Jump to content
chirenski

Регистрация на сменeн двигател

Recommended Posts

Така след 3 дни ходене по мъките в КАТ реших да пусна тема за колегите, на които им предстои подобна процедура.

 

Колата ми е Сивик 4-та с д16а6 мотор. Купих д15б2 от бракувана и спряна от движение кола.

 

1-во. Отивате в КАТ(малката барака отвън) и си вземате заявление(попълва се на място, струва 3.50лв.).

 

2-ро. Нареждате се на опашката за каналите(различни са за нов внос и вече регистрирани коли), минавате през канала(почистете си предварително номерата на двигателя, и рамата).

 

3-то. След като се минали канала се нареждате на гише #1(до каналите е) и започвате да давате всички документи на някой "дружелюбен офицер".

 

4-то. След като всички документи за налични/изрядни ви пращат на гише #4(намира се в сградата вътре).

 

5-то. От гише #4 ви пращат на гише #11(банка) за да си платите таксичка-18.50лв.) и пак се връщате на гише #4.

 

6-то. Чакате 40минути за новите талони.

 

 

Необходими документи:

 

Валидна застраховка "Гражданска отговорност"

 

Копие от документ за брак,

 

Копие от продупчения талон на колата "донор",

 

Двустранен договор между продавача на двигателя и купувача(не трябва да е нотариално заверен),

 

Служебна бележка за кубиците/киловатите на новия двигател - издава се или от официалния дилър на Хонда-100лв. или от някаква служба в двора на КАТ(намира се зад сградата,където са каналите) и струва 15лв.

 

Както и двата талона на колата, в която е поставен двигателя.

 

Гореописаните изисквания са за смяна на двигател с по-малък от настоящия, при смяна на двигател с по-голям трябва да се мине комисия "Технотест".

 

п.с. нека някой модератор промени заглавието на "сменен" не "сменян", че съм се заблял ...

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, така ще знаем какво ни предстои. Но има ли хора който сменят по-малък с по-голям двигател и ходят да го документират в КАТ.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво за хубавата тема .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема, така ще знаем какво ни предстои. Но има ли хора който сменят по-малък с по-голям двигател и ходят да го документират в КАТ.:lol:

Колега ... Малко са, но ги има :sayjin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

със сигурност във техно теста показват среден пръст,, когато двигателя е с по голяма кубатура от оригиналния под предтекст, че купето е проектирано за по малък двигател и тогава регистрацията е невъзможназа това нее проблем да бъдат по малки кобиците на новият двигателза варна не знам но мене ме пращаха на техно тест въпреки че двигателя беше същата кубатура на 11 ще регистрирам новия двигател и ще ви кажа дали са ме пращали на техно тест

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой информиран ли е какво се прави и колко ще струва със всичките бумаги(горе доло)пускането на автомобил в движение след като е бил спрян от деижение поради ПТП и след това бракуван??? :lol::sayjin:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:lol:

...Копие от документ за брак,...

Това направо ме уби. Аз не съм женен...Извинявай колега за "цапаницата". Темата си е полезна, а и брат ми скоро си смени гръмналия двигател на Пежото, ще му предам процедурните стъпки, с който си се сблъскал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой информиран ли е какво се прави и колко ще струва със всичките бумаги(горе доло)пускането на автомобил в движение след като е бил спрян от деижение поради ПТП и след това бракуван??? :lol::sayjin:

със сигурнос го направиха само със техно тест щом е бракуван веднъж трябва да мине техно тест

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някой знае ли каква е процедурата с внесен отвън двигател... имам само некви документи от фирмата вносител, платени мита, номер на двигател,оборудване на двигатела и т.н

Редактирано от kalinski84

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля да...ПРОПУСНА регистрацията на VTEC,и да си остана с малкия данък!Дано няма агенти тук! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

x2 И без това ме дерат нечовешки за какво ли не. Винаги съм бил изряден и държавните служители се чудят, как да ми го сложат при всеки удобен случай.Ако не се чете номера на двигателя дали е голям проблем на техническия преглед ?

Редактирано от Ryuugan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами какво става ако замениш двигателя ти със същият като стария и нямаш талон на донора? :) На мен един приятел ми каза, че сега като съм с друг двигател на предглед в сервиз като минавам можел да ми ореди да си затворят очите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3-то. След като се минали канала се нареждате на гише #1(до каналите е) и започвате да давате всички документи на някой "дружелюбен офицер".

Извинявам се за офф-а ама единия от полицаите на това гише е такъв темерут, че ми идваше да му вкарам един през гишето. Няма такъв нелюбезен, арогантен и заядлив човек. Не стига, че им плащаш за всичко това, чакаш по опашки, висиш после за талона, а недай си боже да го попиташ нещо, все едно му вадиш душата.Така, че въоръжете се с търпение на гише #1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се, че повдигам темата от прахта, но мисля, че ще е полезно да се знае. Има нови правила за регистрация на нов двигател, които за мен са абсурдни, дискриминационни и налагащи монополни практики: Новостите са три на брой и правят АБСОЛЮТНО невъзможна регистрацията в дадени случаи (като моят примерно):1. Минава се задължително ДЕКРА (монополист, единствено сертифицирана фирма, която може да прави това), а не както преди беше - само ако новият двигател е по-мощен от стария. Цена на прегледа - 360 лв.2. след това се отива в Автомобилна администрация за регистрация на промяната. Цена на регистрацията - 105 лв.3. накрая се отива в КАТ за издаване на нови документи. Цена - 70 лв.САМО ДЕТО !!!!След като си платил 360те лв. от точка 1, отиваш в Автомобилна администрация, където ти казват, че няма как да ти регистрират двигателя, защото : - Ново правило 1: смененият двигател подлежи на регистрация, ако е с година на производство същата или по-нова от стария;- Ново правило 2: смененият двигател подлежи на регистрация, ако е с по-висока ЕВРО норма от стария.ЧЕСТИТКА ! И какво се прави в тая патова ситуация ?! Освен че ни насърчават да пренебрегваме законите. Не, наистина, какво се прави, ако двигателят ти се скапе и искаш да го смениш ? Сменяш колата ?! Уроди !

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,не я хвърляш,а го сменяш с по-нов и съответно по-чист екологично.В това има смисъл, въпросът е трябва ли този двигател да го има от завода в това купе или може да е от по-нов модел примерно?Иначе и в САЩ сменят мотори и няма ядове ако слагат по-нови, защото са по-чисти за природата.Но могат да слагат и същия като стария( не съм сигурен дали датата на първа регистрация на колата ги вълнува ако модела е същия)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Декрата е от тази година ако не се бъркам и е само да ти взимат парите , като попиташ тези в декрата за какво им даваш парите и за какво си там те ти казват не знаем , отделно след като минеш декра се ходи в даначното там се оставят 100 лв и се чака 1 месец , за да ти стане готова бележката ! А сега с новата простотия да отбелязваш газовата или метана в талона .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...