Jump to content
Leni

Климатичен проблем

Recommended Posts

Здравейте.Изчетох всичко във форума за климатиците,но явно с моя проблем не се е сблъсквал никой.Слаб ми е климатика и това е няма оправия.Колата е Сивик 6 ген. хечбек,японка 99год. Д14-двигател.Смених филтър купе,дозаредих фреон,почистих радиатора(кондензатора) с препарат и струя вода,почистих и изпарителя с препарат и четка.В системата има 550гр. Фреон и 180гр. масло.Вакумираха я преди пълненето и казаха,че не изпуска от никъде.Сложиха оцветител-няма течове.Обаче климатика си е слаб.Почва да духа хладно 10 мин. след включване и не охлажда добре купето дори след 20 мин. работа,а всички знаем колко е "голямо" купето на сивик с 2 врати.Незанам дайте съвет какво може да е?Качвам се на Голф 3 с 5 години по-стар от моята хонда много по-силен климатик,качвам се на Мерцедес Ц180 много по-силен климатик,пробвам и във Хонда Акорд 1996-та много по-силен климатик от моя.Е така ли моята кола е с най-слабия климатик дайте съвет къде да търся проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си че кранчето и клапата ти затварят добре? На мен от това нямах читаво парно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, и аз имам същият проблен,но с прелюд 4 ген.И немога да открия

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата да споделя и моя проблем който може да се окаже с общо решение. При мен комресора се товари много и направо спьва тоя мощен двигател. Оделно има едни вибрации когато е вкл климатика а разхода скача близо с 3-4литра на 100км.Оделно темперетурата на двигателя скача до 105 градуса(изписва го на инфоборда) дори когато карам и по магистралата с вкл климатик.  Никой от нас не е сменял дехидраторния филтьр на фреона. Ако се запуши по някакаква причина ще намали пропускателната си способност и от там и кпд-то на охлаждане. Сьщия дехидратор  може би товари и моя  компресор и от там да са и вибрациите. Ако бяха лагери предполагам щяха да се прецакат семерингите и да изхвьрли фреона.  Ако не се льжа тоя дехитратор май струваше кьм 45лв.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте колеги.Днес оправих моят проблем.Оказа се,че перката ми духа на обратно.Огледайте и това много добре.Всяка една малка дреболия е от значение за климатика.Moжe перките да не охлаждат добре,ако не са от този модел,знаете че дифозьора трябва да е плътно до радиатора .Дано сам помогналПоздрави:ceko_zmeq

Редактирано от ceko_zmeq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата да споделя и моя проблем който може да се окаже с общо решение. При мен комресора се товари много и направо спьва тоя мощен двигател. Оделно има едни вибрации когато е вкл климатика а разхода скача близо с 3-4литра на 100км.Оделно темперетурата на двигателя скача до 105 градуса(изписва го на инфоборда) дори когато карам и по магистралата с вкл климатик. Никой от нас не е сменял дехидраторния филтьр на фреона. Ако се запуши по някакаква причина ще намали пропускателната си способност и от там и кпд-то на охлаждане. Сьщия дехидратор може би товари и моя компресор и от там да са и вибрациите. Ако бяха лагери предполагам щяха да се прецакат семерингите и да изхвьрли фреона. Ако не се льжа тоя дехитратор май струваше кьм 45лв.

Може и от съединителят на компресора да се тормози също.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как сьединителя на компресора може да тормози двигателя? Нали той само зацепва и от него не зависи колко трудно ще се вьрти ротора на компресора? Неразбирам много. Просто размишлявам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на моя компресор пък като дам гас и почва едно свирене се едно ремака превърта и компоресора спира да се върти ! ама не е ремъка а саединителчето на компресора или там каквото се вика маи не дуржи както трябва! сменялисе тва саединителче или нов компресор или по някакав начи оправяли се ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електро сьединителя на компресора се сменя ама незнам  колко пари е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз също имам подобен проблем...принципно от както имам колата не съм доволен от климатика...малко си е муден...но тази година направо никакъв го няма...помислих че има някъде теч.Да,ама не...закачиха я и ми казаха че има фреон в нормите но има някаде нещо запушено и не охлажда добре...стрелката на налягането вместо да седи на едно място в нормитетя,нестига че показваше по голямо налягане ами и варираше постоянно.казаха ми за този филтър че най-вероятно или се е запушил или се е разпаднал и парче от него ми запушва някъде системата.при което ми казаха че не е хубаво да го пускам така за да не пръсна някоя тръба.казаха ми че има и варянт да неми отваря и затваря клапата както трябва.както и че ремонтът ще ми излезе между 30 и 150 лева(не се знаело какво ще се окаже).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казаха ми че има и варянт да неми отваря и затваря клапата както трябва.както и че ремонтът ще ми излезе между 30 и 150 лева(не се знаело какво ще се окаже).

...подобно нещо казаха и на мой приятел с Марея и той се отказа да дава толкова пари,между другото чета по горни мнения,че има съмнения,че хондите са с слаб климатик което е погрешно!!!Той работи на същия принцип като при другите марки и те имат абсолютно същите проблеми аз често чувам подобни оплаквания ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам същия проблем с климатика. Като си купих колата преди 5г. работеше страхотно. Мн бях доволен. С годините започна да работи то слабо. Миналата година го дозаредих и си мислех че всичко ще се оправи ама ... не. Освен че резултата от допълването беше минимален (сложихме оцветител - не изпуска от никъде) ами и двигателя започна много да се товари. Даже сега ремъка сиври като луд понякога. Всичко вътре в купето е почистено и филтъра на купето е сменен. Дайте някакъв съвет какво да правя. Мисля да свалям климатика и да видя компресора ли е, съединителя ли е ама си нямам понятие да не прецакам нещо.Ако някой е изпитал нещо подобно ще съм много благодарен да ме насочи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги аз също имах проблеми по климатика.... и понеже докато ги решавах обиколих разни майстори и изчетох доста. Разбрах в крайна сметка, че климатиците на Хонда в това поколение като моята а и виждам на писалите до тук са много слаби. Това го казват всички майстори на климатици в града. Обясняват това с центробежният компресор на климатика ( не редови ) който има недостатък - много неефективен при ниски обороти и празен ход, а и цялата система работи на много високо налягане в сравнение с други на други коли.

 

При мен не затваряше клапанът на парното и смесваше топъл със студен въздух и имах пробив в една тръба. Сега всичко работи перфектно, нямам загуби, фреона е 550г. маслото е точно, термо-регулатор, филтър- дехидратор, чисти изпарители- кондензатори, компресорът не цикли, клапанът затваря плътно...... но по-малко от 7 градуса измерени на духалките при външни температури максимум 25 градуса не сваля. Майсторите викат 7градусаПубликувано изображение пак добре повечето такива Хонди не падат под 10! Вън стане ли 30-32 и ако е напечена от слънцето колата докато усетиш нещо от климатика вече си пристигнал за където си тръгнал.

 

Имам наблюдения и опит с много други коли в това поколение и клас що годе- голф, А3, меган, пунто, 307, вектри и т.н. всички са много по-добри, изобщо климатиците им вършат работа.

 

Та за тези които имат опит с климатиците от други коли да не се чудят много ( освен ако няма някаква повреда ) климатиците в сивици 6 генерация англичанки, японки и прелюд 5та са много слаби.

Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

..закачиха я и ми казаха че има фреон в нормите но има някаде нещо запушено и не охлажда добре...стрелката на налягането вместо да седи на едно място в нормитетя,нестига че показваше по голямо налягане ами и варираше постоянно.

Моя случей отпреди седмица е подобен, оказа се че системата е засмукала въздух, има налягане и т.н., но няма студ.Препоръчаха ми смяна на филтъра за фреон, напълниха с фреон след вакумирането и сега е по-добре.Но като цяло климите на сивика са слаби. Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази година положението е същото.Хонда Сивик -1999г. японка.Отново направих цялостна профилактика на климатика-почистване на радиатор,дозареждане на фреон,масло,смяна филтър.Положението е същото-слаб климатик.Мойте наблюдения са,че сивик 5-та,6-та ген.са всичките така.След 10 мин. шофиране климатика започва да духа доволно студено,но ако използваш колата за къси градски преходи не може да охлади купето.Мерех температурата на духалките в купето.Чак на 9-10 мин. почва да духа 9-10 градуса.На 4-5та мин. от включването температурата е 15-18 градуса. За сравнение на Ауди А3 98год. на 3-тата минута от включването е 11 градуса на 6 мин. е 4 градуса от духалките(недостижима темп.за Хонда Сивик).Според мен от Хонда този път са се изложили с климатиците си особенно ако се шофира на къси разтояния в града-по добре да си отвориш прозореца.При Акорд и Прелюд нещата са досат по-добри до колкото имам наблюдения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я взех с пре..ан компресор. Смених го, сега буквално на 5-6 тата секунда започва да духа студено.Охлажда си купето перфектно, като се има в предвид , че колата е черна. Преди много време бях чел темата за "хронично" слабите климатици на Хондите, ама нещо въобще не съм съгласен.Какви са тези 10 мин. след които започва да духа студено ?!?!Публикувано изображение Със сигурност имате някакъв проблем.Не съм замервал температурата на духалките, но и не ми се е налагало да се замислям , че трябва.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята я взех с пре..ан компресор. Смених го, сега буквално на 5-6 тата секунда започва да духа студено.Охлажда си купето перфектно, като се има в предвид , че колата е черна. Преди много време бях чел темата за "хронично" слабите климатици на Хондите, ама нещо въобще не съм съгласен.Какви са тези 10 мин. след които започва да духа студено ?!?!Публикувано изображение Със сигурност имате някакъв проблем.Не съм замервал температурата на духалките, но и не ми се е налагало да се замислям , че трябва.Публикувано изображение

 

Колега не съм казал,че почва да духа студено на 10-тата минута.Студеното идва още на 30-40 сек. след включването на климатика,но студено е разтегливо понятие.За някой студено е 18 градуса за други 4 градуса.Казвам,че на фона на всички автомобили,(които съм замерил със специален термометър за мерене на въздушна струя)до сега(Ауди,Мазда,Хонда Акорд,Форд Фокус,Мерцедес С,Фоксваген Голф) на Хонда Сивик е НАЙ-СЛАБИЯ възможен климатик.Който ако се кара на къси градски разтояния не е толкова ефективен,колкото замерениете от мен марки.Трудно достига оптималната работна температура на входящия въздух(5-9) градуса целзий,която другите автомобили достигат много по-бързо(да не говоря,че Аудитата вкарват 4 градуса на духалките).Както и да е това е друга тема.Между другото замерил съм вече 5 Хонди Сивик 1995-2000год. всичките са зле с около 10 градуса на духалките.При 27-34 градуса околна температура на въздуха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е да е по-зле от на други марки, не споря.Наистина трябва да замеря градусите на духалките ей така за спортаПубликувано изображение.Не знам 30-40 сек. дали са малко или много докато започне да духа студено, но пак казвам , че при мен започва айде-максимум на 10-тата сек. Нямам интерес да лъжа.Може би защото е съвсем прясно напълнен, ба ли маа му.Иначе за по- бързото охлаждане на купето има голямо значение дали е стояла на сянка или слънце колата, то си е ясно де,особено ако е черна като моята.Вътре става някакъв ад.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Климатика на Сивика си е пълна трагедия и това е ясно. И причините са ясни,просто си направете труда да отворите капака на двигателя и вижте колко е голям кондензатора на климатичната система. При заводски 650 грама фреон той е наполовина толкова голям колкото на Тойотата ми която е с 750 грама в системата. Вентилатора заводски е също слаб. Това което прочетох за компресора също явно добавя доста към причините за крайно не ефективната му работа. Налягането което прави на празен ход (високата страна) е 15 Bar-а а при 4000+ оборота налягането прехвърля 25 Bar-а което е адски много. Отново за сравнение на другите японки които правят по около 15 Bar-а при високи обороти на мотора. Най-малката слабост по тръбите води до пробив при тези сериозни налягания много често. Да не говорим че колата без него с 1-2-ма човек е самолет, пусна ли климатика все едно 3-тона каравана съм закачил отзад. Няма друга кола на която климатика да товари толкова. Сега разбирам как в една друга тема хората препоръчваха по-големите мотори при употреба на климатик и обясняваха че няма изпреварване с клима и Д14 под капака.Моя човек спомена че малко се подобрява положението ако се монтира по-мощен вентилатор за кондензатора. Ставал от Опел Астра (мисля че от "полицейските" астри) за да се монтира с мотора напред, т.е. пред кондензатора по посока на въздушния поток. Това смъква наляганията и подобрява работата.На моята когато е гореща (т.е. седяла на слънце) трябва да пусна климатика и да отворя прозорците и така да карам около 3-5 мин. Да се проветри колата и да започне да духа по-студен въздух от духалките. След което и трябват още около 10 мин. да охлади тапицерията и общо взето при 35 градуса навън при 2-ма възрастни и 2 деца едвам едвм вътре е що годе поносимо. При същите условия в Карината ми на около 10-тата минута вече става малко некомфортно откъм студ, усеща се не бива да е толкова студено вътре.Има приятел с Акорд 99-год който каза че неговия климатроник работи адски добре и за 2 мин изстудява колата до приличните 23 градуса. Просто при Сивика май са икономисвали сериозно.

Редактирано от PESHO OT MARS

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен с колегата "PESHO OT MARS" климатиците на Сивик до 2000год. не са изчислени добре и не охлаждат достатъчно бързо както повечето марки автомобили в тия години.Колкото и да не ми се иска да го призня Японците този път са се изложили.(При сивик-англичанките от тия години климатика е достатъчно по-добър).Има единични клеги,които твърдят,че са им добри климатиците на Сивик,но май те са всичките с Англичанки или пък просто не са наблюдавали в детайли как работи климатика им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, миналата година имах доста силен климатик. Както някои от вас са описали...жега жега, а след малко чак ти става студено и почваш да кихаш. Даже с отворена клапа като вкарва въздух отвън пак си хладеше. Е тая година нещо ич го няма. Присетих се да го ползвам преди 2-3 седмици покрай затоплянето на времето, обаче силата му вече не е същата. Няма го тоя мраз от духалките колкото и време да чакам. Нещо е станало за тия 5-6 месеца. Последно по вентилационната система смених възд. филтър купе и чистих перката от листа. Сложих някакъв с активен въглен или нещо такова. Не вярвам причината да е в него, понеже си има циркулация като се пусне вентилатора.

 

Мисля да я откарам за ревизия на климатичната система, да се провери за течове или да се допълни при нужда и т.н. Въпроса е къде в София да отида? Някъде, където разбират не само от климатици, а от климатиците на Хонда. Имам алергия към шарлатани и предпочитам да си нямам вземане-даване с такива.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Привет, миналата година имах доста силен климатик. Както някои от вас са описали...жега жега, а след малко чак ти става студено и почваш да кихаш. Даже с отворена клапа като вкарва въздух отвън пак си хладеше. Е тая година нещо ич го няма. Присетих се да го ползвам преди 2-3 седмици покрай затоплянето на времето, обаче силата му вече не е същата. Няма го тоя мраз от духалките колкото и време да чакам. Нещо е станало за тия 5-6 месеца. Последно по вентилационната система смених възд. филтър купе и чистих перката от листа. Сложих някакъв с активен въглен или нещо такова. Не вярвам причината да е в него, понеже си има циркулация като се пусне вентилатора.

 

Мисля да я откарам за ревизия на климатичната система, да се провери за течове или да се допълни при нужда и т.н. Въпроса е къде в София да отида? Някъде, където разбират не само от климатици, а от климатиците на Хонда. Имам алергия към шарлатани и предпочитам да си нямам вземане-даване с такива.  

0898 26 45 27 Търсиш Цецо - работи в Младост1

Редактирано от vassilp
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия климатици от лято на лято ли ги пускате само??

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен конкретно така се получи. Зимата 2-3 месеца не бях в БГ, а през останалото време не съм имал потребност да го пускам. Като ми остане време ще я карам при Цецо.

 

Какво да му е станало на климатика от непускане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На муцунката на компресора има едно уплътнение..нарича се осово.Направено е по няколко начина-гума,кокс,картон,тефлон.керамика.Ролята му е да не изпуска налягането извън компресора.Трябва да издържа на 30 бара и зимата като падне налягането може да се свие и да изпусне част от фреона на вън.Допълването с фреон решава проблема само временно...3-4 месеца,до следващото по-серозно захлаждане.

 

Изхода е смяната на уплътнението и профилактика на компресора.Цената е ориентировъчно150 до 250 лв.Зависи колко китайски части се ползват и в кой квартал е майсторът.

 

Та с 2 думи зимата като не го пускаш,няма налягане,няма мазане и уплънението се прецаква.Тоя проблем при климатрониците е решен с автоматично пускане на режим авто..искаш не искаш компресора тръгва.

Редактирано от Markony
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го имам предвид за напред, още повече ако се окаже, че точно това е била причината. Според вас профилактично на колко време трябва да се пуска климатика, за да се елиминира този неприятен ефект?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

есен  зима пролет  го пускаш за по 10 минути на месец и ще ти работи климата !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Борко, това е след 22ч. да вярваме ли?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та с 2 думи зимата като не го пускаш,няма налягане,няма мазане и уплънението се прецаква.Тоя проблем при климатрониците е решен с автоматично пускане на режим авто..искаш не искаш компресора тръгва.

Не е ли по-скоро на режим предно стъкло? Тогава се включва винаги.

Зимата като решите да изчистите замъгленото предно стъкло => ето ги десетте минути на месец :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да бе ,то и сега е след 22 ,пускаш всеки месец зимата климата за 10 минути да раздвижи фреона с маслото и да смаже уплътнението на компресора за да не се удървя и ще имаш работещ климатик лятото.Чистете си редовно и кондензатора ,че като се задръсти и дига много налягането.Изпарител се вика на това дето е под таблото и от неговото обдухване идва студа ,там фреона е във такава фаза и затова така се казва .

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би ли дал малко пояснение как се чисти този изпарител. Благодаря, става въпрос за Сивик англичанка МА8 е купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или кондензатора се чисти?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кондензатора се чисти ,който е отпред до водния радиатор.Чисти се на водоструйка като се внимава с налягането на водата ,да не огъне ламелките .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дракула ,имай предвид че ако не ти работи климата добре може да е от много работи ,от запушен дехидратор-цилиндъра с оченцето ,проверява се орентировачно като се хване изх и вх тръба в него ,трябва да са еднакво топли ,едната ако е студена е запушен и там минава фреона в изпарение ,до износен компресор който не може да дигне налягане ,може и фреона да е намалял-много мехурчета в окото при работеща клима ,при изправна клима тръбата излизаща от компресора в топло време трябва да става росна на кондензирали по повърхноста и капки -не трябва да хваща скреж-това става от много фреон и товари компресора и двигателя излишно ,повече фреон да ти налеят е по-лошо от колкото по-малко да имаш в системата .На централната конзола с духалките след няколко минути трябва да имаш поток с температура 5-8 градуса изходящ въздух .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да там беше проблема - дехидратора, вчера го смених и няма вече проблеми. Отново БЛАГОДАРЯ, жив и здрав да си!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, аз също имам проблем с компресора и се чудех от какво може да е. Чува се страшно свирене, но само над 2000-3000 оборота. Може ли някой да ме насочи къде в Пловдив/Асеновград мога да отида.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

0898 26 45 27 Търсиш Цецо - работи в Младост1

 

post-23991-0-88749300-1467195019_thumb.jpg

 

Здрасти, това ли му е адреса на Цецо? Блок 68?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там някъде ще да е.

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=63123

 

ПП. Колеги, през ден се пускат едни и същи теми за едни и същи проблеми за едни и същи коли.  

Ползвайте търсачката, тя е ваш приятел :) Ако имате желание престрашете се и търсете дори на втора страница в подфорум, друг раздел или представете си в теми с по 50 страници. Те затова са изписани.

Иначе се пълни с теми-еднодневки, а ценните мнения и теми изчезват лека полека и хората които са си направили труда да обясняват едно и нещо по 10 пъти може би вече нямат желание да го правят...

Надявам се ме разбирате.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, мерси. Утре ще мина да погледне какво се случва. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...