преди да я нацепя. Сега последно какво е ако люти на очите като застанеш до аспуха,и има ли значение ако няма катализатор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здрасти мислех си да пиша и по рано но изчаках според мен си приготви кинти за лагери и вал и не тръгвай на дълъг път с нея колко и да са нови сегменти те не може така да затяга първоначално ще почне с едно леко почукване и после ще усили :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами, излизах на дълъг път с нея още на 100ния километър. ако трявваше нещо да стане, щеше да е станало вече. Така мисля аз, а и Дидо ми го потвърди. и да не е така , то времето ще си го покаже.( дано не са случва и на никой не го пожелавам). а не както колегата "atanasbe" се присмива.

Редактирано от GINDAHOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой Дидо? :rolleyes: Щото, зависи....

дидо- чики-рики до военна болница. ама и Дидо-MYAMOTO e на същото ниво. и при него съм ходил. Що зависи? Идвамата зная какво правят. Редактирано от GINDAHOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега не съм искал да те обидя лека шега може да провериш как са лагерите сваляш картера и петите на коляновия вал мое и некоя биела да свалиш така само за си сигурен че не е то лагери тва тук дето си го пишем е е малко наизуст стрелба в тъмното

Редактирано от atanasbe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на тебе кой ти сменя сигменти и лагери и т.н. по колата всъщност ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,да ви споделя какво ми каза нашия варненски доцосент по Хондите,относно повишения ми разход след ремонта:причината е заради новите биелни и основни лагери докато улегнат.каза ми че коляновия вал се върти все още трудно и от там може да ми качи разхода до литра. Може да да казват че след 1000км.да си я режеш сле това но разработката била 2 3 хиляди км.незнам за вас но аз смятам да я. Пазя малко повече от 1000 км. Пък и нищо не губя.минах 1000 км. Сменям и маслото и смятам поне 1000 км. да мина преди да я нацепя. Сега последно какво е ако люти на очите като застанеш до аспуха,и има ли значение ако няма катализатор?

Глей са Що зависи!В първият пост пишеш, че сте сменили биелни лагери / за основни - нищо /. В тоя - ново 20.Лагерите, които сте сложили не са за твоя вал / независимо кои сте сменяли /.Няма такъв филм да е толкова свит мотора след какъвто си помислиш ремонт.Защо още работи - ми защото двигателя е на ХОНДА!

Ако е това - нещо при ремонта не е наред! ;)

Това за "люти на очите" нищо не значи и няма значение има ли или няма катализатор! :P Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba,добре ако не ти поне някой да си каже мнението, поради каква причина след ремонт(смяна сегменти, лагери, вложки и другите дреболии) мотора в началото тежко работи и с по висок разход гориво .Аз си го обяснявам заради горе споменатите сменени елементи)Добре аз затова питам понеже колата е моя сефте прая такъв ремонт и някой от вас го е минал тоз етап.лагерите са стягани с динамометричния. сега разхода осезаем0 спадна.и със секи изминал ден усещам как са отпушва. върви по добре и по добре. ама тва за вала ма притесни.!!нали уж на кг се стяга. лагерите ходих да ги купувам барабар със стария.зех уж най скъпите и си паснаха идеално. Абе в края на краищата си проличи на 10 000 км. на следващата смяна масло.Поздрави на всички и благодаря за отзивчивоста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тия дни ще правя такъв ремонт, ще ти кажа как е минало при мен. Но си мисля че е нормално ако един двигател е бил за ремонт, след като се смени всичко да се стегне и да е една идея по-тежък. Може и да бъркам но според мен всичко ти е ОК. Имай предвид че и времето застудява така че разхода ще ти се вдигне малко. Всъщност как е разхода в момента ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при смяна на лагери на коляновия вал при Хонда са по цветове ЦЪК тук Стягането на коляновия вал с лагерите няма нищо общо в смисъл че ако не е оставено нужното разстояние за маслен клин ще затяга ще надере и износи лагерите от там ще се увеличи масления клин от там маслена помпа няма да смогне да направи необходимото налягане и ще изтропа.Примерно може да се направи компромис и да минеш с осреднени но коляновия вал трябва да си се върти свободно почти след новите лагери.след смяна на сегменти е нормално да е малко по тегав мотора за тва преди смяната се мери ключа на сегмента докато олегнат мое малко да ти подгорва масло в общи линии е тва ;) аа за затягането на двигателя си мисля че е от неправилни лагери но това си е лично мое мнение тва е в най лошия случай покарай я и дано не съм прав

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тия дни ще правя такъв ремонт, ще ти кажа как е минало при мен. Но си мисля че е нормално ако един двигател е бил за ремонт, след като се смени всичко да се стегне и да е една идея по-тежък. Може и да бъркам но според мен всичко ти е ОК. Имай предвид че и времето застудява така че разхода ще ти се вдигне малко. Всъщност как е разхода в момента ?

за в момента 8/100 смесено понейе сяка сутрин ходя до златните. а перди седмица бе6е 10/100 пак смесено. а преди ремонта 7/100 градско ,5,5/100 изван градски и 2,5л /1000 км масло. това през лятото Редактирано от GINDAHOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при смяна на лагери на коляновия вал при Хонда са по цветове ЦЪК тук Стягането на коляновия вал с лагерите няма нищо общо в смисъл че ако не е оставено нужното разстояние за маслен клин ще затяга ще надере и износи лагерите от там ще се увеличи масления клин от там маслена помпа няма да смогне да направи необходимото налягане и ще изтропа.Примерно може да се направи компромис и да минеш с осреднени но коляновия вал трябва да си се върти свободно почти след новите лагери.след смяна на сегменти е нормално да е малко по тегав мотора за тва преди смяната се мери ключа на сегмента докато олегнат мое малко да ти подгорва масло в общи линии е тва ;) аа за затягането на двигателя си мисля че е от неправилни лагери но това си е лично мое мнение тва е в най лошия случай покарай я и дано не съм прав

добре, ам ако си сменил само биелните без основните. какво се получава. тогава затяга ли? ако основните останат несменени, цементацията 6те почне ли да пада от биелните докат се напаснат? Редактирано от GINDAHOOD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи ,в крайна сметка кой ти прави ремонта че така както си траеш...някой ше си помисли че съм аз.И последно не разбрах -сегментите ли сте пилили,или лагерите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че много разбирам ,ама от сегментите не може да прави такива номера,100% от биелните лагери нещо сте объркали ,или от магазина ни са ви дали каквито трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи ,в крайна сметка кой ти прави ремонта че така както си траеш...някой ше си помисли че съм аз.И последно не разбрах -сегментите ли сте пилили,или лагерите?

Ако беше ти правил ремонта, нямаше ваобще да пускам тая тема.Понеже когато съм идвал, си ми обяснявал конкретно и ясно.кое, какво и що.още като сглоби мотора (мой авер) му казах че каквото и да прави ще я докарам после при теб за центровка и реглаж клапани.и за пореден път пак оставам доволен, пипаното от теб. ако искаш вярваи ама разхода на гориво и потеглянето (Д15Б зле)откакто излезна от гаража ти зна4ително се промени.за което ПАК огромно БЛАГОДАРЯ.А относно биелните лагери;Чаках ги да дойдат от СОфия.наще тук нямаха.сегментите казах ти за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От София от къде ги купи :) че има едни фирми дето са ... страшни :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От София от къде ги купи :) че има едни фирми дето са ... страшни :dry:

не съм ходил. кви да са от кашкавал ли.то ако до там опираме нали знаиш в БГ кое колко е качествено. то и аз мога да ти зема за фолио 20 лв пък да е от 3 лв.ама си проличи след време нали. ко да напрая сегменти мегменти. биели и т.н.т.де да ги знам що за стока са гледах да взема най скъпите щот ги прекарах през фирма 20% по малко

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз един път така още в началото исках хубави оригинални части и викам айде от София ще си ги поръчам. Поръчах си ги от балкан партс май и ми пратиха различни тампони за предните носачи :lol: а уж и аз купувах скъпото. Така че това не е гаранция. М/у другото ще споделиш ли за колко купи сегментите и лагерите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... добре, ам ако си сменил само биелните без основните. какво се получава. тогава затяга ли? ако основните останат несменени, цементацията 6те почне ли да пада от биелните докат се напаснат?

Затяга!Ще се напаснат, ама друг път! :rolleyes: Не разбирам - един прави ремонта, друг центровка, реглажи и т.н. - яката работа... :P
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чесно казано не я мъчи колицата поне едно 5000км,това в който и сервиз да ида са ми го казвали! Помня преди 2 години един приятел прави осоновен на рекса си и решил да го "разработи" едно хубаво след 2 дена... и всичко стана на сол в мотора,идеята на разработката е да се напаснат всички части по мотора и да си заспи,все пак още като се сглоби бая (км) трябва да се минат за да влезе мотора в норми,до колкото са ми казвали напреженито в мотора е доста по голямо от триенето на новите бутала биели и валове,и от това натоварване и по големия разход за което не съм много сигурен но така си го обяснявам аз,миналата година правихме основен на един голф и кво да ти кажа ... като го изкарахме за първи път изгоря 5-6литра за 30км :blink: но в последствие всичко си доиде в норми

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като го изкарахме за първи път изгоря 5-6литра за 30км

... ебати голфа, ебати майсторите :D Какво ще се разработва, какво ще се напасва, това да не е Лада ? Напрежения, затягания, айде стига с тия глупости. Двигателя след ремонт НЕ трябва да затяга никъде. Лагерите трябва да си пеят. Единственото което може да е малко по-стегнато това са сегментите и точно по тая причина моето (и не само) мнение е че трябва да се разработят както съм писал по-горе.Някой хора просто не могат да четат изглежда.

Помня преди 2 години един приятел прави осоновен на рекса си и решил да го "разработи" едно хубаво след 2 дена...

Хайде предимно личен опит. Аз чух че един приятел имал един познат който видял един който чул че ... Твоя приятел с рекса и той май не е обичал да чете ако е станало това което казваш. Редактирано от Shadow^Dancer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...